مهاجرت سرمایه گذاری در بلژیک

خرید ملک در بلژیک

خرید ملک در بلژیک

خرید ملک در بلژیک یکی از راه های مهاجرت به این کشور می باشد که برای ایرانیان منجر به اخذ اقامت دائم نمی گردد. خرید ملک در این کشور برای شهروندان خارجی محدودیتی ندارد. قیمت خرید نسبت به دیگر کشورهای اروپایی ارزان تر است. از این رو اکثر مردم خود صاحب خانه هستند. اگرچه شهر بروکسل پایتخت این کشور که یکی از گرانترین شهرها در این کشور است. اما قیمت خرید ملک بسیار مناسب است. دوستان عزیز در این زمینه می توانید از مشاوره های مفید کارشناسان خبره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوند. از نظرات و پیشنهادات مفید این مجموعه آگاهی یابند.

افرادی که دارای اقامت و تابعیت این کشور هستند، براحتی می توانند بدون اخذ ویزا به سایر کشورهای اروپایی سفر نمایند. این کشور از سیستم آموزشی بسیار باکیفیتی همانند انگلستان برخوردار است. هر ساله دانشجویان زیادی اقدام به اخذ پذیرش از این کشور می نمایند. با توجه به اعتبار دانشگاه های این کشور، دانشجویان با اتمام تحصیلات خود براحتی برای انجام کار در سایر کشورهای جهان می توانند اقدام نمایند. به طور کلی خرید ملک در بلژیک با پرداخت مالیات سرانه 5.16% سالانه برقرار است. ارزان بودن قیمت مسکن در این کشور یکی از بهترین گزینه های سرمایه گذاری بشمار می رود.

شرایط عمومی اقامت بلژیک

بلژیک یکی دیگر از کشورهای توسعه یافته در اروپا است. مردم این کشور از کیفیت بالایی زندگی برخوردار هستند. سیستم آموزشی، خدمات درمانی، رفاهی، مراقبت های بهداشتی و غیره همگی در سطح بالایی قرار دارد. با توجه به استانداردها و کیفیت خدمات در بخش های مختلف، هزینه های زندگی در این کشور در مقایسه با آمریکا بسیار مناسب و مقرون به صرفه است. خدمات درمانی و پزشکی در حال گسترش است. در سال های اخیر این کشور مقصد بسیاری از سفرهای درمانی محسوب می گردد.

جزئیات دقیق این کشور بدین شرح می باشد:

اطلاعات کلی تحصیل پزشکی و ندانپزشکی در بلژیک

همچنین آن دسته از افرادی که دارای بلوکارت یک ساله از دیگر کشورهای اروپایی هستند، با احتساب یک سال اقامت خود در دیگر کشورهای اروپایی امکان اخذ اقامت بلژیک را خواهند داشت.

سرمایه گذاری و خرید ملک در بلژیک

علاوه بر خرید ملک در این کشور روش های دیگری برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در بلژیک وجود دارد. روش های فوق منجر به اخذ اقامت و پاسپورت بلژیک می گردد. شاخص هایی همچون امنیت، قوانین سرمایه گذاری و حمایت های دولتی و نرخ مالیات از جمله مهمترین شاخص های سرمایه گذاری در کشورهای مختلف بشمار می رود. اگرچه نرخ مالیات در این کشور %24.98 است. اما موارد زیادی برای کاهش مالیات سرمایه گذاران خارجی در این کشور وجود دارد.

قوانین قضایی و مدنی حاکم بر این کشور Civil Law است. قوانین قضایی دیگر کشورهای اروپایی نیز توسط کشور بلژیک تعیین می گردد که تمامی قوانین بین المللی در آن رعایت گردیده است. همچنین به یاد داشته باشید که از طریق ثبت شرکت و سرمایه گذاری در این کشور به مدت 5 سال می توانید اقامت دائم اخذ نمایید. این سرمایه بایستی حدود 350000€ الی 500000€ (یورو) در طول مدت 5 سال باشد.

از دیگر روش های سرمایه گذاری در این کشور به طرق زیر است:

روش های سرمایه گذاریتوضیحات
کارآفرینینوآوری و ایجاد کسب و کارهای جدید یکی از روش های سرمایه گذاری در بلژیک است. حمایت های دولتی این کشور را به همراه دارد. در این روش سرمایه گذار ملزم به ارائه طرح و یا بیزنس پلنی است که موجب سودآوری در اقتصاد گردد.
ثبت شرکتیکی دیگر از گزینه های سرمایه گذاری در بلژیک ثبت شرکت است. از طریق ثبت شرکت های سهامی عام، ثبت شرکت با مسئولیت محدود، شرکت های تعاونی و شرکت های خاص امکان پذیر است
خرید اوراق قرضه دولتیدر این روش سرمایه گذاران با سرمایه اولیه ای معادل 500000€ (یورو) نسبت به خرید اوراق قرضه دولتی اقدام می نمایند. در نهایت اقامت دائم این کشور را دریافت خواهند نمود.

قیمت خرید ملک در بلژیک

قیمت خرید ملک در بلژیک

در مقابل قیمت های پایین خرید ملک در این کشور می توان گفت هزینه های زندگی در این کشور نسبتاً بالا است. البته هزینه های زندگی در شهرهای مختلف این کشور با یکدیگر متفاوت است. همانطور که بیان نمودیم بروکسل گرانترین شهر است. طبق بررسی های انجام گرفته هزینه زندگی در این کشور در مقایسه با انگلستان 22.33% ارزانتر است. دیگر هزینه های زندگی در این کشور نسبت به سایر کشورهای اروپایی بسیار مناسب تر گزارش گردیده است.

شاخص هزینه زندگی در شهرهای مختلف این کشور در نمودار زیر مورد بررسی قرار خواهد گرفت:

شاخص هزینه زندگی در شهرهای مختلف بلژیک

قیمت خرید ملک و اجاره آپارتمان ها در این کشور به شرح زیر است:

  • قیمت خرید هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر: 2800€ (یورو)
  • قیمت خرید هر متر مربع آپارتمان در خارج از شهر: 1900€ (یورو)
  • اجاره یک واحد آپارتمان (یک خوابه) مرکز شهر: 550€ (یورو)
  • اجاره یک واحد آپارتمان (یک خوابه) خارج از شهر: 450€ (یورو)

دوستان و علاقمندان مهاجرت به این کشور می توانند جهت آگاهی از دیگر هزینه زندگی در بلژیک با مشاورین و کارشناسان با تجربه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره نموده و از این طریق از دیگر گزینه های مهاجرتی نیز مطلع گردند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *