مهاجرت کاری آمریکا

کار در آمریکا

کار در آمریکا

کار در آمریکا موضوعی پر مخاطب در سال های متوالی می باشد که مورد استقبال افراد زیادی در خصوص زندگی در این کشور پهناور قرار می گیرد. با موفقیت در زمینه پیدا کردن کار می توان شرایط مهاجرت و هم چنین حق اخذ اقامت این کشور را به دست آورد. علاقه مندان به مهاجرت و اشتغال در این کشور صنعتی می توانند با مطالعه این مقاله و هم چنین مراجعه به سایر مقالات در وب سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه نموده است.

شرایط کار در آمریکا

شرایط کاری در ایالات متحده چندان قانونی نیست. حداقل اگر شما به قوانین کاری مربوط به کل کشور نگاه کنید در سطح فدرال، قانون استانداردهای منصفانه کارکنان (FLSA) اکثر شرکت ها عمومی و بخش خصوصی را پوشش می دهد. البته به این شرط که یکی از شرایط زیر را برآورده کنند:

  • شرکت مد نظر متقاضیان کار در آمریکا باید دارای 2 یا چند کارمند باشد. باید میزان فروش سالانه (یا کسب و کار) این شرکت به میزان 500000$ (دلار) یا بیشتر باشد.
  • موسسه FLSA به طور عمده حداقل دستمزد، اضافه کاری و کار کودکان را در این کشور را تنظیم می کند. ممکن است قوانین کار دولتی در محل اقامت فعلی متقاضیان دامنه وسیع تری از شرایط کاری را پوشش دهد. تقریبا از الزامات FLSA متفاوت باشد.

بنابراین، این امکان وجود دارد که متقاضیان کار در آمریکا بخواهند قوانین مربوط به اشتغال در این کشور را در سطح دولتی بررسی کنند. این اشخاص می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با دفتر کار مربوطه دولت این کشور تماس بگیرند.

نرخ بیکاری در آمریکا

آگاهی از نرخ بیکاری در مقصد مهاجرت گزینه ای می باشد که نباید به سادگی از آن چشم پوشی کرد. در این بخش از مقاله به مقایسه نرخ بیکاری در کالیفرنیا، انگلستان و ایالت متحده آمریکا خواهیم پرداخت. این جدول به شرح زیر می باشد:

202020212022
کالیفرنیا10.2%7.3%5.8%
انگلستان4.4%4.5%3.5%
آمریکا8.5%5.4%3.5%

همچنین اطلاع از هزینه‌ زندگی در آمریکا از طریق نمودار زیر شرح داده شده است:

توزیع هزینه های زندگی در آمریکا (دلار آمریکا)

میزان حقوق برای کار در آمریکا

طبق قوانین فدرال این کشور، حداقل دست مزد در هر ساعت در کشور 7.25$ (دلار) است. اگر این اشخاص بیش از 40 ساعت در هفته و در یک شغل خاص کار کنند. در این صورت این اشخاص حق دارند که برای دریافت حق اضافه کار اقدام نمایند. با این توضیح که این شخص باید حداقل 150% دستمزد فدرال باشد. (یعنی در حال حاضر حدود 10.88$ دلار) در آمریکا دست مزد معین برای برخی از کارگران جوان، کارکنان منظم و برخی افراد معلول اختصاص داده شده است. علاوه بر این قوانین، قانون استاندارد منصفانه ای برای کارکنان خاصی که در آمریکا اصطلاحا یقه سفیدان حرفه ای نام دارند معاف می شوند. لازم به ذکر می باشد که سایر انواع پرداختی از حداقل دستمزد ساعتی در سازمان FLSA ذکر نشده است. جهت کار قانونی در این کشور مقاله ویزای کار آمریکا را مطالعه بفرمائید.

عوامل تاثیر گذار درآمد در آمریکا

عوامل مختلفی بر میزان درآمد ماهانه تاثیر گذار می باشد که در این میان می توان به سن، تحصیلات، نژاد، سوابق کاری اشاره کرد. این عوامل به شرح زیر هستند:

آیتمحداقل درآمد به دلار در سالحداکثر درآمد به دلار در سال
دیپلم دبیرستان$21892$79768
کارشناسی$34580$14019
کارکنان تمام وقت سفید پوست$48412$118456
کارکنان تمام وقت سیاه یا آمریکایی و آفریقایی$18960$37024
کارکنان تمام وقت اسپانیایی یا لاتین$35568$81640
 16-24 ، 25-54 و 55 سال و بالاتر$30160$48048

بررسی ساعات کار در آمریکا

بررسی ساعات کار در آمریکا

در حالی که قانون کار کشور آمریکا در برگیرنده برخی از مقررات مربوط به حداقل حقوق و کار تمام وقت می باشد. براساس اداره آمار کارگری این کشور داشتن یک برنامه هفتگی کاری که به میزان 35 تا 44 ساعت کاری باشد. یک برنامه استاندارد و طبیعی می باشد. این برنامه هم به میزان زیادی به حرفه و صنعت خاصی بستگی دارد. علاوه بر این، در موقعیت های مدیریت میانی و اجرایی در مشاغل این کشور با ساعات کار واقعی این اشخاص بسیار متفاوت از آنچه که در قرارداد این اشخاص ذکر شده باشد می باشد زیرا فرهنگ تجاری ایالات متحده نسبتا کارگر محور است.

کشور آمریکا که یکی از معدود کشور های بزرگ در اقتصاد جهانی است که به طور قانونی فرایند مدت زمان استراحت یا حداقل بازنشستگی را تجویز نمی کند. برخی از قوانین کار دولتی این کشور شامل الزامات رسمی مانند مدت زمان لازم برای ناهار که به میزان 30 تا 60 دقیقه می باشد.

با این وجود، هیچ کارگر یا کارمند به صورت قانونی حق دریافت دست مزد در روز های تعطیل را ندارد. میانگین ساعات تعطیلات سالانه در ایالات متحده تخمین زده شده است. بر این اساس به میزان 16 روز در طول سال حق بازنشستگی پرداخت می شود. تعطیلات عمومی فدرال را شامل می شود. اطلاع از شرایط مهاجرت به آمریکا از طریق مطالعه مقاله مذکور امکان پذیر می باشد.

ویزا کاری آمریکا

انواع مختلفی از ویزا برای ورود به کشور آمریکا وجود دارد. در کنار تمایز کلی بین ویزای دائم و موقت این کشور، تعدادی از عوامل دیگر وجود دارد. تصمیم می گیرند چه نوع اقامت مناسب متقاضیان مهاجرت به آمریکا می باشد. امکان این موضوع وجود دارد که کارفرما فعلی یا آینده متقاضیان کار می تواند یکی از درخواست های مورد نیاز این اشخاص می باشد. شاید این اشخاص خود فکر کنند که به عنوان سرمایه گذار و یا کارآفرین به کشور آمریکا بروند. از این رو مطالعه مقاله سرمایه گذاری در آمریکا خالی از لطف نخواهد بود.

فرآیند جستجوی کار در آمریکا

بسیاری از درخواست های ویزا برای افرادی که به ایالات متحده سفر می کنند، بستگی به یافتن کارفرما برای حمایت ازمتقاضیان کار در آمریکا را دارد. بنابراین، اگر این اشخاص بخشی از اشخاص شاغل در ایالات متحده نیستند، در ابتدا باید پیشنهاد شغلی خود را رها کنند. به پیدا نمودن کارفرما مناسب خود بپردازند.

این اشخاص ملزم به داشتن اطلاعاتی در مورد آینده شغلی در زمینه کاری مناسب می باشند. برای این منظور، منابع اطلاعاتی مختلفی برای آشنایی با بازار کار ایالات متحده وجود دارد. متقاضیان اشتغال در این کشور هنگامی که تعداد کمی از فرصت های شغلی را که می خواهند در آن اشتغال داشته باشند را پیدا کنند باید بدانند که چگونه رزومه کامل مختص به خود را بنویسند. شرح برنامه تحصیل در آمریکا را از طریق مقاله مذکور مطالعه بفرمائید.

متقاضیان باید کارفرمای احتمالی خود را متقاعد کنند که تنها شخص مناسب برای این کار هستند. هنگامی که متقاضیان اولین دعوت نامه خود را برای مصاحبه شغلی دریافت کنند. در این صورت وقت آن رسیده است که قراردادکاری خود را کسب و کار خود را در ایالات متحده ببندند. متقاضیان اشتغال در ایالات متحده ملزم به نوشتن در خواست کار در این کشور می باشند.

موسسات کاریابی در آمریکا

موسسات کاریابی کمک شایانی به متقاضیان در خصوص پیدا کردن کار می نمایند.

وب سایت برخی از این موسسات به شرح زیر می باشد:

  • www.appleone.com
  • www.workbridgeassociates.com
  • www.jobspring.com

با توجه به پایان رسیدن مقاله کار در آمریکا در صورتی که شما هم علاقه مند به کسب نمودن اطلاعاتی در زمینه سایر روش های مهاجرت به کشور آمریکا هستید با اقدام به مطالعه نمودن مقاله نظیر شرایط کار پس از تحصیل در آمریکا در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت موجود می باشد به اطلاعاتی جامعی دست یابید.

سوال و جواب کار در آمریکا

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات پرتکرار در باب کار در آمریکا می باشیم:

  • جست و جوی کار در آمریکا چه فرآیندی دارد؟ برای کار در آمریکا افرادی که خارج از اتحادیه اروپا قرار دارند نیازمند دریافت پیشنهاد کاری از کارفرمایی در آمریکا هستند.
  • آیا برای کار در آمریکا می توان از موسسات کاریابی کمک گرفت؟ با ارتباط گرفتن با موسسات و سایت های کاریابی در آمریکا می توان اطمینان حاصل کرد. مهارت فرد جزء مشاغل مورد نیاز در آمریکا محسوب می گردد. از برترین سایت های کاریابی در آمریکا می توان به www.appleone.com، www.workbridgeassociates و www.jobspring.com اشاره کرد.
  • شرایط کار در آمریکا چگونه است؟ نرخ بیکاری در آمریکا طبق آخرین آمار به دست آمده 3.7% است. ساعات کار هفتگی 35 تا 44 ساعت است. در آمریکا علیرغم این که از بزرگترین اقتصادهای جهانی برخوردار است. اما حداقل بازنشستگی و مدت زمان استراحت تعیین نمی کند.
  • چه میزان حقوقی برای کار در آمریکا در نظر گرفته شده است؟ حداقل دستمزد به ازای هر ساعت کار 7.25$ (دلار آمریکا) است. اگر این اشخاص بیش از 40 ساعت در هفته و در مشاغل خاص کار کنند می توانند حقوق اضافه کار نیز دریافت نمایند.
Rate this post

2 دیدگاه برای “کار در آمریکا

  1. ایمان صداقت گفت:

    سلام خوبید؟ خسته نباشید ببخشید من 33 سالمه و میخواستم برای کار برم آمریکا ولی هر موسسه ای زنگ میزنم میگن کاریابی نمیکنن تو آمریکا و شرایط سخته و اینا. یا بهم میگن که سفارت آمریکا سلیقه ای کار میکنه و باید زبان خودم رو مدرک آیلتس داشته باشم حداقل 7.5 و کلی سفر داشته باشم تو کشورهای منطقه شنگن تا شانسم بره بالا میخواستم ازتون بپرسم چه راهی وجود داره که من برای کار در آمریکا برم؟ فرقی نداره حالا دوره زبان یا هرچی بشه خوبه چون برسم اونجا چون سابقه کاریم تو حوزه آی تی هست فکر کنم بتونم راحت کار پیدا کنم اگر هم نمیتونم به نظر شما میشه وارد چه کشوری بشم با توجه به شرایطم که بعدش به آمریکا برسم؟

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب. برای کار در آمریکا بایستی از کارفرما پیشنهاد کاری داشته باشید. در خصوص مهاجرت به آمریکا با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *