مهاجرت سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اسپانیا

گلدن ویزای اسپانیا

گلدن ویزای اسپانیا

برنامه گلدن ویزای اسپانیا یکی از برنامه های ارائه شده از سوی این کشور به شهروندان خارجی برای جذب سرمایه گذاری است. این برنامه که از سال 2013 به اجرا در آمده است موجب کسب اقامت اسپانیا در ازای سرمایه گذاری قابل توجه در اسپانیا می شود. شهروندان غیر اتحادیه اروپا می توانند از این مسیر و با استفاده از گلدن ویزای اسپانیا اقامت اسپانیا را بدست آورند و از آنجا که این کشور جزو اتحادیه اروپاست از داشتن ویزای شنگن نیز بهره مند شوند.

استفاده از گلدن ویزای اسپانیا به شما این فرصت را می دهد تا با اعضای خانواده خود به این کشور زیبا مهاجرت کنید. برای اطمینان از روش های درست سرمایه گذاری و کسب اقامت می توانید با وکلای با تجربه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت کنید.

اینفوگرافی گلدن ویزا اسپانیا

معرفی گلدن ویزای اسپانیا

ویزای طلائی پرطرفدار یک ویزای اقامت برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا است که سرمایه گذاری املاک و مستغلات در اسپانیا به ارزش بیش از 500000€ (یورو) و یا سایر روش ها با مبلغ بیشتری انجام می دهند. هدف از ارائه ویزای طلایی اسپانیا که در قوانین این کشور در سال 2013 تصویب شده است، جذب سرمایه گذاران خارجی و افزایش میزان سرمایه در داخل این کشور است. این طرح را کشورهایی از قبیل مالتا، پرتغال و سنت کیتس نیز اجرا می‌ شود. در جدول زیر گلدن ویزای اسپانیا معرفی شده است:

آیتمشرح
نام ویزاویزای طلائی اسپانیا
شرحارائه اقامت از طریق سرمایه گذاری به شهروندان غیر عضو اتحادیه اروپا
مدت اقامت2 سال
شرط اصلیسرمایه گذاری حداقل 500000€ (یورو) در املاک و مستغلات

علاوه بر خرید ملک در اسپانیا روش های دیگری برای کسب گلدن ویزای اسپانیا از طریق سرمایه گذاری وجود دارد که شامل:

سایر طرق اخذ گلدن ویزای اسپانیا

شرایط اخذ گلدن ویزای اسپانیا

برای درخواست موفقیت آمیز برای ویزای طلایی اسپانیا یا ویزای طلائی پرطرفدار متقاضی باید شرایط زیر را داشته باشد:

  • شما باید مقیم کشوری خارج از اتحادیه اروپا باشید. نباید فراموش کنید که برای سرمایه گذاران خارج از اروپا در نظر گرفته شده است.
  • بالای 18 سال سن داشته باشید.
  • سابقه کیفری نداشته باشید.
  • یک بیمه درمانی خصوصی در اسپانیا داشته باشید.
  • نشان دهید که توانایی مالی کافی برای زندگی در اسپانیا و حمایت از خانواده خود را دارید.
  • سرمایه گذاری حداقلی خواسته شده را در بخش مربوطه انجام دهید.

اگر از طرق راه اندازی کسب و کار در اسپانیا اقدام می کنید باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • ایجاد شغل کنید.
  • تأثیر مهم بر کشور یا منطقه در سطح اجتماعی-اقتصادی داشته باشید.
  • کار شما نشان دهنده یک کار علمی یا فناوری جدید باشد.

جهت کسب ویزای طلائی اسپانیا می توانید در بهترین شهرهای اسپانیا این کار را انجام دهید.

مدارک لازم برای دریافت ویزای طلائی اسپانیا

یکی از الزامات اساسی برای دریافت ویزای اقامت برای سرمایه گذاری در املاک این است که با استفاده از سند مربوطه نشان دهید که سرمایه گذاری انجام شده است. حال سوال این است که کدام اسناد دقیقاً این سرمایه گذاری را توجیه می کند؟ اگر بخواهید ویزای طلایی را از طریق سرمایه گذاری ملک دریافت کنیم، باید به عنوان مدرک خرید ملک در اسپانیا، گواهی و هزینه های ثبت اسناد و املاک و سند فروش دارایی های خریداری شده را ارائه دهید. در مورد سرمایه گذاری در سهام یا مشارکت های اسپانیایی، اظهارنامه سرمایه گذاری از اداره ثبت سرمایه گذاری وزارت اقتصاد در مورد مشارکت ه. و گواهی از واسطه مالی ثبت شده در کمیسیون ملی بازار اوراق بهادار برای خرید سهام مورد نیاز است.

اگر سرمایه ‌گذاری در سپرده عمومی اسپانیا باشد، به گواهی بانک اسپانیا یا مؤسسه مالی که با آن سرمایه ‌گذاری را مدیریت کرده ‌اید، نیاز دارید. در نهایت، برای سرمایه گذاری در سپرده های بانکی، به گواهی صادر شده از موسسه مالی که با آن معامله کرده اید، نیاز خواهید داشت که در آن شما تنها دارنده آن سپرده باشید. ویزای طلایی برای همه شهروندان خارج از اتحادیه اروپا که قصد سرمایه گذاری در اسپانیا را به عنوان وسیله ای برای اخذ اقامت خود دارند، طراحی شده است. کشورهایی که این مجوز اقامت در آنها بیشترین محبوبیت را به دست آورده است شامل:

  • چین
  • روسیه
  • ایران
  • لبنان و غیره

قیمت املاک در اسپانیا در اینجا بررسی شده است.

مزایای اخذ گلدن ویزای اسپانیا

مزایای اخذ گلدن ویزای اسپانیا

سرعت کسب ویزا یکی از مزایای اصلی ویزای طلایی است. وکیل توضیح می دهد که با این ویزاها مجوز اقامت را از طریق مسیر سریع دریافت می کنید، هم برای اولین کمک هزینه فوری که 1 سال اعتبار دارد و هم برای تجدید مراحل 2 دو سال یکبار است. علاوه بر این، ویزای اقامت ناشی از ویزای طلایی امکان رفت و آمد آزاد در بقیه 26 کشور اروپایی حوزه شنگن را فراهم می کند. این آزادی به عنوان یکی از دلایل اصلی پردازش ویزا برای سرمایه گذاری در املاک برجسته شده است. اما موارد دیگری نیز وجود دارد:

  • ویزای طلایی اعطای ویزا را نه تنها برای شخصی که سرمایه گذاری می کند، بلکه برای همسر و فرزندان زیر 18 سال و دسترسی به مدارس دولتی نیز انعطاف پذیرتر می کند.
  • نوزادان تازه متولد شده در اسپانیا در پایان سال پاسپورت اسپانیایی دریافت خواهند کرد، بدون اینکه نیازی به رعایت هیچ شرایط دیگری داشته باشند.
  • با اقامت 10 ساله متقاضیان می توانند تابعیت اسپانیا را درخواست دهند.
  • امکان کار و تحصیل در اسپانیا بدون نیاز به مجوز دیگر.

گلدن ویزای اسپانیا با خرید ملک

از سال 2013 اجرای برنامه ویزای طلایی اسپانیا بسیار محبوب بوده است زیرا واضح و بسیار سریع است. سرمایه گذاری €500000 (یورو) در بخش املاک و مستغلات، گلدن ویزای اسپانیا با خرید ملک را فراهم می کند. ویزای سرمایه گذاری اسپانیا را می توان هر 2 سال 1 بار تمدید کرد. پس از 5 سال امکان اخذ اقامت دائم و پس از 10 سال امکان اخذ تابعیت وجود دارد. یکی از مزیت های اصلی برنامه ویزای طلایی اسپانیا این است که برای حفظ و تمدید ویزای اقامت، نیازی به زندگی در اسپانیا نیست.

برای آگاهی از سایر طرق مهاجرت به اسپانیا، کلیک نمائید.

برنامه گلدن ویزای اسپانیا با خرید ملک برای سرمایه گذاران املاک و مستغلات به مسیری برای اخذ اقامت اسپانیا طراحی شده است. این برنامه از سپتامبر 2013 شروع شد و امروز معتبر است. برنامه ویزای طلایی در اسپانیا از نظر گزینه‌ های خانوادگی که ارائه می ‌دهد بسیار انعطاف ‌پذیر است، اما در مورد مسیر شهروندی محدود است. به طور کلی، هزینه های دولتی کم است و روند سریع و قابل اعتماد است.

  • قانون کلی این است که €500000 (یورو) سرمایه گذاری در بخش املاک و مستغلات در اسپانیا مورد نیاز است.
  • ملک یا املاک اعم از مسکونی یا تجاری را می توان برای درآمد اجاره داد.
  • مزیت های اصلی این است که هر تعداد ملک می توانند با هم ترکیب شوند تا حداقل سرمایه گذاری €500000 (یورو) را تشکیل دهند و سرمایه گذاران مشترک می توانند سرمایه گذاری ها را در یک یا چند ملک ترکیب کنند.

بررسی خرید ملک در اسپانیا

اسناد لازم برای گلدن ویزای اسپانیا

جهت درخواست ویزای طلائی اسپانیا اسنادی باید ارائه شود. از جمله اسناد لازم برای گلدن ویزای اسپانیا:

  • کپی گذرنامه کامل معتبر و در صورت لزوم گذرنامه بستگان متقاضی.
  • اثبات منابع اقتصادی کافی برای متقاضی و اعضای خانواده وی در طول مدت اقامت آنها در اسپانیا که ممکن است موجه باشد.
  • مدارک اثبات سرمایه گذاری
  • مدرک اقامت قانونی اسپانیا در زمان درخواست (مثلاً سند رسمی نزد دفتر اسناد رسمی اسپانیا یا مهر ورود به اسپانیا در پاسپورت شما))
  • یک بیمه درمانی دولتی یا خصوصی با یک شرکت بیمه مجاز برای فعالیت در اسپانیا داشته باشید. با توجه به اینکه بیمه نامه شامل هیچ گونه پرداخت مشارکتی نمی شود و پوشش کاملی را در کل قلمرو اسپانیا ارائه می دهد.
  • هیچ سابقه کیفری در اسپانیا یا کشورهایی که در 5 سال گذشته در آن اقامت داشته اند، برای جرائم کیفری تعریف شده در قوانین مربوطه اسپانیا نداشته باشند.
  • گواهی باید به طور مناسب قانونی باشد و توسط مترجم قسم خورده به اسپانیایی ترجمه شود.
  • اثبات پرداخت هزینه.
  • امضای سند تعیین نماینده قانونی برای ارائه کلیه مدارک و فرم درخواست

در مورد اعضای خانواده:

  • فرم درخواست به طور مناسب پر شده و توسط آشنا امضا شده است.
  • کپی گذرنامه کامل معتبر.
  • یک بیمه درمانی دولتی یا خصوصی با یک شرکت بیمه مجاز برای فعالیت در اسپانیا داشته باشید
  • سوابق کیفری اعضای خانواده باید به درستی ثبت شده و توسط مترجم قسم خورده به اسپانیایی ترجمه شود.
  • گواهی ازدواج باید به درستی تایید شده باشد و توسط مترجم قسم خورده به اسپانیایی ترجمه شود.
  • گواهی تولد (کودکانی که زیر سن قانونی هستند) باید به درستی توسط مترجم قسم خورده به اسپانیایی ترجمه شده باشد.
  • برای فرزندان بالای 18 سال، هر مدرکی که وابستگی اقتصادی را اثبات کند (پرداخت شهریه دانشگاه، زندگی در منزل و سایر)
  • اثبات پرداخت هزینه

مدارک اثبات سرمایه گذاری گلدن ویزای اسپانیا

مدارک اثبات سرمایه گذاری گلدن ویزای اسپانیا یا ویزای طلائی پرطرفدار بستگی به نوع سرمایه گذاری دارد:

نوع سرمایه گذاریمدارک
سهام یا واحدهای مشارکت غیر بورسیرونوشتی از اظهارنامه سرمایه‌ گذاری در اداره ثبت سرمایه‌ گذاری‌های خارجی وزارت اقتصاد و رقابت.
سهام بورسیگواهی صادر شده توسط واسطه مالی که در کمیسیون بازار اوراق بهادار ملی یا بانک اسپانیا ثبت شده و سرمایه گذاری در آن ثبت شده است.
بدهی عمومیگواهی صادر شده توسط موسسه مالی یا بانک اسپانیا که نشان می دهد متقاضی تنها دارنده سرمایه گذاری برای مدتی معادل یا بیشتر از 5 سال است.
صندوق های سرمایه گذاری یا صندوق های سرمایه گذاری خطرپذیرگواهی صادر شده توسط شرکت مدیریت، ثبت شده در اسپانیا، به طور مناسب در کمیسیون بازار اوراق بهادار ملی ثبت شده است، که نشان می دهد سرمایه گذاری حداقل به مبلغ 1 میلیون € (یورو) در یک یا چند صندوق تحت مدیریت آن انجام شده است.
سپرده های بانکیگواهی صادر شده توسط مؤسسه مالی که در آن گواهی می شود متقاضی تنها دارنده سپرده بانکی است.
تملک املاکتصدیق دامنه و تحمیل از سازمان ثبت اسناد و املاک مربوط به املاک یا املاک با تاریخ قبل از 90 روز قبل از تاریخ درخواست و اسناد خرید ملک.

 

مقایسه گلدن ویزای اسانیا، پرتغال و یونان

در این بخش به مقایسه گلدن ویزای اسپانیا، یونان و پرتغال می پردازیم. این کشورها هر ساله از سرمایه گذاران خارجی در خصوص اخذ اقامت استقبال میکند. سرمایه گذاری در امکلاک یکی از راه های پرطرفدار می باشد که با مبلغ 250000€ (یورو) می توانید ملکی را در یونان خریداری کنید. سفر به کشورهای حوزه شنگن و اتحادیه ارپا بدن محدودیت تردد یکی از سایر فواید این مبحث می باشد.

  • شرایط اقامت در گلدن ویزای اسپانیا: سرمایه گذارن بایستی بدانند که برای حفظ اقامت خود بایستی حداقل به مدت 6 ماه در کشور مقصد حضور داشته باشند که در این میان کشور پرتغال با حداقل شرط حضور شرایط ایده آل تری دارد.
  • سیستم مالیاتی: سرمایه گذان نیازی به رداخت مالیات ندارند، مگر اینکه به مدت بیش از 6 ماه در سال در کشور حضور داشته باشند.

مقایسه گلدن ویزای اسانیا، پرتغال و یونان

مدت اقامت از طریق Golden Visa اسپانیا

پس از ارائه تمام اسناد به مرجع ذیصلاح ممکن است 20 روز قبل از تصمیم گیری بگذرد. پس از دریافت این قطعنامه با نتایج مطلوب، یک دوره زمانی 1 ماهه برای درخواست ویزا در کنسولگری اسپانیا واقع در کشور سرمایه گذار فرصت هست. در آن لحظه است که باید به اسپانیا سفر کنید، زیرا باید درخواست ویزای طلایی را با تأیید ارائه دهید. گام بعدی دریافت TIE (Tarjeta de Identidad del Extranjero) و همچنین گرفتن اثر انگشت در ایستگاه پلیس خواهد بود. فقط 1 ماه فرصت دارید تا آن را انجام دهید. اگر تمایلی به صرف زمان لازم برای انجام تمام این مراحل خسته کننده ندارید، می توانید این کار را به یک وکیل بسپرید. هنگامی که سرمایه گذار ویزای طلایی خود را دریافت کرد، 2 سال فرصت دارید تا به طور قانونی در قلمرو اسپانیا اقامت داشته باشید.

پس از سپری شدن این دوره موقت، متقاضی می تواند درخواست تمدید کند که به او اجازه می دهد تا 5 سال دیگر اقامت قانونی داشته باشد. برای انجام این رویه، شخص مورد نظر باید ثابت کند که همچنان مالک دارایی مورد سرمایه گذاری اعم از دارایی، سهام یا قرضه است. علاوه بر این، شما باید حداقل 1 بار در طول سال از اسپانیا دیدن کرده باشید. به یاد داشته باشید که ویزای طلایی یا ویزای طلائی پرطرفدار یکی از راه های متعدد برای دریافت ملیت اسپانیایی است. پس از 10 سال اقامت قانونی در اسپانیا، سرمایه گذار می تواند درخواست دهد. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت هزینه زندگی در اسپانیا را برای شما بررسی کرده اند.

سوالات پرتکرار در باب گلدن ویزای اسپانیا

در بخش زیر پاسخ سوالات پر تکرار در باب گلدن ویزای اسپانیا آمده است:

  • شرایط گلدن ویزای اسپانیا چگونه است؟ شرایط گلدن ویزای اسپانیا سرمایه‌ گذاری به ارزش حداقل 500000€ (یورو) در املاک و مستغلات یا خرید حداقل 1 میلیون € (یورو) سهام شرکت و یا سرمایه‌ گذاری حداقل 2 میلیون € (یورو) قرضه دولتی است. با سرمایه‌گذاری به این مبلغ می‌توانید اقامت 2 ساله اسپانیا را بدست بیاورید.
  •  مزایای اخذ گلدن ویزای اسپانیا چیست؟ مزایای اخذ گلدن ویزای اسپانیا اخذ اقامت 2 ساله قابل تمدید برای خود و همچنین خانواده شامل همسر و فرزند زیر 18 سال است. همچنین دسترسی فرزندان به مدارس دولتی با هزینه ‌ای بسیار پایین و امکان اخذ تابعیت اسپانیا پس ‌از 10 سال و کسب ویزای شنگن است.
  • مدارک لازم برای اخذ گلدن ویزای اسپانیا چیست؟ از جمله مدارک لازم و نقص گلدن ویزای اسپانیا انجام سرمایه‌گذاری حداقلی درخواست ‌شده در این برنامه به‌ اضافه توانایی مالی کافی برای زندگی در اسپانیا و همچنین مدارک هویتی و شناسایی، عدم سابقه کیفری و بیمه درمانی است.
  • سرمایه لازم برای اخذ اقامت گلدن ویزای اسپانیا چقدر است؟ همانطور که گفته شد حداقل سرمایه لازم برای اخذ گلدن ویزای اسپانیا 500000€ (یورو) و همچنین تمکن مالی برای زندگی در اسپانیا است و البته هزینه ‌های سفر و فرودگاه نیز بایستی اضافه شوند.
5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *