مهاجرت به شیلی

مهاجرت به شیلی

مهاجرت به شیلی

در سال های اخیر شرایط مهاجرت به شیلی به دلیل پهناوری و اقتصاد قوی این کشور در سطح ایده آلی قرار دارد و مورد استقبال زیادی قرار گرفته است. در این مقاله انواع راه های مهاجرتی به این کشور، از طریق بررسی های دقیق توسط کارشناسان متخصص ما صورت خواهد گرفت. انواع روش های مهاجرتی و ویزاهای این کشور شمال ویزای توریستی، ویزای دانشجویی، ویزای کاری و ویزای اقامت موقت می باشد.

مباحث مورد بررسی در این مقاله به صورت اختصاصی شامل مطرح سازی پاسخ سوالات زیر خواهد بود:

  • انواع روش های مهاجرتی به این کشور چگونه می باشد؟
  • کدام روش مهاجرتی بیشتر مورد توجه متقاضیان بین المللی قرار گرفته است؟

درباره شیلی

شیلی  در جنوب پرو و ​​غرب بولیوی و آرژانتین قرار دارد. یک سوم شیلی را رشته کوه های بلند آند (کوه های بلند) پوشانده است. امروزه شیلی یکی از باثبات ترین و مترقی ترین کشورهای آمریکای جنوبی، یک قدرت متوسط ​​شناخته شده و یک اقتصاد در حال ظهور است. این کشور در توسعه انسانی، رقابت پذیری، درآمد سرانه، جهانی شدن و آزادی اقتصادی در میان دیگر جبهه ها، کشورهای آمریکای لاتین را رهبری می کند. یکی از تنها دو کشور در آمریکای جنوبی که مرز مشترکی با برزیل ندارد، شیلی است که تمایز طولانی‌ترین کشور جهان را دارد.. شیلی از غرب با اقیانوس آرام و از شرق با رشته کوه های آند همسایه است. علیرغم اینکه در عریض ترین نقطه خود تنها 350 کیلومتر است، طول غیرعادی آن، که 37 درجه عرض جغرافیایی را پوشش می دهد، منجر به ایجاد چندین منطقه جغرافیایی بسیار متنوع می شود.

بیشتر جمعیت شیلی در دره مرکزی که پایتخت سانتیاگو را در بر می گیرد، زندگی می کنند. حدود %40 یا بیش از 6 میلیون نفر از 17 میلیون نفری که در شیلی زندگی می کنند، در سانتیاگو و منطقه شهری اطراف آن زندگی می کنند. با حرکت به سمت جنوب، زمین پر از جنگل ‌های انبوه و دریاچه ‌ها می ‌شود و در نهایت به رشته ‌ای از جزایر در نوک جنوبی سرزمین اصلی تبدیل می ‌شود. شیلی یکی از اعضای موسس سازمان ملل متحد، اتحادیه ملل آمریکای جنوبی و جامعه کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب است. شیلی یک دموکراسی پایدار با سه شاخه حکومت است. قضات دیوان عالی توسط رئیس جمهور منصوب می شوند که انتخاب های خود را از لیستی که قضات حاضر در جلسه ارائه می دهند انجام می دهد و سپس انتخاب های خود را برای تصویب به سنا ارائه می دهد.

ویزای توریستی شیلی

یکی از راه های مهاجرتی موقت رایج به این کشور اخذ ویزای توریستی می باشد. این نوع ویزا به منظور هدف خاص در مدت زمان 30 تا 90 روز برای متقاضی صادر می شود. متقاضی اجازه اقامت بیشتر از این تعداد روز را نخواهد داشت. ویزای توریستی اجازه اقامت موقت را برای متقاضی فراهم می سازد.

برای هدف های خاصی در این کشور ویزای توریستی صادر می شود، چند نمونه از ویزاهای صادر شده توریستی با اقامت موقت در این کشور در لیست زیر بیان شده است:

  • توریستی
  • تجارت
  • دعوت نامه خانوادگی
  • جهت امور پزشکی و عمل جراحی

براساس قوانین شیلی مدارک مورد نیاز این نوع ویزای توریستی مهاجرتی این کشور در جدول زیر لیست شده است:

مراحلمدارک
1ارائه 2 کپی از گذرنامه متقاضی با اعتبار
2ارائه 1 کپی از پرواز تایید شده جهت بازگشت متقاضی
3ارائه 1 کپی از واچر مورد تایید هتل
4ارائه 1 قطعه عکس 4×5 در 4×5 متقاضی
5ارائه دعوت نامه معتبر
6ارائه گواهی معتبر دال بر خروج و بازگشت به کشور خود

مهاجرت به شیلی از طریق ویزای دانشجویی

روش دیگر جهت کسب اقامت در این کشور، ادامه تحصیل و اخذ ویزای تحصیلی این کشور می باشد. برای تحصیل در این کشور نیاز به اقامت بیش از 90 روز احتیاج می باشد. متقاضی در این روش مهاجرتی می تواند پس از پایان دوره تحصیل خود اقامت این کشور را از طریق تبدیل ویزای خود به ویزای کاری و اقامت دائم اقدام نماید.

در حالت کلی نمودار متقاضیان به 2 گروه کلی جهت اخذ این نوع ویزا تقسیم می شود:

2 گروه کلی ویزا شیلی

مدارک مورد نیاز ویزای دانشجویی شیلی در لیست زیر شرح داده شده است:

  • ارائه گذرنامه معتبر
  • ارائه عکس مناسب
  • تکمیل فرم درخواست ویزای تحصیلی این کشور به زبان انگلیسی و تایپ شده
  • ارائه نامه پذیرش از دانشگاه مورد نظر
  • ارائه گواهی عدم سو پیشینه
  • ارائه گواهی سلامت کامل جسم و روان متقاضی
  • ارائه نامه تمکن مالی و گردش حساب معتبر متقاضی
  • ارائه نامه معتبر جهت ورود به این کشور

مهاجرت به شیلی از طریق ویزای کاری

راه سوم مهاجرتی به این کشور، از طریق اخذ پیشنهاد کاری و قرارداد کاری می باشد. متقاضیان بین المللی بدون اخذ اجازه کار در این کشور، اجازه هیچ گونه فعالیت در شرکت ها و مراکز خصوصی این کشور را نخواهند داشت. این اجازه کار حکم مجوز ورود و کسب اقامت در این کشور را برای متقاضی به همراه خواهد داشت. اجازه اقامت و کار در این کشور با توجه به نوع و طول مدت قرارداد کاری متقاضی خواهد بود.

در حالت کلی اخذ ویزای کاری این کشور به 2 صورت می باشد، که در نمودار زیر قابل تشریح می باشد:

انواع اخذ ویزای کار شیلی

اکثر متقاضیان بین المللی جهت کار و اخذ اقامت در این کشور به ویزای کاری این کشور که (Visa Subject to a Contract) نامیده می شود، نیاز دارند.

مدارک معتبر و مستند جهت صدور  ویزا کاری شیلی در لیست زیر مورد بررسی قرار گرفته است:

  • ارائه پیشنهاد کاری معتبر از یک شرکت معتبر و قانوی در این کشو
  • ارائه قرارداد این کشور بر روی سر برگ رسمی با مهر و امضای کارفرما
  • ارائه کپی از قرارداد به زبان اسپانیایی و قوانین مربوط به کار ضمیمه قرارداد باشد.
  • ارائه 1 کپی از تمامی مدارک تحصیلی معتبر اعم از دیپلم، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا
  • ارائه گواهی عدم سو پیشینه متقاضی

مهاجرت به شیلی از طریق سرمایه گذاری

یکی دیگر از روش های مهاجرتی به این کشور، سرمایه گذاری و ثبت شرکت در شیلی می باشد. جهت سرمایه گذاری و اخذ اقامت در این کشور 2 روش سرمایه برای متقاضیان بین المللی در نظر گرفته شده است. روش اول، متقاضیان سرمایه گذاری در این کشور می باید درآمد ماهیانه مبنی بر حدود 1200$ (دلار آمریکا) برای متقاضی اصلی و برای هر یک از اعضای خانواده حدود 500$ (دلار آمریکا) در حساب بانکی و به عنوان تمکن مالی به سفارت این کشور ارائه دهند. این نوع ویزا، در گروه ویزاهای تجاری این کشور محسوب می شود. این نوع ویزا نیاز به حضور متقاضی در خاک این کشور را ندارد، هم چنین متقاضی بعد از گذشت 5 سال زندگی در این کشور اقامت این کشور را به دست خواهد آورد.

مهاجرت به شیلی از طریق سرمایه گذاری

در روش دوم که به عنوان برنامه سرمایه گذاری Start_ up chile شناخته می شود. دست یابی به این سرمایه گذاری در سال اول با مدارک پرداختی، گردش حساب و تمکن مالی مناسب به دست خواهد آمد. در سال دوم مدارک متقاضیان مجددا باز بینی خواهد شد و به این ترتیب اقامت دائم این کشور را دریافت خواهند کرد. مقدار سرمایه گذاری در این برنامه مهاجرتی مقدار مشخص شده ای نمی باشد. حضور و اقامت متقاضی در این برنامه مهاجرتی نیاز نمی باشد. پس از گذشت 5 سال اقامت این کشور از طریق این برنامه دست یافتنی خواهد بود.

مزایای مهاجرت شیلی

مهاجرت به شیلی برای افرادی که دنبال تجربه زندگی بهتر در قاره آمریکا هستند، مزایای بی شماری را ارائه می دهد مثلا می توانند بهترین شهرهای شیلی را بازدید کنند. از مهمترین مزایای مهاجرت به شیلی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مزایای مهاجرت به شیلیتوضیحات
هزینه زندگی در شیلیهزینه زندگی در شیلی به ویژه هزینه اقامتگاه در این کشور، بدون شک یکی از اصلی ترین مزایای مهاجرت به این کشور قلمداد می شود.
اقتصاد توسعه یافتهشیلی یکی از قوی ترین و با ثبات ترین اقتصاد ها را در آمریکای جنوبی به خود اختصاص داده است. همچنین بخش های اصلی اقتصادی در شیلی معدن و کشاورزی است.
سیستم مراقبت های بهداشتیبه طور کلی همه ساکنان قانونی در شیلی حق دارند از مراقبت های بهداشتی عمومی رایگان و یارانه ای در این کشور بهره مند شوند.
حمل و نقلپایتخت شیلی سانتیاگو، شبکه حمل و نقل عمومی گسترده و قابل اعتمادی از اتوبوس، تاکسی و مترو را به مهاجران ارائه می دهد.

چالش های مهاجرت به شیلی

مهاجرت به شیلی نیز همانند اغلب کشورهای اروپایی و آمریکایی، در کنار مزایای بی شماری که برای مهاجران به همراه دارد، دارای چالش های محدودی نیز در حوزه های مختلف می باشد. یکی از اصلی ترین دلایل انصراف متقاضیان از مهاجرت به شیلی، وجود مشکلات زندگی در شیلی است. یکی از اصلی ترین چالش هخای مهاجرت به شیلی، روند درخواست ویزای این کشور قبل از مهاجرت می باشد. زیرا همواره سفارتخانه های شیلی از بوروکراسی های اداری پیچیده ای در روند درخواست ویزای این کشور استفاده می کنند که بسیار زمان بر است.

از دیگر چالش های مهاجرت به شیلی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

چالش های مهاجرت به شیلیتوضیحات
هزینه تحصیلمهاجرانی که قصد تحصیل در شیلی را دارند، باید به این نکته توجه فرمایند که هزینه تحصیل در شیلی بسیار بالا است.
روند درخواست کار در شیلیشرکت ها در شیلی به صلاحیت های افراد بیش از تجربه اهمیت می دهند، به ویژه به مدارک تحصیلی در ایالات متحده آمریکا و بریتانیا بسیار اهمیت می دهند. همچنین بازار کار در این کشور همواره به نفع اسپانیایی زبان ها بوده است.
وقت شناسیشیلی به خصوص در مورد وقت شناسی خیلی خاص نیست، چه در زندگی شخصی افراد و چه در زندگی حرفه ای
کیفیت هوایک واقعیت تلخ در خصوص شیلی این است که، شهرهای واقع در دره ها مانند سانتیاگو و تموکو دارای آلودگی های شدیدی در طول سال هستند.

هزینه زندگی در شیلی

متقاضیان که قصد مهاجرت از راه های مختلف به این کشور را دارند، می باید مساله هزینه زندگی در شیلی را در نظر داشته باشند. هزینه زندگی در این کشور حدود 40% از ایلات متحده آمریکا پایین تر می باشد. هزینه زندگی، تحصیل و درآمد زایی در پایتخت این کشور سانتیاگو به طبع از سایر شهرهای این کشور بالاتر خواهد بود. یکی از پارامترهای مهم در این کشور، هزینه مسکن می باشد. هزینه اجاره آپارتمان در این کشور در مناطق بسیار متفاوت می باشد.

هزینه اجاره آپارتمان در این کشور به شرح زیر می باشد:

اجاره آپارتمانهزینه به CLP (پزو شیلی)
آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر32358025
آپارتمان 1 خوابه در خارج از شهر27625721

بررسی انواع مهاجرت به شیلی در این مقاله از طریق تحقیقات و بررسی های دقیق کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت صورت گرفته است و می توانید از طریق تماس با مشاوران سوالات خود را بپرسید.

سوالات متداول در باب مهاجرت به شیلی

در این بخش از مقاله به سوالاتی که شما در باب مهاجرت به شیلی دارید را پاسخ می دهیم:

  • راه های مهاجرت به شیلی چیست؟ برای مهاجرت به شیلی باید از طریق تحصیل و کار و سرمایه گذاری و همچنین استارت آپ و بازنشستگی و کارآفرینی و خود اشتغالی اقدام کنید.
  • شرایط مهاجرت تحصیلی به شیلی چیست؟ برای تحصیل در این کشور نیاز به اقامت بیش از 90 روز احتیاج می باشد. متقاضی در این روش مهاجرتی می تواند پس از پایان دوره تحصیل خود اقامت این کشور را از طریق تبدیل ویزای خود به ویزای کاری و اقامت دائم اقدام نماید.
  • شرایط مهاجرت کاری به شیلی چیست؟ این اجازه کار حکم مجوز ورود و کسب اقامت در این کشور را برای متقاضی به همراه خواهد داشت. اجازه اقامت و کار در این کشور با توجه به نوع و طول مدت قرارداد کاری متقاضی خواهد بود.
  • مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به شیلی با چقدر سرمایه امکان پذیر است؟ متقاضیان سرمایه گذاری در این کشور می باید درآمد ماهیانه مبنی بر حدود 1200$ (دلار آمریکا) برای متقاضی اصلی و برای هر یک از اعضای خانواده حدود 500$ (دلار آمریکا) در حساب بانکی و به عنوان تمکن مالی به سفارت این کشور ارائه دهند.
  • شرایط مهاجرت از طریق استارت آپ به شیلی چیست؟ سرمایه گذاری Start_ up chile شناخته می شود. دست یابی به این سرمایه گذاری در سال اول با مدارک پرداختی، گردش حساب و تمکن مالی مناسب به دست خواهد آمد. در سال دوم مدارک متقاضیان مجددا باز بینی خواهد شد و به این ترتیب اقامت دائم این کشور را دریافت خواهند کرد. مقدار سرمایه گذاری در این برنامه مهاجرتی مقدار مشخص شده ای نمی باشد. حضور و اقامت متقاضی در این برنامه مهاجرتی نیاز نمی باشد. پس از گذشت 5 سال اقامت این کشور از طریق این برنامه دست یافتنی خواهد بود.
5/5 - (5 امتیاز)

2 دیدگاه برای “مهاجرت به شیلی

  1. مهراندوست گفت:

    سلام خدمت شما و خسته نباشید به تیم تون. من قصد دارم از طریق سرمایه گذاری به شیلی مهاجرت کنم و اینکه چه راهی بهتره سرمایه گذاری تو املاک و یا اوراق و بورس. در این مورد شما تجربه ای داشتید که موفق بوده باشه؟ چون شرایط برای گرفتن اقامت خیلی خوب و راحته.

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب بله موارد مشابه هستند. در خصوص سرمایه گذاری در تاجیکستان می توانید لینک فوق را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *