مهاجرت به کشور آلمان

مهاجرت به آلمان 2023

مهاجرت به آلمان 2020

در دنیای که هر روزه شاهد پیشرفت علم و تکنولوژی هستیم. مهاجرت به آلمان 2023 از طرق مختلفی نظیر تحصیلی و کاری مورد استقبال قرار گرفته است. در سال 2018 این کشور به عنوان دومین کشور مهاجرپذیر دنیا معرفی شد. دولت آلمان در تلاش است تا برنامه ای برای استخدام نیروهای متخصص غیر اروپایی طرح ریزی نماید. تا جایی که هم اکنون شرایط مهاجرت نیروهای متخصص خارجی تسهیل گردیده است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با مشاوران با تجربه خود متقاضیان را در تمامی مسیرهای مهاجرت همراهی می­ نمایند.

راه های مهاجرت به آلمان 2023

صدور ویزای جستجوی کار آلمان شرایطی را فراهم می ­آورد تا متخصصین به این کشور سفر نموده است. همچنین به مدت 6 ماه به جست و جوی شغل مورد نظر خود در آلمان بپردازند. ارائه مدرک تخصصی از ملزومات استخدام آنان در این کشور به شمار می ­رفت. اما هم اکنون در صورتی که افراد بتوانند در این مدت شغل مورد نظر خود را بیابند، نیازی به ارائه این مدرک نمی ­باشد.

تحصیل، سرمایه گذاری، تولد و ازدواج نیز از دیگر طرق مهاجرت به آلمان 2023 می ­باشد. از آنجایی که تحصیل در آلمان به صورت رایگان است. دانشجویان زیادی دانشگاه های این کشور را برای ادامه تحصیل انتخاب می ­نمایند.

اقامت کشور آلمان به 2 دسته موقت و دائم تقسیم می­ گردد که بدین صورت است:

  • اقامت موقت این کشور محدود به تحصیل، شرکت در دوره های زبان آلمانی، تحصیل و اقامت های کاری محدود و سایر می ­گردد.
  • اقامت دائم این کشور به افرادی که حداقل به مدت 5 سال در این کشور زندگی و کار نموده باشند تعلق می ­گیرد.

شرایط مهاجرت به آلمان 2023 برای ایرانیان

افراد برای مهاجرت به آلمان 2023 با توجه به هدف مهاجرتی خود باید از شرایط لازم برخورار باشند. اما در میان تمامی این طرق شرایطی به صورت مشترک وجود دارد که در جدول زیر نشان داده شده است:

شرایط مورد نیازتوضیحات
اثبات تمکن مالیافراد در تمامی روش های مهاجرتی می­ باید از تمکن مالی لازم برای زندگی در آلمان برخوردار باشند.
برخورداری از مهارت زبان آلمانافرادی که قصد مهاجرت به آلمان و اخذ ویزای این کشور را دارند. همچنین بایستی از حداقلی مهارت زبان آلمانی برخوردار باشند.
برخوردای از بیمه سلامت معتبراز دیگر ملزومات مهاجرت به آلمان داشتن بیمه سلامت است. زیرا اخذ ویزای این کشور بدون ارائه بیمه غیر ممکن است.
شرایط سنیبا توجه به شیوه عزیمت متغیر است.

مهاجرت به آلمان 2023 از طریق ازدواج

یکی از راه های مهاجرت و اخذ اقامت آلمان ازدواج است. البته اخذ اقامت آلمان برای این افراد با شرایط زیر همراه است:

  • اثبات تمکن مالی همسر و برخورداری از درآمد کافی برای زندگی مشترک در آلمان
  • برخورداری از مهارت زبان آلمانی حداقل در سطح A1
  • ارائه گواهی ثبت ازدواج زوجین در آلمان

اداره مهاجرت با بررسی پرونده های زوجین صحت گفته ها را بررسی می ­نماید و پس از اطمینان اقامتی 3 ساله به تبعه­ خارجی داده می ­شود که پس از پایان این اعتبار به فرد اقامت دائم آلمان تعلق خواهد گرفت. اتباع خارجی پس از دریافت اقامت دائم از مزایای تحصیل رایگان، کار و غیره در این کشور بهره­ مند خواهند شد.

تولد در آلمان 2023

اخذ اقامت از طریق تولد از سایر راه های مهاجرت و اخذ تابعیت می باشد که هر ساله مورد استقبال والدین در خصوص اهدا پاسپورت به فرزند خود مدنظر قرار گیرد. برخورداری از شرایط ایده آل زندگی در این کشور برای شهروندان باعث ایجاد یک ذهنیت در خصوص تولد فرزند شده است. اما ناگفته نماند که سیستم اعطای تابعیت این کشور بر مبنا اصل خون می باشد. سیستم تابعیت بر اصل خون معمولا بر اصل پدر فرزند می باشد که در باب کشور آلمان می توان گفت که آلمان، مادر آلمانی را هم در این باب پذیرفته است.

مهاجرت به آلمان 2023 از طریق تحصیل

دانشگاه های آلمان از اعتبار بسیار بالایی برخوردارند و هر یک از این دانشگاه ها رشته های متنوع و متعددی را در مقاطع مختلف ارائه می­ نمایند. تدریس به زبان های آلمانی و انگلیسی ارائه داده می­ شود. شرایط تحصیل در آلمان بدین گونه است که دانشجویان ابتدا برنامه تحصیلی خود را مشخص و نسبت به پذیرش در دانشگاه های این کشور اقدام نمایند. دانشجویان کشورهای اروپایی اجازه دارند به مدت 90 روز بدون اخذ ویزا به این کشور سفر نموده و اقامت گزینند.

پذیرش تحصیلی آلمان در سال 2023

یکی از اصلی ترین مواردی که در باب اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور خائز اهمیت می باشد، تحصیل در دانشگاه های مورد تائید آلمان در کشور ایران می باشد. افراد می باید از یکی از این دانشگاه ها فارغ التحصیل یا مشغول به تحصیل باشند. از دیگر موارد حائز اهمیت مدرک زبان آلمانی می باشد که بسته به دانشگاه مقصد متغیر می باشد.

دانشجویان کشورهای آسیایی ملزم به دریافت ویزای تحصیلی این کشور می­ باشند. دانشجویان کشورهای آمریکا، استرالیا، نیوزلند، ژاپن و کره جنوبی می ­توانند بدون اخذ ویزا به این کشور سفر نموده و پس از ورود به آلمان ویزای تحصیلی این کشور را دریافت و به ادامه تحصیل بپردازند.

علاوه بر شهروندان اروپایی شهروندان کشورهای زیر نیز می­ توانند بدون اخذ ویزای آلمان به این کشور سفر نمایند:

  • ونزوئلا
  • برزیل
  • اروگوئه
  • پاراگوئه
  • مکزیک
  • مالزی
  • برزیل
  • آرژانتین
  • سنگاپور

این روزا اخذ ویزای تحصیلی آلمان از سایر دغدغه های دانشجویان می باشد. وقت سفارت ویزای تحصیلی این کشور به دلیل حجم بالای تقاضا به مدت تقریبی 3 سال طول می انجامد. این رویه باعث شده که افراد مطابق با قوانین حقوق بین الملل خصوصی از سایر کشورهای دیگر در خصوص مهاجرت تحصیلی به آلمان اقدام نمایند. یکی از گزینه های پرطرفدار در این باب تحصیل در دوره های زبان آلمانی در کشور مجارستان می باشد.

مهاجرت به آلمان 2020 از طریق کار

مهاجرت به آلمان 2023 از طریق کار

می ­توان گفت مهاجرت کاری به آلمان یکی از بهترین روش های مهاجرتی به این کشور است که در نهایت منجر به اخذ اقامت دائم و پس از آن تابعیت این کشور می ­گردد. نرخ بیکاری در آلمان 3.1% گزارش شده است که نسبت به کشور آمریکا هم پائین تر است. این کشور با کمبود نیرو در بخش های مختلف مواجه است. عدم وجود سیستم های مهاجرت کاری مبنی بر امتیازبندی همانند کشورهای استرالیا، کانادا و نیوزلند باعث دوچندانی درخواست اخذ اقامت کاری شده است.

پارامترهای حائز اهمیت در باب ویزای کار آلمان:

  • سن مناسب
  • مدرک تحصیلی حداقل کارشناسی
  • سابقه کاری
  • مدرک زبان آلمانی

در باب مدرک تحصیلی باید گفت که حداقل مدرک کارشناسی نیاز است. اما مطابق قوانین تصویب شده در سال 2023 یک دسته از رشته های خاص امکان اخذ ویزای جست و جوی کاری با مدرک فوق دیپلم را دارند.

بررسی ویزای کار آلمان مطابق با قوانین سال 2023

اتباع غیر اروپایی به 2 روش می­ توانند برای انجام کار در آلمان مهاجرت نمایند:

  • مهاجرت از طریق ویزای جستجوی کار: این ویزا دارای اعتباری 6 ماهه است و متقاضی با اخذ این ویزا امکان ورود به آلمان و جستجوی کار در این کشور را دارد.
  • مهاجرت کاری به آلمان از طریق پیشنهاد کاری: اخذ ویزای کار آلمان بدین طریق نسبتاً دشوار و زمان بر است. زیرا فرد بایستی از کشور مبدأ خود به جستجوی شغل مورد نظر و کارفرمای مربوطه باشد. از طرفی کارفرمایان در آلمان تنها در صورتی مجاز به ارسال دعوتنامه هستند که در مدت 6 ماه نتوانند نیروی مورد نظر را در آلمان و یا کشورهای اروپایی بیابند.

نرخ بیکاری در کشورهای مطرح دنیا بدین صورت است:

کشورنرخ بیکاریکشورنرخ بیکاری
آلمان3.1%هلند3.5%
اتریش3.1%دانمارک5.3%
نروژ3.9%ایتالیا9.7%
بلژیک3.1%سوئد6.6%
آمریکا3.6%کانادا4.0%

ویزای کار آلمان و شرایط مهاجرت ایرانیان 2023

همان طور که مطالعه فرمودید اخذ ویزای کاری آلمان تنها با مدرک  کارشناسی برای شهروندان ایرانی امکان پذیر می باشد. ناگفته نماند که در سال 2023 قوانینی جدید در نظر گرفته شده است. مطابق با این قوانین افراد می توانند با مدرک حداقل دیپلم (در صورت وجود مهارت در لیست تقاضا) و فوق دیپلم (در صورت وجود مهارت در لیست تقاضا) اقدام به مهاجرت کاری کنند. درخواست BlueCard به صورت عام هرساله و در سال 2023 به صورت خاص تقاضای زیادی از متقاضیان می باشد. مطابق با آخرین قوانین اشخاص باید میزان حقوق مشخصی دریافت کنند.

این میزان درآمد برای شهروندان بدین صورت است:

نوع مدرکدرآمد ماهانه به یورو
مدرک اخذ شده در دانشگاه های خارجی4250€
مدرک اخذ شده در دانشگاه های داخلی3250€

این موسسه مفتخر به مشاوره و اخذ ویزای کاری 2023 برای ایرانیان می باشد.

مهاجرت به آلمان 2023 از طریق پناهندگی

پناهندگی از طرق اخذ اقامت آلمان است. از سال 2015 سیل عظیمی از پناهندگان به آلمان مراجعت نمودند. دولت با برنامه ریزهای آگاهانه خود پناهندگان را در ایالت های مختلف این کشور انتقال دادند. با توجه به ظرفیت ایالت ها (ایالت ها با جمعیت بیشتر پناهندگان بیشتری را در خود جای داده است.) پناهندگان تقسیم بندی گردیدند. پناهندگان پس از ورود می ­باید ابتدا خود را به نزديک ترین ایستگاه پلیس معرفی نمایند. پناهندگان پس از معرفی به کمپ های عمومی انتقال داده می ­شوند و در این مکان مشخصات هویتی و اثر انگشت آنان ثبت می­ گردد. پرونده پناهندگی برای آنان تشکیل می ­گردد. پس از آن تشکیل پرونده آنان به شهرهای مورد نظر و به کمپ های دیگری فرستاده خواهند شد. مهاجرین در این کمپ ها از امکاناتی همچون پزشک، سالن غذاخوری و سالن های خواب برخوردارند.

تحصیل دندانپزشکی در آلمان یکی از رشته های تحصیلی مهم در این کشور می باشد. ناگفته نماند پناهجویانی که توانایی تکلم به زبان آلمانی را ندارند، مترجمانی برای آنان تعیین می­ گردد. پس از پایان مصاحبه ها به آنان کارت اقامتی اعطاء می­ گردد. از این رو تنها اجازه تردد در برخی از مناطق را دارند. در نهایت پس از بررسی پرونده پناهجویان دولت نتیجه موافقت و یا عدم موافقت با درخواست پناهندگی را اعلام خواهد نمود. بطور کلی پناهندگی پروسه ای دشوار و زمانبر است. بهتر آنست مهاجرت از طریق قانونی انجام پذیرد.

هزینه زندگی در آلمان 2023

آگاهی از مبحث هزینه های زندگی در آلمان از سایر موضوعاتی می باشد که ذهن متقاضیان مهاجرت به این کشور را به سمت خود سوق می دهد. هزینه های زندگی در آلمان در قیاس با دیگر کشورهای اروپایی کاملا معقول است. میانیگن هزینه زندگی ماهانه در سال 2023 به میزان 853€ (یورو) است.

در نمودار زیر هزینه های اصلی زندگی در این کشور شرح داده شده است:

هزینه های اصلی زندگی در آلمانگرانترین و ارزان ترین شهر در آلمان برای زندگی به ترتیب به شرح زیر است:

  • مونیخ
  • اشتوتگارت
  • لایپزیگ

گران ترین و ارزان ترین مناطق در آلمان به ترتیب به شرح زیر است:

  • جنوب
  • غرب
  • شمال
  • شرق

علاقمندان به موضوع مهاجرت می­ توانند جهت آگاهی از شرایط مهاجرتی به دیگر کشورها با کارشناسان موفق موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نموده و از تجربیات و پیشنهادات آنان در این زمینه آگاهی یابند. جهت تکمیل اطلاعات خود در این خصوص می توانید مقاله ویزای کار آلمان را نیز مطالعه نمایید.

5/5 - (6 امتیاز)

2 دیدگاه برای “مهاجرت به آلمان 2023

  1. یعقوبی گفت:

    منقصد مهاجرت به کشور آلمان را دارم به نظر شما از چه طریقی برای مهاجرت به آلمان اقدام کنم؟؟

  2. ریحانه گفت:

    خیلی خوب بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *