مهاجرت تحصیلی بلغارستان

شرایط اعزام دانشجو به بلغارستان

شرایط اعزام دانشجو به بلغارستان

بررسی شرایط اعزام دانشجو به بلغارستان قبل از مهاجرت تحصیلی و ورود به دانشگاه های این کشور الزامی است که در این مقاله بررسی می گردد. افراد می توانند در بلغارستان تحصیل کنند و کیفیت عالی آموزش را تجربه کنند و بر اساس اصول آموزشی قوی که بلغارستان همه با هزینه های مقرون به صرفه ارائه می دهد، شغل خود را ایجاد کنند.

دانشجویانی که علاقه مند به مسافرت هستند، باید در نظر داشته باشند که فرصت های بی شماری برای کاوش در مناظر زیبا، سواحل و چشمه های طبیعی در طول و عرض بلغارستان وجود دارد. تحصیل در بلغارستان توسط هر 2 موسسه عالی دولتی و خصوصی، از جمله دانشگاه ها، دبیرستان های تخصصی و کالج های مستقل ارائه می شود. با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید تا با شرایط اعزام دانشجو به بلغارستان و تحصیل در این کشور بیشتر آشنا شوید.

اینفورگرافیک شرایط اعزام دانشجو به بلغارستان

سیستم آموزش عالی بلغارستان

تحصیل در بلغارستان برای همه شهروندان یک حق اصلی به شمار می رود و هدف کلی آماده سازی افراد برای شهروندی مسئولانه در یک جامعه دموکراتیک است. توسعه سیستم آموزشی بلغارستان با تبدیل شدن به جامعه ای دموکراتیک و اقتصاد بازار آزاد مرتبط است. این فرآیندها در یک سیستم آموزشی به طور فزاینده غیرمتمرکز منعکس می شود که در آن موسسات آموزشی در تعریف برنامه های درسی و برنامه های خود انتخاب بیشتری دارند. تحصیلات عالی در بلغارستان شامل موسسات آموزش عالی غیر دانشگاهی و دانشگاهی می باشد. موسسات آموزش عالی دانشگاهی در بلغارستان شامل دانشگاه ها و مدارس عالی عالی تخصصی است که ارائه دهنده 4 برنامه تحصیلی آکادمیک (متخصص، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتر) می باشند.

همانطور که گفته شد، سیستم آموزش عالی به شرح زیر است:

  • تحصیلات غیر دانشگاهی در کالج ها و موسساتی که دوره های 3 ساله ارائه می دهند. فارغ التحصیلان دیپلم آموزش عالی را دریافت می کنند و به عنوان متخصص واجد شرایط می شوند.
  • موسسات آموزش عالی دانشگاهی دوره های 4 ساله کارشناسی را ارائه می دهند (پس از آن، 5 سال دیگر برای دوره کارشناسی ارشد مورد نیاز است).
  • موسسات آموزش عالی دانشگاه که دوره های 5 یا 6 ساله کارشناسی ارشد و دوره های تحصیلات تکمیلی 3 ساله (تمام وقت) که منجر به مدرک دکترا (برنامه 4 ساله نیمه وقت) می شود را ارائه می دهند.

استقلال موسسات آموزش عالی موجب افزایش تنوع در بین مراکز آموزشی شده است و همچنین با معرفی مدارک بیشتر منجر به تنوع رو به رشد آموزش عالی شده است. افزایش در دسترس بودن آموزش عالی و افزایش ثبت نام از دیگر ویژگی های شاخص دموکراتیک سازی آموزش عالی در بلغارستان می باشند.

بررسی شرایط اعزام دانشجو به بلغارستان

بررسی شرایط اعزام دانشجو به بلغارستان

شرایط اعزام دانشجو به بلغارستان در سال 2023 با توجه به ملیت دانشجویان متفاوت می باشد. دانشجویان خارجی که شهروند کشورهای EU یا EEA نیستند، براساس قوانین و شرایط اعزام دانشجو به بلغارستان، برای مهاجرت به بلغارستان از طریق تحصیل نیاز به اخذ ویزای تحصیلی این کشور دارند. اما در مقابل، تمام دانشجویانی که شهروند کشورهای EU یا EEA هستند برای ادامه تحصیل در دانشگاه های کشور بلغارستان نیازی به اخذ ویزای تحصیلی ندارند. دانشجویان خارجی که شهروند کشورهای EU یا EEA نیستند باید پس از اخذ پذیرش در دانشگاه بلغاری مورد نظر خود اقدام به جمع آوری مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزای تحصیلی بلغارستان کنند. پس از جمع آوری مدارک لازم، متقاضیان باید به سفارت بلغارستان در کشور خود مراجعه کنند و درخواست خود را برای اخذ ویزای تحصیلی اعلام کنند.

مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای تحصیلی بلغارستان عبارتند از:

مدارکتوضیحات
مدارک تحصیلی و زبانآخرین مدرک تحصیلی اخذ شده و ریز نمرات
دعوت نامه تحصیلی
مدرک زبان انگلیسی معتبر (آیلتس یا تافل)
مدارک شخصیپاسپورت، مدارک شناسایی و عکس پرسنلی
مدارک پزشکی و بیمه درمانی
مدارکی برای اثبات نداشتن سابقه جرم
سایر مدارکصورت حساب بانکی برای اثبات بودجه
اجاره نامه یا سندی برای اثبات داشتن محل اقامت مناسب در بلغارستان
رسید پرداخت هزینه درخواست ویزا

متقاضیان باید فرم درخواست ویزای خود را تکمیل کرده و به همراه مدارک ذکر شده به سفارت بلغارستان ارائه دهند. به یاد داشته باشید که تمام مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای تحصیلی بلغارستان باید به زبان بلغاری ترجمه شوند. دانشجویان باید از توان مالی خود برای تحصیل در بلغارستان مطمئن باشند تا بتوانند هزینه های اقامت دانشجویی در این کشور را پرداخت کنند.

بخش های اصلی هزینه های زندگی در بلغارستان عبارتند از:

توزیع هزینه های زندگی در بلغارستان

بهترین دانشگاه های بلغارستان

دانشگاه صوفیه “سنت. کلیمنت اوهریدسکی” این یک موسسه آموزش عالی دولتی غیرانتفاعی است که در سال 1888 تأسیس شد، کلیمنت اوهریدسکی بزرگ است با داشتن 16 دانشکده و سه بخش به نام های بخش ورزش، بخش یادگیری زبان، اطلاعات و آموزش نیمه نیمه معلمان، ارائه دوره ها و برنامه های منجر به مدارک تحصیلی عالی رسمی مانند مدرک لیسانس در زمینه های مختلف تحصیلی و تدریس بیش از 21000 دانشجو، شده است. دانشگاه صوفیه کلیمنت اوهریدسکی وابسته به شبکه دانشگاهی بالکان و مرکز ملی تحقیقات قطبی است. دانشگاه آمریکایی در بلغارستان در سال 1991 تاسیس شد، این یک موسسه آموزش عالی خصوصی است که در بلاگووگراد واقع شده است. این موسسه دارای یک پردیس شعبه در: صوفیه است. دانشگاه آمریکایی در بلغارستان بر اساس موسسه در ایالات متحده از انجمن مدارس و کالج های نیوانگلند معتبر است.

دانشگاه آمریکایی در بلغارستانسیستم آمریکایی آموزش هنرهای لیبرال را به کار می گیرد و دروس تدریس شده در اینجا ممکن است شامل ریاضیات، علوم سیاسی، مردم شناسی، مدیریت بازرگانی، روزنامه نگاری و ارتباطات جمعی، اقتصاد، روابط بین الملل، علوم کامپیوتر  از مهم ترین و معروف ترین رشته ها هستند. دانشگاه تراکیا در سال 1995 تاسیس شد، این یک موسسه آموزش عالی دولتی انتفاعی است که در شهر استارا زاگورا واقع شده است. این دانشگاه رسماً توسط آژانس ملی ارزیابی و اعتبار سنجی بلغارستان تأیید شده است. دانشگاه تراکیا دوره‌ هایی را در 7 دانشکده ارائه می‌ دهد. دانشگاه بلغارستان جدید در سال 1991 تاسیس شد، این یک موسسه آموزش عالی خصوصی غیرانتفاعی است که در شهر صوفیه واقع شده است.

شرایط پذیرش و شرایط اعزام دانشجو به بلغارستان

شرایط ثبت نام در کشور بلغارستان بسته به نوع موسسات متفاوت است و علاوه بر دیپلم تحصیلات متوسطه کامل می تواند شامل آزمون های کتبی رقابتی و چندین آزمون دیگر باشد. مراحل درخواست پذیرش برای تحصیل در بلغارستان توسط دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی این کشور به صورت سالانه تعیین می شود. یکی از روندهای مثبت در توسعه آموزش عالی در سال های اخیر، آیین نامه قانونی مربوط به خودمختاری موسسه آموزش عالی است. حق مدیریت امور مالی خود منجر به رقابت بین دانشگاه ها شده است که در متنوع سازی برنامه های آموزشی و ایجاد دوره های جدید منعکس می شود.

تحصیل در بلغارستان

اولین شرط یا شرط برای تحصیل در مؤسسه آموزش عالی در بلغارستان، مدرک دیپلم یا گواهی است که نشان دهنده گذراندن موفقیت آمیز مرحله قبلی تحصیل باشد. دانشجوی متقاضی باید حداقل %62 را به خصوص در موضوعات پروفایل کسب کرده باشد. به عنوان یک عمل، مقامات خاص دانشگاه این حق و تعهد را دارند که دانشجویان خود را از بین بهترین داوطلبان انتخاب کنند. برای تحصیل در بلغارستان، شرایط پذیرش دانشگاه می تواند از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت باشد، اما شرایط اصلی برای ورود به موسسه آموزش عالی یکسان است. بنابراین، قبل از درخواست، دانشجویان بین المللی باید مطمئن شوند که دارای صلاحیت مناسب، پشتیبانی مالی، پاسپورت معتبر و سلامت هستند. دانشجویانی که مقیم اتحادیه اروپا / EEA نیستند باید برای ویزای دانشجویی بلغارستان ویزای نوع  D که 3 تا 6 ماه اعتبار دارد، درخواست دهند.

برای درخواست ویزای دانشجویی، شما موظف به داشتن شرایط زیر هستید: فتوکپی پاسپورت (گذرنامه باید حداقل 1 سال اعتبار داشته باشد)، نامه پذیرش از دانشگاه، بیمه پزشکی، کارت شناسایی عکس رنگی، تاییدیه رزرو بلیط و مدرک که شهریه پرداخت شده است. پایتخت بلغارستان مهمترین مرکز اقتصادی و فرهنگی این کشور است. صوفیه با دانشگاه ها و مؤسسات انتشاراتی خود مهمترین مرکز آموزشی کشور نیز می باشد. هر ترجیحی که دارید، U-Multirank شما را تحت پوشش قرار داده است. صوفیه به طور متوسط ​​حدود 1200000 نفر جمعیت دارد و حدود 492 کیلومتر مربع را پوشش می دهد.

در بخش زیر شاهد امتیازات تحصیل در بلغارستان هستید:

امتیازات تحصیل در بلغارستان

دلایل اعزام دانشجو به کشور بلغارستان

برخی از مهمترین دلایل اعزام دانشجو و مهاجرت به بلغارستان از طریق تحصیل عبارتند از:

  • کیفیت عالی آموزش و زندگی
  • مدارک دانشگاه های بلغارستان به طور گسترده ای شناخته شده هستند.
  • شرایط پذیرش سریع و مناسب
  • هزینه های نسبتاً کم دیگر کشورهای اروپایی
  • کارآموزی و فرصت های شغلی فراوان ارائه شده
  • دانشگاه های بلغارستان در بسیاری از تخصص های علمی مانند پزشکی، حقوق، اقتصاد، فنی (علوم کامپیوتر و مهندسی) شناخته شده اند.
  • فرصت کسب مدرک دابل از دانشگاه های شریک و همکار

همچنین دانشجویان و داوطلبان خارجی باید در نظر داشته باشند که می توانند بعد از اتمام دوره تحصیلی خود در دانشگاه های بلغارستان اقدام به تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کار در بلغارستان کنند و اقامت کاری بلغارستان را بدست آورند. با اخذ اقامت بلند مدت بلغارستان، افراد می توانند در این کشور کار کنند و مجوز اقامت خود را با رعایت شرایط و قوانین زندگی در بلغارستان تمدید کنند.

 

چالش های اساسی در اعزام دانشجو به بلغارستان

اغلب کشورهای مدرن جهان، که به دنبال اعزام دانشجو به بلغارستان هستند، همواره از وجود چالش های اساسی در این مسیر برای دانشجویان خبر داده اند. برای اینکه بتوانید بیشتر با چالش های اعزام دانشجو به بلغارستان آشنا شوید جدولی را برای شما عزیزان تهیه کرده ایم که در این بخش از مقاله به آن می پردازیم:

چالش های در اعزام دانشجو به بلغارستانتوضیحات
روند اخذ ویزای تحصیلیاتباع کشورهای ثالث، یا غیر اروپایی همواره از وجود مشکلات اساسی در روند اخذ ویزا اطلاع رسانی کرده اند. از جمله این مشکلات وجود بوروکراسی های پیچیده اداری در روند درخواست ویزا جهت اعزام دانشجو به بلغارستان می باشد.
زبان تحصیلیکی دیگر از مشکلات اساسی پس از اعزام دانشجو به بلغارستان الزامات زبان در این کشور است. زیرا اغلب مردم بلغارستان به زبان انگلیسی صحبت می کنند. همچنین زبان اصلی دانشگاه های بلغارستان نیز زبان بلغاری می باشد.

اعزام دانشجو به بلغارستان با بورسیه تحصیلی

اعزام دانشجو به بلغارستان با بورسیه تحصیلی

طی سالهای اخیر اعزام دانشجو به بلغارستان با بورسیه تحصیلی، مورد توجه اغلب کشورهای جهان قرار گرفته است. زیرا این کشورها می توانند با بورسیه تحصیلی، دانشجویان کم بضاعت خود را برای تحصیل در بلغارستان به این کشور اعزام کنند. اغلب بورسیه های تحصیلی در بلغارستان توسط دولت و با همکاری دانشگاه های بلغارستان به دانشجویان بین المللی اعطا می شود. البته لازم به ذکر است دانشجویان اعزامی با بورسیه تحصیلی بلغارستان می توانند علاوه بر هزینه های تحصیل در این کشور، بخشی از هزینه های زندگی در بلغارستان را نیز پوشش دهند. البته لازم به ذکر است که اغلب بورسیه های تحصیلی در بلغارستان بر اساس شایستگی به دانشجویان کم بضاعت اعطا می شود.

در جدول زیر می توانید انواع مختلف بورسیه تحصیلی جهت اعزام دانشجو به بلغارستان را مشاهده فرمایید:

انواع بورسیه تحصیلی در بلغارستانتوضیحات
بورسیه فولبرایتبورسیه فولبرایت به دانشجویانی اطا می شود که دارای تابعیت بلغارستانی، مهارت های عالی زبان انگلیسی یا دعوت نامه دانشگاه های ایالات متحده هستند اعطا می شود.
بورسیه های دولتییکی از محبوب ترین نوع بورسیه تحصیلی در بلغارستان، بورسیه دولتی این کشور است. به طور کلی دولت بلغارستان بورسیه های مختلفی را برای دانشجویان بین المللی ار بلغارستان و اتحادیه اروپا ارائه می دهد.
بورسیه های دانشگاه وارنااین بورسیه شامل دانشجویان استثنایی می شود که قصد دارند در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ادامه تحصیل دهند.
بورسیه دانشگاه آمریکایی بلغارستاناین بورسیه تحصیلی برای برنامه تحصیلی در همه رشته های تحصیلی در دانشگاه های شرکت کننده ارائه می شود.

اگر قصد دارید علاوه بر شرایط اعزام دانشجو به بلغارستان از شرایط اشتغال، سرمایه گذاری، کارآفرینی و حتی ازدواج در این کشور مطلع شوید، می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

سوالات متداول در باب اعزام دانشجو به بلغارستان

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب اعزام دانشجو به بلغارستان می باشیم:

  • آخرین مهلت درخواست جهت اعزام دانشجو به بلغارستان چه زمانی است؟ به طور کلی هر دانشگاه بلغارستان مهلت درخواست متقاوتی دارد. از سوی دیگر، بسته به اینکه شهروند اتحادیه اروپا یا غیر اتحادیه اروپا هستید ممکن است تاریخ ها متفاوت باشد. اما به شدت توصیه می شود در اسرع وقت اقدام نمایید.
  • آیا برای اعزام دانشجو به بلغارستان به ویزای تحصیلی نیاز داریم؟ اگر کشور شما بخشی از اتحادیه اروپا محسوب می شود برای اعزام دانشجو به بلغارستان نیازی به ویزای تحصیلی ندارید. اما دانشجویان کشورهای غیر اتحادیه اروپا باید برای تحصیل در این کشور ویزای تحصیلی بلغارستان را دریافت کنند.
  • آیا اعزام دانشجو به بلغارستان با بورسیه تحصیلی میسر است؟ بله، برخی از دانشگاه های بلغارستان به دانشجویان بین المللی بورسیه تحصیلی ارائه می دهند. که دانشجویان می توانند بر اساس عملکرد تحصیلی خود درخواست دهند.
5/5 - (5 امتیاز)

2 دیدگاه برای “شرایط اعزام دانشجو به بلغارستان

  1. رهام گفت:

    سلام ممنون که مطلب خوبی رو برای اعزام دانشجو به بلغارستان نوشته بودید. شما برای اعزام دانشجو به بلغارستان چه رشته و چه دانشگاهی رو پیشنهاد می کنید؟

    1. صادقی گفت:

      سلام خدمت شما دانشگاه های برتر بلغارستان را میشه با بررسی با مشاوره تحصیلی بلغارستان برای پذیرش اقدام کرد. در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *