مهاجرت تحصیلی آمریکا

شرایط کار پس از تحصیل در آمریکا

شرایط کار پس از تحصیل در آمریکا

شرایط کار پس از تحصیل در آمریکا به منظور پوشش هزینه های اساسی زندگی می باشد که با استقبال دانشجویان مواجه شده است. هزینه های زندگی در این کشور بسیار بالا می باشد و این موضوع باعث می شود که متقاضیان برای اقامت در این کشور مشغول به کار شوند. تا این که بتوانند هزینه های زندگی مربوط به خود را پرداخت نمایند. در نهایت دارای زندگی راحتی باشند. با مطالعه این مقاله و هم چنین مراجعه نمودن به سایر مقالات موجود در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید به اطلاعات جامعی دست یابید.

ویزای تحصیلی آمریکا

این نوع ویزا که معروف به ویزای مطالعاتی می باشد. این ویزا به افرادی اعطاء می گردد. مختص افرادی است که قصد دارند برای مطالعه و تحقیق وارد کشور آمریکا شوند. اعتباری که برای این ویزا در نظر گرفته شده با توجه به شرایط فرد متفاوت می باشد. افراد باید بعد از گذشت 2 سال از اقامت در این کشور را ترک نمایند. در صورتی که شخص قصد داشته باشد برای بار دیگر دوباره به کشور آمریکا مهاجرت کنند. از این رو ملزم به انجام اقدامات لازم می باشد. در این صورت متقاضیان می توانند برای ورود همسر و همچنین فرزندان خود به این کشور اقدام به دریافت نمودن ویزا J2 نمایند. در نهایت متقاضیان برای دریافت این ویزا باید فرم DS – 160 نمایند. هم چنین تکمیل نمایند.

اشتغال در کشور آمریکا

برای پیدا کردن کار در این کشور متقاضیان می توانند به موسساتی به نام جاب سنتر مراجعه نمایند. این موسسات به دانشجویان کمک می کند تا بتوانند کاری مرتبط با رشته تحصیلی خود پیدا کنند. متقاضیان باید از شرایط کار پس از تحصیل در آمریکا مطلع باشند. در این صورت می توانند پس از تحصیل ویزای کاری دریافت نمایند.

این اشخاص برای پیدا کردن کار در این کشور می توانند کلیه اقدامات زیر را انجام دهید:

  • دوستان و آشنایان شغلی
  • استفاده از تجربیات هموطنان
  • ارسال رزومه به موسسات کاریابی
  • شرکت نمودن در نمایشگاه های مشاغل

تعداد متقاضیانی که از طریق روش تحصیلی به این کشور مهاجرت می نمایند و پس از اتمام تحصیل می توانند ویزای خود را به ویزای کاری تبدیل کنند، از طریق نمودار زیر قابل مشاهده خواهد بود:

تعداد دانشجویان بین المللی در آمریکا

اخذ تابعیت و شرایط کار پس از تحصیل در آمریکا

دانشجویان این کشور می توانند پس از زمان فارغ التحصیلی و برای اقامت در این کشور از طریق روش های زیر اقدامات لازم را انجام دهند:

  • متقاضیان پس از زمان فارغ التحصیلی می توانند با فردی با تابعیت این کشور به مدت 2 سال مشغول به تحصیل باشد.
  • متقاضیان پس از زمان فارغ التحصیلی می توانند دعوت نامه شغلی مربوط به خود را دریافت نمایند.
  • اگر متقاضیان پس از زمان فارغ التحصیلی خود مشغول به ادامه تحصیل بشوند. در این صورت می توانند که به عنوان پژوهشگر در هیئت علمی دانشگاه مشغول به کار شوند.
  • متقاضی اگر در این کشور اختراع خود را به ثبت برساند می تواند توصیه نامه ای را دریافت نماید.
  • متقاضیان پس از زمان فارغ التحصیلی می توانند اقدام به سرمایه گذاری در آمریکا نمایند.

اخذ تابعیت و شرایط کار پس از تحصیل در آمریکا

بررسی ویزای M و F1 و S کشور آمریکا

اگر دانشجویی بخواهد در زمان تحصیل در دوره های تمام وقت مشغول به کار شود این افراد می توانند برای اخذ ویزا M، S اقدام نمایند. متقاضیان ملزم می باشند براساس این ویزا در دوره های علمی و آموزشی و یا دوره زبان انگلیسی نیز شرکت نماید. یکی از شرایط کار پس از تحصیل تسلط داشتن به زبان انگلیسی می باشد. اگر فردی به زبان انگلیسی تسلط نداشته باشد، ملزم می باشند که در دوره های زبان انگلیسی شرکت نمایند. دانشجو ملزم می باشند که گواهی تمکن مالی برای پرداخت هزینه زندگی در آمریکا را ارائه نماید.

ویزای نوع F1 معروف ترین ویزاهای دانشجویی در این کشور می باشد. متقاضیانی که قصد تحصیل در این کشور را دارند باید اقدامات لازم را جهت دریافت این نوع از ویزا انجام دهند. شخص متقاضی می تواند این ویزا را برای همسر و فرزندان زیر 21 سال را دریافت نمایند. چنانچه طول مدت تحصیلی بیشتر از 6 ماه می باشد می توانند این ویزا را دریافت نمایند.

بررسی قوانین و شرایط کار پس از تحصیل در آمریکا

افرادی که به صورت پاره وقت در شغل هایی مشغول به کار می باشند که ارتباطی به تخصص و مهارت فرد ندارد نمی توانند اقامت آمریکا را دریافت نمایند. شرایط کار پس از تحصیل در آمریکا به این صورت می باشد که فرد برای دریافت اقامت دائم باید به صورت تمام وقت و در مشاغل مرتبط به رشته تحصیلی مشغول به کار شوند ویزا M1 به دانشجویان فنی و حرفه ای اعطاء می گردد.

دانشجویانی که کارت F1 را دریافت کرده اند در سال اول تحصیل نمی توانند در شغلی مشغول به کار شوند. اما می توانند در مشاغلی در داخل دانشگاه خود مشغول شوند. متقاضی باید قبل از شروع کار گواهی عدم منع کار را از دانشگاهی که در آن مشغول به تحصیل می باشد دریافت نماید. متقاضیانی که در کشور آمریکا هستند باید فرم 765 را تکمیل فرمائید. درخواست های خود را ارائه نمایند. یافتن شغل و شاغل شدن برای افراد کاری بس دشوار می باشد. اما پیدا کردن کار برای دانشجویان بین المللی کاری دشوارتر است.

با توجه به اتمام مقاله شرایط کار پس از تحصیل در آمریکا در این صورت شما هم برای داشتن اطلاعات بیشتر، علاقه مند شدید این فرصت را دارید تا با مراجعه نمودن به سایر مقالات موود در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نظیر مهاجرت تحصیلی به آمریکا و یا ویزای تحصیلی به آمریکا به اطلاعات جامعی دست یابید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *