مهاجرت کاری شیلی

جدید ترین شرایط کار در شیلی برای ایرانیان در سال 2023

کار در شیلی

بر اساس مجموعه شاخص های توسعه بانک جهانی، جمع آوری شده از منابع رسمی شناخته شده، کل نیروی کار در شیلی در سال 2023 به 8684417 نفر گزارش شده است. نیروی کار در شیلی، شامل افراد 15 ساله و بالاتر است که برای تولید کالا و خدمات در یک دوره مشخص نیروی کار را تامین می کنند. این شامل افرادی است که در حال حاضر شاغل هستند و افرادی که بیکار هستند اما جویای کار هستند.

همچنین افرادی که برای اولین بار جویای کار هستند. با این حال، همه کسانی که کار می کنند شامل نمی شوند. کارگران بدون دستمزد، کارکنان خانواده و دانشجویان اغلب حذف می شوند. اندازه نیروی کار در طول سال با ورود و خروج کارگران فصلی متفاوت است. با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله همراه باشید تا با جزئیات بیشتر از بازار کار شیلی آشنا شوید.

اینفوگرافیک کار در شیلی

صنایع مهم در شیلی

مهم ترین بخش های اقتصاد عبارتند از: معدن (به طور عمده مس)، خدمات تجاری و خدمات شخصی، تولید و تجارت عمده فروشی و خرده فروشی. معدن %59 از صادرات را تشکیل می دهد در حالی که بخش تولیدی %34 از صادرات را به خود اختصاص داده است که عمدتاً در محصولات غذایی، مواد شیمیایی، خمیر کاغذ و کاغذ متمرکز شده است. شیلی پس از نروژ دومین تولید کننده ماهی آزاد در جهان است. پرورش ماهی قزل آلا عمدتاً در جنوب شیلی است و بیش از 700000 شغل ایجاد کرده است. علاوه بر معدن، صنعت جنگلد‌اری یکی از بزرگترین بخش ‌های صادراتی شیلی است. بیشتر الوارها در مناطق بیو بیو و آراکانیا کشت می شوند که بیش از 170000 نفر در آن مشغول به کار بوده اند.

جغرافیا و آب و هوای منحصر به فرد شیلی، آن را برای پرورش شراب ایده آل کرده است و این کشور در چند دهه اخیر بارها در فهرست ده تولیدکننده برتر شراب قرار گرفته است. شیلی همچنین در فصل تابستان خود که نیمکره شمالی در فصل زمستان است، میوه های تازه زیادی صادر می کند. معدن یکی از ارکان اقتصاد شیلی است. دولت شیلی قویاً از سرمایه گذاری خارجی در این بخش حمایت می کند و قوانین و مقررات صنعت معدن خود را برای ایجاد فضای سرمایه گذاری مطلوب برای خارجی ها اصلاح کرده است. به لطف منابع قابل توجه مس، قوانین مترقی و محیط سرمایه گذاری سالم، شیلی با تولید بیش از %3.1 از تولید جهانی مس، به پایتخت معدن مس جهان تبدیل شده است. شهر شمالی کالاما (1200 کیلومتری سانتیاگو) بزرگترین معدن مس روباز جهان به نام چوکیکاماتا را در خود جای داده است.

در نمودار زیر شاهد نرخ مشارکت نیروی کار شیلی می باشید:

 

ویزای کار در شیلی

هر تبعه خارجی که قصد کار در شیلی را دارد بدون در نظر گرفتن ملیت خود نیاز به ویزای کار شیلی دارد. برخی از اتباع خارجی اگر قصد سفر برای گردشگری یا سایر اهداف کوتاه مدت (تا 90 روز) را دارند، نیازی به ویزای شیلی ندارند. با این حال، برای اهداف مربوط به کار یا هر هدفی که بیش از 90 روز باشد، همه باید قبل از ورود به شیلی برای ویزا درخواست دهند.

مدارک مورد نیاز برای ویزای کار شیلی عبارتند از:

  • نامه ای از شرکت شیلیایی که شما را استخدام کرده است که توضیح می دهد که چرا شما را استخدام می کنند و چرا شما برای این کار مناسب هستید.
  • شامل اطلاعات تماس کامل شخص تماس شرکت است.
  • یک کپی از قرارداد کاری به زبان اسپانیایی ارائه دهید.
  • مطابق با قوانین و مقررات شیلی در مورد استخدام کارگران خارجی
  • امضا شده توسط شرکت استخدام
  • امضا باید توسط وزارت امور خارجه در شیلی تأیید شود.
  • کپی مدارک تحصیلی/دیپلم یا سایر گواهی های مربوطه برای شغل
  • فتوکپی از صفحات مربوطه گذرنامه شما (اطلاعات شخصی، تاریخ انقضا/صدور، ویزاهای قبلی)
  • پاسپورت شما باید حداقل 6 ماه دیگر اعتبار داشته باشد.

درخواست آنلاین ویزای کار در شیلی

پس از اطمینان از پیشنهاد شغلی و قرارداد کاری، اولین قدم برای دریافت ویزای کاری شیلی، درخواست آنلاین است. شما باید درخواست آنلاین را از طریق این وب سایت ارسال کنید. هنگامی که به وب سایت دسترسی پیدا کردید، زبان را در گوشه سمت راست بالا انتخاب کنید و سپس روی دکمه “ویزا درخواست” کلیک کنید تا شروع شود. شما به صفحه ثبت نام هدایت می شوید، جایی که باید سن، ملیت و شماره پاسپورت خود را وارد کنید. پس از تکمیل بخش اول، یک “کد تایید ” دریافت خواهید کرد. این شماره را ذخیره کنید زیرا ممکن است برای تکمیل درخواست خود به آن نیاز داشته باشید تا بعدا دوباره وارد شوید. با کلیک بر روی دکمه «تکمیل درخواست ویزا» و دادن شماره پاسپورت و کد تأیید اعتبار می‌توانید درخواست خود را از سر بگیرید. پس از تکمیل هر بخش، روی «ذخیره و ادامه» کلیک کنید.

برای بازگشت به بخش قبلی و بررسی پاسخ های خود، روی «بازگشت» کلیک کنید. برای خروج از برنامه و تکمیل آن، روی «ذخیره و خروج» کلیک کنید. نوع ویزای مورد نظر خود را انتخاب کنید (اقامت مشروط به ویزای قراردادی) در بخش آخر، شما باید فایل های الکترونیکی تمام مدارک مورد نیاز خود را پیوست کنید (به «نیازمندی ها» در زیر مراجعه کنید). هنگامی که ویزای کاری شیلی شما بررسی شد، سفارت/کنسولگری شیلی که مسئول رسیدگی به درخواست شما است با شما تماس می گیرد تا یک قرار ملاقات تعیین کنید تا بتوانید ویزا را دریافت کنید. به یاد داشته باشید که حتی اگر برای ویزای کار شیلی به صورت آنلاین درخواست می دهید، باید به سفارت یا کنسولگری شیلی بروید تا آن را روی پاسپورت خود مهر کنید.

درخواست آنلاین ویزای کار در شیلی

بازار کار در شیلی

شیلی کشوری مدرن و با ثبات در آمریکای جنوبی است که با آرژانتین، بولیوی و پرو هم مرز است. این کشور دارای آب و هوای راحت و طول چشمگیر (بیش از 0006 کیلومتر) از خط ساحلی اقیانوس آرام است. این نه تنها باعث توسعه صنعت گردشگری، بلکه افزایش تولید غذاهای دریایی نیز می شود. شیلی دارای اقتصاد بازار آزاد با سطح بالایی از تجارت خارجی است، به عنوان مثال، صادرات مس حدود 20% از درآمد دولت را تشکیل می دهد. دولت دارای یک سیاست مالی و اجتماعی شایسته است که تعداد زیادی سرمایه گذار خارجی و کارگران مهاجر را به کشور جذب می کند. مشاغل در شیلی برای خارجی ها در سال 2023 عمدتا برای متخصصان بسیار ماهر با تحصیلات عالی و تجربه کاری در دسترس است. بیشترین تعداد شغل در مرکز اقتصادی و تجاری کشور، سانتیاگو ارائه می شود.

این شهر فوق العاده زیبا تقریبا نیمی از تولید ناخالص داخلی کشور را تولید می کند. دفاتر بسیاری از شرکت های چند ملیتی در این شهر متمرکز شده و شرایط برای یک زندگی پر جنب و جوش و شاد ایجاد شده است. اما در کل، بازار کار در کل شیلی در حال گسترش است، چراکه هدف اولویت مقامات محلی کاهش حداکثری فقر در کشور است و این مستلزم ایجاد شغل و درآمد برای شهروندان خود است. بنابراین محدودیت های خاصی برای استخدام اتباع خارجی وجود دارد. شرط اصلی، صلاحیت ها و مهارت های یک متقاضی خارجی است که بتواند به نفع اقتصاد شیلی باشد. با روند توسعه مثبت در کشور و تقاضای فزاینده برای متخصصان ماهر، کار در شیلی کاملاً قابل دسترسی است. قانون محلی اجازه می دهد تا با ویزای توریستی به این کشور سفر کنید تا به دنبال کار بگردید.

بهترین شهرها برای کار در شیلی

اگرچه سانتیاگو ممکن است انتخاب واضحی برای کسی باشد که تجربه کار در خارج از کشور را آغاز می کند، دیگران ممکن است شهرهای کوچکتر والپاریاسو یا وینا دل مار را مناسب تر بدانند. در مورد مکان‌ های مختلف تحقیق کنید تا مشخص کنید کدامیک برای تجربه ایده ‌آل شما در خارج از کشور مناسب است. صرف نظر از جایی که خود را پیدا می کنید، حتماً تمام خط ساحلی گسترده شیلی را بررسی کنید. بهترین راه برای سفر در سراسر شیلی از طریق اتوبوس است. سانتیاگو که در دره ای از کوه های زیبای آند قرار گرفته است، پایتخت شیلی است و قطعا ارزش دیدن دارد. سانتیاگو نه تنها به عنوان رئیس اداری کشور، بلکه به عنوان مرکز فرهنگی، تجاری و آموزشی کشور نیز خدمت می کند. در سانتیاگو در خارج از کشور تحصیل کنید تا آینده درخشان شیلی را احساس کنید.

با ارائه امکانات و تسهیلات مدرن، آسمان‌ خراش ‌ها و ساختمان‌های استعماری، خیابان‌ های پر سر و صدا و پارک ‌های آرام، فروشگاه‌ های سطح بالا و بازارهای پر سر و صدا، از دوگانگی کشوری که عناصر جاودانه گذشته خود را با حال پویا خود در هم می‌ پیچد، شگفت ‌زده خواهید شد. درست خارج از خط ساحلی اقیانوس آرام، باغ شهر قطب گردشگری شیلی است. باغ ‌ها و سواحل آن از بهترین‌ هایی هستند که می‌ توانید در قاره آمریکا پیدا کنید و ترجمه فنی آن را به ‌عنوان «تکستان کنار دریا» به‌ خوبی انجام می ‌دهند. این شهر که درست خارج از کشور رو به رشد شراب شیلی قرار دارد، دارای آب و هوای منحصر به فردی است که تعداد کمی از شهرهای جهان به اشتراک گذاشته شده اند (سانفرانسیسکو نزدیک ترین شهر به خانه است). سفرهای کوتاهی به والپارایسو بوهمیایی نزدیک داشته باشید.

در جدول زیر شاهد نرخ بیکاری در شیلی می باشید:

نرخ بیکاریسال
8%2021
7.8%2022
7.9%2023

نکاتی پیش از مهاجرت برای کار در شیلی

به شدت توصیه می شود که از قبل مهاجرت کاری به شیلی، یعنی زمانی که در کشور خود هستید، به دنبال شغل در شیلی باشید. پس از امضای قرارداد کار، فهرستی از مدارک تهیه و به کنسولگری شیلی ارسال می شود و در صورت تصمیم مثبت در صدور مجوز کار، فرد خارجی ویزای کار (معمولا 2 ساله) دریافت می کند. سپس در عرض 3 ماه او باید برای شروع کار به شیلی برسد. اتباع برخی کشورها مانند کانادا، آلمان، فرانسه، جمهوری چک و مجارستان حق اشتغال کوتاه مدت در شیلی به مدت حداکثر یک سال را با روشی ساده دارند. شرط اصلی سن 18 تا 30 سال است. و به طور کلی، با توجه به مرگ کارگران مهاجر، پیدا کردن کار در شیلی بعد از سن 35 سال بسیار سخت تر است. بازار کار شیلی تعدادی فرصت شغلی را برای جویندگان کار خارجی فراهم می کند.

اقتصاد محلی به سرعت در حال رشد است که شرایط و نیاز به متخصصان در زمینه های مختلف را ایجاد می کند. اول از همه، مشاغل در شیلی توسط کارمندان شرکت های بین المللی در نتیجه انتقال به شعب و دفاتر نمایندگی شیلی پر می شود. علاوه بر این، چنین کارفرمایی اغلب موقعیت های باز برای متخصصان خارجی را در وب سایت های خود و پورتال های کاریابی بین المللی منتشر می کنند. مزیت مهم این نوع اشتغال، تجربه استخدام خارجی ها است، برخلاف اکثر شرکت های کوچک شیلی که نمی خواهند با کارگران خارجی درگیر شوند. غول های تجاری بین المللی مانند اچ پی، آی بی ام، اینتل، مایکروسافت، نستله، کوکاکولا و بسیاری از شرکت های بزرگ دیگر در شیلی فعالیت می کنند. مشاغل بیشتر در پایتخت سانتیاگو ارائه می شود.

در شکل زیر، به سایر نکات مرتبط با بازار کار شیلی پرداخته شده است:

نکات مرتبط با بازار کار شیلی

دستمزد در بازار کار در شیلی

حدود 23% از مردم شیلی در تولید صنعتی، حدود 13% در کشاورزی و بقیه در بخش خدمات مشغول به کار هستند. استاندارد زندگی در این کشور به اندازه اروپای غربی یا برخی کشورهای همسایه نیست. به عنوان مثال، یک شغل در کانادا یا ایالات متحده برای یک خارجی درآمد بالاتری به همراه دارد.

با این حال، هزینه زندگی در شیلی و رقابت برای مشاغل پردرآمد در شیلی قابل قبول تر است. متوسط دستمزد در شیلی در سال 2023 حدود €900 تا 1000 €(یورو) در ماه است. حداقل دستمزد رسمی کارگران شیلیایی از اول ژانویه 2023 حدود 455 €(یورو) در ماه است. بیشتر درآمد به تحصیلات و تجربه متقاضی بستگی دارد.

مشاغل موجود در شیلی در سال 2023 عبارتند از:

  • برنامه نویسان
  • مهندسان، به ویژه برای کار در صنعت معدن
  • کارگران ساختمانی
  • معلمان زبان انگلیسی
  • تکنسین در رشته های مختلف

قانون کار شیلی از زنان شاغل حمایت گسترده ای می کند، به عنوان مثال، در صورت بارداری، بنابراین یافتن شغل برای جنس منصف خارجی بسیار دشوار است. در میان مردان، محبوب ترین مشاغل در شیلی در زمینه فناوری اطلاعات است. “کارگران فناوری اطلاعات” با تجربه می توانند از 2000 الی 3000 (یورو) در ماه و بیشتر درآمد کسب کنند.

سایت های کاریابی در شیلی

بازار کار شیلی فرصت های شغلی متعددی را برای جویندگان کار خارجی فراهم می کند. با رشد اقتصاد محلی در شیلی نیاز به متخصصان در زمینه های مختلف بیشتر حس می شود. اول از همه، مشاغل در شیلی توسط کارمندان شرکت های بین المللی در نتیجه انتقال به شعب و دفاتر نمایندگی شیلی پر می شود. سایت های کاریابی در شیلی معرفی شده اند:

  • cl
  • xpatjobs.com
  • cl
  • cl
  • com

اگر نمی توانید به تنهایی شغلی در شیلی پیدا کنید، با یک آژانس استخدام، ترجیحا شیلیایی یاد بگیرید یا با دوستان و آشنایان خود در شیلی تماس بگیرید. برای آگاهی از جزئیات دیگر در مورد بازار کار شیلی و یا اقامت از طریق کارآفرینی در شیلی با مراجعه به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات خود را تکمیل کنید و از مشکلات زندگی در شیلی آگاه شوید.

سوالات رایج در خصوص کار در شیلی

در این قسمت از این نوشتار به سوالات رایج در خصوص کار در شیلی پاسخ داده ایم:

  • مدارک لازم برای ویزای کار شیلی چیست؟ نامه ای از شرکت شیلیایی که شما را استخدام کرده است که توضیح می دهد که چرا شما را استخدام می کنند و چرا شما برای این کار مناسب هستید.  قرارداد کاری به زبان اسپانیایی-کپی مدارک تحصیلی/دیپلم یا سایر گواهی های مربوطه برای شغل-فتوکپی از صفحات مربوطه گذرنامه شما (اطلاعات شخصی، تاریخ انقضا/صدور، ویزاهای قبلی)-پاسپورت شما باید حداقل 6 ماه دیگر اعتبار داشته باشد.
  • حقوق کار در شیلی چقدر است؟ توسط دستمزد در شیلی در سال 2023 حدود 900 € تا 10000 €(یورو) در ماه است. حداقل دستمزد رسمی کارگران شیلیایی از اول ژانویه 2023 حدود 455 €(یورو) در ماه است.
  • شرایط کار در شیلی چیست؟ قبل مهاجرت کاری به شیلی، یعنی زمانی که در کشور خود هستید، به دنبال شغل در شیلی باشید. پس از امضای قرارداد کار، فهرستی از مدارک تهیه و به کنسولگری شیلی ارسال می شود و در صورت تصمیم مثبت در صدور مجوز کار، فرد خارجی ویزای کار (معمولا 2 ساله) دریافت می کند. سپس در عرض 3 ماه او باید برای شروع کار به شیلی برسد.
  • آیا برای ویزای کاری شیلی شرط سنی وجود دارد؟ معمولا متقاضیان باید بین 18-30 باشند مگر در موارد خاص مانند مشاغل مورد نیاز و یا مهارت های خوب.
5/5 - (6 امتیاز)

2 دیدگاه برای “جدید ترین شرایط کار در شیلی برای ایرانیان در سال 2023

  1. حسین گفت:

    سلام خسته نباشید مرسی از وقتی که گذاشته بودید من تقریبا اون چیزایی که میخواستم بفههم رو فهمیدم. چه کشور هایی از لحاظ کار و بازار کار مثل شیلی هستن؟ من چطور میتونم دعوت نامه یا جاب افر از شیلی داشته باشم؟ حتما باید شغل تمام وقت باشه یا پاره وقتم باشه قبوله؟

    1. صادقی گفت:

      سلام در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *