مهاجرت تحصیلی بلغارستان

تحصیل دندانپزشکی در بلغارستان

تحصیل دندانپزشکی در بلغارستان

تحصیل دندانپزشکی در بلغارستان و ادامه تحصیل در رشته بهداشت دهان و دندان در بلغارستان یکی از بهترین گزینه ها برای تحصیل در اروپا است زیرا شرایط پذیرش بسیار مناسبی دارد. بلغارستان کشوری امن در اروپا به شمار می رود که به دلیل سطح بالای آموزش و هزینه های مقرون به صرفه، مقصدی عالی برای ادامه تحصیل به شمار می رود. به همین دلیل، تعداد متقاضیان تحصیل دندانپزشکی در بلغارستان هر ساله افزایش می یابد. دانشجویان خارجی جهت تحصیل در بلغارستان بیشتری وارد دانشگاه های این کشور می شوند.

  • آیا ادامه تحصیل در رشته بهداشت دهان و دندان در بلغارستان برای ایرانیان وجود دارد؟
  • آیا بلغارستان عضو معاهده شنگن است؟

در ادامه می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید. شرایط تحصیل دندانپزشکی در بلغارستان به طور کامل آشنا شوید.

اینفوگرافیک تحصیل دندانپزشکی در بلغارستان

زندگی و تحصیل در شهرهای بلغارستان

اگر بیشتر اهل هنر هستید، گالری ها و موزه های زیادی وجود دارد. موزه تاریخ منطقه‌ای و همچنین گالری هنر ملی، دیدنی هستند! علاوه بر این، خیابان گئورگی راکوفسکی به دلیل تئاترهای زیادی که در امتداد خیابان قرار دارند، به برادوی صوفیه ملقب شده است. یا ممکن است ترجیح دهید وقت خود را بیرون بگذرانید؟ نگران نباشید. کوه ویتوشا حدود 30-40 دقیقه با مرکز شهر فاصله دارد! چندین پارک در شهر وجود دارد که می توانید با دوستان خود دوچرخه سواری کنید یا به پیاده روی بروید. همچنین، در پارک Borisova gradina یک دریاچه کوچک پیدا خواهید کرد که در آن می توانید در تابستان قایق و در زمستان اسکیت روی یخ کرایه کنید.

ممکن است دومین شهر بزرگ بلغارستان پلوودیو را ترجیح دهید. pLOVEdiv که به دلیل نام رمانتیک خود مشهور است، برخی از بهترین مناظر منظره را در کشور به دلیل تپه هایی که روی آن قرار دارد، ارائه می دهد. مردم علاقه مند به هنر و معماری هرگز از شهر، به ویژه از شهر قدیمی و منطقه خلاق کاپانا، سیر نخواهند شد. وقتی از شهر دیدن می کنید، به سادگی عاشق آن می شوید. بالاخره پلوودیو به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا در سال 2023 انتخاب شد. استارا زاگورا همچنین یک مقصد مطالعه مشهور است. شهرهای دیگری که شما را شگفت زده خواهند کرد عبارتند از وارنا و بورگاس که در کنار دریا واقع شده اند که در آن جشنواره ها و رویدادهای زیادی برگزار می شود و هر طلوع خورشید جادویی است.

بررسی تحصیل دندانپزشکی در بلغارستان

زبان رسمی در بلغارستان بلغاری است و اکثریت مردم به آن صحبت می کنند، سایر زبان های این منطقه ترکی، مقدونی و رومی هستند. سیستم حکومتی بلغارستان از سیستم پارلمانی یکپارچه دموکراسی پیروی می کند که در آن یک نخست وزیر و سه بازوی دولت وجود دارد. اگرچه این کشور یکی از اعضای اقتصادی اتحادیه اروپا است، اما آنها واحد پولی خود را برای مبادله پولی بلغارستان به کار می‌گیرند که برخلاف یوروی اروپایی رایج است. یکی از اولین سوالاتی که دانشجویان هنگام تصمیم گیری برای تحصیل در بلغارستان از خود می پرسند، این است که باید زبان بلغاری را صحبت کنم؟ باید گفت برای معیشت و رفع نیازهای عمومی خود بله.

برخی از کشورها دوره های بین المللی و برنامه های تحصیلی را به زبان انگلیسی نیز ارائه می دهند، اما به احتمال زیاد باید مدرکی دال بر تسلط به زبان انگلیسی نشان دهید. برای دریافت مدرک زبان انگلیسی مانند آیلتس (سیستم بین المللی آزمون زبان انگلیسی) و تافل (تست زبان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی)، چهار بخش از زبان شامل: خواندن، شنیدن، صحبت کردن و نوشتن تست می شود. بر اساس شاخص ایمنی Numbeo فعلی ، صوفیه دارای امتیاز 57 است که رتبه آن را در رتبه 214 از 461 شهر جهان از نظر ایمنی قرار می دهد. بر اساس شاخص فعلی هزینه زندگی Numbeo ، صوفیه دارای امتیاز 44 است. آن را در رتبه 347 از 515 شهر در سطح جهان از نظر هزینه زندگی قرار می دهد.

در بخش زیر شاهد الزامات برای تحصیل دندانپزشکی در بلغارستان هستید:

الزامات برای تحصیل دندانپزشکی در بلغارستان

شرایط تحصیل دندانپزشکی در بلغارستان

آموزش دندانپزشکی توسط دانشکده های دندانپزشکی دانشگاه های پزشکی ارائه می شود. تحصیل در رشته دندانپزشکی شامل بیش از 45 رشته است که 31.4% آن آموزش پزشکی و 68.6% آن آموزش دندانپزشکی است. تحصیل در این رشته، تدریس در بخش های مختلف دانشکده دندانپزشکی سازمان یافته است. از جمله آنها می توان به گروه پروتزهای دندانپزشکی دندان، گروه جراحی فک و صورت، گروه ارتودنسی، گروه پزشکی دندانپزشکی محافظه کار، گروه دندانپزشکی کودکان پزشکی، گروه پریودنتولوژی، گروه بهداشت عمومی دندانپزشکی، گروه رادیولوژی صورت و صورت و تشخیص دهان و غیره اشاره کرد.

دانشگاه های پزشکی توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO) و توسط کمیسیون آموزشی فارغ التحصیلان پزشکی خارجی (ECFMG) ایالات متحده شناخته شده اند. حتی فارغ التحصیلان می توانند پس از شرکت در آزمون مجوز پزشکی ایالات متحده (USMLE) در ایالات متحده کار کنند و توسط توسط کمیسیون آموزشی فارغ التحصیلان پزشکی خارجی (ECFMG) تأیید می شوند. دانشکده های آموزش دندانپزشکی بلغارستان آموزش های نظری و عملی بسیار خوبی ارائه می دهند. برخی از آنها ادعا می کنند که در بین 100 دانشکده برتر دندانپزشکی در جهان هستند.

برنامه های رشته بهداشت دهان و دندان در بلغارستان

تحصیل در رشته دندانپزشکی به معنای تحصیل یک برنامه 5 دندانپزشکی به زبان انگلیسی یا بلغاری است. منجر به مدرک کارشناسی ارشد در رشته دندانپزشکی پس از اتمام 5 سال تحصیلی (10 ترم)، 6 ماه آموزش دوره تحصیلات تکمیلی و قبولی موفقیت آمیز در 5 آزمون دولتی می شود. برنامه تحصیل دندانپزشکی در مقطع کارشناسی ممکن است در دانشکده های مختلف دندانپزشکی در بلغارستان کمی متفاوت باشد. اما موضوعات اصلی همان ثابت هستند. برنامه های تحصیل دندانپزشکی در بخش های بعدی ذکر شده است در کلیه دانشکده های پزشکی دندانپزشکی در بلغارستان یکسان نیست.

در این بخش در خصوص برنامه های رشته بهداشت دهان و دندان در بلغارستان صحبت شده است. توصیه می شود قبل از مهاجرت به بلغارستان با دانشگاه پزشکی مورد نظر خود تماس بگیرید. با برنامه های تحصیل دندانپزشکی آن آشنا شوید. در خصوص اطلاع از شرایط اشتغال زایی بایستی ابتدا از شرایط کار پس از تحصیل در بلغارستان اطلاع یابید.

برنامه سال اول تا چهارم رشته دندان در بلغارستان

برنامه دندانپزشکی در بلغارستان در 4 سال تحصیل در این رشته به شرح زیر است:

  • سال اول شامل مواردی مانند: فیزیک، شیمی، زیست شناسی، لاتین، زبان خارجی، آناتومی و هیستولوژی، سیتولوژی و جنین شناسی، بیوشیمی، دندانپزشکی و مواد بیولوژیکی، پیش کلینیک های پزشکی دندانپزشکی پروتز و علوم کامپیوتر می شود.
  • سال دوم شامل: دانشجویان بیوشیمی، بیوفیزیک، آناتومی و هیستولوژی، فیزیولوژی، میکروبیولوژی، کلینیک های پزشکی دندانپزشکی پروتز، فارماکولوژی، پیش کلینیک های پزشکی دندانپزشکی کودکان، پیش کلینیک های پزشکی دندانپزشکی محافظه کار، پزشکی اجتماعی و پزشکی اخلاق، روانشناسی پزشکی و پزشکی در برابر بلایا را یاد می گیرند.
  • برنامه پزشکی دندانپزشکی در بلغارستان در سال سوم شامل: آسیب شناسی عمومی و بالینی، پیش کلینیک های پزشکی محافظه کار دندانپزشکی، تصویربرداری تشخیصی، بهداشت عمومی دندانپزشکی، آسیب شناسی دهان، کلینیک های پزشکی دندانپزشکی پروتز، کلینیک های پزشکی دندانپزشکی کودکان، پیش کلینیک های پزشکی جراحی دهان و فک و صورت، کلینیک های پزشکی دندانپزشکی کودکان، پاتوآناتومی، پاتوفیزیولوژی، فارماکولوژی و جراحی عمومی می شود.
  • برنامه دندانپزشکی بلغارستان سال چهارم شامل: تصویربرداری تشخیصی، حلق و بینی و حنجره، بیماری های داخلی، پزشکی قانونی، کلینیک های پزشکی دندانپزشکی پروتز، کلینیک های پزشکی دندانپزشکی محافظه کار، ارتودنسی، کلینیک های پزشکی دندانپزشکی کودکان، کلینیک های دهان و فک و صورت جراحی، آلرژی شناسی بالینی دندان، کودکان و بیماری های عفونی، زنان و زایمان و پریودنتولوژی می شود.

برنامه تحصیل سال اول تا چهارم دندانپزشکی در بلغارستان

برنامه تحصیلی سال پنجم و ششم در بلغارستان

به طور کلی، برنامه تحصیل سال پنجم و ششم دندانپزشکی در بلغارستان به شرح زیر است:

برنامه تحصیلی سال پنجمبرنامه تحصیلی سال ششم
کلینیک های پزشکی محافظه کار دندانپزشکیآموزش های قبل از فارغ التحصیلی
فیزیوتراپیدندانپزشکی پروتز
جراحی دهان و فک و صورتپزشکی محافظه کار دندانپزشکی
بیماری های پوستی و ونرئالجراحی دهان و فک و صورت
مغز و اعصاب و روانپزشکی دندانپزشکی کودکان
کلینیک های پزشکی دندانپزشکی پروتزارتودنسی
کلینیک های پزشکی دندانپزشکی کودکانپریودنتولوژی

دانشجویانی که به فکر تحصیل در بلغارستان در زمینه دندانپزشکی هستند باید در نظر داشته باشند که علاوه بر برنامه های تحصیلی ذکر شده در سال پنجم تحصیل دندانپزشکی در بلغارستان، باید چشم پزشکی، پریودنتولوژی و ارتودنسی را نیز یاد بگیرند.

بهترین دانشگاه های دندانپزشکی در بلغارستان

بهترین دانشگاه های دندانپزشکی در بلغارستان عبارتند از:

نام دانشگاهرتبه در بلغارستانرتبه در اروپارتبه در جهاننرخ پذیرشتعداد ثبت نامسال تاسیس
دانگشاه پزشکی پلوودیو119057715%25001945
دانشگاه پزشکی وارنا22498401251961
دانشگاه پزشکی صوفیا325586995%104601917

هزینه تحصیل دندانپزشکی در بلغارستان

هزینه های تحصیل دندانپزشکی به مسائل مختلفی بستگی دارد. در جدول زیر به هزینه های تحصیل دندانپزشکی در بلغارستان اشاره شده است.

آیتمهزینه های تحصیل به لوا بلغارستان
تحصیل دندانپزشکی به زبان انگلیسی8000BGN
تحصیل دندانپزشکی به زبان بلغاری برای دانشجویان خارجیBGN7000 تا 8000BGN
تحصیل دندانپزشکی به زبان بلغاری برای دانشجویان اروپایی800BGN
شرکت در برنامه آموزش دندانپزشکی پایهBGN4000 تا 4800BGN
شرکت در برنامه آموزش دندانپزشکی پایه به زبان بلغاریBGN3200 تا 3700BGN

شهریه سالیانه دندانپزشکی در بلغارستان برای برنامه های زبان انگلیسی می تواند در 2 قسمت مساوی (در ابتدای هر سال تحصیلی یا در ابتدای هر ترم) اما حداکثر 2 هفته پس از شروع ترم پرداخت شود. علاوه بر این، دانشجویان باید هزینه زندگی در بلغارستان را نیز در نظر بگیرند. با توان مالی کافی اقدام به مهاجرت تحصیلی کنند.

این هزینه ها عبارتند از:

  • هزینه رفت و آمد
  • هزینه پوشاک
  • هزینه تفریحات
  • هزینه مواد غذایی و خرید از بازار
  • هزینه خدمات و امکانات
  • اجاره مسکن ماهانه
  • هزینه صرف غذا در رستوران ها

توزیع هزینه های ذکر شده به شرح نمودار زیر می باشد:

توزیع هزینه های زندگی در بلغارستان

دلایل تحصیل دندانپزشکی در بلغارستان

سالانه صد ها دانشجوی بین المللی از سراسر جهان، تحصیل دندانپزشکی در بلغارستان را برای آینده تحصیلی و شغلی خود انتخاب می کنند. زیرا این کشور همواره پیشرو در زمینه های طب دندانپزشکی در اروپا بوده است. علاوه بر این بسیاری از دانشجویان دندانپزشکی در کشورهای خود سخت کار می کنند و نمرات مورد نیاز خود را در این رشته می گیرند اما همواره هنگام قبولی در دوره های دندانپزشکی با مشکلاتی رو به رو می شوند. اما در مورد صربستان این گونه نیست، زیرا شما در این کشور می توانید تحصیل کنید مدرک معتبر پزشکی دریافت کنید و حرفه خود را به عنوان یک دندانپزشک بدون وقفه آغاز کنید. در نهایت اینکه دلایل بسیاری برای دانشجویان بین المللی که به دنبال تحصیل دندانپزشکی در بلغارستان هستند وجود دارد.

در این بخش از مقاله قصد داریم به برخی از دلایل اساسی تحصیل دندانپزشکی در بلغارستان بپردازیم. این دلایل به شرح زیر می باشند:

دلایل تحصیل دندانپزشکی در بلغارستانتوضیحات
آموزش دندانپزشکی به زبان انگلیسیآموزش بالینی و پیش بالینی دندانپزشکی در اغلب دانشگاه های بلغارستان به زبان انگلیسی ارائه می شود. علاوه بر این تعداد زیادی از بیماران شما نیز پس از فارغ التحصیلی به زبان انگلیسی آشنایی مافی خواهند داشت.
اعطای مدارک معتبر دندانپزشکیمدارک دندانپزشکی در اغلب دانشگاه های پزشکی بلغارستان از اعتبار بین المللی بالایی برخوردارند. در واقع تعداد زیادی دندانپزشکی وجود دارند که پس از اخذ مدرک دندانپزشکی از بلغارستان، به حرفه دندانپزشکی در بریتانیا مشغول هستند.
هزینه تحصیل و زندگیهزینه تحصیل و زندگی رد بلغارستان، بر خلاف اغلب کشورهای مدرن اروپایی بسیار مقرون به صرفه است. تحصیل دندانپزشکی در بلغارستان از 11500BGN (لو بلغارستان) آغاز می شود. چیزی که بلغارستان را برای تحصیل دندانپزشکی جذاب می کند هزینه زندگی در این کشور است.

دلایل تحصیل دندانپزشکی در بلغارستان

تحصیل دندانپزشکی در بلغارستان به زبان انگلیسی

افرادی که به دنبال تحصیل دندانپزشکی در بلغارستان به زبان انگلیسی هستند می توانند در دوره های انگلیسی ارائه شده در برخی از دانشگاه های این کشور شرکت کنند. خوشبختانه چند دانشگاه در بلغارستان دوره های دندانپزشکی را به زبان انگلیسی ارائه می کنند. در اینجا دانشگاه های ارائه کننده دوره دندانپزشکی به زبان انگلیسی معرفی شده اند:

نام دانشگاهشرح
دانشگاه پزشکی دندانپزشکی صوفیهقدیمی ترین موسسه آموزش عالی پزشکی در بلغارستان است که سیستم واحدبندی با سیستم اعتبار اروپا سازگار است.
دانشگاه پزشکی دندانپزشکی وارنادر سال 1961 تأسیس شد. در این دانشگاه دوره های پزشکی و دندانپزشکی در بلغارستان به زبان انگلیسی ارائه می شود.
دانشگاه دندانپزشکی پلوودیوآموزش در مورد موضوعات پزشکی توسط گروه های دانشکده پزشکی و دانشکده بهداشت عمومی و آموزش در مورد موضوعات دندانپزشکی توسط 8 بخش تخصصی ارائه می شود که یکی از آنها در بلوک جراحی دانشگاه عمومی سنت جورج مستقر است.

تحصیل دندانپزشکی در بلغارستان در حوزه پروتزهای دندانی

یکی از جذاب ترین حوزه ها در تحصیل دندانپزشکی در بلغارستان از دیدگاه دانشجویان بین المللی، پروتزهای دندانی در دانشگاه های دندانپزشکی بلغارستان می باشد. برنامه پروتزهای دندانی در بلغارستان شامل آموزش بالینی گسترده، آموزش رسمی و یک پروژه تحقیقاتی تحت نظارت است. علاوه بر این، همه ماژول های آموزش داده شده و بالنی در این برنامه گزینه های اصلی هستند. از سوی دیگر در حوزه پروتزهای دندانی، به شدت توصیه می شود که هنگام انتخاب موضوع برای پروژه تحقیقاتی خود انتخاب قابل توجهی داشته باشید. علاوه بر این متقاضیان با تحصیل دندانپزشکی در بلغارستان به ویژه در حوزه پروتزهای دندانی، فرصت حضور در کلینیک های جدید تشخیص بیمار را ارزشمند خواهند دانست.

متخصصان و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده ارائه خدمات در خصوص اعزام دانشجو به بلغارستان به شما عزیزان در تمامی مراحل مهاجرت به کشورهای خارجی می باشند.

سوالات متداول در خصوص تحصیل دندانپزشکی در بلغارستان

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در خصوص تحصیل دندانپزشکی در بلغارستان می باشیم:

  • تحصیل دندانپزشکی در بلغارستان چه مزایایی برای من به همراه دارد؟ نیازی به گفتن نیست که پس از فارغ التحصیلی فرصت های زیادی خواهید داشت. همچنین هزینه تحصیل در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی کمتر است.
  • آیا می توانم تحصیل دندانپزشکی به زبان انگلیسی را در بلغارستان دنبال کنم؟ بله، سه دانشگاه پزشکی در بلغارستان وجود دارد که به تدریس دندانپزشکی به زبان انگلیسی می پردازند. دانشگاه پزشکی صوفیه، دانشگاه پزشکی پلودیو و دانشگاه پزشکی وارنا از جمله این دانشگاه ها می باشند.
  • شهریه دانشگاه های دندانپزشکی در بلغارستان چگونه است؟ هزینه شهریه دانشگاه های پزشکی صوفیه، پلودیو و وارنا برای هر دانشجوی بین المللی 7500BGN (لو بلغارستان) در هر سال تحصیلی می باشد. البته شهریه در دو قسط پرداخت می شود.
4.7/5 - (57 امتیاز)

2 دیدگاه برای “تحصیل دندانپزشکی در بلغارستان

  1. اریان گفت:

    سلام مقاله اتون واقعا مفید و خیلی خوب بود خصوصا درباره دروس و سال اول تا چهارم که توضیح داده شده بود. اینجوری می تونم مقایسه کنم که دروسی که تو ایران ارائه میشه با اون کشور فرقشون چیه. بابت ذکر کردن هزینه های تحصیل هم خیلی ممنونم از شما. فقط کدوم دانشگاه ها تو بلغارستان رشته دندان پزشکی رو ارائه میدن؟

    1. صادقی گفت:

      سلام خحدمت شما. دانگشاه پزشکی پلوودیو، دانشگاه پزشکی وارنا و دانشگاه پزشکی صوفیا از دانشگاه های دندانپزشکی برتر در این کشور است. در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *