مهاجرت تحصیلی آمریکا

رشته مهندسی کامپیوتر در آمریکا

رشته مهندسی کامپیوتر در آمریکا

رشته مهندسی کامپیوتر در آمریکا از بهترین برنامه ها در این کشور بوده و دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی می توانند مشغول به کار شوند. مهندسان کامپیوتر سیستم های نرم افزاری و سخت افزاری کامپیوتری را توسعه می دهند تا به سازمان ها در دستیابی به اهداف تجاری کمک کنند. آن ها همه کارها را برای کنترل عملکرد و ویژگی های یک برنامه انجام می دهند تا کد را بنویسند، آزمایشات و ممیزی ها را انجام دهند و به روز رسانی ها و وصله های نرم افزاری را نصب کنند. مهندسان کامپیوتر ممکن است در همه انواع صنایع مختلف کار کنند و معمولا به سرپرستی تیمی که زیر نظر مدیر فناوری کار می کند گزارش دهند.

بسیاری از مهندسان کامپیوتر در پست های مهندسی سطح ابتدایی یا به عنوان کارآموز مشغول به کار هستند و برای پیشرفت خود به عنوان مهندسین ارشد کامپیوتر یا حتی مدیران ارشد فناوری کار می کنند. بسیاری از مهندسان کامپیوتر دارای مدرک کارشناسی در علوم کامپیوتر یا مهندسی کامپیوتر هستند. اما غیر معمول نیست که مشاغل داوطلبانی را استخدام کنند که هیچ مدرک رسمی ندارند. هنگامی که یک داوطلب بتواند ثابت کند که از زبان های برنامه نویسی مورد نظر برای این موقعیت مطلع است، مدیران استخدامی از درجه ها غافل می شوند. موفق ترین مهندسان کامپیوتر بسیار تحلیلی هستند. به جزئیات توجه زیادی دارند و می توانند راه حل های خلاقانه ای برای مشکلات ارائه دهند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله از دانشگاه های رشته مهنسدی کامپیوتر در آمریکا و بازار کار این رشته برای علاقه مندان به تحصیل این برنامه صحبت می کند.

معرفی دانشگاه های رشته مهندسی کامپیوتر در آمریکا

این کشور مسلما مورد علاقه ترین مقصد تحصیلی دانشجویان بین المللی است. محبوبیت این کشور بسیار زیاد است. عجله برای رفتن به آنجا به حدی است که برای دانشجویان بین المللی، “رفتن به خارج” مترادف با تحصیل در این کشور شده است. زندگی در آنجا برای میلیون ها دانشجو در سراسر جهان رویایی است. کار پس از فارغ التحصیلی برای آن ها یک رویا است.

اگر قصد تحصیل در ایالات متحده را دارید، باید از نحوه عملکرد سیستم آموزشی مطلع باشید. در این کشور هیچ ساختار آموزشی یکپارچه ای وجود ندارد. ایالات متحده از هیچ سیستم آموزشی ملی پیروی نمی کند. دولت فدرال فقط در امور بودجه ای که ارائه می دهد دخالت می کند. برخلاف بسیاری از کشورهای دیگر، هیچ هیئت آموزشی برای این کشور وجود ندارد. با این حال، هر ایالت دارای سیستم آموزشی خاص خود و امتحانات فارغ التحصیلی دولتی است.

یکی از عوامل مهم درجه بندی در سراسر کشور معدل است و در کنار تعدادی از عوامل دیگر، هنگام پذیرش کالج یا دانشگاه مهم است.

برای فارغ التحصیلی و تحصیلات تکمیلی در ایالات متحده، 3 نوع موسسه وجود دارد که عبارتند از:

  • دانشگاه ها در ایالات متحده
  • کالج های جامعه در ایالات متحده
  • کالج هنرهای لیبرال در ایالات متحده

برترین دانشگاه و موسسات رشته مهندسی کامپیوتر در آمریکا در جدول زیر نشان داده شده اند:

نام دانشگاهرتبه جهانیرتبه در بین دانشگاه های مهندسی کامپیوتر
موسسه تکنولوژی ماساچوست11
دانشگاه کالیفرنیا-برکلی32
دانشگاه استنفورد23
دانشگاه ایلینوی-Urbana-Champaign104
دانشگاه کارنگی ملون45
موسسه فناوری جورجیا85
دانشگاه میشیگان-آن آربور75
موسسه فناوری کالیفرنیا48
دانشگاه کرنل128
دانشگاه تگزاس-آستین (کوکرل)128

مشاغل رشته مهندسی کامپیوتر در آمریکا

مشاغل رشته مهندسی کامپیوتر در آمریکا

اخذ مدرک از دانشگاه های معتبر دامنه مشاغل را گسترش می دهد. برنامه ها و رشته ها با توجه به بینش متفاوت در زمینه های مختلف تحصیلی که توسط دانشگاه های ایالات متحده ارائه می شود. به طوری که، دامنه مسیرهای شغلی که دانشجو انتخاب می کند گسترده و شناخته شده است، که شرکت های بین المللی به دنبال نامزدهایی هستند که به آن ها دیدگاه یا دیدگاه متفاوتی در مورد محصولات خود ارائه دهند. فارغ التحصیلان رشته مهندسی کامپیوتر در آمریکا سیستم های نرم افزاری و سخت افزاری کامپیوتری را توسعه می دهند تا به سازمان ها در دستیابی به اهداف تجاری کمک کنند. آن ها همه کارها را برای کنترل عملکرد و ویژگی های یک برنامه انجام می دهند تا کد را بنویسند، آزمایشات و ممیزی ها را انجام دهند و به روز رسانی ها و وصله های نرم افزاری را نصب کنند.

مهندسان کامپیوتر ممکن است در همه انواع صنایع مختلف کار کنند و معمولا به سرپرستی تیمی که زیر نظر مدیر فناوری کار می کند، گزارش دهند. بسیاری از مهندسان کامپیوتر در پست های مهندسی سطح ابتدایی یا به عنوان کارآموز مشغول به کار هستند و برای پیشرفت خود به عنوان مهندسین ارشد کامپیوتر یا حتی مدیران ارشد فناوری کار می کنند. بسیاری از مهندسان کامپیوتر دارای مدرک کارشناسی در علوم کامپیوتر یا مهندسی کامپیوتر هستند. اما غیر معمول نیست که مشاغل داوطلبانی را استخدام کنند که هیچ مدرک رسمی ندارند. هنگامی که یک داوطلب بتواند ثابت کند که از زبان های برنامه نویسی مورد نظر برای این موقعیت مطلع است، مدیران استخدامی از درجه ها غافل می شوند. موفق ترین مهندسان کامپیوتر بسیار تحلیلی هستند، به جزئیات توجه زیادی دارند و می توانند راه حل های خلاقانه ای برای مشکلات ارائه دهند.

حقوق ماهیانه کار در آمریکا برای مهندسان کامپیوتر در نمودار زیر آمده است:

حقوق ماهیانه مهندسان کامپیوتر در آمریکا

هزینه تحصیل و زندگی در آمریکا

برای محاسبه هزینه تحصیل در آمریکا، برخی موارد ضروری وجود دارد که باید هنگام در نظر گرفتن گزینه مهاجرت به تحصیل در خارج از کشور به آن ها توجه داشته باشید. این پیش نیازها در نمودار زیر ذکر شده است:

پیش نیازهای مهندسی کامپیوتر در امریکا

برای پوشاندن این هزینه ها و هزینه های زندگی در ایالات متحده، دانشجویان بین المللی همچنین این فرصت را دارند که به طور پاره وقت به مدت 20 ساعت در هفته کار کنند. همچنین دانش پژوهان ممکن است فرصتی برای درخواست برای تبدیل شدن به یک دستیار پژوهشی داشته باشند. این دستیار با یک کمک هزینه همراه است که به رزومه شما بیشتر می افزاید و در عین حال پول جیبی اضافی نیز برای شما فراهم می کند. می توانید با تماس به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جهت اطلاع از هزینه زندگی در آمریکا و اخذ بورسیه تحصیلی با مشاوران این موسسه صحبت کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *