مهاجرت به کشور اسکاتلند

شرایط مهاجرت به اسکاتلند برای ایرانیان در سال 2023

مهاجرت به اسکاتلند

مهاجرت به اسکاتلند که در بخش شمالی بریتانیای کبیر واقع شده است. این کشور دارای 800 جزیره کوچک از جمله آران، لوئیس، هریس و اسکای است. گلاسکو در رتبه سوم بهترین شهر دانشجویی در بریتانیا QS Best Student Cities 2023  قرار دارد و به راحتی می توان دلیل آن را فهمید. این کشور به خاطر مناظر خیره کننده، کوه های خیره کننده و قلعه های تاریخی مشهور است. این مکان عالی برای لذت بردن از طیف گسترده ای از فعالیت های فضای باز، از جمله پیاده روی، کایاک سواری و دوچرخه سواری در کوهستان است. مناظر زیبای اسکاتلند مورد علاقه فیلمسازان است. دره دراماتیک گلن کو در فیلم آسمانی جیمز باند به نمایش درآمد و پل تاریخی گلنفینان در فیلم های هری پاتر مورد استفاده قرار گرفت. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص راه های مهاجرت به اسکاتلند همراه و مشاور شماست.

در این مطلب میخوانید پنهان

اسکاتلند در تمام طول سال میزبان رویدادهای هیجان انگیز است، از جمله بیش از 350 جشنواره مانند جشنواره موسیقی TRNSMT و جشنواره فرینج ادینبورگ که شهرت جهانی دارد. دانشگاه Strathclyde در  گلاسکو ، ششمین شهر بزرگ بریتانیا است. موزه‌ها، فروشگاه‌ها، رویدادها و فضاهای سبز زیادی برای لذت بردن در آن وجود دارد. قلعه استرلینگ یکی از مهم ترین قلعه های تاریخ اسکاتلند است مناظر خیره کننده و بیش از 10000 مایل خط ساحلی، اسکاتلند را به مقصدی عالی برای کاوش در فضای باز تبدیل کرده است. اسکاتلند سواحل شگفت انگیزی مانند ساحل اسکاریستا در جزیره هریس دارد. همچنین دارای بلندترین کوه در جزایر بریتانیا، بن نویس است. در ادامه در خصوص راه های مهاجرت به اسکاتلند بیشتر صحبت می کنیم.

زندگی در اسکاتلند

در مورد گزینه های مسکن و هزینه زندگی در اسکاتلند خود در مرکز مطالعات بین المللی و نحوه رزرو اتاق خود پس از اینکه مکانی برای مطالعه در اینجا به شما پیشنهاد شد، بیاموزید. اسکاتلند شهرهای تاریخی زیادی دارد، از جمله پایتخت آن، ادینبورگ. پارلمان اسکاتلند، قلعه ادینبورگ، رویال مایل تاریخی و صندلی آرتور، و همچنین بسیاری از موزه‌ ها، گالری ‌ها و مکان ‌های فرهنگی در آن قرار دارند. دیگر شهرهای تاریخی در دسترس آسان گلاسکو عبارتند از استرلینگ، پرت و شهر ساحلی داندی. اسکاتلند در مقایسه با بقیه بریتانیا دارای هویت فرهنگی متمایز است که مردم اسکاتلند به آن بسیار افتخار می کنند. این کشور تاریخ طولانی ادبیات، هنر، ورزش و غذا دارد. حتی زبان های خاص خود را دارد که به قبل از حمله وایکینگ ها برمی گردد.

یکی از معروف ترین نمادهای اسکاتلند تارتان است. این پارچه پشمی در رنگ ‌های مختلف و طرح ‌های چک شده بافته می ‌شود که مربوط به قبایل باستانی هایلند است. تارتان معمولاً به‌عنوان دامن ‌هایی تا روی زانو به نام کیلت پوشیده می ‌شود که توسط مردان در مراسم عروسی و سایر رویدادهای مهم پوشیده می ‌شود. بازی های هایلند رویدادهای سالانه ای هستند که در سراسر اسکاتلند برگزار می شوند. آنها فرهنگ، ورزش و موسیقی سنتی اسکاتلند را به نمایش می گذارند. موسیقی کوله پشتی اغلب در رویدادهای ملی مانند Ceilidhs  رقص  مراسم فارغ التحصیلی دانشگاه، و دیگر جشن های سنتی اسکاتلندی مانند برنز نایت در ژانویه، روز سنت اندرو در نوامبر و هوگمانای در شب سال نو نواخته می شود.

در نمودار زیر شاهد نرخ گردشگری در سال های مختلف در اسکاتلند می باشید:

نرخ گردشگری در سال های مختلف در اسکاتلند

دلایل مهاجرت به اسکاتلند

سالانه هزاران تبعه خارجی از کشورهای مختلف جهان، با دلایل مختلفی مهاجرت به اسکاتلند را برای آینده شغلی یا تحصیلی انتخاب می کنند. به طور کلی اسکاتلند کشور مناسبی برای افرادی است که به دنبال مهاجرت به خارج از کشور هستند، بنابراین مهاجرت به اسکاتلند مزایای بی شماری برای مهاجران دارد. از سوی دیگر، اسکاتلند یک مکان باور نکردنی برای مهاجران است، چه به عنوان بخشی از سال استراحت خود با ویزای تعطیلات کاری، و چه به عنوان دانشجوی تحصیلی در یکی از دانشگاه های این کشور، که اغلب دارای رتبه جهانی هستند. علاوه بر این، چیزی که در لحظه ورود به خاک اسکاتلند متوجه می شوید این است که مردم اسکاتلند چقدر دوست داشتنی دوستانه و کنجکاو هستند. به شدت توصیه می شود که دقبل از نقل مکان به اسکاتلند، مزایای این کشور را به خوبی بررسی فرمایید.

از مهمترین دلایل مهاجرت به اسکاتلند می توان به موارد داخل جدول زیر اشاره کرد:

دلایل مهاجرت به انگلستانتوضیحات
فرصت های شغلی فراوانبه طور کلی اسکاتلند، به ویژه شهرهای بزرگ مانند ادینبورگ و گلاسکو فرصت های شغلی بی شماری برای کارگران خارجی و موقت دارد.
چشم اندازهمانطور که می دانید، اسکاتلند خانه برخی از خیره کننده ترین مناظر زیبا در جهان است. مهم نیست در کدام منطقه ار اسکاتلند سکونت دارید، زیرا هرگز مجبور نیستید برای یافتن یک مکان باورنکردنی برای گذراندن اوقات فراغت خود زیاده روی کنید.
امنیت بالااسکاتلند کشوری بسیار امن برای سفر و زندگی است. مهاجران در طول اقامت در این کشور به هیچ عنوان احساس نا امنی نخواهند کرد.
بهداشت و درمان رایگانهنگام درخواست ویزای اسکاتلند، با پرداخت هزینه درمان این کشور، تا پایان اقامت خود در اسکاتلند هیچ گونه هزینه ای را برای خدمات درمانی پرداخت نخواهید کرد. مهاجران می توانند در هز زمان به پزشک مراجعه کنند و خدمات رایگان این کشور بهره مند شوند.

چالش های اساسی مهاجرت به اسکاتلند

مهاجرت به اسکاتلند، در کنار مزایای بی شماری که برای اتباع خارجی به همراه دارد، دارای چالش های محدودی نیز در این حوزه می باشد. از مهمترین چالش های مهاجرت به اسکاتلند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

چالش های اساسی مهاجرت به اسکاتلندتوضیحات
مالیاتبه طور کلی اسکاتلند جندین مالیات غیر منتظره دارد که اغلب مهاجران را شوکه می کند. این مالیات ها برای خدمات محلی مانند جمع آوری زباله، مدارس و تعمیرات عمومی شهر توسط اتباع خارجی پرداخت می شود. یکی دیگر از مالیات های اضافی دیگر در اسکاتلند مالیات تلویزیون است.
آب و هواآب و هوای اسکاتلند که عموما شامل باران، سرما، باد و رطوبت است بعد از گذشت چندین ماه برای مهاجران خسته کننده خواهد بود.
روند اخذ ویزاروند درخواست جهت اخذ ویزای اسکاتلند بسیار دشوار است و از بوروکراسی اداری پیچیده های برخوردار است.

آب و هوای اسکاتلند

هنگامی که در خارج از کشور در اسکاتلند زندگی می کنید، متوجه تفاوت آب و هوا بین هر یک از چهار فصل خواهید شد: بهار، تابستان، پاییز، زمستان. از آنجایی که اسکاتلند در قسمت شمالی تر بریتانیا قرار دارد، بارش سالانه و برف در زمستان بیشتر است. میانگین دمای هوا در تابستان بین 14 تا 22 درجه سانتیگراد است. میانگین دما در زمستان بین 0 تا 6 درجه سانتیگراد متغیر است. برای مهاجرت به شهرهای مختلف در اسکاتلند باید بدانید که آب و هوای کدام شهر برای مقصد و هدف شما بهتر است و خود را برای آن آماده کنید و لباس های مورد نیاز خود را ببندید.

در جدول زیر شاهد آب و هوای اسکاتلند در فصول مختلف هستید:

فصلحداقل دماحداکثر دمامیانگین ساعات روشنایی روزمیانگین بارندگی به میلی متر
بهار1241348
تابستان11181772
پاییز7131152
زمستان27857

پایتخت اسکاتلند

ادینبورگ اگرچه در ساحل غربی نیست، اما به راحتی از گلاسکو با خدمات اتوبوس و قطار منظم بین دو شهر قابل دسترسی است.  ادینبورگ شهری پرجنب ‌و جوش، جهانی و فرهنگی با موزه ‌های عالی، گالری ‌های هنری، میخانه ‌ها، کلوپ‌ ها، رستوران ‌ها و فرصت ‌های خرید فراوان است. با تنوع بسیار زیاد جاذبه ‌های بازدیدکننده، چیزهای زیادی برای دیدن و انجام دادن در شهر وجود دارد. در ماه آگوست، شهر با جشنواره ادینبورگ و فرینج که بزرگترین جشنواره بین المللی هنرهای سالانه جهان است، زنده می شود. با این حال، بسیاری از گزینه ‌های سرگرمی در طول سال از جمله تئاترهای محبوب، سینما، مکان‌ های موسیقی، و میخانه ‌های معروف به‌خاطر اجرای زنده موسیقی محلی‌ وجود دارد.

ادینبورگ یک سکونتگاه باستانی است و ده ها هزار سال است که مقر اصلی جمعیت بوده است. در قرون وسطی، ادینبورگ به عنوان یک قلعه با قلعه راک شروع به ارائه موقعیت به راحتی دفاع کرد. در اواخر قرن یازدهم، پادشاه مالکوم سوم، آنچه را که اکنون قلعه ادینبورگ نامیده می‌ شود، ساخت و سپس دانکن اول کلیسایی را در هولیرود ساخت و جامعه‌ای پر رونق در منطقه اطراف رشد کرد. ادینبورگ در طول تاریخ خود دچار درگیری دائمی بین اسکاتلندی ها و انگلیسی ها بوده است، به طوری که قلعه ادینبورگ چندین بار بین قرن های 13 و 16 تغییر کرده است. این شهر همچنین از شیوع طاعون در اواخر قرن 16 و اوایل قرن 17 رنج می برد. علیرغم این ناملایمات، ادینبورگ به رشد خود ادامه داد و در قرن نوزدهم شهر جدید شهر که از نظر معماری تحسین شده بود، برای پذیرایی از جمعیت روزافزون ساخته شد.

به طور کلی مزایای مهاجرت به کشور اسکاتلند بدین شرح می باشد:

مزایای مهاجرت به کشور اسکاتلند

مهاجرت به اسکاتلند از طریق تحصیل

هر ساله هزاران دانشجوی بین المللی برای تحصیل در انگلستان را انتخاب می کنند. دانشگاه ‌های اینجا به دلیل کیفیت بالای آموزش و فضای چندفرهنگی استقبال ‌کننده و حمایت‌کننده در سراسر جهان مورد احترام هستند. بریتانیا از چهار کشور انگلستان، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی تشکیل شده است. دانشگاه آبردین در اسکاتلند، شمالی ترین کشور از میان چهار کشور، واقع شده است. تحصیل در اسکاتلند بر خلاف تحصیل در سایر نقاط انگلستان است. مدارک تحصیلی در اینجا انعطاف پذیر هستند و به شما این امکان را می دهند که تخصص مناسب خود را پیدا کنید. اگر دانشجوی کارشناسی هستید، به جای 3 سال معمولی، 4 سال مطالعه خواهید کرد. سیستمی که در سراسر جهان، از ایالات متحده آمریکا تا چین، اجرا شده است.  دانشجویان تحصیلات تکمیلی  از توسعه دانش خود در کشوری که برخی از قدیمی ترین دانشگاه های جهان در آن مستقر هستند، بهره مند خواهند شد.

 

مزایا تحصیل در اسکاتلند

با تحصیل در اسکاتلند مهارت های انگلیسی خود را توسعه دهید. با تحصیل در یک کشور بومی انگلیسی زبان، می توانید مهارت های زبانی خود را در داخل و خارج از کلاس تمرین کنید. بیشترین بهره را از مدرک تحصیلی خود ببرید. ساختار مدرک تحصیلی انعطاف پذیر اسکاتلند به این معنی است که تجربه یادگیری منحصر به فرد تری در ارتباط با علایق خود خواهید داشت. فرهنگ جدیدی را کشف کنید. در اسکاتلند چیزهای زیادی برای دیدن و انجام دادن وجود دارد چه در محوطه دانشگاه باشید، چه در حال کاوش در شهر یا کشف حومه های وحشی باشید. دریافت مدرک معتبر جهانی و مدارک تحصیلی از دانشگاه های انگلستان در سراسر جهان مشهور هستند و می توانند شما را به مشاغل مختلف در سراسر جهان هدایت کنند.

زندگی دانشجویی در آبردین اسکاتلند

کار خود را در اسکاتلند با مسیر جدید مهاجرت فارغ التحصیلان آغاز کنید. ویزای کار 2 ساله پس از تحصیل برای دانشجویان بین المللی فارغ التحصیل از دانشگاه های اسکاتلند وجود دارد. اگر ویزای دانشجویی برای تحصیل در مرکز مطالعات بین المللی دارید، حق دارید در طول برنامه مسیر خود کار کنید. یک برنامه مسیر را مطالعه کنید و اولین قدم را برای کار در اسکاتلند بردارید. تا زمانی که در بریتانیا زندگی می کنید و یاد می گیرید، اسکاتلند را به عنوان پایگاه خود انتخاب کنید. اسکاتلند به میراث سنتی اسکاتلندی خود افتخار می کند، اما فضای بین المللی که توسط ساکنان متنوع آن ممکن شده است را نیز می پذیرد.

دانشگاه آبردین سومین دانشگاه قدیمی اسکاتلند و پنجمین دانشگاه قدیمی در بریتانیا است. آبردین به عنوان یکی از دانشگاه های باستانی اسکاتلند، تجربه یادگیری منحصر به فردی را بر خلاف سایر دانشگاه های بریتانیا ارائه می دهد. تنها با فاصله کوتاهی از مرکز شهر، دانشگاه در موقعیتی عالی قرار دارد تا بتوانید بهترین استفاده را از شهر ببرید. چه در حال پیوستن به جوامع در محوطه دانشگاه باشید و چه در حال کاوش در تمام اسرار پنهانی که شهر ارائه می دهد، زندگی دانشجویی در آبردین خاص است.

الزامات تحصیل در اسکاتلند

چهار شرط اصلی برای کسانی که می خواهند در انگلستان تحصیل کنند وجود دارد. به شما جایی در یک دوره پیشنهاد شده است و شما باید CAS  تایید پذیرش مطالعات از گروه مطالعاتی) را دریافت کرده باشید. می توانید انگلیسی صحبت کنید، بخوانید، بنویسید و بفهمید و شما پول کافی برای حمایت از خود و پرداخت هزینه دوره خود دارید. باید مطمئن شوید که زودتر درخواست داده اید تا زمان کافی برای رسیدگی به درخواست شما باقی بماند. اگر در حال درخواست ویزا در داخل انگلستان هستید، اولین زمانی که می توانید درخواست دهید 6 ماه قبل از شروع دوره شما است. اگر یک شهروند منطقه اقتصادی اروپا  EEA نیستید، باید قبل از ورود به بریتانیا در ژانویه برای ویزای دانشجویی درخواست دهید.

درخواست برای مرکز مطالعات بین المللی نمی تواند آسان تر باشد. خدمات پشتیبانی برنامه کاملا رایگان فرآیند پذیرش شما را از زمان درخواست تا زمان ورود ساده می کند. حداکثر 6 ماه قبل از ورود CAS خود را دریافت کنید علاوه بر مدت مرخصی که برای انجام دوره تحصیلی به شما داده می شود، با توجه به مدت تحصیل، اجازه اقامت نیز داده می شود. برای درخواست ویزای خود باید ابتدا برای  برنامه انتخابی خود در مرکز مطالعات بین المللی درخواست دهید و یک پیشنهاد دریافت کنید. در مرحله بعد، باید مدارک درخواستی را ارسال کنید تا توسط تیم پذیرش یا مشاور ثبت نام دانشجو بررسی شود. سپس یک سپرده و پرداخت CAS را پرداخت خواهید کرد. ممکن است شما به یک مصاحبه اعتبار دعوت شوید.

در نمودار زیر شاهد میانگین نرخ پذیرش در دانشگاه های اسکاتلند هستید:

میانگین نرخ پذیرش در دانشگاه های اسکاتلند

شرایط ویزای دانشجویی اسکاتلند

مسیر جدید ویزای دانشجویی اسکاتلند جایگزین مسیر Tier 4 می شود. هدف از ویزای دانشجویی این است که دانشجویان برای تحصیل به انگلستان بیایند. اگر می خواهید کار کنید، باید تجربه کاری در رشته تحصیلی خود کسب کنید. این می تواند نقشی پاره وقت در یک کسب و کار یا سازمان تاسیس شده، مانند موقعیت خدمات مشتری یا به عنوان بخشی از محل کار باشد. اگر بدون گذراندن دوره تحصیلی خود را متوقف کنید، دیگر حق کار نخواهید داشت و در صورت انجام کار، شرایط ویزا را زیر پا خواهید گذاشت. ویزای دانشجویی به شما این امکان را می دهد که حداکثر 10 ساعت در هفته در طول دوره هر دوره کمتر از سطح مدرک (مثلاً برنامه مسیریابی) و حداکثر 20 ساعت در هفته در طول هر دوره در سطح مدرک کار کنید.

شرایط کار دانشجویی در اسکاتلند

شما می توانید به صورت تمام وقت (حداکثر 40 ساعت در هفته) در طول تعطیلات رسمی کار کنید. این امر در مورد دانشجویان برنامه آمادگی زبان انگلیسی نیز صدق می کند. این حداکثر ساعاتی است که شما در هر هفته مجاز به کار هستید، از جمله کار با حقوق یا بدون مزد برای یک یا چند سازمان. این را نمی توان در یک دوره طولانی تر به طور میانگین محاسبه کرد. “هفته” توسط وزارت کشور به عنوان یک دوره هفت روزه تعریف شده است و از روز دوشنبه آغاز می شود. همچنین برای کار پس از تحصیل در اسکاتلند هم شرایطی وجود دارد.

اگر کار می کنید و ویزای دانشجویی دارید، نباید:

  • به عنوان یک پزشک در دوره آموزشی استخدام شود (به جز در یک برنامه بنیادی شناخته شده)
  • به عنوان یک ورزشکار حرفه ای از جمله مربی ورزشی استخدام شود
  • به عنوان یک سرگرم کننده استخدام شود
  • خوداشتغال باشید، مگر اینکه منتظر تصمیم در مورد درخواستی باشید که برای مرخصی برای ماندن به عنوان کارآفرین فارغ التحصیل ردیف 1 ارائه کرده اید.
  • در فعالیت های تجاری شرکت کنند
  • یک جای خالی تمام وقت و دائمی را پر کنید (به جز در یک برنامه بنیادی شناخته شده یا به عنوان یک افسر ساباتیک اتحادیه دانشجویی).

مصاحبه اعتبار ویزا برای تحصیل در اسکاتلند

ممکن است از شما خواسته شود که در یک مصاحبه اعتبار شرکت کنید تا اطمینان حاصل کنید که از قوانین مهاجرت بریتانیا پیروی می کنید. هدف این است که یک افسر مجوز ورود  ECO ثابت کند که شما یک دانشجوی واقعی هستید. شما باید نشان دهید که جدی هستید و دانش خوبی از دانشگاه و رشته انتخابی خود دارید. اگر تحقیق خود را انجام داده اید، مصاحبه جای نگرانی ندارد. این فرآیند فقط برای فیلتر کردن افرادی است که قصد دارند از ویزای دانشجویی برای کار یا تعطیلات در بریتانیا استفاده کنند. می توانید برای مطالعه بورسیه ها به مقاله شرایط دریافت بورسیه تحصیلی در اسکاتلند مراجعه کنید.

مهاجرت به اسکاتلند از طریق کار

برای ویزای کار ماهر اگر پیشنهاد کاری با کارفرمای تایید شده داشته باشید، ممکن است واجد شرایط ویزای Skilled Worker باشید در یک پنجره جدید باز می شود در اسکاتلند که مایل است از شما حمایت مالی کند. شغلی که برای آن درخواست می دهید باید در لیست مشاغل واجد شرایط باشند. به طور کلی نقش هایی با مهارت متوسط ​​و بالاتر) حداقل حقوق مربوطه یا نرخ ادامه کار را پرداخت کنید، هر کدام که بالاتر باشد (در برخی موارد، این می تواند کمتر باشد، برای مثال اگر دکترای مرتبط با این نقش دارید). همچنین باید  بتوانید انگلیسی صحبت کنید، بخوانید، بنویسید و بفهمید.

اگر پیشنهاد شغلی از سوی یک سازمان مقیاس ‌پذیر بریتانیایی واجد شرایط که مایل به حمایت مالی از شما است و این نقش عبارت است از یک شغل واجد شرایط (نقش هایی که فقط مهارت بالایی دارند) حداقل حقوق مربوطه یا نرخ ادامه کار را پرداخت کنید، هر کدام بالاتر باشد (حداقل حقوق برای این مسیر £33000 (پوند) است). افرادی که دارای ویزای Scale-up هستند باید حداقل به مدت 6 ماه در نقش واجد شرایطی که برای حامی مالی خود حمایت مالی می شوند، کار کنند. پس از این دوره شش ماهه اولیه، می‌توانید برای هر کارفرمایی در بریتانیا با هر سطح مهارت یا حقوق کار کنید. با این حال، برای تمدید ویزای خود یا اقامت در انگلستان، افراد باید بتوانند درآمدهای PAYE حداقل £33000 (پوند) در سال را برای یک دوره زمانی پیش‌شرط اثبات کنند.

در نمودار زیر شاهد نرخ بیکاری در اسکاتلند می باشید:

نرخ بیکاری در اسکاتلند

انواع ویزاهای کار در اسکاتلند

اگر رهبر یا رهبر بالقوه در هر یک از زمینه های زیر هستید، ممکن است واجد شرایط دریافت ویزای استعدادهای جهانی باشید: دانشگاه یا تحقیق-هنر و فرهنگ-تکنولوژی دیجیتالی. برای واجد شرایط بودن، یا باید برای تاییدیه درخواست دهید یا نشان دهید که جایزه واجد شرایطی را در رشته خود کسب کرده اید. برای یک کسب و کار خارج از کشور کار می کنید، یک حامی مالی در بریتانیا دارید و در یکی از زیرمجموعه ها قرار می گیرید، ممکن است واجد شرایط ویزای تحرک جهانی کسب و کار باشید که شامل کارگر ارشد یا متخصص و برای مدیران ارشد یا کارمندان متخصص که به یک تجارت بریتانیایی مرتبط با کارفرمای آنها در خارج از کشور منصوب می شوند می باشد. برای کسانی که در یک دوره آموزشی فارغ التحصیل هستند که منجر به موقعیت مدیریت ارشد تخصصی مورد نیاز برای انجام کار در انگلستان می شود این امکان وجود دارد.

کارگر توسعه انگلستان برای مدیران ارشد یا کارمندان متخصصی که به انگلستان منصوب می شوند تا کارهای مربوط به گسترش یک تجارت در بریتانیا را انجام دهند ویزای کار خاص صادر می شود. برای تامین کنندگان خدمات قراردادی که توسط یک ارائه دهنده خدمات خارج از کشور استخدام می شوند و متخصصان مستقل مستقل مستقر در خارج از کشور که نیاز به انجام ماموریتی در بریتانیا دارند (که تحت پوشش تعهد تجاری بریتانیا قرار می گیرد) برای کسانی که به عنوان بخشی از قرارداد یا سرمایه گذاری با ارزش بالا توسط کارفرمای خود در خارج از کشور به انگلستان اعزام شده اند. اکثر زیرمجموعه ها تابع حداقل مهارت ها و سطح حقوق هستند. برای اطلاع از حقوق کار در اسکاتلند به این مقاله در سایت ما مراجعه کنید.

 

مهاجرت به اسکاتلند از طریق ویزای استارت آپ

دسته استارت ‌آپ برای کارآفرینان با پتانسیل بالا در نظر گرفته شده است که برای اولین بار به دنبال راه ‌اندازی یک کسب ‌و کار در بریتانیا هستند. متقاضیان تحت این دسته برای کسب و کار خود نیازی به مدارک دسترسی به صندوق های سرمایه گذاری ندارند. شما به تاییدیه ای از یک نهاد تایید کننده تایید شده نیاز دارید که شامل سازمان های تجاری پیشرو و موسسات آموزش عالی می شود. ویزای استارت آپ اسکاتلند برای مدت 2 سال صادر می شود. در پایان این دوره، باید شرایط ویزای دیگری را برآورده کرده و به دسته دیگری بروید. ویزای مبتکر هم راه دیگری برای ورود از طریق کار به اسکاتلند است. این دسته برای افراد تجاری با تجربه تر است که به دنبال ایجاد یک تجارت در انگلستان هستند.

شما به طور کلی به حداقل 50000£ (پوند) بودجه در دسترس برای سرمایه گذاری در کسب و کار خود نیاز دارید و همچنین به تاییدیه یک نهاد تایید کننده تایید شده نیاز دارید. ویزای این دسته در مرحله اول به مدت 3 سال صادر می شود. در پایان این دوره، ممکن است این گزینه را داشته باشید که برای یک تمدید برای 3 سال دیگر درخواست دهید یا برای اقامت دائم در بریتانیا (مشروط به برآوردن نقاط عطف تجاری و الزامات مربوطه) درخواست دهید. اگر از کشورهای خاصی آمده اید، بین 18 تا 30 سال سن دارید و حداقل £2530 (پوند) پس انداز دارید، ممکن است واجد شرایط درخواست ویزای کار اسکاتلند موقت (طرح تحرک جوانان) باشید. این ویزا تا 2 سال طول می کشد و به شما اجازه می دهد در این مدت در انگلستان زندگی و کار کنید.

در جدول زیر شاهد نرخ افزایش استارت آپ های بین المللی در اسکاتلند هستید:

نرخ افزایشسال
20%2021
23%2022
21%2023

مهاجرت به اسکاتلند از طریق ویزای استارت آپ

مهاجرت به اسکاتلند از طریق سرمایه گذاری

ویزای تجاری در اسکاتلند یکی از ویزاها و یکی از راه های مهاجرت به این کشور است. اسکاتلند با قوانین و مقررات ویزا مانند بقیه بریتانیا اداره می شود. تعدادی دسته بندی ویزای تجاری ویژه وجود دارد تا اطمینان حاصل شود که اسکاتلند یک مقصد رقابتی برای سرمایه گذاری باقی می ماند. بسته به دلیل ورود به اسکاتلند، تعدادی گزینه برای افرادی که نیاز به ویزای انگلستان دارند وجود دارد. برخی از گزینه ها کوتاه مدت هستند و امکان بازدید از اسکاتلند برای جستجوی فرصت های سرمایه گذاری و تجاری را فراهم می کنند. گزینه های دیگر دائمی تر هستند و امکان جابجایی دائمی طولانی مدت سرمایه گذاران و کارکنان کلیدی را فراهم می کنند.

بیش از 200 مرکز درخواست ویزا در سراسر جهان وجود دارد. پردازش اولویتی در بیش از 100 مرکز ارائه می شود و معمولا بین سه تا هفت روز طول می کشد. یک سرویس ویزای با اولویت فوق العاده نیز در چندین کشور موجود است این تصمیم را در عرض 24 ساعت ارائه می دهد. انواع خاصی از ویزا می تواند در طول زمان منجر به اقامت دائم در بریتانیا که به عنوان مرخصی نامحدود برای اقامت نیز شناخته می شود یا در نهایت به تابعیت بریتانیا منجر شود.  TalentScotland پروژه ای است که توسط اسکاتلندی اینترپرایز، اسکاتلند توسعه بین المللی و شرکت هایلند و جزایر اجرا می شود.

ویزای بازرگانی کوتاه مدت اسکاتلند

مسیر ویزای ویزیتور به شما این امکان را می دهد که از کسب و کار آینده خود بازدید کرده و اقدامات لازم را انجام دهید. به عنوان یک تجارت یا سرمایه گذار در اسکاتلند، می توانید ویزای بازدید کوتاه مدت برای اهداف تجاری دریافت کنید. این می تواند شامل مواردی مانند تنظیم و مذاکره برای معاملات تجاری و ملاقات با تامین کنندگان و مخاطبین و مشاهده سایت ها یا محل های بالقوه ودر حال مذاکره برای قراردادها باشد. به‌ عنوان دارنده ویزای بازدیدکننده، معمولاً می ‌توانید حداکثر 6 ماه در هر دوره 12 ماهه بمانید، اگرچه این ویزای برای دارندگان اقامت بیش از چند هفته در یک زمان طراحی نشده است. با این حال، ویزا به شما اجازه کار (چه با حقوق و چه بدون حقوق) در اسکاتلند یا سایر نقاط بریتانیا را در حین سفر نمی دهد.

کسانی که به عنوان بازدیدکننده به بریتانیا می آیند ممکن است از قبل نیاز به ویزا داشته باشند، بسته به اینکه از کجا سفر می کنند. کسانی که نیازی به درخواست ویزا از قبل ندارند، همچنان ملزم به رعایت فعالیت های مجاز برای بازدیدکنندگان هستند.  از قبل بررسی کنید که آیا به ویزای بازدید کننده نیاز دارید یا خیر معمولاً توصیه می‌شود کسانی که به عنوان بازدیدکننده به بریتانیا سفر می‌کنند، نامه‌ای در حمایت از سفر خود به بریتانیا دریافت کنند که در آن وظایف خاصی را که در اسکاتلند انجام خواهند داد، شرح دهد. این می تواند به عنوان بخشی از درخواست ویزا (در صورت لزوم) ارائه شود یا در هنگام ورود به مرز بریتانیا نشان داده شود. یکی از راه های مهاجرت به اسکاتلند ویزای بازنشستگی در اسکاتلند می باشد.

ویزای کارآفرینان در اسکاتلند

دسته استارت‌آپ برای کارآفرینان با پتانسیل بالا است که برای اولین بار به دنبال راه ‌اندازی کسب‌وکار در بریتانیا هستند.  متقاضیان تحت این دسته نیازی به نشان دادن دسترسی به صندوق های سرمایه گذاری برای تجارت خود ندارند. شما به تأییدیه ای از یک نهاد تأیید کننده تأیید شده نیاز دارید که شامل سازمان های تجاری پیشرو و مؤسسات آموزش عالی می شود.  ویزای استارت آپ برای مدت 2 سال صادر می شود. در پایان این دوره، می ‌توانید برای تغییر به دسته دیگری از ویزا مانند دسته Innovator یا Skilled Worker اقدام کنید. یک مسیر جدید برای جابجایی تجاری جهانی کارگر توسعه برای جایگزینی تنها نماینده ویزای تجاری خارج از کشور معرفی شده است.

ویزای مبتکر برای تاجران باتجربه تر است که به دنبال ایجاد کسب و کار در بریتانیا هستند.  شما معمولاً برای سرمایه گذاری در کسب و کار خود به حداقل £50000 (پوند) بودجه در دسترس نیاز دارید. شما همچنین نیاز به تاییدیه از یک نهاد تایید کننده تایید شده دارید.  ویزای این دسته در مرحله اول به مدت 3 سال صادر می شود. در پایان این دوره، شما می توانید برای 3 سال دیگر درخواست تمدید کنید یا برای اقامت دائم در بریتانیا درخواست دهید.  از 11 آوریل 2022، نماینده انحصاری ویزای تجاری خارج از کشور برای متقاضیان جدید بسته است. با این حال، کسانی که قبل از آن تاریخ تحت این مسیر ویزا در بریتانیا بودند، ممکن است همچنان بتوانند ویزای خود را برای ماندن در بریتانیا تحت این دسته تمدید کنند.

ویزای استعدادهای جهانی برای رهبران تجاری در اسکاتلند

برای اینکه بتوانید همه جانبه اسکاتلند را بشناسید باید به مقاله مشکلات زندگی در اسکاتلند مراجعه کنید. اگر در یک زمینه واجد شرایط کار می کنید و معیارهای مربوطه را برای دریافت تاییدیه از تایید کننده تایید شده رعایت می کنید، ممکن است واجد شرایط دریافت ویزای استعدادهای جهانی باشید. هر تأیید کننده معیارهای خود را دارد که توضیح می دهد چگونه شما به عنوان یک رهبر شناخته شده (استعداد استثنایی) یا یک رهبر نوظهور (وعده استثنایی) در زمینه های زیر واجد شرایط هستید:

  • دانشگاه یا تحقیق
  • هنر و فرهنگ
  • تکنولوژی دیجیتالی

اقامت دائم از طریق سرمایه گذاری در اسکاتلند

ویزای سرمایه‌گذار Tier 1 در 17 فوریه 2022 برای متقاضیان جدید بسته شد. با این حال، مسیر برای تمدید برای کسانی که قبلاً تحت این مسیر تحت بریتانیا هستند باز است.  اگر قبل از بسته شدن این ویزا با موفقیت درخواست داده اید و حداقل 2 میلیون پوند در سرمایه سهام واجد شرایط یا سرمایه وام در شرکت های فعال بریتانیا سرمایه گذاری کرده اید، ممکن است بتوانید برای تمدید ویزای خود برای ماندن در بریتانیا درخواست دهید.  پس از 5 سال اقامت در اسکاتلند با ویزای سرمایه گذاری، می توانید برای اقامت دائم در اسکاتلند برای اقامت نامحدود درخواست دهید. اگر مقدار بیشتری پول مانند 5000000£ (پوند) یا 10000000£ (پوند) سرمایه گذاری کرده اید، ممکن است واجد شرایط درخواست اقامت دائم زودتر از بازه زمانی استاندارد 5 ساله باشید.

اقامت پس از تحصیل در اسکاتلند

اگر می خواهید پس از تحصیل در اسکاتلند بمانید ما چند راه مختلف را برای شما ذکر می کنیم. ویزای فارغ التحصیل مسیری را برای دانشجویان بین المللی که مدرک خود را دریافت کرده اند فراهم می کند تا در انگلستان بمانند و در هر سطح مهارتی به مدت دو سال (یا سه سال برای دانشجویان دکترا) کار کنند (یا به دنبال کار باشند). این مسیر بدون حمایت است، بنابراین برای درخواست در این مسیر نیازی به پیشنهاد شغلی ندارید. همچنین می‌توانید انعطاف‌پذیرتر کار کنید و در این مدت شغل خود را تغییر دهید. شما نیازی به نشان دادن بودجه یا امور مالی ندارید و نیازی به نشان دادن توانایی زبان انگلیسی در هنگام درخواست ندارید. مسیر برای تسویه حساب حساب نمی شود، اما در صورت داشتن شرایط، امکان تغییر از ویزای Graduate به ویزای دیگری مانند ویزای Skilled Worker وجود دارد.

ویزای مبتکر نوع دیگری است. این دسته برای افراد تجاری با تجربه تر است که به دنبال ایجاد یک تجارت در انگلستان هستند. شما به طور کلی به حداقل £50000 (پوند) بودجه در دسترس برای سرمایه گذاری در کسب و کار خود نیاز دارید، و همچنین نیاز به تاییدیه از یک نهاد تایید کننده تایید شده دارید. ویزای این دسته در مرحله اول به مدت 3 سال صادر می شود. در پایان این دوره، می ‌توانید برای 3 سال دیگر درخواست تمدید کنید یا برای اقامت دائم در بریتانیا درخواست دهید. برای ویزای کار ماهر اگر کارفرمایی در اسکاتلند دارید که مایل است برای یک نقش واجد شرایط از شما حمایت مالی کند، می توانید برای ویزای Skilled Worker درخواست دهید. آنها باید یک حامی تایید شده باشند.

در بخش زیر شاهد راه های اقامت پس از تحصیل در اسکاتلند می باشید:

 

راه های اخذ اقامت پس از تحصیل در اسکاتلند

برای ویزای افزایش مقیاس اسکاتلند اگر یک پیشنهاد کاری از سوی یک سازمان مقیاس پذیر بریتانیایی واجد شرایط که مایل به حمایت مالی از شما باشد، و این نقش اسپانسر باشد، ممکن است واجد شرایط ویزای Scale-up باشید. اگر تصمیم به ادامه تحصیل در اسکاتلند پس از تحصیلات اولیه خود دارید، باید برای ویزای دانشجویی جدید اقدام کنید. محدودیت هایی برای مدت زمانی که می توانید به عنوان دانشجو در اسکاتلند بمانید وجود دارد و باید نشان دهید که دوره جدید شما نشان دهنده پیشرفت تحصیلی است.

اگر می‌خواهید برای تحصیل به اسکاتلند بیایید، معمولاً ابتدا باید جایی را در یک مؤسسه آموزشی دارای مجوز تضمین کنید، که سپس می‌تواند برای درخواست ویزای شما حمایت مالی کند. برای دریافت ویزای دانشجویی یک سری شرایط اضافی وجود دارد که باید رعایت کنید.   برای ویزای خانوادگی برای همسران یا شرکای شهروندان بریتانیایی اگر شما ازدواج کرده اید یا یک شریک مدنی، همجنس یا مجرد دارید که شهروند بریتانیا است، ممکن است بتوانید برای اقامت و کار در اسکاتلند و بریتانیا درخواست ویزای بدهید. اگر متاهل نیستید یا در شراکت مدنی هستید، باید حداقل 2 سال با هم زندگی کرده باشید.

شما باید نشان دهید که:

  • رابطه شما با همسر یا شریک زندگی شما واقعی و ادامه دار است.
  • شما قصد دارید در طول مدت اقامت خود با هم زندگی کنید.
  • همسر یا شریک انگلیسی شما شرایط مالی خاصی را دارد و حداقل £18600 (پوند) درآمد دارد. اگر فرزندان تحت تکفل زیر 18 سال داشته باشید که شهروند بریتانیا، منطقه اقتصادی اروپا  EEA یا سوئیس نیستند، این مقدار افزایش می یابد.

مزایا سرمایه گذاری در اسکاتلند

اگر می خواهید کسب و کار در اسکاتلند را منتقل می کنید، ممکن است کارکنانی را نیز با خود بیاورید. آنها برای آمدن به اینجا به ویزای خود نیاز دارند و در برخی موارد ممکن است نیاز به حمایت مالی شما داشته باشند. مسیرهای حرکتی جهانی کسب و کار جدید تحت حمایت مالی، به دنبال کمک به کسب و کارهای خارج از کشور است که به دنبال ایجاد حضور یا انتقال کارکنان به بریتانیا برای اهداف تجاری خاص هستند.

شما می توانید اطلاعات بیشتری در مورد این مسیر ویزا و همچنین سایر مسیرهای ویزای موجود برای مهاجرت کاری به اسکاتلند در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای درک فرآیند مهاجرت و ویزا بیابید. اگر به فکر استخدام کارمندان بین المللی پس از رسیدن به اسکاتلند هستید، این اطلاعات نیز مفید خواهد بود. در بیشتر موارد قبل از سفر خانواده خود به اسکاتلند و بریتانیا باید برای ویزای یا مجوزهای مورد نیاز درخواست دهید. اگر مدارک لازم را نداشته باشند، می توان از ورود آنها به انگلستان خودداری کرد. متخصصان مهاجرت می توانند اطلاعاتی در مورد وضعیت شخصی شما به شما بدهند. با مشورت با مشاوران متخصص در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص انواع راه های مهاجرت به اسکاتلند بهترین تصمیم را اتخاذ کنید.

پرتکرارترین سوالات مهاجرت به اسکاتلند

در این بخش به پرتکرارترین سوالات در خصوص مهاجرت به اسکاتلند پاسخ می دهیم:

  • مهاجرت به اسکاتلند از طریق تحصیل چگونه می باشد؟ هر ساله هزاران دانشجوی بین المللی برای تحصیل در انگلستان را انتخاب می کنند. دانشگاه ‌های اینجا به دلیل کیفیت بالای آموزش و فضای چندفرهنگی استقبال ‌کننده و حمایت‌کننده در سراسر جهان مورد احترام هستند. بریتانیا از چهار کشور انگلستان، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی تشکیل شده است. دانشگاه آبردین در اسکاتلند، شمالی ترین کشور از میان چهار کشور، واقع شده است. تحصیل در اسکاتلند بر خلاف تحصیل در سایر نقاط انگلستان است. مدارک تحصیلی در اینجا انعطاف پذیر هستند و به شما این امکان را می دهند که تخصص مناسب خود را پیدا کنید. اگر دانشجوی کارشناسی هستید، به جای 3 سال معمولی، 4 سال مطالعه خواهید کرد. سیستمی که در سراسر جهان، از ایالات متحده آمریکا تا چین، اجرا شده است.
  • مهاجرت به اسکاتلند از طریق ویزای استارت آپ به چه صورت می باشد؟ دسته استارت ‌آپ برای کارآفرینان با پتانسیل بالا در نظر گرفته شده است که برای اولین بار به دنبال راه ‌اندازی یک کسب ‌و کار در بریتانیا هستند. متقاضیان تحت این دسته برای کسب و کار خود نیازی به مدارک دسترسی به صندوق های سرمایه گذاری ندارند. شما به تاییدیه ای از یک نهاد تایید کننده تایید شده نیاز دارید که شامل سازمان های تجاری پیشرو و موسسات آموزش عالی می شود. ویزای استارت آپ اسکاتلند برای مدت 2 سال صادر می شود. در پایان این دوره، باید شرایط ویزای دیگری را برآورده کرده و به دسته دیگری بروید. ویزای مبتکر هم راه دیگری برای ورود از طریق کار به اسکاتلند است. این دسته برای افراد تجاری با تجربه تر است که به دنبال ایجاد یک تجارت در انگلستان هستند.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *