مهاجرت به کشور کرواسی

مهاجرت به کرواسی

مهاجرت به کرواسی

مهاجرت به کرواسی فرصت های زیادی را برای توسعه و سرمایه گذاری ارائه می دهد. زیرا مهاجرت به کرواسی با خط ساحلی خیره کننده آدریاتیک، جنگل های کوهستانی غنی و آب و هوای مدیترانه ای کشوری با تنوع بسیار زیاد است. همچنین استانداردهای بالای زندگی جنبه های دیگری است که توسط کسانی که قصد مهاجرت به کرواسی را دارند در نظر گرفته می شود. در طول زندگی در کرواسی مهاجران با انواع فعالیت های اوقات فراغت مانند دوچرخه سواری در کوهستان آشنا خواهد شد.

  • شرایط گرفتن اقامت کرواسی چیست؟
  • میزان هزینه ها در کرواسی در خصوص مهاجرت چقدر است؟

دولت کرواسی نسبت به تجارت مطلوب بوده که در نتیجه توانسته است سرمایه گذاری خارجی را جذب کند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه در امر مهاجرت از طریق تحصیل در کرواسی همانند پلی میان شما و آرزوهای شما جهت مهاجرت به خارج از کشور می باشد. در آخر اینکه سیستم مراقبت بهداشتی کرواسی از استانداردهای اروپایی پیروی می کند.

اینفورگرافیک مهاجرت به کرواسی

طرق مهاجرت به کرواسی

اتباع کشورهای خارجی که به دنبال مهاجرت به کرواسی هستند، می توانند از طرق مختلفی فرآیند مهاجرت به این کشور را آغاز کنند. به طور کلی کشور کرواسی برای تسهیل در امر مهاجرت متقاضیان راه های گوناگونی را با توجه شرایط مهاجران در نظر گرفته است. از مهمترین راه های مهاجرت به کرواسی می توانی به موارد زیر اشاره کرد:

مهمترین راه های مهاجرت به کرواسیالبته لازم به ذکر است که، هر یک از این راه های مهاجرت به کرواسی تفاوت های اندک و چالش های احتمالی خود را دارند. علاوه بر این دولت کرواسی این حق را نیز دارد که برای دست آوردهای برجسته در علم یا ورزش به اتباع خارجی تابعیت این کشور را اعطا کند. از سوی دیگر مهاجرت به کرواسی از طریق الحاق خانواده نیز روش بسیار ساده ای برای نقل مکان به این کشور محسوب می شود. البته در این روش اقوام باید حداقل 2 سال اجازه اقامت یا تابعیت کرواسی را داشته باشند. همچنین علاوه بر روش های فوق گزینه های غیر قانونی بی شماری برای مهاجرت به کرواسی وجود دارد. اما اتباع خارجی نباید زندگی جدیدی را در کشوری آرام و زیبا با نقض قوانین مهاجرت این کشور آغاز کنند. که این امر می تواند موجب اخراج افرادی از کرواسی شود که به طور غیر قانونی وارد این کشور شده اند.

دلایل مهاجرت به کرواسی

سالانه افراد بسیاری از سراسر جهان به دلایل مختلفی، مهاجرت به کرواسی را برای آینده خود انتخاب می کنند. علاوه بر این کرواسی در حال تبدیل شده به یک مقصد محبوب برای مهاجرانی است که اکثر آنها در زاگرب پایتخت این کشور اقامت می کنند. رشد اقتصادی کرواسی کند بوده است و زیر ساخت های این کشور همچنان ناقص هستند. اما دولت این کشور نسبت به تجارت بسیار مطلوب است و در نتیجه توانسته است سرمایه گذاران بین المللی بی شماری را جذب کند.

در جدول زیر می توانید مهمترین دلایل افراد برای مهاجرت به کرواسی را مشاهده فرمایید:

مهمترین دلایل مهاجرت به کرواسیتوضیحات
سیستم مراقبت های بهداشتیسیستم مراقبت های بهداشتی در کرواسی به طور چشم گیری در حال توسعه بوده است. به ویژه بیمارستان های دولتی این کشور همواره آماده ارائه خدمات پزشکی با هزینه بسیار پایین به اتباع خارجی بوده است.
سیستم آموزشی رایگان در مدارسمهاجران به طور کلی با کودکان خوشحال خواهند شد که بدانند سیستم آموزش عمومی در کرواسی رایگان است. به دلیل یارانه های وزارت آموزش کرواسی هزینه ای برای آموزش عمومی از مهد کودک تا دوره متوسطه وجود ندارد.
آب و هوای مطلوبکرواسی به دلیل داشتن آب و هوای دلپذیر مدیترانه ای یکی از پر طرفدارترین مقاصد جهان جهت مهاجرت محسوب می شود.

مزایا و معایب مهاجرت به کرواسی

کرواسی که از سال 2013 عضو اتحادیه اروپا است، در جنوب شرقی اروپا، آن سوی دریای آدریاتیک از ایتالیا قرار دارد. بخشی از یوگسلاوی سابق تا سال 1991، امروز با اسلوونی، بوسنی و هرزگوین، مونته نگرو، صربستان و مجارستان همسایه است. کرواسی کشوری جذاب است. این یک نوار طولانی از خط ساحلی مدیترانه دارد که عمدتاً رو به غرب است. این بدان معنی است که شما غروب های بسیار زیبایی را خواهید داشت. زمین های کرواسی غنی و حاصلخیز هستند. قدمت شراب ها به یونان و روم باستان باز می گردد. و روغن زیتون در کرواسی بی نظیر است. اما مهم‌تر از همه، کروات ‌ها از سخاوتمند ترین و مهربان‌ترین افرادی هستند که خواهید شناخت. به علاوه، سطح مهارت انگلیسی در این کشور باورنکردنی است.

مزایا و معایب مهاجرت به کرواسی شامل:

مزایامعایب
عضو اتحادیه اروپا و شنگنزبان کروات
آب و هوای عالیسطح نه چندا بالای دانشگاه ها
مردم مهربانجمعیت کم مهاجر
هزینه مقرون به صرفهفرهنگ متفاوت

درخواست اقامت پس از مهاجرت به کرواسی

اتباع خارجی پس از مهاجرت به کرواسی می توانند برای مجوز اقامت کرواسی اقدام کنند. از سوی دیگر مجوز اقامت کرواسی به صورت دائمی و موقت به متقاضیان اعطا می شود. که متداول ترین اشکال اجازه اقامت کرواسی، مجوز اقامت موقت در این کشور است. مجوز اقامت کرواسی تا یک سال معتبر است اما می توانید آن را از طریق ایستگاه پلیس محلی تمدید کنید. با این حال متقاضیان باید حداقل 90 روز قبل از انقضای مجوز فرآیند تمدید را آغاز کنند.

همچنین هنگامی که برای 5 سال متوالی اجازه اقامت موقت دارید می توانید برای اقامت دائم کرواسی نیز درخواست دهید. البته به این نکته نیز توجه فرمایید که هنگام ورود به کرواسی، صرف نظر از مدرک سفر ویزا با مجوزی که دارید باید در پلیس محلی کرواسی ثبت نام کنید. همچنین لازم به ذکر است که هیچ تضمینی در مراحل روند درخواست شما جهت اخذ مجوز اقامت پس از مهاجرت به کرواسی وجود ندارد.

از سوی دیگر مهم نیست که در کجا برای مجوز اقامت درخواست می دهید، معمولا از شما متقاضیان درخواست می شود مدارک زیر را به کنسولگری ارائه دهند:

  • ارائه پاسپورت معتبر ملی یا سند مسافرتی دیگر
  • ارائه شناسنامه همراه با ترجمه تایید شده آن
  • 2 قطعه عکس در اندازه پاسپورت
  • اثبات تمکن مالی برای حمایت از خود تا پایان انقضای اقامت خود در کرواسی
  • ارائه مدرک مدرک معتبر بیمه سلامت
  • مدارکی مبنی بر هدف اقامت شما در کرواسی
  • بررسی سوابق جنایی
  • ارائه مدارکی دال بر پرداخت هزینه درخواست اقامت کرواسی به مبلغ 285HRK (کونا کرواسی)

در نهایت اینکه اگر با فرزند خردسال سفر می کنید مدرک رضایت هر 2 والدین الزامی است. در نمودار زیر می توانید هزینه درخواست اقامت در کشورهای مختلف اروپایی را مشاهده فرمایید:

هزینه درخواست اقامت در کشورهای مختلف اروپایی

مهمترین شهرها جهت مهاجرت به کرواسی

جالب است بدانید که کرواسی از 20 شهرستان مختلف که شامل بیش از 120 شهر می شود تشکیل شده است. از مهمترین شهرهای کرواسی جهت مهاجرت می توان به زاگرب پایتخت این کشور اشاره کرد. زاگرب پرجمعیت ترین شهر کرواسی محسوب می شود. این کشور منطقه نسبتا وسیعی را پوشش می دهد که حدود 30 کیلومتر از شرق به غرب و تقریبا 20 کیلومتر از شمال به جنوب امتداد دارد.

زاگرب به عنوان مرکز سیاسی و اداری کرواسی بهترین انتخاب برای افرادی است که قصد مهاجرت به کرواسی را دارند. همچنین زاگرب مرکز مالی و تجاری کرواسی در زمینه هایی مانند فناوری پیشرفته، داروسازی، گردشگری، تجاری و بازرگانی است. علاوه بر این شناخته شده ترین و قدیمی ترین موسسه دانشگاهی این کشور دانشگاه زاگرب می باشد. پس بنابراین برای دانشجویانی که قصد مهاجرت به کرواسی را دارند زاگرب بهترین انتخاب برای اقامت آنها خواهد بود.

بنابراین افرادی که قصد مهاجرت به کرواسی را دارند می توانند از تنوع شهرهای کرواسی لذت ببرند. از دیگر شهرهای مهم جهت مهاجرت به کرواسی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

خصوصیاتشهرهای مهم کرواسی جهت مهاجرت
ریجکا سومین شهر بزرگ کرواسی محسوب می شود، اما به طور قابل توجهی کوچک تر از زاگرب است. در این شهر کارخانه های کشتی سازی سنتی بسیاری مشغل به فعالیت هستند.ریجکا
برخی از جوامع مهاجر کوچکتر در امتداد سواحل جنوبی به ویژه در شهر زیبای دوبرنیک اقامت گزیده اند. دوبرنیک بیشتر به عنوان یک جاذبه توریستی معروف است. علاوه بر این دوبرنیک یکی از زیباترین شهرهای مدیترانه شرقی محسوب می شود.دوبرنیک
اسپلیت دومین مرکز شهری کرواسی است. این شهر تعادل بین سنت و مدرنیته است. علاوه بر این اسپلیت دارای یک صنعت کشتی سازی و تولید است.اسپلیت

در نمودار زیر می توانید هزینه زندگی در شهرهای مهم کرواسی را مشاهده فرمایید:

هزینه زندگی در شهرهای مهم کرواسی

مهاجرت به کرواسی از طریق تحصیل

دانشجویان بین المللی که مایل به تحصیل در کرواسی هستند باید ویزای ورود دریافت کنند – ویزای  C برای اطلاعات بیشتر در مورد ویزا، به وب سایت رسمی وزارت امور خارجه و امور اروپایی کرواسی مراجعه کنید. متقاضیان باید فرم درخواست ویزا  Viza C را پر کرده و به همراه مدارک مورد نیاز به سفارت یا کنسولگری کرواسی در محل اقامت خود تحویل دهند. داوطلبان می توانند درخواست خود را از طریق ایمیل یا حضوری ارسال کنند.  مطالعات کالج شامل فعالیت ‌های دانشگاهی است که صرفاً در دانشگاه‌ها هماهنگ می‌شود و به دانشجویان اجازه می ‌دهد تا در علم و آموزش سطح بالا، مناطق خصوصی و عمومی و همچنین در جامعه بزرگ‌تر کار کنند. این امتحانات را می توان در 3 دوره لیسانس، فوق لیسانس و فوق لیسانس انجام داد. در موارد بدون ابهام، تمرکز بر دانشجویان می تواند امتحانات کارشناسی و کارشناسی ارشد را سازماندهی کند.

در نمودار زیر شاهد تعداد متقاضیان تحصیل در کرواسی می باشید:

تعداد متقاضیان تحصیل در کرواسی

مهاجرت به کرواسی از طریق کار

به دست آوردن شغل و کار در کرواسی یکی از دلایلی است که ممکن است فرد بخواهد اجازه اقامت در اروپا را دریافت کند (نمونه ای از این اجازه اقامت در لتونی است). کار در کرواسی همچنین به شما این امکان را می دهد که از تمام مزایای اقامت در اتحادیه اروپا مانند آزادی حرکت در منطقه شینگن، فرصت استخدام و انجام تجارت در کشورهای عضو با شرایط کمتر و همچنین سفر به اروپا برخوردار شوید. مقاصد بدون نیاز به ویزا (به استثنای برخی موارد). در حال حاضر، تقریباً 18767 شغل خالی در کرواسی موجود است. این %1.6 از کل موقعیت های شغلی، اعم از اشغالی و خالی، در کشور است. اگر خانواده دارید، اگر در کرواسی کوتاه مدت کار می کنید، نمی توانند مجوزهای وابسته دریافت کنند. آنها ممکن است بتوانند تا 90 روز تحت معافیت ویزا به شما بپیوندند.

اینجا کار در کرواسی را مطالعه کنید.

مهاجرت به کرواسی از طریق سرمایه گذاری

در ازای نوع خاصی از سرمایه گذاری در این کشور می توان تابعیت کرواسی را  دریافت کرد. هدف از این برنامه جذب هر چه بیشتر سرمایه گذاران خارجی است. ثبت شرکت یا خرید ملک در کرواسی  دو گزینه مهم و سودآور برای اخذ تابعیت در این کشور می باشد. سیاست مهاجرت در سال های اخیر در کرواسی ساده شده است و به خارجی ها این امکان را می دهد تا به راحتی مشاغل خود را راه اندازی کنند و سرمایه گذاری های مختلفی برای کسب شهروندی انجام دهند. املاک  و مستغلات در کرواسی در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی با هزینه های مقرون به صرفه هستند.

شما می توانید به سادگی  یک شرکت در کرواسی ثبت کنید  و به عنوان یک فرد غیر مقیم در این کشور تابعیت کسب کنید. برخی ممکن است فکر کنند که خرید ملک یا ثبت کسب و کار در کرواسی می تواند بدون کمک انجام شود. اگرچه ساده به نظر می رسد، توصیه می شود از یک متخصص با تجربه در این زمینه پشتیبانی کنید که قوانین را می شناسد و می تواند به شهروندان اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا کمک کند تا شهروندی کسب کنند. به این ترتیب، می ‌توانید از بوروکراسی ‌ها و تشریفات پیچیده‌ای که ممکن است در راه پیش بیاید، صرفنظر کنید.

اخذ شهروندی کرواسی از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری تقریباً €100000 (یورو) در کرواسی شرط اصلی ورود به برنامه شهروندی است. این به این معنی است که خارجی ها می توانند شرکت ها را راه اندازی کنند یا در شرکت های موجود سرمایه گذاری کنند، شغل ایجاد کنند و حداقل 8 سال بدون وقفه در کرواسی زندگی کنند تا تابعیت خود را کسب کنند. در مقایسه با سایر کشورها، کرواسی گزینه های سرمایه گذاری نسبتا کمی را برای پیوستن به برنامه شهروندی اعمال می کند. به علاوه، تشریفات کاملاً راحت است و خارجی‌ ها می ‌توانند کسب ‌و کار را راه ‌اندازی کنند یا ملک را به شیوه ‌ای سریع خریداری کنند.

اخذ ویزا جهت مهاجرت به کرواسی

تمامی اتباع خارجی که از کشورهای غیر اتحادیه اروپا جهت مهاجرت به کرواسی اقدام می کنند، باید قبل از اعزام، ویزای کرواسی را دریافت کنند. اخذ ویزای کرواسی برای افرادی که قصد دارند کمتر از 90 روز در کرواسی بمانند الزامی است.

به طور کلی برای دریافت ویزا جهت مهاجرت به کرواسی، باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • علاوه بر ارائه پاسپورت معتبر، برای پوشش کل اقامت خود در کرواسی به اطلاعات دقیقی در مورد منابع درآمد نیز نیاز خواهید داشت.
  • اطلاعات در مورد اقامت در کرواسی نیز مورد نیاز است.
  • ارائه بیمه سلامتی معتبر با پوشش هزینه 50000HRK (کونا کرواسی) الزامی است.

در آخر اینکه اگر برای اهداف تجاری برای چند ماه به کرواسی نقل مکان می کنید، یک ضمانتنامه باید به طور کلی این موضوع را ذکر کند.

اخذ ویزا جهت مهاجرت به کرواسی

نکات مهم قبل از مهاجرت به کرواسی

اتباع خارجی که قصد مهاجرت به کرواسی را دارند، اگر چند نکته مهم در باب مهاجرت را در نظر بگیرند، سفر خوبی را تجربه خواهند کرد. بنابراین برای مهاجرت به کرواسی باید به نکات زیر دقت فرمایید:

  • درباره ویزای مورد نیاز خود جهت مهاجرت به اطلاعات دقیقی کسب کنید. زیرا شهروندان غیر اتحادیه اروپا بسته به مدت اقامت خود باید برای ویزای خاصی اقدام کنند.
  • قبلا از مهاجرت به کرواسی با تامین کنندگان قرارداد ببندید، این مرحله قبل از مهاجرت به کرواسی بسیار مهم است.
  • اجاره یا خرید ملک قبل از نقل مکان به کرواسی جزو الزامات می باشد. این کار می تواند همزمان با درخواست ویزای مورد نیاز انجام شود.

در آخر اینکه متقاضیان باید برای اجازه اقامت و کار در کرواسی درخواست دهند. اگر کار در کرواسی را پذیرفته اید، لازم است تمام تاییدیه ها را داشته باشید تا بتوانید به طور قانونی کار کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت به کرواسی، با مشاوران مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

سوالات متداول در باب مهاجرت به کرواسی

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب مهاجرت کرواسی می باشیم:

  • مهمترین شهرها جهت مهاجرت به کرواسی کدام اند؟ از مهمترین شهرهای کرواسی جهت مهاجرت می توان به زاگرب پایتخت این کشور اشاره کرد. زاگرب پرجمعیت ترین شهر کرواسی محسوب می شود. این کشور منطقه نسبتا وسیعی را پوشش می دهد که حدود 30 کیلومتر از شرق به غرب و تقریبا 20 کیلومتر از شمال به جنوب امتداد دارد.
  • بهترین طرق مهاجرت به کرواسی کدام است؟ بهترین طرق مهاجرت به این کشور از طریق تحصیل در دانشگاه ها و سرمایه گذاری می باشد.
5/5 - (8 امتیاز)

2 دیدگاه برای “مهاجرت به کرواسی

  1. اقبالی گفت:

    درباره شهرها گفته بودید و ویزا هم یه توضیحی داده بودید ولی میخواستم درباره راه های مهاجرت به کرواسی بیشتر بدونم. مثلا از طریق ازدواج یا بچه دار شدن یا سرمایه گذاری.

    1. صادقی گفت:

      در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *