مهاجرت تحصیلی بلغارستان

رشته مهندسی شیمی در بلغارستان

رشته مهندسی شیمی در بلغارستان

رشته مهندسی شیمی در بلغارستان در دانشگاه های فنی و مهندسی این کشور ارائه می شود. اکثر دوره های ارائه شده در بلغارستان به زبان بلغاری است. لذا برای تحصیل در این کشور نیاز به داشتن تسلط به زبان بلغاری خواهید بود. دوره های تحصیلی در رشته مهندسی شیمی و سایر گرایشات مربوط به شیمی در بلغارستان در 3 سطح مختلف با ارائه مدارک لیسانس، کارشناسی ارشد و دکترا همراه است. اخذ پذیرش برای دانشجویان خارجی کار سختی نیست و فقط ارائه مدارک تحصیلی پیشین و تسلط به زبان برنامه لازم است. در هر صورت بلغارستان از نظر کیفیت نسبت به کشورهای غرب اروپا از سطح پایینی رنج می برد لذا کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت کشوری با شرایط بهتر را به شما پیشنهاد می دهند.

تحصیل رشته مهندسی شیمی در بلغارستان

مهندسی شیمی شاخه ‌ای از مهندسی است که به تبدیل مواد خام به محصولات مفید مانند غذا، نوشیدنی، فلزات و محصولات زیبایی می ‌پردازد. شما از شیمی، فیزیک، ریاضیات و اقتصاد برای استفاده، تبدیل و انتقال مواد شیمیایی، مواد و انرژی استفاده خواهید کرد. مدرک کارشناسی در مهندسی شیمی به شما دانشی در این زمینه می دهد. شما ماژول هایی را در مورد علم مواد، شیمی آلی و شیمی فیزیک و سایر موارد مطالعه خواهید کرد. در طول دوره تحصیلی خود، مهارت های عملی و دانش نظری خود را توسعه خواهید داد و شما را برای استخدام آماده می کند. در مقطع کارشناسی ارشد شما مسیرهای تخصصی را انتخاب خواهید کرد و در شاخه ای خاص تخصص پیدا می کنید.

با دریافت ویزای دانشجویی بلغارستان می توانید برای تحصیل رشته مهندسی شیمی در موسسات زیر در بلغارستان اقدام کنید:

ردیفنام دانشگاه
1دانشگاه صوفیه
2دانشگاه فنی شیمی و متالورژی
3دانشگاه فنی گابروو
4دانشگاه جنوب شرقی (نئوفیت ریلسکی)
5دانشگاه پزشکی صوفیه

رشته مهندسی شیمی در دانشگاه فنی شیمی و متالورژی بلغارستان

دانشگاه فناوری شیمی و متالورژی بلغارستان سالانه به بیش از 4000 دانشجو در 3 مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری (تمام وقت و پاره وقت) آموزش می دهد. به دانشجویان دیپلم اروپایی برای مهندسین فارغ التحصیل و همچنین مدارک مشترک با دانشگاه هامبورگ و دانشگاه Otto von Guericke در آلمان و دانشگاه دولتی هنر مسکو اعطا می شود. برخی از دروس به زبان های آلمانی، فرانسوی و انگلیسی تدریس می شوند. این دانشگاه با بسیاری از دانشگاه های خارجی در پروژه های مشترک، برنامه های درسی و تبادل دانشجو و استاد همکاری طولانی مدت دارد. ماموریت دانشگاه تربیت متخصصان بسیار ماهر از جمله آموزش عالی در تمام زمینه های فناوری شیمیایی و متالورژی، بیوتکنولوژی، اکولوژی، فناوری اطلاعات و مدیریت است.

این دانشگاه تحقیقات بنیادی و کاربردی را در زمینه ‌های سنتی زیر توسعه می ‌دهد:

  • علوم طبیعی و فناوری‌ های شیمیایی
  • متالورژی و پیشرفته ‌ترین حوزه‌ های بیوتکنولوژی
  • نانو تکنولوژی
  • انرژی و بهره ‌وری محیطی
  • فناوری اطلاعات

موسسه رشته مهندسی شیمی در بلغارستان

موسسه رشته مهندسی شیمی در بلغارستان

موسسه مهندسی شیمی (IChE) یک سازمان علمی تخصصی آکادمیک برای مهندسی شیمی در آکادمی علوم بلغارستان (BAS) و یک مرکز تحقیقاتی ملی اصلی برای علوم مهندسی شیمی و بیوشیمی است. ماموریت آن کمک به توسعه پایدار زیست محیطی کشور با روش شناسی علمی، ظرفیت علمی و تجربه گسترده در زمینه های تحقیقاتی علمی و کاربردی فناوری شیمیایی و بیوتکنولوژی های صنعتی است. جهت گیری های اصلی در فعالیت های تحقیق و توسعه IChE کاملاً با اولویت های اعلام شده استراتژی های ملی و اروپایی مطابقت دارد و می توان به شرح زیر خلاصه کرد:

  • انرژی و بهره وری انرژی
  • توسعه فناوری های سبز و زیست محیطی
  • مواد و فناوری های پیشرفته
  • فناوری اطلاعات و ارتباطات
  • بیوتکنولوژی

در طول سال ‌ها در این موسسه بیش از 40 فرآیند، تجهیزات و سیستم های فناوری جدید با سازگاری با محیط‌ زیست یا صرفه‌ جویی در مصرف انرژی برای استفاده صنعتی توسعه یافته و آماده شده ‌اند. کارکنان علمی IChE در سطح بین المللی به دلیل مشارکت در توسعه روش های غشایی مایع برای استخراج و غلظت همزمان املاح با ارزش از منابع طبیعی یا مواد سمی از پساب ها شناخته شده اند.

مطالعات در زمینه بیوتکنولوژی مربوط به فرآیندهای تخمیر و آنزیمی مختلف، عملاً در صنعت داروسازی و همچنین برای تصفیه بیولوژیکی فاضلاب، فرآیندهای یکپارچه برای تصفیه زباله، همراه با تولید انرژی از منابع تجدید پذیر قابل استفاده است. روش ‌های جدیدی برای استفاده بهینه از انرژی در فرآیندهای شیمیایی و بیوشیمیایی دسته ‌ای و پیوسته و همچنین برای مدل ‌سازی تعادل مایع-بخار چند جزئی توسعه یافته ‌اند. حوزه جدید مطالعه، طراحی و بهینه سازی پیل های سوختی (شیمیایی و میکروبیولوژیکی) برای تولید انرژی با حذف همزمان برخی از آلاینده های محیطی است.

حقوق مهندسین شیمی در بلغارستان

حقوق مهندسین شیمی نسبت به هزینه زندگی در بلغارستان متناسب است. اما در سطح بین المللی این درآمد کم است میزان حقوق ماهیانه کار در بلغارستان برای یک مهندسی شیمی به میزان 2500BGN (لف بلغارستان) در ماه است. این میزان مبلغی بالغ بر 29500BGN (لف بلغارستان) در سال است. همچنین طبق بررسی های صورت گرفته در کم ترین حالت میزان حقوق یک مهندس شیمی در این کشور در حدود 12700BGN (لف بلغارستان) و حداکثر 3960BGN (لف بلغارستان) می باشد.

میزان حقوق مهندسین شیمی در بهترین شهرهای بلغارستان در نمودار زیر قابل مشاهده است:

مقایسه حقوق مهندسی شیمی در شهرهای بلَغارستان

لیسانس مهندسی شیمی و مواد در دانشگاه صوفیه بلغارستان

برنامه لیسانس در شیمی مهندسی و مواد مدرن یک تخصص مدرن است که دانشجویان از سال 2008 در آن تحصیل می کنند. دانشجویان طیف گسترده ای از مهارت های عملی و آموزش های نظری عمیق در شیمی، فیزیک و ریاضیات را دریافت می کنند. فارغ التحصیلان این رشته دانش و مهارت های خاصی را برای توسعه فرآیندهای پیشرفته و همچنین برای به دست آوردن، مشخص کردن و به کارگیری مواد جدید مدرن به دست می آورند. هدف از این آموزش، آماده سازی متخصصان بسیار ماهر است که می توانند تحصیلات خود را در برنامه های کارشناسی ارشد، کار در موسسات تحقیقاتی دولتی و شرکتی، دانشگاه ها، شرکت های تولیدی و یا توسعه کسب و کار خود در زمینه سنتز و پردازش مواد جدید، ادامه دهند.

پذیرش دانشجو در گرایش شیمی مهندسی و مواد مدرن از طریق آزمون ورودی با موفقیت و یا با کسب نمره از آزمون کارشناسی دولتی در رشته های شیمی و حفاظت محیط زیست فیزیک یا ریاضی انجام می شود. شرایط و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در بلغارستان نیز توسط همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شرح داده شده است.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *