مهاجرت به کشور قطر

پناهندگی در قطر

پناهندگی در قطر

پناهندگی در قطر یکی از جدیدترین روش های مهاجرت به کشور قطر است که به عنوان بهترین روش پناهندگی در خلیج فارس یاد کرد. افرادی که قصد دریافت پناهندگی در قطر را دارند، امکانات فراوانی را بدست می آورند. اما برخی از محدودیت ها نیز پیش روی آن ها قرار خواهد گرفت. با افزایش درگیری ها در خاورمیانه و به خصوص در کشورهای عربی، شهروندان این کشورها تمایل بیش تری به اقامت در کشورهای عربی دارند. از همین رو قطر در این زمینه پیشگام شده و نسبت به پذیرش پناهجو اقدام می کند. ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در رابطه با پناهندگی در قطر به عنوان آخرین روش مهاجرت به این کشور توضیحاتی را ارائه خواهیم کرد.

درباره کشور قطر

قطر کشور کوچک اما ثروتمندی در غرب خلیج فارس است که در همسایگی کشور عربستان قرار دارد. صید مروارید و اکتشاف نفت در این کشور، نقش بسیار زیادی در توسعه اقتصادی آن داشته است. این کشور، ثروتمندترین کشور کنونی جهان است. دین رسمی این کشور اسلام است. اما جمعیت مسلمانان این کشور در اقلیت قرار دارند. از جمعیت 2.7 میلیون نفری این کشور تنها 350000 نفر قطری هستند. سایر شهروندان این کشور را اتباع خارجی تشکیل می دهند. نسبت جمعیت زنان به مردان است که به ازای هر یک زن، 4 مرد در کشور قطر زندگی می کنند. دلیل اصلی این موضوع را می توان در مهاجرت کاری کارگران به این کشور جستجو کرد.

شرایط پناهندگی در قطر

برای اینکه بتوانید پناهندگی در قطر را تجربه کنید، باید یک دلیل قانع کننده ارائه دهید. این دلیل باید قانع کننده و مستند و مستدل باشد. دلایل می تواند شامل دلایل مذهبی، سیاسی و قومیتی باشد. توجه داشته باشید که دلایل مذهبی که به تغییر از دین اسلام بر می گردد مورد پذیرش دولت قطر قرار نمی گیرد. در این صورت پرونده شما مورد رسیدگی قرار می گیرد. البته شرایط بوجود آمده در سال های اخیر در کشور سوریه سبب شده است تا موجی از پناهجویان سوری به این کشور مراجعه کرده است. درخواست خود برای پناهندگی در این کشور را به ثبت رسانده اند. همین مسئله سبب شده است تا مراحل رسیدگی به درخواست سایر پناهجویان در این کشور دچار مشکل شود.

تمام افرادی که موفق شوند تا اقامت کشور قطر را بدست آورند، به عنوان یک شهروند رسمی این کشور شناخته می شوند. همه آن ها می توانند از امکاناتی نظیر بیمه درمانی، حق بیکاری، تحصیل و اجازه کار برخوردار شوند. باید به این نکته نیز اشاره کنیم که شما به هیچ عنوان اجازه پیدا نخواهید کرد تا به کشور اولیه خود برگردید. در غیر این صورت شما پناهندگی خود را از دست خواهید داد.

جهت مهاجرت به این کشور ابتدا از طریق نمودار زیر با نرخ بیکاری در این کشور آشنا شوید:

نرخ بیکاری در قطر

مراحل پناهندگی در قطر

برای اینکه بتوانید به پناهندگی در قطر دست پیدا کنید، باید مراحل تدوین شده برای دریافت پناهندگی را نیز به دقت پشت سر بگذارید. در مرحله نخست شما باید خودتان را به کشور قطر برسانید. در مرحله دوم زمان آن می رسد که به اداره مهاجرت یا پلیس این کشور مراجعه کرده و درخواست پناهندگی خود را به صورت رسمی به ثبت برسانید. در این مرحله شما به مکانی که از قبل برای پناهجویان تعیین شده است فرستاده خواهید شد. شما باید در این مکان بمانید تا زمان مربوط به مصاحبه شما فرا برسد. جهت مهاجرت به قطر مقاله مذکور را بررسی بفرمائید.

در مرحله سوم از شما یک مصاحبه رسمی به عمل می آید تا مشخصات اولیه شما به صورت رسمی به ثبت برسد. توجه کنید که تمام اطلاعات خود را به دقت در اختیار آن ها قرار دهید. چرا که ارائه هرگونه اطلاعات نادرست می تواند باعث ایجاد خدشه در روند دریافت پناهندگی شما شود. در پایان این جلسه به شما تاریخ مصاحبه نهایی نیز اعلام خواهد شد. در مرحله چهارم شما در مصاحبه اصلی شرکت خواهید کرد. در پایان آن جلسه و بر اساس اظهارات شما در رابطه با اعطاء پناهندگی به شما تصمیم گیری خواهد شد.

مراحل پناهندگی در قطر

مصاحبه ثانویه پناهندگی در قطر

دومین مصاحبه در مسیر دریافت پناهندگی، نقش مهمی در تکمیل روند پناهندگی در قطر بازی خواهد کرد. در این مصاحبه از شما پرسیده خواهد شد. دلیل اصلی شما از درخواست پناهندگی چیست. سوالات باعث می شوندمتوجه شوید آیا در این باره حقیقت را بیان می کنید یا خیر. در همین رابطه توصیه می کنیم که حتما حقیقت را بیان کنید چرا که بیان هرگونه خلاف واقع می تواند مانع بزرگی بر سر راه شما باشد.

قبل از این مصاحبه، به خوبی استراحت کنید چرا که زمان زیادی را باید در اتاق مصاحبه حضور داشته باشید. در صورتی که به زبان عربی یا انگلیسی مسلط نیستید می توانید از مترجم های رسمی استفاده کنید. این مترجم ها به طور کامل مورد اعتماد هستند. به هیچ عنوان اطلاعات شما را به خارج از اتاق منتقل نخواهند کرد. همچنین جهت کار در قطر پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله مذکور می باشد. ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به شما توصیه می کنیم که از پناهندگی در قطر چشم پوشی کنید. چرا که در صورت رد درخواست شما، مشکلات بسیار زیادی را باید تا پایان عمر به همراه خود داشته باشید.

4.4/5 - (8 امتیاز)

37 دیدگاه برای “پناهندگی در قطر

  1. مصطفی گفت:

    سلام اگه پناهندگی قبول نکردن چه مشکلاتی بعدا پیش میاد؟

    1. صادقی گفت:

      سلام در موسسه ما خدماتی در باب پناهندگی ارائه نمی شود.

  2. ارشک گفت:

    درود ببخشید من شناسنامه ندارم و هویتی ندارم و مجبورم برای امرار معاش مهاجرت غیر قانونی کنم افغانیم چطور میشه پناهندگی بگیرم

    1. صادقی گفت:

      با سلام در خصوص مهاجرت پناهندگی خدماتی در موسسه ما ارائه نمی گردد.

  3. ارشک گفت:

    درود ببخشید من شناسنامه ندارم و هویتی ندارم افغانیم چطور میشه پناهندگی بگیرم

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب این محتوا صرفا در باب اطلاعات شما نگارش شده.

  4. تاج محمد گفت:

    سلام عرض ادب خدمت شما برادر عزیز
    من از جمله افرادی هستم که در دولت پیشین افغانستان موقعیت بلندی دولتی داشتم با آمدن حکومت جدید فعلا در کشور ایران زندگی میکنم آیا امکانش هست که از طریق پناهندگی به کشور قطر بروم شرایط اش چیست ممنون

    1. صادقی گفت:

      سلام خدمت شماو در موسسه ما خدماتی در باب پناهندگی ارائه نمی گردد.

  5. جاوید گفت:

    با سلام و احترام،
    من مهندس نفت هستم و در زمینه صنعت نفت حدود ۶سال سابقه کار مستند دارم، حالا سوال اینه آیا امکان انجام همین کار در قطر وجود داره اگه داره چجور باید شروع کرد ؟

    1. صادقی گفت:

      سلام خدمت شما در خصوص کار در قطر باید از کارفرما پیشنهاد کاری داشته باشید. نامه کفیل الزامی نیز الزامی است. در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  6. علی گفت:

    سلام برای ورزش فوتبال میشه قطر اقامت گرفت؟؟ افغانستانی هستم

    1. صادقی گفت:

      سلام در این خصوص بایستی با باشگاه های ورزشی این کشور در خصوص اخذ اقامت اقدام کنید.

  7. پریسا گفت:

    سلام من رشته ام hitیعنی ای تی بیمارستانی برای من کار ذر بیمارستانهای قطر هست ؟
    حقوقش چقده ؟

    1. صادقی گفت:

      با سلام برای کار در این کشور بایستی از کارفرما پیشنهاد کاری داشته باشید.

  8. سید علی گفت:

    به سلام. در خصوص سفر به قطر من مدارک که اونجا به دنیا امدم دارم و حتی مدارک تحصیلی هم از کشور قطر دارم و هنوز بشتر از خانوده خوادم اونجا هستن حالا من چه جوری ویزا قطر بگیرم

    1. صادقی گفت:

      سلام در خصوص شرایط ویزا بایستی با سفارت کشور مقصد ارتباط بگیرید. در خصوص کشورها حاسه خلیج فارس خدماتی نداریم

  9. محمد جواد میرزایی مقدم گفت:

    سلام و درود بر شما
    اینجانب خوشنویس ممتاز انجمن خوشنویسان ایران ۴۷ ساله برای اقامت کاری در قطر زمینه آموزش خوشنویسی میتوانم دنبال کنم
    بازنشسته آموزش و پرورش هستم
    از اینکه راهنمایی ام میکنید سپاسگزارم

    1. صادقی گفت:

      سلام . برای اشتغال در این کشور بایستی از کارفرما پیشنهاد کاری داشته باشید. در این خصوص با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  10. حسین گفت:

    من یک غواص صنعتی کارم ایا میتوانم قطر کار پیدا کنم باید چطوری اقدام کنم با کارفرما مستقیم صحبت کنم ایا میشه راهنمایم کنید خواهش کمکم کنید

    1. صادقی گفت:

      با سلام و عرض ادب. برای کار در این کشور بایستی از کارفرما پیشنهاد کاری داتشه باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  11. توحید گفت:

    سلام و درود ،ببینید هموطنان من ۱۰ ساله که اینجام قطر چیزی به اسم پناهندگی نه داره، و نه قبول میکنه و دوما ویزا بسته هست برای ایرانی ها چون کروناست و قبلن کرونا هم که نبود،به ایرانی جماعت ویزا نمیداد.امیدوارم کمکی کرده باشه

  12. سولماز گفت:

    سلام ببخشید من میخوام برای تحصیل برم قطر شرایطش چجوریه؟

    1. صادقی گفت:

      با سلام برای تحصیل در این کشور باید حداقل مدرک زبان انگلیسی آیلتس 6 داشته باشید. برای بررسی شرایط با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

      1. سلام خسته نباشید من والیبالیست حرفه ای هستم شرایط عضو شدن در تیم های قطری چگونه هست؟آیا ایمیل یا سایتی هست من رزومه خودم رو به اونها برسونم و بتونم ترنسفر بشم ممنون میشم جواب بدید و کمک کنید

        1. صادقی گفت:

          سلام و عرض ادب. در این خصوص مهاجرت باید با باشگاه های این کشور ارتباط بگیرید.

  13. میثاق گفت:

    سلام خسته نباشی ببخشید من کارمند پتروشیمی در ایران هستم چطوری میتونم به قطر مهاجرت کنم ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. صادقی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      برای کار در این کشور یا باید از یک کافرما دعوت نامه کاری داشته باشید یا با مجوز کاریابی اقدام نمائید.برای بررسی شرایط با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

    2. Mah گفت:

      سلام وقت به خیر
      ببخشید شرایط پذیرش پرستار در کشور قطر چطوریه؟
      حقوق سالانه پرستار اونجا حدودا چقدر هست؟

      1. صادقی گفت:

        سلام و عرض ادب میانگین حقوق پرستار در ماه 3167QAR است. برای بررسی شرایط با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

      2. Hojat گفت:

        سلام من لیسانس حسابداری دارم و سابقه ۷سال در شرکت حسابداری دارم چطور میشه به کشور قطر مهاجرت کرد

        1. صادقی گفت:

          سلام و عرض ادب
          بهترین برنامه مهاجرتی با توجه به شرایط شما از طریق ویزای کاری است. برای بررسی شرایط با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  14. حمید گفت:

    سلام خسته نباشید اگر در قطر درخواست پناهندگیمون رد بشه چه اتفاقی میفته چرا شما نوشتید که مسکلاتی تا آخر عمر برامون پیش میاد این مشکلات چی هستن مرسی

    1. صادقی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      در موسسه ما خدماتی در این باب صورت نمی گیرد. این مقاله صرفا در باب اطلاعات برای شما نگارش شده است.

  15. حمید گفت:

    سلام آیا شرایط پناهندگی در قطر هم مثل شرایط پناهندگان در ازوپاس؟؟ مثل حقوق و کمپ یک ساله و پاسپورت و…

    1. صادقی گفت:

      با سلام در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت خدماتی در باب رویه پناهندگی وجود ندارد.

  16. سعید گفت:

    سلام.ببخشید توی قانون پناهندگی قطر اومده ماهیانه ۸۲۴دلار به شخص پناهنده داده میشه.این حقوق تا زمانی که کار پیدا میکنی لغو میشه یا مادام العمرادامه داره؟همچنین منزل مسکونی هم تا آخر عمردر اختیارمون قرار میگیره؟

    1. صادقی گفت:

      با سلام در خصوص رویه پناهندگی موسسه ما اقدامی ندارد. و اطلاعاتی هم ندارد. باتشکر ار مطالعه مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *