مهاجرت تحصیلی شیلی

تحصیل در شیلی

تحصیل در شیلی

تحصیل در شیلی از رایج ترین روش مهاجرتی برای متقاضیان بین المللی است. یکی از کشورهای واقع در آمریکای جنوبی برای تحصیل شیلی می باشد. دانشگاه های این کشور از رتبه و سطح علمی مناسبی برخوردار هستند و امکان تحصیل در اکثر رشته های دنیا در این کشور برای متقاضیان بین المللی فراهم شده است. چنانچه قصد تحصیل در شیلی را در ذهن خود دارید می توانید از طریق مطالعه مقاله زیر که توسط کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ترجمه شده است، ابهامات مربوط به روش های تحصیلی در این کشور را پوشش دهید.

ویزای تحصیلی شیلی

متقاضیانی که قصد ادامه تحصیل در شیلی در مقاطع بالاتر مانند کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را دارند، برای ورود به دانشگاه های این کشور می باید ویزای تحصیلی شیلی را دریافت نمایند. این نوع ویزا به صورت کوتاه مدت به دانشجو اجازه اقامت موقت در این کشور را می دهد. متقاضی با این نوع ویزا فقط اجازه تحصیل در شیلی را پیدا می کند و برای کار در این کشور می باید ویزای کاری این کشور را دریافت کند.

عموما شرایطی که متقاضیان می باید برای تحصیل در شیلی دارای ویزای تحصیلی باشند به شکل نمودار زیر می باشد:

شرایط ویزای تحصیلی شیلی

مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی شیلی

جهت اخذ ویزای تحصیلی و ورود به شیلی می باید مدارک معتبر و مستندی را به سفارت یا کنسولگری مربوطه جهت صدور ویزای این کشور ارائه داد. مدارک لازم و معتبر جهت صدور ویزای تحصیلی این کشور را در این جدول شرح داده است:

  • ارائه گذرنامه معتبر
  • ارائه عکس پرسنلی در ابعاد 4.5 در 4.5
  • ارائه فرم تکمیل شده درخواست ویزا، با امضای متقاضی
  • ارائه نامه پذیرش معتبر از دانشگاه مورد نظر
  • ارائه عدم سو پیشینه متقاضی
  • ارائه نامه ای مبنی بر گواهی سلامت کامل جسم و روان متقاضی
  • ارائه نامه تمکن مالی و گردش حساب بانکی

هزینه ویزای تحصیلی در شیلی

مدت زمان صدور ویزای تحصیلی در این کشور حدود 15 تا 20 روز می باشد. این مدت زمان در روزهای عادی به همین روال خواهد بود، اما در بسیاری مواقع شلوغی سفارت بر مدت زمان صدور ویزا تاثیر می گذارد و طول زمان صدور ویزا بیشتر خواهد شد. برای صدور ویزای تحصیلی می باید از حدود 30 یا 60 روز قبل اقدام نمود. متقاضی برای صدور ویزای تحصیلی این کشور می باید مبلغی حدود $50 تا $150(دلار آمریکا) پرداخت نماید‌. هزینه ویزا با توجه به ملیت متقاضی متفاوت خواهد بود.

در حالت کلی نکات مهم در باب روند و هزینه ویزا در نمودار زیر قابل توجیح می باشد:

هزینه ویزا در شیلی

تحصیل مقطع کارشناسی در شیلی

دوره کارشناسی در این کشور حدود 2 تا 3 سال می باشد. طول پروسه تحصیلی در این مقطع به توانایی دانشجو در گذارندن دوره بستگی دارد، در بعضی مواقع متقاضی می تواند دوره کارشناسی را 2 ساله در شیلی تمام کند، در بعضی مواقع هم به طور معمول 4 سال برای گذارندن این دوره زمان نیاز می باشد. برنامه های آموزشی شیلی به 2 صورت تمام وقت و پاره وقت خواهد بود. تحصیل داروسازی در شیلی نیز 4 ساله است. اکثر دوره های کارشناسی در این کشور به زبان بومی شیلی، زبان اسپانیایی خواهد بود.

دوره های تحصیلی کارشناسی در این کشور به شرح زیر می باشد:

نام رشتهطول دوره تحصیلزبان دوره آموزشی
مهندسی ارتباطات و شبکه4 سالاسپانیایی
مهندسی کشاورزی4 سالاسپانیایی
گردشگری4 سالاسپانیایی و انگلیسی
مهندسی ماشین آلات4 سالاسپانیایی
طراحی گرافیک4 سالاسپانیایی
انیمیشن سازی با کامپیوتر4 سالاسپانیایی
مارکتینگ4 سالاسپانیایی
تجارت بین الملل4 سالاسپانیایی
حسابداری و مالی4 سالاسپانیایی
مهندسی تنظیم صدا4 سالاسپانیایی

تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در شیلی

یکی از مهم ترین دوره های تحصیلی، مقطع کارشناسی ارشد در شیلی است. طول این دوره تحصیلی حدود 1 تا 2 سال می باشد. این دوره تحصیلی در رشته های متفاوتی تقسیم بندی شده است. هر کدام از این رشته ها دارای چند دوره کارشناسی ارشد می باشد. این دوره تحصیلی با دوره آموزشی بسیاری همراه خواهد بود و به صورت تمام وقت و پاره وقت است. زبان تحصیلی در این دوره انگلیسی و اسپانیایی می باشد.

تعداد مقطع کارشناسی ارشد در انواع رشته های تحصیلی شیلی به شکل زیر طبقه بندی شده است:

رشته تحصیلیتعداد مقطع کارشناسی ارشد
علوم کاربردی1
مدیریت9
علوم کامپیوتر و اطلاعات5
آموزش7
مهندسی6
علوم انسانی2
حقوق7
پزشکی و سلامت4
علوم اجتماعی5

تحصیل مقطع دکتری در شیلی

تحصیل مقطع دکتری در شیلی

مقطع دکترا در شیلی تنها شامل 2 مدرک تحصیلی خواهد بود. طول مدت این دوره از 2 هفته تا 3 سال و در بغضی مواقع بیشتر خواهد بود. دوره های زمانی این دوره تحصیلی در شیلی هم به صورت تمام وقت و هم به صورت پاره وقت است. دوره تخصصی دکترا در این کشور به زبان اسپانیایی است. 2 مقطع تحصیلی دکترا در این کشور عبارت است از:

  • مقطع دکترای بیوتکنولوژی
  • مقطع دکترای مطالعات انسانی

مقطع دکترا در شیلی در رشته های متفاوتی وجود دارد. در جدول زیر چند رشته تحصیلی که امکان تحصیل مقطع دکترا وجود دارد، به این صورت می باشد:

رشته تحصیلیتعداد مقطع دکترا
مدیریت2
علوم کامپیوتر و اطلاعات1
آموزش1
بهداشت و سلامت2

انواع دانشگاه های تحصیلی در شیلی

دانشگاه های کشور از سطح علمی بالایی برخوردار می باشند. بهترین دانشگاه های شیلی در پایتخت این کشور سانتیاگو است. موسسات حرفه ای در شیلی که به اختصار (IP) نام دارد و مرکز آموزش تکنولوژی و فناوری و اطلاعات در این کشور (CFT) است.

تعدادی از دانشگاه های معتبر و مناسب در این کشور در لیست زیر موجود می باشد:

  • Pontifical Catholics University Of Chile
  • University of Chile
  • University of Concepsion
  • University of Magallances
  • Diego Portales University

برترین دانشگاه های شیلی

دانشگاه شیلی قدیمی ترین دانشگاه در کل شیلی است که در سال 1842 تاسیس شده است. این دانشگاه که در مرکز پایتخت سانتیاگو قرار دارد، برای کشور شیلی حیاتی است. Universidad Andres Bello یک دانشگاه خصوصی در شیلی است که بیش از 40000 دانشجو دارد. دانشگاه سن سباستین که در سال 1989 پس از تقاضای آموزش عالی در شیلی تأسیس شد، برای پوشش این تقاضا تشکیل شد. این مدرسه در سانتیاگو واقع شده است و دارای یک لیست غنی از فارغ التحصیلانی است که همیشه به مدرسه کمک می کنند.  دانشگاه Concepción که در بزرگترین شهر شیلی واقع شده است، یکی از مشهورترین موسسات آموزشی در شیلی است. با ارائه برنامه های مختلف، دانشجویان بدون هیچ مانعی به امکانات دانشگاه دسترسی دارند و در نتیجه باعث افزایش تحصیلات خود می شوند.

Pontificia Universidad Católica de Chile که در سال 1888 پس از تقاضای آموزش عالی در شیلی تأسیس شد، برای پوشش این تقاضا تشکیل شد. این مدرسه در سانتیاگو واقع شده است و دارای یک لیست غنی از فارغ التحصیلانی است که همیشه به مدرسه کمک می کنند.Universidad de Santiago de Chile در سال 1849 با هدف فراهم کردن بیشتر دانش پژوهان شیلیایی با امکانات آموزشی محلی در دسترس تأسیس شد. این مدرسه در سانتیاگو واقع شده است و دارای یک لیست غنی از فارغ التحصیلانی است که همیشه به مدرسه کمک می کنند.Pontificia Universidad Catolica de Valparaiso اولین دانشگاه در منطقه والساپرایسو و چهارمین دانشگاه در سراسر کشور است. این دانشگاه که به لطف ایجاد بنیاد ایزابل کاسس د براون تأسیس شد، دارای تاریخ سنتی است و قرار بود با ارائه آموزش به جامعه خدمت کند. اکنون درها را به روی بیش از 1400 دانشجوی بین المللی باز کرده است.

در نمودار زیر شاهد میزان متقاضیان تحصیل در شیلی هستید:

 

هزینه تحصیل در دانشگاه سانتیاگو شیلی

دانشگاه سانتیاگو یکی از موسسات عالی آموزش در شیلی می باشد که به اختصار USACH نامیده می شود. قدمت تاریخی این دانشگاه به سال 1894 میلادی باز می گردد. موقعیت مکانی این دانشگاه در بهترین منطقه شهر سانتیاگو می باشد. رتبه بهترین دانشگاه این کشور را به خود اختصاص داده است. از لحاظ کیفیت آموزشی به خصوص در زمینه هنر و علوم انسانی جز 300 دانشگاه برتر می باشد. فارغ التحصیلی از این دانشگاه یک مزیت برای استخدام در شغل محبوب خواهد بود، زیرا یکی از دانشگاه هایی است که مورد قبول کارفرمایان این کشور است. هزینه تحصیل پزشکی در شیلی از دیگر رشته ها کمی گران تر است. هزینه تحصیل در این دانشگاه در دوره های مختلف تحصیلی متفاوت می باشد و به هر کدام از این دوره های تحصیلی می باید هزینه خوابگاه اضافه گردد. پس از اتمام دوره تحصیل خود در شیلی می توانید برای کار پس از تحصیل در شیلی هم برنامه ریزی کنید و به اقامت خود ادامه دهید.

هزینه تحصیل در این دانشگاه در جدول زیر طبقه بندی شده است:

دوره تحصیلیهزینه به پزو شیلی
دوره کارشناسی (برای متقاضیان بین المللی)CLP5000 در سال
دوره کارشناسی ارشد (برای متقاضیان بین المللی)CLP5000 در سال
دوره کارشناسی (برای متقاضیان مقیم این کشور)CLP6000 در سال
دوره کارشناسی ارشد (برای متقاضیان مقیم این کشور)CLP6000 در سال

در این مقاله کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تمام سعی خود را بر این داشته اند که اطلاعاتی مفید در باب تحصیل در شیلی در اختیار شما همراهان همیشگی قرار دهند. جهت کسب اطلاعات بیشتر مطالعه مقاله ویزای دانشجویی شیلی از طریق لینک مربوطه پیشنهاد داده می شود. چنانچه قصد مهاجرت تحصیلی به شیلی مد نظر شما می باشد، جهت بررسی دقیق اطلاعات و مدارک خود با مشاورین و وکلای مجرب ما تماس حاصل فرمائید.

سوالات متداول در باب تحصیل در شیلی

در این مقاله مفتخر به پاسخگویی سوالات شما می باشیم:

  • هزینه ویزای تحصیلی در شیلی چقدر است؟ مدت زمان صدور ویزای تحصیلی در این کشور حدود 15 تا 20 روز می باشد. این مدت زمان در روزهای عادی به همین روال خواهد بود، اما در بسیاری مواقع شلوغی سفارت بر مدت زمان صدور ویزا تاثیر می گذارد و طول زمان صدور ویزا بیشتر خواهد شد. برای صدور ویزای تحصیلی می باید از حدود 30 یا 60 روز قبل اقدام نمود. متقاضی برای صدور ویزای تحصیلی این کشور می باید مبلغی حدود $50 تا $150(دلار آمریکا) پرداخت نماید‌. هزینه ویزا با توجه به ملیت متقاضی متفاوت خواهد بود.
  • هزینه تحصیل در دانشگاه سانتیاگو شیلی به چه مواردی بستگی دارد؟ دانشگاه سانتیاگو یکی از موسسات عالی آموزش در این کشور می باشد که به اختصار USACH نامیده می شود. قدمت تاریخی این دانشگاه به سال 1894 میلادی باز می گردد. موقعیت مکانی این دانشگاه در بهترین منطقه شهر سانتیاگو می باشد. رتبه بهترین دانشگاه این کشور را به خود اختصاص داده است. از لحاظ کیفیت آموزشی به خصوص در زمینه هنر و علوم انسانی جز 300 دانشگاه برتر می باشد. فارغ التحصیلی از این دانشگاه یک مزیت برای استخدام در شغل محبوب خواهد بود، زیرا یکی از دانشگاه هایی است که مورد قبول کارفرمایان این کشور است. هزینه تحصیل پزشکی در شیلی از دیگر رشته ها کمی گران تر است. هزینه تحصیل در این دانشگاه در دوره های مختلف تحصیلی متفاوت می باشد و به هر کدام از این دوره های تحصیلی می باید هزینه خوابگاه اضافه گردد. پس از اتمام دوره تحصیل خود در شیلی می توانید برای کار پس از تحصیل در شیلی هم برنامه ریزی کنید و به اقامت خود ادامه دهید.
5/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *