مهاجرت تحصیلی بلغارستان

رشته مدیریت بهداشت عمومی در بلغارستان

رشته مدیریت بهداشت عمومی در بلغارستان

رشته مدیریت بهداشت عمومی در بلغارستان در چندین دانشگاه ارائه می شود. در طول تحصیل می توان به عنوان دستیار و کمک متخصص کار کنید. در این کشور دانشگاه ها رشته هایی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند که رشته مدیریت بهداشت عمومی یکی از این رشته ها است. اما اگر در دوران دانشجویی خود قصد کار و کسب درآمد دارید باید بدانید که مقداری تسلط بر زبان بلغاری الزامی است. رشته مدیریت بهداشت عمومی در مقطع کارشناسی و ارشد و دکترا در کشور بلغارستان آماده پذیرش دانشجویان از سراسر جهان می باشد. مشاوره در امور مهاجرتی و تحصیل در خارج از کشور یک تصمیم عاقلانه است و موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص مهاجرت و اعزام دانشجو به بلغارستان مشاور و راهنمای شما هستند.

دانشکده رشته مدیریت بهداشت عمومی در بلغارستان

دانشکده علوم بهداشت با توجه به نیاز نسل جدید مدیران سلامت، آموزش های مناسبی را ارائه می دهد تا این نسل جدید آمادگی کافی برای فرآیندهای پویا در بازارهای بهداشت و درمان و سبک مدیریتی کثرت گرای جدید منطبق با استانداردهای اروپایی داشته باشد. دانشکده علوم بهداشت یک تشکیلات دانشگاهی مدرن برای معرفی دانشجویان و فارغ التحصیلان با علوم مدیریتی ویژه بخش بهداشت مدیریت بهداشت عمومی است. دانشکده علوم بهداشت شامل 10 بخش است: وزارت سیاست و مدیریت بهداشت و گروه پزشکی اجتماعی و گروه اخلاق پزشکی و مراقبت های بهداشتی و گروه آموزشی پزشکی و گروه پزشکی پیشگیری و وزارت اقتصاد سلامت و گروه طب کار و بخش مراقبت های پرستاری و بخش فیزیوتراپی و وزارت بهداشت ارزیابی فناوری.

تحصیل رشته مدیریت بهداشت عمومی در بلغارستان

تدریس و آموزش توسط اساتید و مربیان واجد شرایط با مدارک علمی و علایق در زمینه های اصلی زیر انجام می شود: پزشکی اجتماعی، پزشکی عمومی، اخلاق پزشکی و تجارت، انفورماتیک پزشکی و آمار زیستی، بهداشت و بوم شناسی، اپیدمیولوژی بیماری های عفونی، اپیدمیولوژی کاربردی، بلایا. پزشکی، روانشناسی پزشکی، انسان شناسی فلسفی، جامعه شناسی پزشکی، فناوری اطلاعات در پزشکی، مدیریت سلامت، اقتصاد سلامت، حقوق پزشکی، مدیریت پروژه های سلامت و غیره. دانشکده علوم بهداشتی در بلغارستان دارای کلاس های درس مدرن با حدود 300 صندلی، آزمایشگاه های کامپیوتر و دفاتر کاری است که همگی مجهز به اینترنت سریع هستند. همچنین برگزاری سمینارها و کنفرانس های بین المللی مرتبط با رشته مدیریت بهداشت عمومی یکی از مزایا تحصیل این رشته در بلغارستان می باشد. می توانید رشته دندان پزشکی در بلغارستان را نیز برای تحصیل بررسی نمایید.

در جدول زیر شاهد تحصیل رشته مدیریت بهداشت عمومی در مقطع ارشد در تحصیل پاره وقت و تمام وقت می باشید:

مقطع تحصیلینوع تحصیلتعداد واحدنام گرایش
لیسانستمام وقت/ پاره وقت240مدیریت مراقبت های بهداشتی
کارشناسی ارشد75مدیریت مراقبت های بهداشتی
90مدیریت فعالیت های اجتماعی و بهداشت عمومی
بهداشت عمومی و مدیریت بهداشت

تحصیل رشته مدیریت بهداشت عمومی در بلغارستان

دانشگاه رشته مدیریت بهداشت عمومی در بلغارستان

دوره های فوق لیسانس و تخصص در رشته مدیریت بهداشت عمومی برای پزشکان بسیار کاربردی و مورد نیاز است. دپارتمان زبان در دانشگاه پزشکی پلوودیو دوره های پیش آموزشی را به زبان بلغاری ارائه می دهد. دانشگاه پزشکی وارنا که هر سال تعداد بالایی دانشجوی بین المللی را پذیرش می کند شرایط بسیار خوبی برای تحصیل را ارائه می دهد از کتابخانه های غنی گرفته تا فعالیت های علمی و فعالیت های بین المللی. تحصیلات تکمیلی و آموزش الکترونیکی نیز در دانشگاه پزشکی وارنا در رشته های متنوع مانند رشته داروسازی در بلغارستان وجود دارد. فعالیت های انتشاراتی و باشگاه دانش آموختگان توسط خود دانشجویان اداره می شود که منجر به کارهای دانشجویی می شود. گواهینامه هایی که از دانشگاه پزشکی وارنا ارائه می شود در جهان معتبر هستند. زندگی دانشجویی در این دانشگاه بسیار زنده و پای و فعال و حرفه ای است.

در نمودار زیر شاهد تحصیلات حضوری و آنلاین در دانشگاه پزشکی وارنا می باشید:

تحصیلات حضوری و آنلاین در دانشگاه پزشکی وارنا

فرصت های شغلی رشته مدیریت بهداشت عمومی در بلغارستان

با تحصیل رشته مدیریت بهداشت عمومی در بلغارستان فرصت هایی را برای تحقق و توسعه شغلی در موسسات مختلف بهداشتی: NCPH، RHI، NHIF، RHIF، در اداره موسسات پزشکی، سازمان‌های تحقیقاتی و دانشگاه‌ها، مدیریت توسعه سلامت و فعالیت‌های اجتماعی به ادارات شهرداری و بسیاری دیگر به دست خواهید آورد. از نتایج مهم در تحصیل در این کشور می توان به موقعیت بهتر در بازار کار و گامی در جهت دستیابی به سطح تحصیلات عالی؛ و تحقیقات علمی در زمینه بهداشت عمومی؛ و کار در حوزه برنامه ریزی، ارزیابی و مدیریت برنامه ها و پروژه های مراقبت های بهداشتی و اجتماعی اشاره کرد. کار در بخش NGO، رسیدگی به مشکلات عمومی و اجتماعی، پیشگیری، آموزش بهداشت و ارتقای سلامت نیز یکی از فرصت های کاری در بلغارستان است.

در لیست زیر شاهد برخی از مراکزی هستید که می توانید در آن ها به عنوان کارشناس مدیریت بهداشت عمومی کار کنید:

  • مدارس
  • بیمارستان ها
  • هیات های مدیریت بهداشت عمومی محلی
  • خانه بهداشت
  • مراکز بهداشت شهری

دروس تحصیل رشته مدیریت بهداشت عمومی در بلغارستان در مقطع ارشد

برنامه کارشناسی ارشد در بهداشت عمومی شامل دروس اساسی مانند مقدمه ای بر سلامت عمومی، سیاست های بهداشتی، مبانی اپیدمیولوژی و اپیدمیولوژی بیماری های مهم اجتماعی، آمار، اقتصاد و مدیریت سلامت، ارتقای سلامت، جامعه شناسی، سیستم های اطلاعاتی مراقبت های بهداشتی، محیط زیست و سلامت و غیره می باشد. هدف آن توسعه مهارت‌ها برای ایجاد خط‌مشی سلامت در سطح ملی، منطقه‌ای و شهری است. در تحقیقات علمی؛ در نظارت بر وضعیت سلامت جمعیت و گروه های خاص آن؛ در توسعه و مدیریت برنامه ها و پروژه های بهداشت عمومی و اجتماعی؛ جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده های کمی و کیفی، مطالعات موردی، کار گروهی، ارتباطات نیز بررسی و تحقیق می شود. بعضی از دروس این رشته با رشته پزشکی در بلغارستان و بعض از آن ها با رشته مهندسی شیمی در بلغارستان شبیه به هم است.

مزایا تحصیل رشته مدیریت بهداشت عمومی در بلغارستان

برنامه کارشناسی ارشد در بهداشت عمومی و برنامه کارشناسی ارشد مدیریت سلامت و برنامه کارشناسی ارشد در مدیریت داروسازی و برنامه کارشناسی ارشد در بهداشت عمومی و رشته ایمنی شناسی در بلغارستان از مهم ترین رشته ها در حوزه مدیریت بهداشت عمومی در بلغارستان می باشند. برای تحصیل در مقطع دکترا باید مدرک کارشناسی ارشد را در رشته های: پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، حقوق، روانشناسی، جامعه شناسی، آموزش، بوم شناسی، مهندسی و غیره به دست آورد. برای تحصیل در مقطع ارشد نیز لیسانس مدیریت بهداشت، علوم اجتماعی، پرستاری، مامایی، اقتصاد، جامعه شناسی، روانشناسی، آموزش، بوم شناسی و رشته مدیریت در بلغارستان مورد قبول واقع می گردند. همچنین می توانید در دیگر کشورهای عالی اروپایی ادامه تحصیل دهید زیر مدارک تحصیلی بلغارستان معتبر هستند. برای مهاجرت و تحصیل در بلغارستان قطعا به مشاوره نیاز دارید که مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خدمت شما هستند.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *