مهاجرت تحصیلی بلغارستان

مدارس ایرانی بلغارستان

مدارس ایرانی بلغارستان

با انتخاب بلغارستان برای ادامه تحصیل، به ویژه در مدارس ایرانی بلغارستان، از مزایای مدارک تحصیلی اروپایی، هزینه مقرون به صرفه بهرمند خواهید شد. همچنین بلغارستان مزایای بی شماری از کیفیت عالی تحصیل و زندگی اروپایی را ارائه می دهد. با تحصیل در بلغارستان شما در اروپا تحصیل خواهید کرد. که زمینه خوبی برای مشاغل آینده در سراسر جهان برای شما فراهم می کند.

سرزمین گل رز، ماست، تاریخ و طبیعت زیبا را کاوش کنید. مدرک اروپایی خود را در بلغارستان بگیرید. پایتخت بلغارستان شهر صوفیه است. جمعیت این کشور در سال 2023 میلادی بالغ بر 6.9 میلیون نفر است. زبان رسمی این کشور نیز بلغاری و واحد پول آن لف (BGN) است. تمامی اطلاعات و موضوعات این مقاله به کمک موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گردآوری شده است. تحصیل در بلغارستان می توان رویای تحصیل ایده آل با هزینه مقرون به صرفه را برای شما رقم بزند.

در ابتدای مقاله برای بالا بردن اطلاعات عمومی شما نسبت به کشور بلغارستان. قصد داریم به هزینه های زندگی در بلغارستان بپردازیم:

هزینه زندگی در بلغارستان

نه تنها کیفیت زندگی در بلغارستان خوب است. بلکه از لحاظ هزینه زندگی یکی از پایین ترین ها در اروپا است. بلغارستان در کنار جاذبه های طبیعی و فرهنگی خود در حال تبدیل شدن به یکی از پایتخت های دیجیتال و فناوری اروپاست. بلغارستان نیز تقریبا در تمام اروپا کمترین هزینه زندگی را دارد. در واقع یکی از بهترین مزیت های تحصیل در بلغارستان، هزینه پایین زندگی در مقایسه با سایر کشورهای اتحادیه اروپاست.

صوفیه ارزانترین پایتخت اتحادیه اروپا است. به خصوص در مورد اجاره مسکن. شما می توانید یک آپارتمان 2 یا 3 خوابه در مرکز شهر را با کمتر از 450$ (دلار) آمریکا تهیه کنید. بعد از آشنایی با تعدادی از هزینه های مهم بلغارستان در این قسمت به سیستم آموزشی بلغارستان می پردازیم.

سیستم آموزشی مدارس ایرانی بلغارستان

سیستم آموزشی مدارس ایرانی در بلغارستان توسط وزارت آموزش اداره می شود. نظام آموزشی شامل آموزش مدرسه ای است. که از 12 پایه تشکیل شده است. که در 2 سطح پایه و متوسطه و آموزش عالی سازماندهی شده است.

  • آموزش پیش دبستانی: دوره مقدماتی در بلغارستان توسط مهد کودک ها برای کودکان تا 3 سال. مهد کودک ها(desteki yasli) برای کودکان 3 تا 7 ساله ارائه می شود. مهد کودک های دولتی، خصوصی یا شهری در بلغارستان موجود است.
  • آموزش ابتدایی: آموزش ابتدایی در بلغارستان برای کودکان 7 تا 16 ساله اجباری است. و آموزش ابتدایی در بلغارستان توسط مدارس ابتدایی ارائه می شود. و پایه های 1 تا 4 را تشکیل می دهد. این سطح آموزشی 4 سال طول می کشد و برای کودکان 7 تا 11 ساله است. آموزش ابتدایی دانش و مهارت های پایه ریاضی و زبان ارائه می دهد.
  • آموزش متوسطه پایین: تحصیلات متوسطه پایین. توسط دبیرستان های راهنمایی این مجموعه ارائه می شود، و پایه های 5 تا 8 را پوشش می دهد. کودکان 11 تا 15 ساله می توانند در دوره متوسطه پایین شرکت کنند.
  • آموزش متوسطه: دانش آموزانی که تحصیلات متوسطه پایین را گذرانده اند. واجد شرایط تحصیل در دوره متوسطه هستند. آموزش متوسطه در بلغارستان اختیاری است. توسط مدارس متوسط جامع عمومی، مدارس تخصصی و مدارس متوسطه حرفه ای ارائه می شود. این سطح آموزشی دانش آموزان را برای آموزش عالی یا بازار کار آماده می کند.

سیستم آموزشی مدارس ایرانی بلغارستان

فرم درخواست برای مدارس ایرانی بلغارستان

یکی از رشته های عالی رشته داروسازی در بغارستان است. بلغارستان یک پورتال برنامه مرکزی ندارد در عوض درخواست ها مستقیما برای مدارس جداگانه انجام می شود. الزامات از مدرسه به مدرسه و از برنامه ای به برنامه دیگر متفاوت است. این مواردی است که به طور کلی برای اعمال برنامه های بلغارستان باید داشته باشید.

  • فرم درخواست تکمیل شده. که شما می توانید این فرم را در وب سایت مدرسه انتخابی خود پیدا کنید
  • گذرنامه
  • 4 عکس در اندازه پاسپورت
  • ریز نمرات مقاطع قبلی تحصیلی
  • یک انگیزه نامه
  • نامه ای از آخرین محل تحصیل شما. مبنی بر اینکه شما واجد شرایط تحصیل در هر آموزشگاهی هستید.
  • یک گذارش پزشکی که به شما یک صورت حساب سلامتی نیز می دهد.

در ادامه برای تحصیلات تکمیلی، احتمالا باید رزومه و 1 یا 2 توصیه نامه را نیز ارسال کنید. اگر پذیرفته شدید. باید نامه تاییدیه را برای درخواست ویزای خود نگه دارید. مهلت درخواست از مدرسه ای به مدرسه دیگر متفاوت است. اما به طور کلی قبل از شروع کار باید در بهار درخواست دهید. پس از پذیرش باید بلافاصله درخواست ویزای تحصیلی بلغارستان خود را شروع کنید.

موضوع مهمی که اکثر افراد با آن درگیر هستند بحث هزینه هاست. که در این بخش به آن پرداخته ایم.

هزینه های تحصیل در بلغارستان

هزینه های تحصیل بسته به دانشگاه، رشته و زبان می تواند متفاوت باشد. در بلغارستان تحصیل به زبان بلغاری ارزان تر از انگلیسی است. در اینجا به تفکیک هزینه های مورد انتظار برای تحصیل در بلغارستان آمده است:

هزینه تحصیل در سال به € (یورو)سطح مطالعه
2900€ تا 3900€مدرک کارشناسی
3000€ تا 3900€مدرک کارشناسی ارشد
4000€ تا 8000€مدرک دکتری

مشکلات جدی مدارس ایرانی بلغارستان

مدارس ایرانی بلغارستان به خوبی با وسایل سمعی و بصری سنتی مانند، نقشه ها نمودار ها و کره زمین مجهز هستند. وسایل فنی ساده مانند (پروژکتورهای سقفی، تلویزیون، ظبط کاست، و پروژکتورهای اسلاید) نیز رواج دارد. تجهیزات اداری، دستگاه های کپی، و چاپگر ها معمولا در کلاس های درس کمبود دارند. اما مدارس ایرانی بلغارستان در تامین امنیت سخت افزار، نرم افزار و ارتباطات کامپیوتری با مشکلات جدی مواجه هستند. در این مدارس معمولا کامپیوتر های نسبتا کمی در دسترس هستند. نیاز شدید به، به روز رسانی فناوری های اطلاعاتی دارند.

موضوعات تحصیلی در مدارس ایرانی بلغارستان

بچه ها در مدارس ایرانی بلغارستان چه می خوانند:

موضوعات تحصیلی در مدارس ایرانی بلغارستانبعد از موضوعات تحصیلی در مدارس ایرانی بلاروس به شیوه نمره دهی این مدارس می پردازیم.

شیوه نمره دهی در مدارس ایرانی بلغارستان

کلیه دوره های تحصیلی در مدارس ایرانی بلغارستان، دانش آموزان طبق استاندارد های زیر نمرات 2 تا 6 دریافت می کنند.

توضیحاتنمرات
عالی(100% – 91.5%)6 (A)
خیلی خوب (91.4% – 80.5%)5 (B)
خوب (80.4% – 70.5%)4 (C)
کافی (70.4% – 59.5%)3 (D)
ضعیف (59.4 – 0%)2 (F)

بعد از بررسی موضوعات درسی و شیوه نمره دهی در مدارس ایرانی بلغارستان در این قسمت به سال تحصیلی در این مدارس خواهیم پرداخت.

سال تحصیلی در مدارس ایرانی بلغارستان

سال تحصیلی به دو ترم تقسیم می شود که در پایان هر ترم دانش آموزان در هر درس نمرات ترم و در پایان سال تحصیلی نمرات نهایی در دروس را کسب می کنند. شروع کلاس ها در مدارس از 15 سپتامبر و پایان سال تحصیلی در 30 ژوئن برای دانش آموزان دبیرستانی است. دانش‌آموزان جوان‌تر در پایان ماه مه یا اواسط ژوئن به پایان می رسند. به طور کلی با کشور بلغارستان و مدارس ایرانی این کشور به خوبی آشنا شدیم. به آمار و ارقام دقیق درباره این کشور دست پیدا کردیم. اما اگر قصد ادامه تحصیل و زندگی در این کشور را دارید می توانید از متخصصان و مشاوران موسسه حوقوقی سفیران سروش سعادت کمک و راهنمایی دریافت کنید.

سوالات متداول در باب مدارس ایرانی بلغارستان

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب مدارس ایرانی بلغارستان می باشیم:

  • سال تحصیلی در مدارس ایرانی بلغارستان از کی شروع می شود؟ سال تحصیلی به دو ترم تقسیم می شود که در پایان هر ترم دانش آموزان در هر درس نمرات ترم و در پایان سال تحصیلی نمرات نهایی در دروس را کسب می کنند. شروع کلاس ها در مدارس از 15 سپتامبر و پایان سال تحصیلی در 30 ژوئن برای دانش آموزان دبیرستانی است.
  • مشکلات جدی مدارس ایرانی بلغارستان چیست؟ مدارس ایرانی بلغارستان در تامین امنیت سخت افزار، نرم افزار و ارتباطات کامپیوتری با مشکلات جدی مواجه هستند. در این مدارس معمولا کامپیوتر های نسبتا کمی در دسترس هستند. نیاز شدید به، به روز رسانی فناوری های اطلاعاتی دارند.
5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *