مهاجرت تحصیلی آمریکا

بازار کار رشته شیمی در آمریکا

بازار کار رشته شیمی در آمریکا

بازار کار رشته شیمی در آمریکا و در ایالات مختلف متفاوت می باشد، از این رو متقاضیان خارجی تمایل به تحصیل و اشتغال زایی در این رشته را دارند. دانشگاه های این کشور هر ساله فارغ التحصیلان بسیاری را در صنعت اشتغال زایی این رشته جای داده است. متخصصین بین المللی برای انجام کار و ورود به کشور آمریکا ملزم به اخذ ویزای کاری این کشور هستند. از آنجاییکه اخذ ویزای کاری آمریکا نسبتا دشوار است، مهاجرت به آمریکا از طریق ویزای تحصیلی یکی از ساده ترین روش هایی است که دانشجویان می توانند پس از اتمام تحصیلات خود در آمریکا به انجام کار بپردازند.

همچنین این دسته از دانشجویان می توانند با انجام کار پس از تحصیل اقامت و پاسپورت کشور آمریکا را برای خود و اعضاء خانواده خویش دریافت نمایند. کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این زمینه از تجارب ارزشمندی برخوردار هستند. علاقمند به راهنمایی و یاری رساندن به متقاضیان عزیز می باشند. طبق گزاراشات بدست آمده بازار کار رشته شیمی در آمریکا بیشترین فرصت های شغلی را برای متخصصین این حوزه فراهم آورده است. اما آن دسته از افرادی که از مدرک تحصیلی عالی و تجربه و سوابق کاری بیشتری در این زمینه برخوردار هستند. شانس بیشتری برای استخدام در بازار کار رشته شیمی در آمریکا خواهند داشت. ناگفته نماند مهارت زبان انگلیسی متقاضیان از دیگر مواردی است که در استخدام آنان موثر است.

بررسی بازار کار رشته شیمی در آمریکا

نرخ اشتغال در بازار کار شیمی در آمریکا 4% گزارش گردیده است. در حال حاضر بیش از 90000 شغل در این حوزه در آمریکا ایجاد گردیده است. اگر چه میزان فرصت های شغلی برای شیمیست ها در آمریکا در مقایسه با دیگر کشورها بیشتر است. اما تنها 19% دانشجویانی که مدرک دکترای خود را در این رشته اخذ نموده اند مشغول به انجام کار در مشاغل پژوهشی و صنعتی می باشند. 18% دیگر از شیمی دان ها در صنعت داروسازی، 11% آنها در آزمایشگاه ها و 5% دیگر آنها در مراکز آموزشی مشغول به انجام فعالیت هستند.

از دیگر حوزه های کاری شیمی دان ها در این کشور می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • فعالیت در شرکت های تولید مواد شیمیایی و دارویی
  • شرکت های تولید محصولات غذایی
  • شرکت های تولید پوشاک

مهندسین شیمی که تحصیلات خود را در خارج از کشور آمریکا به اتمام رسانیده اند، جهت انجام کار در آمریکا ملزم به تعیین صلاحیت می باشند. بدین منظور بایستی به انجمن شیمی آمریکا American Chemical Society مراجعه نموده و نسبت به اعتبار سنجی و معادل سازی مدرک تحصیلی خود اقدام نماید. در برخی موارد شیمی دان های بین المللی بایستی دوره های آموزشی را برای تطبیق مدرک دانشگاهی خود با مدارک مورد تأیید این انجمن سپری نمایند. پس از تایید مدارک متقاضیان از سوی انجمن شیمی آمریکا به آنان مجوز کار این کشور اعطاء خواهد شد.

درآمد و بازار کار رشته شیمی در آمریکا

متخصصین حوزه شیمی نیز همانند پزشکان در آمریکا درآمدهای بالایی را دریافت می نمایند. متوسط حقوق شیمی دان ها در این کشور 68320$ (دلار) در سال است. در برخی موارد درآمد این افراد تا 116130$ (دلار) در سال نیز می رسد. البته میزان حقوق دریافتی شیمی دان ها در آمریکا با توجه به تخصص آنها و ایالتی که در حال انجام کار هستند، متفاوت است.

شیمیدان ها در آمریکا ملزم به انجام وظایف زیر هستند:

  • برنامه ریزی و هدایت پروژه های پژوهشی
  • هدایت و راهنمایی تکنسین ها در آزمایشگاه ها
  • تهیه و ترکیب محلول ها و مواد شیمیایی و اسیدها در آزمایشگاه ها
  • تهیه گزارش از چگونگی دستیابی به روش ها و یافته ها
  • ارائه یافته های علمی در کنفرانس ها و سمینارها

شیمیدان هایی که قصد تدریس و انجام فعالیت در دانشگاه های آمریکا را دارند، می باید مدرک دکترای خود را در این رشته اخذ نموده باشند. ناگفته نماند پذیرش در مقطع دکترای در دانشگاه های آمریکا با رقابت های شدیدی همراه است. جهت تحصیل در این کشور ابتدا مقاله تحصیل در آمریکا را مطالعه بفرمائید.

درآمد و بازار کار رشته شیمی در آمریکا

پذیرش تحصیل در رشته شیمی در آمریکا

دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل و ورود به بازار کار رشته شیمی را دارند، بایستی ابتدا درخواست پذیرش خود را به دانشگاه های این کشور ارائه نمایند. دانشگاه های آمریکا پس از بررسی و تأیید مدار متقاضیان موافقتنامه تحصیلی به آنان ارسال می نمایند. متقاضیان تحصیل در این رشته بایستی از شرایط زیر برخوردار باشند:

  • برخورداری از مدرک GRE
  • برخورداری از مدرک زبان انگلیسی آیلتس و یا تافل
  • برخورداری از تمکن مالی لازم برای پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در آمریکا

دانشجویان مقطع دکترا در آمریکا از فرصت های بیشتری برای دریافت کمک هزینه و یا بورسیه تحصیلی برخوردار می باشند. معدل بالا در دوره های تحصیلی پیشین و نمره مدرک زبان انگلیسی از جمله مهمترین شرایط اخذ فاند و ویزای تحصیلی در آمریکا هستند.

مراکز پژوهشی و تحقیقات شیمی در آمریکا

تحقیق و پژوهش در آمریکا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. از همین رو مراکز علمی و تحقیقاتی زیادی در حوزه های مختلف در این کشور وجود دارد. انجمن شیمی آمریکا با 146000 عضو یکی از انجمن های بزرگ تحقیقاتی در رشته شیمی می باشد. در سال 1867 در شهر نیویورک تأسیس گردیده است. در این نهاد تحقیقات و پژوهش های بسیاری صورت گرفته است. از جمله مهمترین ژونال های منتشر شده توسط این نهاد می توان به Journal of the American Chemical Society اشاره نمود

از دیگر مراکز تحقیقات شیمی در کشور آمریکا عبارتند از:

ردیفمراکز تحقیقاتی
1دپارتمان شیمی دانشگاه MIT
2آزمایشگاه شیمی دانشگاه استنفورد
3مرکز تحقیقات شیمی دانشگاه Catech
4مرکز ملی تحقیقاتی Lawrence Berkely

متقاضیان انجام کار در آمریکا می توانند جهت آگاهی از شرایط انجام کار در حوزه های مختلف با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره نموده و از نظرات و پیشنهادات مفید این مجموعه در دیگر زمینه ها همچون بازار کار رشته کامپیوتر در آمریکا مطلع گردید.

Rate this post

36 دیدگاه برای “بازار کار رشته شیمی در آمریکا

  1. ناه گفت:

    سلام خانوم ۳۰ ساله هستم دانشجویی ارشدشیمی تجزیه دانشگاه دولتی درتهران یه بچه ۲ساله دارم تجربه کاری ندارم فعلا ایاامکان تحصیل دکتری ‌مهاجرت درکشون های اروپایی یاامریکایی برای من هست؟البته باهمسرم؟

    1. صادقی گفت:

      سلام در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  2. کیانا کاووسی گفت:

    سلام من لیسانس شیمی دارم چجوری میتونم به امریکا اثلای کنم؟

    1. صادقی گفت:

      سلام برای تحصیل در آمریکا بایستی در ابتدا شرایط پذیرش و ویزای تحصیلی را بررسی کنید. در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  3. آرزو گفت:

    سلام من ارشد شیمی آلی دارم تقریبا ۱۰ سال سابقه کار در آزمایشگاه غذایی و کود کشاورزی و تعیین ماهیت دارم کدوم کشور با شرایطی ک گفتم میتونم مهاجرت کنم

    1. صادقی گفت:

      با سلام بایستی برای کشورهای اقدام کنید که ویزای جستجوی کار صادر کنند. ویزای کاری آلمان جزء این دسته از ویزاها می باشد. در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  4. رسولی گفت:

    با سلام
    بنده لیسانس شیمی کاربردی هستم
    میخواستم بدونم در خارج از کشور کدام گرایش شیمی (شیمی الی یا تجزیه) از لحاظ بازار کار و درامد ارزش بیشتری دارد؟ سپاسگذارم

    1. صادقی گفت:

      با سلام. شرایط شما بایستی در ابتدا برای مهاجرت کاری بررسی گردد. لطفا در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  5. نیلوفر گفت:

    سلام وقت بخیر من به تازگی مدرک کارشناسی شیمی کاربردی از دانشگاه الزهرا گرفتم و 22 سالمه ولی معدلم 15/70 هستش! اگر نمره زبان آیلتسم رو بالای 7 بشم می تونم بورسه تحصیلی از دانشگاه های آمریکا بگیرم؟؟

    1. صادقی گفت:

      با سلام در خصوص بورسیه بایستی روزمه تحصیلی شما توسط استاد راهنما بررسی گردد.

  6. کیمیا گفت:

    سلام درصورتی که دانشگاه شریف کارشناسی شیمی قبول شده باشیم میتونیم از همون سال اول یا دوم برای بورسیه و اپلای امریکا اقدام کنیم ؟ شانس اینکه بورس کنن هست؟

    1. صادقی گفت:

      ا سلام شرایط بورسیه بسته به استا راهنما و دانشگاه مقصد و سایر موارد نظیر رتبه علمی، دانشگاه تحصیل و غیره دارد. در خصوص بررسی شرابط با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  7. رسولیان گفت:

    با سلام و وقت بخیر. به تازگی از دکترای شیمی آلی دفاع کردم. چهار مقاله دارم و به دنبال افزایش دامنه پژوهشی نیز هستم. برای موقعیت پستداک (فوق دکترا) هم راهنمایی میکنید؟

    1. صادقی گفت:

      با سلام. در خصوص مشاوره و بررسی با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  8. مهیاد گفت:

    سلام من دکتری شیمی آلی دارم و سابقه ۲۰ ساله در آزمایشگاه را دارم همسرم هم کارشناس ارشد هستند و دو فرزند ۱۴و15داریم می تونیم برای مهاجرت اقدام کنیم

    1. صادقی گفت:

      با سلام. بله امکان مهاجرت برای شما مقدور است. لطفا برای آگاهی از شرایط و طرق مهاجرت با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  9. الهام گفت:

    سلام خسته نباشید من کارشناسی کامپیوتر خوندم و همسرم هم لیسانس شیمی دارند با ۱۹ سال سابقه کار در شرکت مس دارای دو فرزند پسر هستیم میخواستم ازتون سوال کنم که ما به چه صورتی میتونیم ویزای آمریکا رو بگیریم با توجه به اینکه خواهر همسرم ساکن آمریکا هستند و گرین کارت دارند با تشکر

    1. صادقی گفت:

      با سلام لطفا در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  10. شمسی گفت:

    با سلام خسته نباشید. بنده مدرک کارشناسی شیمی محض دانشگاه دولتی رو دارم و دارای ۷ سال سابقه کاری در شرکت داروسازی داروهای تزریقی رو دارا هستم. می خواستم اگر مدارک زبانم را دریافت کنم شرایطم برای ویزای کار مناسب هستش؟ یا مدرک ارشد هم بگیرم؟ و از طرفی مدرک فنی حرفه ای طراحی و دوخت را هم دارم و چند سالی است که مشغول به تولید لباس هستم؟ اخذ ویزای کار از چه طریقی برای من راحت تر هستش.؟

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب. برای کشور آمریکا باید از کارفرما پیشنهاد کاری داشته باشید. ولی برای سایر کشورهای اروپایی نظیر آلمان امکان اقدام وجود دارد. در خصوص بررسی شرایط با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  11. Fatemeh گفت:

    سلام
    من دانشجو ارشد شیمی تجزیه دانشگاه صنعتی شریف هستم
    آیلتس۷/۵ دارم و امیددارم که به ۸ برسونمش?
    مقاله هیچی ندارم?!
    دوست دارم برای دانشگاه ماساچوست اقدام کنم اما خیلیی میترسم ریجکت شم
    میشه رزومه افرادی که پذیرش گرفته اند را در سایت قرار دهید؟

    1. صادقی گفت:

      با سلام و عرض ادب خدمت شما. در خصوص بررسی شرایط پذیرش و ویزا با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  12. الهه گفت:

    سلام
    من کارشناسی ارشد شیمی آلی از دانشگاه صنعتی اصفهان با دو مقاله در ژورنال های خارجی هستم و ۸ سال سابقه کار بعنوان مسئول فنی آزمایشگاه آنالیز مواد شیمیایی و ۳۷ سال سن دارم. میخواستم ببینم آیا شرایطی برای مهاجرت کاری به کشورهای دیگر رو دارم؟

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب. رشته تحصیلی ایده الی برای ورود به بازار کار دارید. کشورهای که سالانه پذیرای نیروی کار خارجی هستند و با بحران نیروی کار مواجه هستند. در خصوص بررسی بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  13. حمید اکبری گفت:

    با سلام
    بنده فارغ التحصیل دکتری رشته شیمی تجزیه هستم. در انتظار این هستم که مدرکم رو با استفاده از اداره کار بدون پرداخت هزینه ازاد کنم. دارای 9 مقاله ISI و 4 مقاله کنفرانسی 2 کتاب هستم. سن بنده هم 30 سال است. خواستم برای مهاجرت به کانادا یا امریکا اقدام کنم. لطفا راهنمایی بفرمایید.
    با احترام

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب. یکی از اصلی ترین مواردی که در باب مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان باید در نظر داشت، شرایط سنی می باشد. در مجموع شرایط ایده آلی برای اخذ پذیرش دارید. برای پروسه ویزا و بررسی سایر موارد با مشاوره ما با شماره 02191003232 تماس حاصل نمائید.

  14. علی گفت:

    با سلام ارشد شیمی آلی دارم دکترا قبول شدم ولی نرفتم مدرک قدیمی زبان هم دارم سابقه ۱۶ ساله هم تو شرکت نفت دارم میخوام بدونم برای مهاجرت به آمریکا یاکانادا یا استرالیا چجوره هر سه سخته یا پذیرش دارن

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما
      شما در حال حاضر شرایط ایده آلی برای ویزای کاری دارید. برای بررسی امتیاز بندی ویزای کاری کانادا و سایر کشورها با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  15. نیکا گفت:

    سلام من کارسناسی ارشد رشته شیمی هستم و حدود ۱۰ سال سابقه کار در آزمایشگاههای مواد غذایی دارم همسرم کارشناس ارشد عمران است و حدود ۱۴ سال سابقه کاری من ۳۶ و همسرم ۴۰ سال دارند دارای دو فرزند خردسال هستیم چطور میتوان برای مهاجرت به آمریکا اقدام کنیم

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب. برای مهاجرت به آمریکا باید از طریق ویزای کاری یا سرمایه گذاری اقدام نماید. راه دیگر مهاجرت به کشور انگلیسی زبان تحصیل فرزندان زیر 18 سال است. برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  16. حسین گفت:

    سلام من کارشناس ارشد شیمی هستم و یک مقاله ایمپکت5 دارم و همسرم هم ارشد شیمی و دوتا مقاله ایمپکت 3و 2 دارندهردو 27 سال سن داریم چه نوع مهاجرتی و چه کشورهایی شانس داریم؟ممنون

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما.شرایط سنی خوبی برای ویزای تحصیلی و اخذ ویزای کاری در کشورهای اروپایی دارید. برای بررسی شرایط با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  17. فاطمه گفت:

    سلام خسته نباشین من دانشجوی رشته ی شیمی در مقطع کارشناسی هستم ازدواج کردم و همسرم هم کارشناس ارشد رشته ی حقوق هستن با ۶ سال سابقه کار برای اینکه شرایط خوبی برای مهاجرت داشته باشیم باید چه کارهایی انجام بدیم که طی,چند سال آینده شرایط خوبی برای مهاجرت داشته باشیم ?

    1. صادقی گفت:

      ضمن سلام و عرض ادب خدمت شما. برای مهاجرت شرایط ایده آلی دارید. میشه گفت در کشورهای که در 10 گزینه اول مهاجرت هستند میشه برای شما اقدام نمود. برای بررسی شرایط با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  18. میثم گفت:

    سلام.من دارای مدرک دکترای شیمی دانشگاه اصفهان و دارای 9 سال سابقه کار مرتبط با رشته در شرکت آب و فاضلاب اصفهان را دارم.دارای مدرک ایلتس 6 بوده.و نیز دارای 7 مقاله بین المللی در معتبرترین ژورنال های خارجی می باشم.همسرم کارشناسی ارشد شیمی آلی بوده و دارای پنج سال سابقه در دانشگاه است.یک دختر سه ساله نیز داریم.خواستم ببینم چطوری میتونم با بهترین روش مهاجرت کنم و اینکه شما کجا و چه راهی رو پیشنهاد میکنید؟ ممنونم

    1. صادقی گفت:

      با سلام و عرض ادب خدمت شما. در حال حاضر ایده آل ترین طرق اقامت ویزاهای کاری می باشد. که شما هم شرایط خوبی برای اخذ ویزای کاری کشورهای آلمان، اتریش، استرالیا و نیوزلند دارید. برای بررسی تخصصی این موضوع با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *