مهاجرت تحصیلی سوئد

رشته مهندسی کشاورزی در سوئد

رشته مهندسی کشاورزی در سوئد

تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در سوئد انتخابی بسیار عالی است که موجب می شود تا فارغ التحصیل از این کشور در موقعیت علمی مناسبی قرار گیرند. تحصیل در اروپا و در کشوری مانند سوئد که شرایط فوق العاده ای برای تحصیل دانشجویان بین المللی دارد باعث پیشرفت شغلی این اشخاص می شود. در حال حاضر سوئد یکی از کشورهای خوب در زمینه آموزش و تحقیقات علمی محسوب می شود و شما نیز می توانید یکی از دانشجویانی باشید که از دانشگاه های این کشور پذیرش می گیرید. رشته مهندسی کشاورزی نیز رشته ای است کاربردی و مورد نیاز که به آن بسیار توجه می شود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه شرایط مهاجرت به کشور سوئد مشاور و راهنمای شماست.

تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در سوئد

کشاورزی مدرن بسیار مکانیزه است. چگونه می توان ماشین آلات کشاورزی را تا آنجا که ممکن است به طور کارآمد، سازگار با محیط زیست و بهره وری ساخته و استفاده کرد؟ چگونه می توان از طریق افزایش کارایی و کاهش تلفات در زنجیره محصول از مزرعه تا مصرف کننده، اثرات زیست محیطی را کاهش داد؟ گیاهان و درختان در استفاده از نور خورشید متخصص هستند. چگونه می توانیم از آنها برای تولید انرژی برای اهداف خود به شیوه ای مسئولانه از نظر اقتصادی و زیست محیطی استفاده کنیم؟ تمام این سوالات در رشته مهندسی کشاورزی به شما پاسخ خواهد داد. کشاورزی دیگر صرفاً به عنوان کشت محصولات زراعی یا دامداری تلقی نمی شود. در دنیای مدرن، این رشته به حوزه هایی مانند تجارت، جغرافیا، جامعه شناسی و حفاظت می پردازد.

این رشته و حوزه کاری آن در فضای باز می باشد و در مورد کارهای عملی که ممکن است مجبور باشید به عنوان بخشی از دوره تحصیلی خود را این فضاها تکمیل کنید. بنابراین دانش‌آموزانی که نمی‌ترسند دست‌های خود را کثیف کنند و در تماس نزدیک با طبیعت باشند، در این منطقه شکوفا می‌شوند. اگر ترجیح می‌دهید تمام روز را در یک دفتر بنشینید یا خودتان را بیشتر فردی «در داخل خانه» می‌دانید، ممکن است این منطقه برای شما مناسب نباشد. مهندسی کشاورزی همچنین می تواند به شما این فرصت را بدهد که در سراسر جهان برای کار در آب و هوای مختلف سفر کنید. یکی از مزایای کار در این زمینه نیز همین مورد محسوب می شود و شما را برای فضای شغلی آماده می کند.

جایگاه رشته مهندسی کشاورزی در سوئد

کشاورزی به تولید مواد غذایی و محصولات کشاورزی برای رفع نیازهای تمدن و همچنین تعدادی از مسائل دیگر که بر این تولید تأثیر می گذارد مانند پایداری زیست محیطی و اپیدمی های بیماری می نگرد.کشاورزی همچنین به زمین، حیوانات و تغذیه نگاه می کند. به غذایی که می خورید فکر کنید. همه چیز باید از جایی سرچشمه گیرد. ممکن است به اندازه کافی ساده به نظر برسد که برای خرید یک قرص نان به مغازه گوشه ای بروید. اما آن یک نان سفری طولانی داشت تا به آن قفسه مغازه برسد تا بتوانید آن را بخرید. تولید محصولات و محصولات مانند گوشت، ماهی، میوه و سبزیجات برای تمدن حیاتی است زیرا بدون آنها ما می میریم. فقط ترس را در یک شهر توسعه یافته تصور کنید اگر ذخایر مواد غذایی کم شود.

گاهی اوقات وقتی یک فاجعه طبیعی رخ می دهد و ذخایر غذا تمام می شود نشانه ای از این موضوع را می بینیم. به علاوه با توجه به پیشرفت‌های پزشکی، جمعیت‌هایی که برای مدت طولانی‌تری زندگی می‌کنند، برای تولید مواد غذایی بیشتر برای این جمعیت در حال انفجار به مواد بیشتری نیاز داریم. در حالی که ممکن است فکر کردن به کشاورزی در دنیای دیجیتالی فزاینده کمی قدیمی به نظر برسد. مخصوصاً اگر در یک شهر بزرگ زندگی می کنید و بسیاری از وعده های غذایی شما غذاهای سریع و مایکروویو هستند، این روش ها هنوز منبع اصلی تولید مواد غذایی ما هستند. در همین جا اهمیت علوم کشاورزی و مهندسی کشاورزی خود را نشان می دهد و به عبارت دیگر جایگاه ویژه آن در این بخش مشخص می شود.

در نمودار زیر شاهد میزان افزایش تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در سال های اخیر در کشور سوئد می باشید:

افزایش تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در سال های اخیر در کشور سوئد

شرایط تحصیلی رشته مهندسی کشاورزی در سوئد

دوره کارشناسی برای علم کشاورزی موضوعات مرتبط به طور معمول برای 3 تا 4 سال طول می کشد. برخی از موضوعات مرتبط در این دوره شامل مطالعات روستایی، حفاظت از گونه ها، علوم اجتماعی روستایی، مدیریت منابع، اکولوژی چشم انداز، مطالعات زیست محیطی و اقتصاد و مدیریت است. در سال اول، ماژول ها اساساً جغرافیا، مدیریت بازرگانی، اقتصاد، کشاورزی، حیات وحش، جنگلداری، جامعه شناسی، بوم شناسی و بسیاری موارد دیگر را پوشش می دهند. ماژول های معمولی سال دوم شامل مدیریت زیستگاه های حیات وحش، تأثیر انسان بر محیط زیست، کشاورزی مواد غذایی، فناوری، استفاده از حشره کش ها و آفت کش ها است. در سال سوم، دانش آموزان یک پروژه تحقیقاتی را شروع می کنند که می تواند به محل کار مرتبط شود. ماژول ها همچنین موضوعات مربوط به سیاست کشاورزی، بازاریابی استراتژیک، حفاظت از گونه ها، مدیریت منابع و مسائل مختلف دیگر را پوشش می دهند.

در جدول زیر شاهد دانشگاه های برتر کشور سوئد برای تحصیل رشته مهندسی کشاورزی می باشید:

نام دانشگاهشهررتبه در برترین دانشگاه هایرتبه در جهانامتیاز موضوعیامتیاز جهانی
دانشگاه علوم کشاورزی سوئداوپسالا473526755
دانشگاه لوندلوند112995470

برخی از رشته های مرتبط با رشته مهندسی کشاورزی که می توانید در کشور سوئد تحصیل کنید عبارت است از:

  • کشاورزی
  • علوم گیاهی و زراعی
  • مدیریت مزرعه
  • دامپزشکی
  • باغبانی

فرصت های شغلی رشته مهندسی کشاورزی در سوئد

با افزایش جمعیت جهانی با سرعت غیرقابل تحمل، نسل امروز دانشجویان کشاورزی رشته های مهندسی، تجارت و سیاست را برای یافتن راه حلی ترکیب خواهند کرد. کشاورزی و موضوعات مرتبط با آن رشته وسیعی است. همچنین شامل مطالعه در مورد حیات وحش، چگونگی حفظ و بهره‌برداری از آن از طریق روش‌های موثر تولید می‌شود. این به شما نه تنها در استفاده از حشره کش ها آفت کش ها آموزش می دهد، بلکه دانش پایه ای از تجارت و جنبه مالی اداره یک تجارت کشاورزی را نیز به شما می دهد. در کشورهایی که منبع اصلی درآمد از تولید زمین حاصل می شود، درک سطحی از مزرعه به اندازه خود خاک ارزشمند است. کار پس از تحصیل در سوئد بنابر رشته شما مختلف است. همانطور که سرزمین های غنی از نظر اکولوژیکی این کشورها به سمت مدرنیته پیش می روند، صنعت نیز در حال شکوفایی است.

تحصیل کارشناسی در سوئد و اخذ مدرک مهندسی کشاورزی می تواند به یکی از مسیرهای شغلی زیر منجر شود:

  • مزرعه دار
  • مدیر مزرعه یا شرکت کشاورزی
  • مشاور کشاورزی
  • نقشه بردار عمل روستایی
  • کارشناس خاک/حافظت
  • متخصص تغذیه حیوانات
  • تکنسین تولید محصولات زراعی
  • بازرس بهداشت و نظارت
  • فروش و بازاریابی کشاورزی

فرصت های شغلی رشته مهندسی کشاورزی در سوئد

مدارک لازم برای تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در سوئد

دانشجویان متقاضی تحصیل در رشته کشاورزی باید یک یا ترکیبی از مدارک محلی در زیست شناسی، شیمی، علوم محیطی، اقتصاد و تجارت داشته باشند. تجربه عملی در این زمینه ها از طریق موقعیت های داوطلبانه مختلف نیز درخواست شما را تقویت می کند. اکثر فارغ التحصیلان رشته مهندسی کشاورزی مشاغل طولانی و ارزشمندی را در این نقش رهبری می کنند. با این حال این فرصت وجود دارد که به سمت نقش هایی که شامل تحقیقات زیست پزشکی و همچنین مشاغل در سازمان های دولتی می شود، حرکت کنید. شرایط ورود به رشته هایی که برای تحصیل در دوره های کشاورزی انتخاب می کنید بستگی دارد. اگر انگلیسی زبان اول شما نیست، آزمون انگلیسی اجباری است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه اعزام دانشجو به سوئد مشاور و راهنمای شماست و به سوالات شما پاسخ می دهد.

1/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه برای “رشته مهندسی کشاورزی در سوئد

  1. مریم صادقی گفت:

    سلام
    من نامزدم متولد 65 هستو فوق لیسانس کشاورزی داره و دانشکاه آزاد .
    برای پذیرش در مقظع دکترا ی کشاورزی چه مدارکی لازمه
    و اینکه منم میتونم باهاش برم یا نه؟
    آیا در زمان دانشجو بودنش در مقظع دمترا بهش حقوق هم میدن ؟ یا باید کار کنه
    میشه یه توضیحی بهم بدین و یه حدود هزینه ی زندگی و دانشکاه رو بهم بگین ممنون میشم

    1. صادقی گفت:

      با سلام در خصوص تحصیل دکتری در سوئد بایستی شخصا با استاد راهنما اقدام کنید. در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *