مهاجرت کاری قطر

ویزا کار در قطر

ویزا کار در قطر

کسب ویزا کار در قطر یکی از بهترین روش های مهاجرت به این کشور می باشد که هر ساله متقاضیان زیادی برای اشتغال این ویزا را اخذ نمایند. کسب ویزای کار قطر و دریافت مجوز اشتغال در این کشور به متقاضیان بین المللی این اجازه را می دهد تا برای مدت مشخصی در این کشور مشغول به کار شوند و درآمد داشته باشند. همچنین لازم به ذکر است که مجوز کاری قطر با داشتن شرایط مورد نیاز، قابل تمدید می باشد. مهاجران و متقاضیانی که قصد دارند تا برای تحقق رویاهای خود و  یکی از روش های زیر را برای ورود به خاک کشور قطر انتخاب کنند:

  • مهاجرت برای تاسیس کمپانی
  • مهاجرت با کسب ویزا کار در قطر
  • مهاجرت برای سرمایه گذاری
  •  مهاجرت برای ازدواج و تولد فرزند

درباره کشور قطر

کشور قطر یکی از کشورهای واقع در قاره آسیا می باشد. در بخش جنوب غربی این قاره قرار گرفته است. از سرزمین های حوزه خلیج فارس به شمار می رود. این کشور در همسایگی کشورهایی چون عربستان، ایران، عراق، کویت، امارات و همچنین بحرین قرار گرفته است. پایتخت آن دوحه نام دارد. کشور قطر بعد از مستقل شدن در تاریخ ذکر شده، به یکی از ثروتمند ترین کشورهای دنیا تبدیل شد. زیرا این کشور دارای منابع غنی از نفت و گاز طبیعی می باشد. مردم کشور قطر به 2 زبان عربی و زبان انگلیسی مسلط می باشند. اما به طور کلی زبان رسمی این کشور زبان عربی تعیین شده است.

تقریبا 2.5 میلیون نفر در این کشور زندگی می کنند. لازم به ذکر است که دوحه، پایتخت این کشور، بزرگترین شهر کشور قطر به شمار می رود. در سال های اخیر متقاضیان و مهاجران زیادی به کشور قطر مهاجرت کرده اند و به همین دلیل بیش از سیصد هزار نفر نیروی کار خارجی در این کشور وجود دارد. در جدول زیر اطلاعات کلی درباره کشور قطر ارائه شده است:

جمعیتواحد پولدیندولتپایتخت
بیش از 2 میلیون نفرریال قطراسلامحکومت متمرکز پادشاهی مشروطهدوحه

شرایط کار در کشور قطر

جهت مشغول به کار شدن در کشور قطر، کسب مجوز اقامت معتبر و یک ویزای کار الزامی می باشد. مرحله های اداری برای کسب مجوز قانونی برای زندگی و کار در قطر اغلب به این صورت می باشد: نخست، متقاضی باید یک حامی مالی پیدا کند، یعنی یک کارفرمای محلی که مایل به استخدام متقاضی باشد. کارفرما و اسپانسر متقاضی برای شروع پروسه کسب روادید کاری برای متقاضی باید به وزارت کار کشور قطر مراجعه کند. حامی مالی نقش بسیار موثری در پروسه ی متقاضی ایفا می کند. زیرا او باید برای متقاضی شرایطی مانند زمانی که شما یک حساب بانکی را باز کنید یا هنگامی که اجاره نامه اجاره ای را در کشور امضاء می کنید، تضمین کند.

پس از اتمام این پروسه، متقاضی خارجی پس از کسب یک ویزای مجاز که 3 ماه معتبر خواهد بود، به قطر سفر خواهد کرد. بدین وسیله تا همه مراحل اجرایی اداری را اجرا کند. در صورت وجود داشتن شرایط لازم، اقدام به کسب اقامت دائم کند. اگر متقاضی کشور قطر را در این دوره 3 ماهه ترک کند، به محض ورود دوباره به کشور، روند به روز اول بر می گردد. در باب مهاجرت به قطر مطالعه مقاله مذکور خالی از لطف نخواهد بود.

شرایط کار در کشور قطر

مقررات کار در قطر

متقاضیان خارجی می توانند به کمک کمپانی و یا حامی خود اقدام به کسب اقامت و مجوز کاری کنند. لازم به ذکر است که از مهم ترین موارد جهت کسب اقامت و مجوز کاری در قطر، ارائه نتایج تست های پزشکی مانند ایدز، هپاتیت ب و سایر موارد می باشد. هنگامی که اجازه اقامت و کار ویزا در اختیار شما قرار گرفته است، شما مجاز به کار در قطر خواهید بود. توجه داشته باشید که فقط باید برای کمپانی و کارفرمای خود کار کنید. اگر می خواهید کار دیگری را انجام دهید، حداقل 2 سال در استخدام با حامی اصلی خود باشید. پس از 2 سال اگر می خواهید در یک کمپانی دیگر مشغول به کار شوید، می توانید از راه های قانونی اقدام کنید. جهت کار در قطر و کسب اطلاعات دقیق مقاله مذکور را بررسی بفرمائید.

مهاجرت با خانواده برای اشتغال در قطر

صاحبان ویزا کار در قطر می توانند خانواده های خود را با آنها در صورت دریافت حقوق بالاتر را کشور به قطر ببرند. آنها باید اجازه اقامت برای همسران و کودکان زیر 25 سال داشته باشند و مجوز کسب کنند. لازم به ذکر است که کارکنان خارجی برای خروج موقتی از خاک کشور قطر باید مجوز کسب کنند. هنگامی که در قطر هستید، لازم است که یک کارت شناسایی محلی حاوی اطلاعات شخصی خود را کسب کنید. برای درخواست کارت شناسایی هوشمند، متقاضیان می توانند به صورت آنلاین اقدام کنند. اگر می خواهید ساعات اضافی برای کارفرمای دیگری یا خصوصی سازی آزاد (مثلا تدریس) کار کنید، باید از کارفرمای خود مجوز کسب کنید.

کسب روادید کاری قطر

مدارک لازم برای دریافت ویزای کاری به چند بخش تقسیم می شوند:

  • گذرنامه (بیش از 6 ماه اعتبار)
  • ارائه دعوت نامه و داشتن جاب آفر
  • رزرو هتل برای سکونت در هفته های اول
  • بلیط هواپیما
  • ارائه مدارک لازم برای اثبات توان مالی کافی

شما عزیزان می توانید با ارائه مدارک خود به کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، انجام امور مهاجرتی پرونده خود را شروع کنید. آگاه بودن از هزینه زندگی در قطر مهم ترین مورد برای مهاجرت به این کشور می باشد. کار در قطر فرصتی می باشد که صرفا با مراجعه به موسسات کاریابی در این کشور صورت می گیرد.

Rate this post

2 دیدگاه برای “ویزا کار در قطر

  1. MEHRKHODA HAJIZADA گفت:

    من دوست دارم که برای همیشه درآن کشور کار کنم
    کار ساختمانی
    کار جاده سازی
    تمام دستگاه ها را بلدم

    1. صادقی گفت:

      با سلام برای کار در این کشورها باید از نامه کفیل برخوردار باشید. برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *