مهاجرت تحصیلی بلژیک

رشته مدیریت بهداشت عمومی در بلژیک

رشته مدیریت بهداشت عمومی در بلژیک

تحصیل در رشته مدیریت بهداشت عمومی در بلژیک برای دانشجویانی که می توانند در زمینه کنترل و هدایت مردم برای رعایت بهداشت و اشاعه سلامت است. ما هر روز با چالش های مهم بهداشت جهانی قرن بیست و یکم، مانند بیماری های مزمن، بیماری های روانی، پیری جمعیت، پیامدهای سلامتی تغییرات آب و هوایی، آلودگی و مهاجرت مواجه هستیم. این چالش‌ها تنها از طریق یک رویکرد بین‌رشته‌ای، بین بخشی و جهانی که با علل و پیامدهای متعدد مقابله می‌کند، می‌تواند به طور موثر مورد توجه قرار گیرد. رشته مدیریت بهداشت عمومی در کشور بلژیک در مقطع کارشناسی اطلاعات مفید و کاملی را به شما ارائه می دهد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه شرایط تحصیل و مهاجرت به کشور بلژیک مشاور و راهنمای شماست.

رشته مدیریت بهداشت عمومی در مقطع ارشد در بلژیک

کارشناسی ارشد در مدیریت بهداشت عمومی و جهانی دانش و مهارت های لازم را برای مدیریت این پیچیدگی ها با ارائه یک مبنای نظری صحیح، ترکیبی با کلاس های کاربردی و یک دوره کارآموزی در اختیار شما قرار می دهد. با هم، این بسته آموزشی شما را برای تبدیل شدن به یک کاتالیزور برای تغییر به عنوان یک متخصص مدیریت بهداشت عمومی و جهانی آماده می کند. دانشجویانی که مایل به شروع در مقطع کارشناسی ارشد در بهداشت جهانی هستند باید دارای مدرک کارشناسی ارشد باشند. یک انگیزه قوی و نشان دادن بینش اساسی در زمینه بهداشت جهانی. کارشناسی ارشد بهداشت جهانی به طور مشترک توسط 5 دانشگاه فلاندری در بلژیک برگزار می شود: دانشگاه گنت، دانشگاه آنتورپ، دانشگاه کاتولیک لوون، دانشگاه آزاد بروکسل و دانشگاه هاسلت. کلاس ها در گنت، آنتورپ و لوون تدریس خواهد شد.

مدارک مورد نیاز برای درخواست تحصیل رشته مدیریت بهداشت عمومی در بلژیک عبارتند از:

  • کپی مدرک لیسانس
  • کپی ریز نمرات دانشگاه/ برگه نمره برای هر ترم/ سال
  • کپی پاسپورت/ کارت ملی
  • فیش پرداختی شهریه
  • برگه نمره تافل/ آیلتس

در جدول زیر شاهد برخی از دروس رشته مدیریت بهداشت عمومی در مقطع ارشد در بلژیک هستید:

سال اولسال دوم
مقدمه ای بر رژیم غذایی، سلامت و سبک زندگیدرک ریسک، ارتباطات و تغییر رفتار
ورزش و سلامتیاپیدمیولوژی تغذیه
آزمایشات بالینیبهداشت بین المللی I
آمار زیستیبهداشت بین المللی II
یک سلامتی دو و بهداشتاپیدمیولوژی ژنتیک

هزینه تحصیل رشته مدیریت بهداشت عمومی در بلژیک

بسته به سبک زندگی شما، هزینه های زندگی می تواند از $800 (دلار) تا بیش از $1100 (دلار) در ماه متغیر باشد. محل اقامت بخش بزرگی از بودجه را به خود اختصاص می دهد. اگر در خوابگاه های دانشگاهی اقامت دارید، می تواند حدود $200 تا تقریبا $500 (دلار) در ماه باشد، در مقایسه با اجاره آپارتمان که می تواند تا $800 (دلار) در ماه هزینه داشته باشد. یک وعده غذایی در یک رستوران ارزان قیمت حدود 10$ تا $20 (دلار) است. با این حال، پخت و پز در خانه می تواند هزینه ها را با بودجه ماهیانه $300 تا $400 (دلار) کاهش دهد. هزینه های تحصیل در دانشگاه های بلژیک نیز مشابه است. شهریه عادی سالانه از $989 تا $4733 (دلار) متغیر است. طبق گفته Université Catholique de Louvain ، شهریه معمولی برای مدرک لیسانس یا فوق لیسانس دانشجویان غیر جذب شده و غیر اتحادیه اروپا $4941 (دلار ) است.

در نمودار زیر شاهد هزینه های تحصیل و زندگی در بلژیک در سال اخیر هستید:

هزینه های تحصیل و زندگی در بلژیک

شرایط تحصیل در رشته بهداشت عمومی در بلژیک

دانشگاه ها معمولاً مدرک لیسانس در علوم بهداشتی و تجربه کاری مرتبط در حوزه بهداشت عمومی را با حداقل 1 سال درخواست می کنند، تعداد سال ها بستگی به مدرسه دارد. دانشگاه های بلژیک دوره را به زبان فرانسه ارائه می دهند. برای اثبات توانایی شما در صحبت کردن به زبان، یک گواهی مهارت زبان اضافی مورد نیاز است. متقاضی باید یک نامه انگیزشی با رعایت شرایط ارائه دهد. در دانشگاه گنت، آنها یک انگیزه نامه 400 کلمه ای می خواهند که سوابق تحصیلی و تجربه کاری شما را بیان کند. فرانسوی و هلندی 2 زبان رایج در بلژیک هستند. اکثر دانشگاه ها دوره هایی را به زبان فرانسه ارائه می دهند، اما برخی نیز وجود دارند که مدرک هایی را در برنامه درسی انگلیسی ارائه می دهند. در Université Catholique de Louvain، زبان آموزش فرانسوی است، در حالی که دانشگاه مونس دوره را به زبان انگلیسی ارائه می دهد.

برترین دانشگاه های رشته مدیریت بهداشت عمومی در بلژیک

Université Catholique de Louvainدر سال 1425 با اعلامیه ای توسط پاپ مارتین پنجم تأسیس شد. این دانشگاه قدیمی ترین دانشگاه کاتولیک اروپایی و بزرگترین مؤسسه فرانسوی زبان در بلژیک است. این دانشگاه دارای چندین پردیس در سراسر بلژیک است: Louvain-la-Neuv، Bruxelles Saint-Gilles، Bruxelles Woluwe، Charleroi، Mons و. Tournai این دانشگاه 5840 کارمند و بیش از 30000 دانشجو دارد. کارشناسی ارشد در علوم بهداشت عمومی در پردیس Woluwe بروکسل در طول روزهای هفته برگزار می شود. Université Catholique de Louvain بهترین دانشگاه بلژیک با برنامه کارشناسی ارشد در بهداشت عمومی است. متقاضیان واجد شرایط باید دارای مدرک لیسانس 5 ساله و تجربه کاری مرتبط 1 سال در بخش بهداشت عمومی باشند. علاوه بر این، متقاضیان باید توانایی های کافی در زبان فرانسه در خواندن، صحبت کردن و نوشتن را نشان دهند.

دانشگاه آزاد بروکسل یک دانشگاه چند فرهنگی است که در سال 1834 تأسیس شد. این مدرسه با تحقیقات نوآورانه خود، دارای 4 جایزه علمی نوبل، 1 مدال فیلدز و 3 جایزه ولف، برتری دارد. این شامل 12 دانشکده، 40 برنامه کارشناسی، و 250 برنامه تحصیلات تکمیلی است. عمدتاً دارای دوره هایی است که به زبان فرانسه تدریس می شود. رشته ایمنی شناسی در بلژیک یک رشته جذاب و جدید است. با این حال، دوره هایی نیز به زبان انگلیسی برای دانشجویان بین المللی تدریس می شود. کارشناسی ارشد در بهداشت عمومی با تمرکز بر بهداشت محیط در مجموع 120 واحد دارد که می تواند در 2 سال تکمیل شود. کلاس ها بعدازظهرها با رویکرد یادگیری ترکیبی است. متقاضیان واجد شرایط باید دارای مدرک لیسانس در دوره های مرتبط با سلامت و دارای تجربه کاری مرتبط باشند.

الزامات تحصیل رشته مدیریت بهداشت عمومی در بلژیک

کارشناسی ارشد در بهداشت جهانی برای 120 واحد است. متقاضیانی که مایل به ورود به این برنامه هستند باید مدرک لیسانس داشته باشند و علاقه و انگیزه خود را در بخش بهداشت جهانی نشان دهند. به عنوان الزامات اضافی، یک انگیزه نامه 400 کلمه ای باید نوشته شود که نشان دهنده سوابق تحصیلی، تجربه کاری و تجزیه و تحلیل SWOT از نقاط قوت، ضعف، فرصت ها و تهدیدهای متقاضی در زمینه بهداشت جهانی باشد. دوره کارشناسی ارشد تخصصی متدولوژی بهداشت عمومی یک دوره 60 واحدی است و در برنامه درسی انگلیسی تدریس می شود. کلاس ها در روز در مونس برگزار می شود. خرید ملک در بلژیک پس از اتمام تحصیل و کار در حوزه مدیریت بهداشت عمومی امکان پذیر است.

این دوره برای پزشکان بهداشت عمومی و محققین و آماردانان در زمینه زیست پزشکی آزاد است. کارشناسی ارشد در علوم بهداشت عمومی به زبان فرانسه تدریس می شود و در مجموع دارای 120 واحد می باشد. کلاس ها در Sart Tilman، در دانشکده پزشکی در بیمارستان Quartier ارائه می شود. این برای دانشجویان فارغ التحصیل در سراسر جهان با مدرک لیسانس یا معادل آن با 180 واحد باز است. فرد باید به زبان فرانسه مسلط باشد، بنابراین، پس از درخواست، مدرک زبان مورد نیاز است. قطعا در خصوص شرایط تحصیل و مهاجرت و همچنین اخذ ویزای تحصیلی بلژیک سوالاتی دارید که مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این خصوص اطلاعات کامل و جامعی را به شما ارائه می دهند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *