مهاجرت به کشور کانادا

مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا

قوانین مهاجرت به کانادا در سال 2023 میلادی تغییرات چشم گیری داشته. متقاضیان مهاجرت باید به قوانین مهاجرتی کانادا آشنایت کامل داشته باشند. هر ساله متقاضیان بسیاری انواع روش های مهاجرتی به این کشور مانند روش تحصیلی، کاری و سرمایه گذاری را انتخاب می کنند. هر ساله متقاضیان بسیاری مهاجرت به این کشور را انتخاب می کنند. متخصصان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت راه کار های بسیاری را در جهت مهاجرت قانونی به این کشور در اختیار شما قرار خواهند داد.

در این مقاله مباحث زیر مورد بررسی قرار خواهند گرفت:

  • روش های مهاجرتی به این کشور چگونه است؟
  • آیا مهاجرت به این کشور آینده ای منحصر به فرد برای متقاضیان به همراه خواهد داشت؟

معرفی کشور کانادا

این کشور با مساحتی بالغ بر 9984670 کیلومتر مربع در قاره آمریکا شمالی واقع شده است، کشور کانادا از شمال تا اقیانوس منجمد شمالی، از شرق تا اقیانوس اطلس و از غرب تا اقیانوس آرام گسترده شده است. کانادا چهارمین کشور پهناور از نظر خشکی در جهان محسوب می شود. شهر تورنتو و شهر اتاوا بزرگترین شهرهای کشور کانادا هستند که به عنوان پایتخت شناخته می شوند.

بخشی زیادی از کشور کانادا به دلیل نزدیکی به قطب شمال و سرمای طاقت فرسا خالی از سکنه می باشد. کشور کانادا دارای جمعیت 35 میلیون نفری می باشد. زبان رسمی مردم این کشور زبان انگلیسی می باشد. واحد پول رایج در کشور کانادا، دلار کانادا با علامت اختصاری CAD است.

در این بخش به بررسی واحد پول رایج این کشور در قیاس با ارز رایج کشورهای دیگر خواهیم پرداخت:

ارز سایر کشورهامعادل ارز CAD (دلار کانادا)
NZD1 (دلار نیوزلند)0.87
$A1 (دلار استرالیا)0.906
$1 (دلار آمریکا)1.12
£1 (پوند انگلستان)1.755
€1 (یورو)1.47
TL1 (لیر ترکیه)0.221
RUB1 (روبل روسیه)0.021

مهاجرت به کشور کانادا از طریق تحصیل

یکی از روش های رایج برای مهاجرت به کشور کانادا تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزشی این کشور می باشد. در کشور کانادا دانشگاه های معتبر زیادی وجود دارد و در هر دانشگاه شرایط مختلفی برای پذیرش دانشجویان وجود دارد. اما به طور کلی برای اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور افراد متقاضی باید مدارک زیر که به صورت لیست ارائه شده است داشته باشند:

  • آخرین مدرک تحصیلی و ریز نمرات متقاضی
  • ارائه مدرک زبان معتبر
  • ارائه گذرنامه معتبر

برای تحصیل در دانشگاه های این کشور لازم است متقاضی به یکی از زبان های انگلیسی یا فرانسوی تسلط داشته باشد. متقاضیانی که به این زبان ها تسلط ندارند نگران نباشند، زیرا در دانشگاه های این کشور دوره هایی برای آموزش زبان پیش از ورود به دانشگاه در نظر گرفته شده است. پس از اخذ پذیرش از دانشگاه ها مورد نظر لازم است اقدامات لازم را در جهت اخذ ویزای تحصیلی کانادا انجام دهند، به این منظور متقاضی باید مدارک تعیین شده را تهیه و در زمان تعیین شده به سفارتخانه کشور کانادا مراجعه کند.

ویزای تحصیلی کانادا 2023

با توجه به تغییر قوانین اداره مهاجرت این کشور، یکی از اصلی ترین پارارمترهایی که در خصوص اخذ ویزای تحصیلی کشور کانادا حائز اهمیت می باشد، شرایط سنی و پرداخت هزینه های تحصیلی و هزینه های محل اقامت می باشد که کارشناسان ما مفتخر به راهنمایی شما در هیمن باب با همکاری وکیل اراده مهاجرت کانادا (ICCRC) می باشد. مهاجرت از طریق تحصیل در مدارس شبانه روزی یا Boarding School از سایر مزیت های تحصیل برای رده سنی زیر 18 سال می باشد که مورد توجه والدین در خصوص تحصیل فرزندان قرار گرفته است.

مجوز کار حین تحصیل و ویزای همراه (OPEN WORK PERMIT) از سایر مزایایی تحصیل در این کشور می باشد. درخواست ویزای همراه به دو صورت امکان پذیر است. در حالت اول از همان ابتدا نسبت به این موضوع اقدام می شود و در حالت دوم در فرودگاه توسط شخص دانشجو صورت می گیرد. میزان هزینه درخواست ویزای همراه 155CAD (دلار کانادا) می باشد.

میانگین هزینه های تحصیل در این کشور با توجه به پارامترهای اصلی مانند رشته، مقطع تحصیلی و شهر تحصیلی نیز متغیر است. در نمودار زیر این تفاوت قابل مشاهده می باشد:

شهریه در کشور کانادا

مهاجرت به کشور کانادا از طریق کار 2023

کار در کانادا یکی از محبوب ترین برنامه های مهاجرتی محسوب می گردد. سیستم کار در این کشور براساس امتیازبندی است. افراد متقاضی می بایست با تکیه بر دانش کارشناسان مهاجرت نسبت به بررسی امتیازات و رویه کار اقدام نمایند. سیستم های امتیازبندی بدین صورت است که افراد می باید در ابتدا واجد شرایط این نوع ویزا شوند. میزان تحصیلات، زبان فرانسوی، مدرک تحصیلی معتبر از کانادا و پیشنهاد کاری از سایر مواردی می باشد که در خصوص ورود به استخر یا Pool در مرحله اول حائز اهمیت می باشد.

مهاجرت از طریق کار و اکسپرس اینتری مهمترین ترین و سریع ترین روش برای مهاجرت به کشور کانادا می باشد. در سیستم اکسپرس اینتری امتیاز بندی بر اساس شاخص هایی مانند نمودار زیر حائز اهمیت است:

مشاغل مورد نیاز کانادا 2023

برنامه مهاجرتی اسکیل ورکر یکی از راههای مهاجرت به کانادا از طریق کار و تحصیل به شمار می رود. اما می باید مهارت فرد در لیست مشاغل سطح 0، A ،B ،C و یا D کانادا قرار داشته باشد. جدول سطوح مشاغل این کشور به شرح زیر است:

شرح سطحپارامتر
سطح 0مشاغل مدیریتی
سطح Aمشاغل با مدرک کارشناسی و کارشناسی ازشد
سطح Bمشاغل با مدرک فنی و حرفه ای
سطح Cمشاغلی با مدرک دیپلم
سطح Dمشاغل سطح پایین

ویزای کاری کانادا 2023

رویه امتیازات شامل امتیاز اصلی به همراه امتیاز اضافی است. میزان امتیاز کلی 1200 می باشد. افراد متقاضی می توانند با مطالعه مقاله امتیاز بندی کانادا اطلاعاتی بیشتری در رابطه با سیستم امتیاز بندی به دست آورند. متقاضیان خارجی و بین المللی که قصد کار در کشور کانادا را دارند باید ویزا کار این کشور را دریافت کنند. به این منظور لازم است متقاضیان مدارک خاصی را ارائه دهند. این مدارک به شرح زیر می باشند:

  • تکمیل فرم های مربوطه به درخواست ویزا
  • ارائه پیشنهاد کاری معتبر
  • ارائه گذرنامه معتبر
  • پرداخت و ارائه رسید هزینه های مربوطه به ویزا
  • ارائه گواهی عدم سو پیشینه
  • ارائه مدارک پزشکی
  • مدرک تمکن مالی جهت اثبات توانایی فرد
  • مدرک معتبر زبان
  • ارائه رزومه کاری و سوابق شغلی
  • انگیزه نامه
  • بیمه درمانی با پوشش خدمات درمانی

سیستم امتیازبندی ویزای کاری کانادا 2023

میانگین سیستم امتیازبندی در این کشور برای ویزای کاری به شکل نمودار زیر می باشد:

میانگین سیستم امتیازبندی کانادا

مهاجرت به کشور کانادا از طریق سرمایه گذاری 2023

سرمایه گذاری در کشور کانادا دارای مزایای زیادی می باشد که می توان به دسترسی به بازار آزاد آمریکا نیز اشاره نمود. برنامه های اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری از برترین روش های مهاجرت برای مدیران در خصوص ایجاد کسب و کار محسوب می گردد. در مجموع می توان گفت اخذ اقامت برای خانواده را نیز به ارمغان می آورد. برای سرمایه گذاری در کشور کانادا روش های مختلفی در نظر گرفته شده است که می توان به خرید ملک در کشور کانادا، ثبت شرکت و کارآفرینی اشاره کرد.

برای کسب اقامت در طریق سرمایه گذاری لازم است متقاضی مبلغ CAD800000 (دلار کانادا) را در این کشور به مدت 5 سال سرمایه گذاری کند. بعد از گذشت 5 سال فرد و اعضاء خانواده متقاضی می توانند اقامت دائم کشور کانادا را دریافت کنند. متقاضیان باید به این نکته توجه داشته باشند که می توانند در تمامی شهرهای این کشور به جز شهر کبک اقامت داشته باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با سرمایه گذاری در این کشور به مقاله سرمایه گذاری در کانادا مراجعه کنید.

استارت آپ از دیگر برنامه های مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به کشور کانادا می باشد که دارای شهرت زیادی است و رهبری مهاجرت از طریق سرمایه گذاری را به عهده دارد. افرادی که تمایل به رویه اخذ اقامت کانادا از طریق استارت آپ را دارند می باید دارای 3 شرط کلی باشند که به شرح زیر است:

  • ارائه طرح تجاری
  • مهارت زبان انگلیسی یا فرانسوی
  • اثبات سرمایه لازم

مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

طبق قوانین وضع شده در این کشور برای عزیمت از طریق ازدواج، متقاضی باید دارای اقوام درجه یک به منظور ساپورت مالی در این کشور باشد. دقت نمایید که اقوام شما باید دارای اقامت دائم یا شهروندی کشور کانادا باشند. برای دریافت اقامت دائم از طریق ازدواج با فردی با تابعیت این کشور باید ازدواج شما قانونی و ثبت شده باشد همچنین لازم است با ارائه مدارکی اثبات نمایید که ازدواج شما صرفا جهت دریافت اقامت دائم کشور کانادا نمی باشد.

مدارک مورد نیاز جهت مهاجرت از طریق ازدواج به کانادا به شرح جدول ذیل می باشد:

مراحلمدارک
1ارائه مدارک شناسایی معتبر
2ارائه اصل و کپی از تمامی صفحات پاسپورت معتبر
3ارائه کارت پایان خدمت
4گواهی عدم سو پیشینه و سابقه کیفری
5ارائه مدارک ازدواج مبنی بر اثبات قانونی بودن ازدواج تولد فرزند در کانادا

مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

تولد فرزند در کانادا 2023

تولد فرزند در کشور کانادا از سایر برنامه های مهاجرتی این کشور محسوب می گردد که والدین در اولین قدم می بایست در خصوص اخذ ویزای توریستی این کشور اقدام کنند. هزینه های زایمان در این کشور از سایر مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد. میزان هزینه های زایمان در کشور کانادا بدین صورت است:

پارامترشرح هزینه به CAD (دلار کانادا)
زایمان طبیعی با 1 شب اقامت5000
زایمان سزارین با 1 شب اقامت10000
ویزیت و چک آپ3500
انواع آزمایشات1500

هزینه زندگی در کانادا 2023

آگاهی از هزینه زندگی در کانادا در سال 2024_2023 موضوعی می باشد که می باید در خصوص مهاجرت و اخذ اقامت مدنظر قرار گیرد. شاخص هزینه ها در این کشور در قیاس با ایران به شرح زیر می باشد که افراد می توانند با بررسی شاخص های اصلی و مراجعه به لینک مذکور به آگاهی تکمیلی دست یابند. شاخص هزینه ها بدین صورت است:

  • قیمت مصرف کننده: 74.32% بالاتر از ایران
  • قیمت مصرفی از جمله اجاره: 85.02%بالاتر از ایران
  • قیمت اجاره: 117.12%بالاتر از ایران
  • قیمت رستوران: 153.82%بیشتر از ایران
  • مواد غذایی: 42% بالاتر از ایران

مهاجرت به کانادا رویایی است که بسیاری از افراد در ذهن خود دارند. برای تحقق به رویاهای خود از روش های نوین و قانونی در باب مهاجرت از طریق کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوید.

4.6/5 - (16 امتیاز)

22 دیدگاه برای “مهاجرت به کانادا

  1. حامد گفت:

    سلام و وقت بخیر حامد احمدی هستم و مدرک کارشناسی ارشد فراآورده های محصولات شیلات رو دارم برای دکترا میخوام اقدام کنم برای کانادا. 3 تا مقاله دارم و با آیلتس 6/5. به نظر شما برای رشته من کانادا محل مناسب هست و میشه دانشگاه خوبی پذیرش گرفت؟ هزینه تحصیل و زندگی به چه صورته؟

    1. صادقی گفت:

      با سلام خدمت شما در خصوص مهاجرت به کانادا بایستی شرایط شما در باب پذیرش و ویزای تحصیلی کانادا بررسی شود. شرایط خوبی دارید. برای مشاوره می توانید با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  2. نگار گفت:

    سلام آیا امکانش هست من و سه تا از دوستام که هفده سالمونه برای سال آخر دبیرستان بریم کانادا؟ بورسیه تحصیلی داره؟ ما هر کدوم چندتا مقاله نوشتیم و از نظر تحصیلی هم از سطح بالایی برخورداریم. زبانمونم خوبه ولی مدرک نداریم. هزینه تخمینی رو میشه بگین چقدر میشه؟

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب. شرایط مهاجرت تحصیلی به این کشور با توجه به سن شما بسیار ایده ال است. در خصوص بررسی رزومه تحصیلی و شرایط مهاجرت با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  3. بیژن هاشمپور گفت:

    سلام
    بیژن هاشم پور
    من با سن۵۵سال ودارا بودن مدرک الکترونیک صنعتی از مرکز اموزش فنی و حرفه ای و همسر و۳فرزند خود قصد مهاجرت به کانادا را دارم
    لطفا راهنمایی فرمایید

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب. در خصوص بررسی طرق مهاجرت به کانادا با شماره 02191003232 تماس حاصل نمائید.

  4. میرمعینی گفت:

    باسلام بنده بهمراه یک تیم متخصص در طب سنتی وداروهای گیاهی چندین سال است که به دارویی نوترکیب دست یافته ایم که در درمان زخمهای دیابت وزخم بستر وقانقاریا کاملا موثر بوده واز بدو اختراع تاکنون بیماران بسیاری را در ایران معالجه ودرمان کرده ایم.از سال 1397برای ثبت دارو اقدام کرده ایم ولی بدلیل هزینه های بالای ثبت وتولیدانبوه دارو نتوانستیم دارو را ثبت وتولید کنیم. تنها به میزان بسیار کمی برای بیماران خودمان دارو تولید ودر درمان آنها استفاده می کنیم.درصورتیکه هرکدام از دانشگا ه های امر یکا از این طرح حمایت میکنند خواهشمندیم مقدمات مهاجرت مارا فراهم فرمایید.باتشکر سیدمهدی میرمعینی

    1. صادقی گفت:

      سلام و احترام
      انجام کار شما در حوزه ثبت اکتشاف و اختراع جای میگیرد یا باید به جذب اسپانسر بپردازید. در حال حاضر اقدامات این‌ چنینی برای کشور آمریکا با توجه به هزینه‌ های مسیر دشوار است پیشنهاد میکنیم با شماره های 02191003232 تماس بگیرید تا مشاورین ما گزینه‌ های کم هزینه تر را معرفی نمایند.

  5. ماردین گفت:

    سلام
    33 سالمه
    فوق لیسانس حقوق و فوق دیپلم ادبیات فارسی
    معلمم و 14سال سابقه کار دارم
    ماه آیندم آیلتسمو میگیرم
    آیا میتونم مهاجرت کنم به کانادا؟

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب. بله این امکان برای شما وجود داره . برای بررسی شرایط با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

      1. بهار گفت:

        سلام. اگه ی فردی یک سال ب گرفتن دیپلمش مونده باشه (۱۷ ساله) و بخاد از طریق ویزای دانش اموزی اقدام کنه و سال اخرش رو اونجا بخونه امکانش هست؟
        ب جز مدارس شبانه روزی میشه تو مدارس دیگه ای ک هزینش پایین تر باشه تحصیل کرد؟
        سطح زبان خوبی هم دارم و دوتا هم مقاله نوشتم

        1. صادقی گفت:

          سلام و عرض ادب. بله این امکان برای شما مهیا است. شرایط سنی ایده آلی برای تحصیل دارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  6. علی گفت:

    سلام و عرض احترام من علی احمدی هستم.
    من میخواهم ازطریق پناهندگی به کانادا اقدام کنم.
    لطفا مرا راهنمایی کنید.

    1. صادقی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      موسسه ما در خصوص رویه پناهندگی به هیچ کشوری خدماتی ندارد.

      1. ریحانه گفت:

        سلام با رشته بهداشت عمومی و معدل ۱۶به بالا و آیلتس ۷ و سن ۲۵ میشه به کاندا مهاجرت کاری کرد؟

        1. صادقی گفت:

          سلام و عرض ادب. برای مهاجرت کاری به کانادا بایستی سابقه کاری بالای 7 سال با مدرک تحصیلی داشته باشید. برای بررسی بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  7. مهرناز گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشید
    با توجه با بالا رفتن ارز الان در حال حاضر هزینه یکسال مهاجرت دائم به کانادا چقدر است ؟؟؟؟؟ از طریق تحصیل بهتر به کانادا مهاجرت کنیم یا ویزای کاری کانادا بگیریم بهتره؟

    1. صادقی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      باید شرایط سنی، تحصیلی و سایر مواردی که مربوط به قوانین ویزا است بررسی شود. هزینه اقامت و زندگی در کانادا هم به میزان 1000 الی 1200 دلار کانادا در ماه است.
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  8. احمد حسینی گفت:

    با سلام و عرض خسته نباشید من قصد مهاجرت به کشور کانادا از طریق کار دارم.بهترین روش مهاجرت به کانادا کدوم روش هست؟هزینه که باید پرداخت کنیم چقدر می شه؟رشته من دکترای عمران هست و خانم هم پرستاری هست رشته تحصیلیش.برای رشته پرستاری در کانادا کار گیر میاد ؟زبان انگلیسی باید در چه حدی باشه؟؟

    1. صادقی گفت:

      با سلام رشته شما از جمله رشته های پرتقاضا در خصوص بازار کار است.ولی برای مهاجرت کاری باید در ابتدا امتیازات را حساب کنید . برای اطلاع بیشتر در این خصوص با شماره 921003232-021 تماس بگیرید

  9. ساناز سرمدی گفت:

    مهاجرت به کانادا چقدر هزینه دارد و چقدر زمان می برد؟

  10. ریحانه گفت:

    خیلی مطلب خوبی بود.مرسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *