مهاجرت به کشور استرالیا

مزایا و معایب مهاجرت به استرالیا

مزایا و معایب مهاجرت به استرالیا

آگاهی از مزایا و معایب مهاجرت به استرالیا از مواردی است که اشخاص متقاضی مهاجرت به این کشور گاه و بی گاه به آن فکر می کنند. انتخاب کشور استرالیا برای مهاجرت به تازگی مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است. کشور استرالیا قسمت بزرگی از قاره اقیاتوسیه می باشد که از همه سرزمین های خاکی کره زمین در نیمکره جنوبی قرار دارد. اقیانوس آرام، هند و منجمد شمالی در این جزیره قرار دارد. مساحت این کشور 768650 کیلومتر مربع می باشد که جمعیت این کشور تقریبا 25 میلیون نفر است. در مقاله پیش رو، موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در نظر دارد تا این مزایا و معایب را به خصوص در سال های 2023-2024 بررسی کند که مطالعه آن قطعا کارساز و یاری گر خواهد بود.

مزایا و معایب مهاجرت به استرالیا و سیستم حکومتی

کشور استرالیا یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای جهان است. زبان مردم کشور استرالیا، انگلیسی با لهجه استرالیایی می باشد. پرمخاطب ترین مذاهب در استرلیا به ترتیب عبارتند از:

  • مسیحیت
  • اسلام
  • بودایی
  • یهودیت

شهر کانبرا پایتخت این کشور است که شهری کوچک، معروف و چند فرهنگی می باشد. این شهر بیشتر از لحاظ سیاسی و اقامت در این کشور دارای اهمیت می باشد. این کشور 6 ایالت و 2 قلمرو دارد. پادشاه مشروطه با بالاترین رتبه سلطنتی همان ملکه انگلستان می باشد. در سال 1901 رسما از بریتانیا جدا شد و در بعضی از انتصابات تعیین فرماندار کل وظیفه انتخاب شد و ملکه انگلستان نقش مهمی دارد.

مزایا و معایب مهاجرت به استرالیا از لحاظ شرایط زندگی

شهر کانبرا پایتخت این کشور و واحد پول این کشور $A (دلار استرالیا) می باشد. اقتصاد این کشور بر اساس صنعت، بازرگانی و کشاورزی می باشد. محصولات مهم این کشور عبارتند از:

  • نیشکر
  • غلات
  • پنبه
  • گوشت

این کشور ذخایر طبیعی زیادی دارد. بسیار ثروتمند و با اقتصادی قدرتمند و ثابت در نوسانات اوضاع اقتصادی این کشور می باشد و شاخص پایداری در سال های اخیر داشته است.

آب و هوای کشور استرالیا

کشور استرالیا به دلیل مناطق خاص کره زمین، شرایط آب و هوایی خاصی دارد. بیشتر منطقه های مرکزی این کشور بیابان های خشک و زندگی کردن در این کشور ها خیلی سخت می باشد. مناطق مسکونی و شهر های پرجمعیت در اطراف این سرزمین قرار دارند. روش های گوناگونی برای مهاجرت به استرالیا وجود دارد که تقریبا 121 مدل ویزا در استرالیا برای متقاضیان نشان داده می شود.

این ویزاها شامل موارد زیر است:

  • ویزای مهارت و تخصص شغلی
  • ویزای تحصیلی
  • ویزای سرمایه گذاری
  • ویزای ساب کلاس های 189،190 و 491

مزایا و معایب مهاجرت به استرالیا از راه تحصیل

کشور استرالیا به دلیل اقتصاد قوی و ثابت و فرصت های شغلی در دانشگاه های معتبر با سطح تحصیلی بالا به مدت 1 سال افراد به این کشور فکر می کند. اما این کشور هم مثل باقی کشور های دیگر معایبی دارد. که شخص باید اصول و شرایط این کشور را با اصول و شرایط خود بسنجد، مثلا در زمینه هزینه تحصیل در استرالیا و سپس انتخاب کند.

مزایای مهاجرت به استرالیا به شرح ذیل است:

  • دریافت اقامت دائم
  • اعتبار ویزا این افراد 5 ساله می باشد.
  • دارای شغل هستید.
  • امکان ادامه تحصیل
  • از خدمات درمانی و بیمه
  • شرکت در انتخابات
  • امکان تمدید کردن ویزای خود

مزایا و معایب مهاجرت به استرالیا از راه تحصیل

مزایا و معایب مهاجرت به استرالیا از راه تولد

در بررسی راههای مهاجرت به استرالیا تولد فرزند هم به عنوان یکی از روش ها معرفی گردیده است. در صورت تولد طفل در این کشور طفل یک شهروند استرالیایی به حساب می آید. بعد از مدتی افراد این امکان را دارند برای شهروند شدن درخواست دهند تا بررسی تمامی زمینه ها دولت و دریافت آزمون شهروندی به یک شهروند استرالیایی تبدیل می شوند. این افراد برای خود این امکان را دارند که نقش اسپانسر را برای دریافت اقامت دائم بازی کنند. بر طبق قانون مقیم دائم استرالیا این امکان وجود دارد که از برنامه سنتر لینک استفاده کنید این برنامه یک برنامه قوی و حرفه ای برای خدمات انسانی و امنیت اجتماعی می باشد. به صورت کلی می توان گفت آن دسته از افرادی که موفق به اخذ اقامت دائم استرالیا می باشد از خدمات اجتماعی، رفاهی و اعتباری زیادی نسبت به وضیعت موقت دارند.

معایب مهاجرت به استرالیا

یکی از معایب این کشور این است که شهروندان استرالیای لهجه خاص خود را دارند و این لهجه دشوار و می باشد. لازم به ذکر است که برای زندگی در استرالیا باید فرد تسلط کامل به زبان انگلیسی را داشته باشد تا بتواند در این کشور زندگی کند. یکی دیگر از معایب این کشور این است که شهروندان استرالیای از دیگر مناطق جهان دور می باشند و برای سفر به کشور های دیگر باید مسافت زیادی را طی کنند که نه تنها برای شخص خسته کننده می باشد بلکه هزینه های زیادی را شخص باید پرداخت کند.

قیمت خرید مسکن در استرالیا

خرید ملک در استرالیا گران می باشد. شهر سیدنی و ملبورن هر سال در آمار جهانی عضو 5 شهر گران دنیا برای زندگی می باشد. فاصله زیاد این قاره به مناطق دیگر جهان هزینه حمل و نقل را افزایش می دهد. به جزء حمل و نقل میان قاره ها، شرایط اقلیمی برای این کشور به دلیل فاصله های زیاد بین شهرهای استرالیا از هم دیگر مبلغی به دلیل قیمت کالاها دریافت می شود. درضمن گفته شود که گرانی کالا ها به تورم زیاد منجر نمی شود و سطح درآمد در استرالیا نسبت به گرانی کالاها بالا می باشد.

امکانات رفاهی شهر های کوچک استرالیا

فاصله زیاد در میان شهر های استرالیا این امکان را دارد که به راحتی با هواپیما رفت و آمد کنید اما اگر به دلیل شخصی امکان حمل و نقل جاده ای را دارید و زمان و انرژی زیادی را باید برای این راه داشته باشید. از لحاظ تهسیلات و امکانات شهری، شهر های بزرگ استرالیا مانند سیدنی و ملبورن از بالا ترین سطح رفاهی و معشیتی در شهرهای بزرگ دنیا استفاده کنید. در شهر های کوچکتر امکانات رفاهی و تهسیلات به طور چشمگیری در مراکز کوچکی امکان پذیر می باشد.

سیستم آموزشی استرالیا در تمامی دوره ها سیستم های فوق العاده می باشد و هزینه های تحصیل در مقایسه با کشور های دیگر با دوره های تحصیلی شباهت دارد. مزایا و معایب مهاجرت به استرالیا، کارشناسان ارشد ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به شما به صورت تلفنی و حضوری مشاوره می دهند. کارشناسان ارشد ما با توجه به شرایط شما برترین روش مهاجرت را پیشنهاد می دهند.

3.7/5 - (3 امتیاز)

4 دیدگاه برای “مزایا و معایب مهاجرت به استرالیا

  1. علی گفت:

    مهاجرت کلا برای رنج سنی 22 الی 30 سال مناسب میباشد وگرنه اصلا عقلانی نیست که مثلا تو سن 40 بخوای مهاجرت کنید اونم با این شرایط سخت

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب . در خصوص بررسی شرایط می توایند با مشاورین ما با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  2. جمشید احمد گفت:

    جمشید احمد استم اتباع افعانستان شغلم خبرنگار نظامی بودم همه مدارکم روی دستم است جانم در خطر بود من افعانستان را ترک کردم وارد ایران شدم لفا مارا رهنمای کنید ممنونم

    1. صادقی گفت:

      با سلام خدمت شما لطفا در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *