مهاجرت کاری قطر

کار در قطر

کار در قطر

در این مقاله به بررسی موضوع کار در قطر می پردازیم و اطلاعاتی را برای متقاضیانی که قصد کار کردن در این کشور دارند، ارائه می دهیم. دوحه به عنوان پایتخت قطر یکی از قطب های اقتصادی جهان، یک متروپلیس مدرن و زیباست. قطر می تواند به معماری آن افتخار کند. استاندارد بالای زندگی و سطح امنیت بالا در این کشور بسیاری از افراد را به سوی این کشور جذب می کند.

در این مقاله در ارتباط با کار در قطر خواهیم گفت و شرایط اقتصادی در کشور قطر را بررسی می کنیم. در باب کسب اطلاع از شرایط کار در این کشور با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید.

اینفوگرافیک کار در قطر

بررسی مهاجرت کاری به قطر

اولین نکته ای که در رابطه با مهاجرت کاری به قطر باید مد نظر قرار داد، وضعیت و شرایط کار در این کشور است. نیروی کار در کشور قطر، روزانه 80 ساعت در محیط کار خود حاضر می شوند. در طول هفته می تواند به همین مدت نیز به عنوان اضافه کار در محل کار خود بمانند. هفته کاری در قطر مانند سایر کشورهای اسلامی از روز شنبه آغاز می شود و تا پنجشنبه ادامه دارد. معمولا ساعت کاری در روز پنجشنبه کم تر از سایر روزهاست. شروع روز کاری در قطر نیز از ساعت 8:30 و گاهی از ساعت 9 است. نیروی کار در کشور قطر باید حتما اجازه کار این کشور را از طریق مراجع قانونی دریافت کنند. این اجازه کار زمانی صادر خواهد شد که فرد بتواند از طریق یک موسسه معتبر در کشور قطر قرارداد استخدام دریافت کند.

اجازه اشتغال در کشور قطر

قطر بر اساس آخرین رده بندی گزارش توسعه انسانی برترین کشور عربی جهان است. سطح بهداشت، امنیت، تحصیل و کار در این کشور به استانداردهای جهانی رسیده است و این کشور را در ردیف برترین کشورهای جهان قرار داده است. این ممکن نیست که برای کار در کشور قطر وارد این کشور شوید. مگر آنکه پیش تر شغل خود را به صورت قطع در اختیار بگیرید. در این صورت شرکتی که شما را به عنوان نیروی کار خود پذیرفته است، باید کاغذ بازی های اداری را انجام دهد.

در حقیقت این شرکت حامی مالی شما نیز خواهد بود. به محض اینکه وارد قطر شدید باید اجازه اقامت دریافت کنید. نقش اصلی در دریافت اجازه اقامت از طریق ویزای کاری را شرکت پذیرنده شما بازی خواهد کرد. در این مرحله شما به یک پاسپورت معتبر و مدارک دیگری نیاز خواهید داشت. از طریق شرکت از کیفیت و چگونگی ارائه آنها با خبر خواهید شد.

فرآیند زمانی دریافت اجازه کار در قطر

فرایند زمانی دریافت اجازه کار در قطر ممکن است تا 6 هفته به طول بیانجامد. در طول این مدت شما اجازه خروج از کشور قطر را نخواهید داشت. در صورتی که درخواست شما با ماه رمضان تداخل پیدا کند. ممکن است به زمان بیشتری برای سپری کردن مراحل قانونی دریافت اجازه کار و اقامت نیاز داشته باشید. اجازه کار شما در قطر به شدت کنترل می شود. این اجازه کار مربوط به کارفرمای شماست یعنی شما تنها می توانید برای او کار کنید. بعد از گذشت مدتی، اجازه تغییر شغل شما وجود خواهد داشت. اما در این حالت باید به شما گواهی عدم اعتراض به این تغییر ارائه شود. همچنین در باب مهاجرت به قطر مطالعه مقاله مذکور خالی از لطف نخواهد بود.

فرآیند زمانی دریافت اجازه کار در قطر

شرایط کار در کشور قطر

هفته کاری در کشور قطر از شنبه آغاز می شود و پنجشنبه به پایان می رسد. در همه شرکت های خصوصی و عمومی کشور قطر، نماز خانه وجود دارد. ساعت کاری بلافاصله در هنگام اقامه نماز متوقف می شود. همه مسلمانان کشور قطر در روز جمعه در مراسم نماز ظهر جمعه شرکت می کنند. به همین دلیل یافتن پارکینگ بسیار دشوار می شود. بر خلاف تصور زنان نیز در محیط کاری در کشور قطر حضور موثر و فعال دارند. در بسیاری از مشاغل اداری و تجاری زنان قطری مشغول به کار هستند. با این وجود برای فعالیت زنان خارجی محدودیت هایی وجود دارد. امکان استخدام برای زنان بیش تر در حوزه های درمان، تدریس و حوزه های مرتبط به زنان فراهم است.

هفته کاری کارکنان در کشور قطر از یکشنبه تا پنجشنبه می باشد؛ اما ساعات کار متقاضیان در ماه مبارک رمضان کوتاه تر خواهند شد و به یاد داشته باشید که کارکنان معمولا از 7:30 صبح تا 12:00 و 30:30 تا 19:00مشغول به کار می شوند. اکثر دفاتر کاری در این کشور دارای نمازخانه می باشند. زنانی که در کشور قطر مشغول به کار هستند، مدت زمان بیشتری نسبت به آقایان در محل کار خود سپری می کنند و شایان ذکر است که زنان در بسیاری از نقش ها در تجارت و سازمان های دولتی کار می کنند.

قوانین ساعات کاری در قطر

شرایط کاری در ماه رمضان در کشور قطر تغییر می کند. ساعات اداری این کشور به صورت قابل توجه کاهش می یابد. کلیه رستوران ها و سالن های غذا خوری در این کشور تا پیش از اذان مغرب تعطیل هستند. تنها هتل های بین المللی اجازه طبخ غذا در طول روز را خواهند داشت. جوییدن آدامس و یا کشیدن سیگار نیز در طول ماه رمضان در کشور قطر به طور کلی ممنوع است. در صورتی که در ماه رمضان اقدام به روزه خواری کنید بر اساس قانون جریمه خواهید شد. در این شرایط تفاوتی وجود نخواهد داشت که شما به کدام دین باور دارید و جریمه روزه خواری برای همه یکسان است.

میزان درآمد در کشور قطر

در مقایسه با کشورهای خاورمیانه، کشور قطر بالاترین سطح میانگین دستمزد ماهیانه را در دست دارد. یکی از دلایل این سطح درآمد در کشور قطر، کم بودن سطح مالیات در این کشور است. میانگین درآمد در کشور قطر به صورت ماهیانه در حدود 5000$ (دلار) است. این میزان درآمد نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی نیز بیشتر است. البته در برابر کشورهای اروپایی همچون آلمان و اتریش برابری می کند. بهترین ویزای کاری رادر حال حاضر کشور آلمان با فروانی رشته های مورد نیاز ارائه می کند. جهت آگاهی کامل لینک ویزای کار آلمان را مطالعه نمائید.

شرایط دریافت اجازه و ویزای کار در کشور قطر در طی سال های گذشته کمی دشوار تر از گذشته شده است. از این رو نیازمند صرف زمان بیش تری است. در صورتی که قصد مهاجرت کاری به کشور قطر را دارید، می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

4.3/5 - (41 امتیاز)

32 دیدگاه برای “کار در قطر

  1. متین گفت:

    سلام من کاشی کار حرفه ای هستم و تمامی کار های ساختمانی رو انجام میدم جویای کار هستم ممنون

    1. صادقی گفت:

      ضمن سلام و عرض ادب. برای بررسی مهاجرت کاری به این کشور از طریق حرفه کاری با شماره 021291003232 تماس بگیرید. باتشکر صادقی

  2. وحید وجودی گفت:

    کارگری در هتل کناف کار هستم در راستای ساختمانی نیز هستم همال هرکاری ولی قانونی

    1. صادقی گفت:

      با سلام برای بررسی شرایط ویزای کاری قطر با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  3. سالار مولایی گفت:

    سلام خسته نباشید مولایی هستم 39 سالمه متاهل من کارم گچکاری و گچبریه 18سال سابقه کار دارم تو این شغل 12سال سابقه پرداخت بیمه دارم ودر کارهای ساختمانی به جز این کار به کاشی کاری و سنگکاری و جوشکاری و سیمان کاری تسلط کامل دارم اگر کسی دنبال اوستا ماهر و وارد به کار نیاز داره بنده در خدمتم ومدرک تحصیلم دیپلمه

    1. Alireza گفت:

      سلام خسته نباشید من یک سر آشپز حرفه ای هستم چهار سال درشبستان پلاس قطر بودم هفت سال در رستوران intercontinental ابوظبی وابلا کترینگ abela&co بودم مسلط به زبان انگلیسی وعربی واردو هستم جویای کار در کشورهای قطر دبی عمان کویت هستم

      1. صادقی گفت:

        با سلام موسسه ما می تواند در خصوص ویزای جستجوی کاری این کشورها شما را راهنمایی کند. برای پیدا کردن کار باید شخصا اقدام نمایید. باتشکر

  4. پری گفت:

    با سلام
    آیا راهی هست که قوانین کار در مورد فعالیت دندانپزشکی و نیروی کار این شغل در کشور قطر را بدانیم؟

    متشکرم

    1. صادقی گفت:

      با سلام با موسسه ما با شماره 021-91003232 تماس بگیرید. باتشکر

  5. Kasra گفت:

    مچکرم از مطلبی که در اختیار افرادی که علاقه به مهاجرت دارند میگذارید اگر میشه درباره اینکه چگونه باید از کارفرما کفیل یا همان (پیشنهاد شغلی ) بگیرم را در اختیار بزارید هرچند من تا جایی حدس میزنم که میشه با ویزای جستجوی کار به قطر رفت و کار پیدا کرد اما خب شما سر رشته دارید خیلی ممنون از مطالب مفید و روزتان

  6. ابراهیم ع گفت:

    سلام بند راننده پایه یکم راننده تاکسی با کارت هوشمند ازتاکسی رانی کار کشاورزی وکارخدمات فنی وکارگر فنی ساختمان هم هستم اگر خودم به قطر سفر کنم کجا مراجعه کنم برای یافتن‌کار ممنون میشم اطلاعات بدهید

  7. Vida گفت:

    اما من پاسخی برای بقیه نمیبینم!!!

  8. Vida گفت:

    درود، من با اینکه از کشورهای عربی خوشم نمیاد ولی به دلیل اقتصاد خوب و کار و نزدیکی به ایران میخوام
    قصد مهاجرت به قطر رو دارم به نظره شما در وهله ی اول برای ورود از گذروندن کورس زبان استفاده کنم یا ویزای کار ؟؟ فقط لطفاً سریع جواب بدید چون خیلی به تصمیمم مصمم هستم

  9. ناصر شعبانی گفت:

    سلام.من سر اشپز به مدت سه سال دبی یک سال عمان کار کرده ام.احتیاج به کار در قطر دارم

  10. میلاد دهقانی گفت:

    سلام ۲۹ سال دارم مجرد
    ۷ سال سابقه کار مرتبط با مدرک کارشناسی ارشد برق
    ایتلس جنرال ۷
    مهاجرت کاری میتونم اقدام کنم؟

  11. رسول . گفت:

    واسه کار آزاد رانندگی چطوریه کار هست کارش هست اپراتور چرثقیل هستم..باتشکر

  12. مهراد گفت:

    با شرایط و قوانین کنونی چقدر میون اروپا و قطر فرق هست از جهت هزینه ها و آینده زندگی تو کدوم بهتره ؟

  13. کامبیز گفت:

    با کار در قطر میشه اقامت گرفت؟

  14. طلایی پور گفت:

    برای کار در قطر باید حداکثر سن چقدر باشد؟

  15. قراری گفت:

    آیا قطر ویزای تحصیلی به دانشجویان خارجی اعطا می کند؟
    با سپاس فراوان

  16. نظریان گفت:

    سلام مرسی از مطالب بروزتان

  17. پوریا گفت:

    ارزش پاسپورت این کشور چجوریه

  18. Erfan گفت:

    با سلام.
    ممنون بابت مقاله خوبتون راجب کار در قطر در سال 2019 .

  19. سحر گفت:

    سلام

    در مورد ویزای تحصیلی قطر توضیح میدید؟
    ممنون از مطالب به روزتون

  20. leila گفت:

    سلام. از نظر شما چه شغلی در این کشور به نفع سرمایه گذار هست و احتمال موفقیتش صد درصد هست؟

  21. امیر گفت:

    سلام
    ممنون از مقاله خیلی خوبتون .

  22. مهدى ميرباقرى گفت:

    يكى از بدترين اشتباهاتى كه يك فرد ميتونه مرتكب بشه ورود به كشورهاى حاشيه ى خليج فارسه ‍♂️

  23. مشایخی گفت:

    سلام ممنون از مطالب خوبتون، سوالم اینه که کار در قطر در چه زمینه هایی بیشتر سودآوره؟!

  24. ali ram گفت:

    از مطلب خوبتوتون در مورد کار در قطرتشکر میکنم اگه امکانش هست در مورد شرایط کاری اروپا هم مطبی بذارید

  25. hiva گفت:

    سلام و تشکر از سایت خوبتون
    به نظرم برای مهاجرت از طریق کار گزینه های بهتری وجود داره.
    ممنونم

    1. حسین گفت:

      سلام
      حسین هستم 45سال سن دارم فوق لیسانس حسابداری دارم دارای 15سال سابقه کار مالی و تقریبا مسلط به زبان انگلیسی هستم
      برای کار در قطر پیشنهاد شما چیست ؟

      1. صادقی گفت:

        سلام. برای کار در این کشور بایستی از کرافرما پیشنهاد کاری داشته باشید. برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *