مهاجرت تحصیلی سوئد

تحصیل کارشناسی در سوئد

تحصیل کارشناسی در سوئد

تحصیل کارشناسی در سوئد با توجه به اعتبار و کیفیت دانشگاه های این کشور مورد توجه بسیاری از دانشجویان در خصوص ادامه تحصیلی قرار گرفته است. اکثر برنامه ها در مقطع کارشناسی به زبان سوئدی ارائه می گردد. اما امکان ادامه تحصیل به زبان انگلیسی نیز برای دانشجویان وجود دارد. دانشجویان برای پذیرش در دانشگاه های سوئد می باید مدرک زبان انگلیسی را اخذ نموده باشند. چنانچه دانشجو فاقد مدرک زبان انگلیسی است، امکان پذیرش مشروط بر گذراندن دوره های زبان انگلیسی در سوئد را خواهد داشت. کارشناسان خبره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با بررسی شرایط تحصیل در کشورهای مختلف دانشجویان عزیز را در این راستا راهنمائی می نمایند. دوره های زبان را برای آن دسته از دانشجویانی که دانش لازم برای تحصیل به زبان انگلیسی را ندارند، برگزار می نمایند.

تا قبل از سال 2011 تحصیل برای تمامی دانشجویان در این کشور به صورت رایگان ارائه می گردد. اما در حال حاضر تحصیل کارشناسی در این کشور رایگان نیست. شهریه تحصیلی در دانشگاه های مختلف این کشور متفاوت است. دانشجویان با توجه به رشته تحصیلی خود شهریه های متفاوتی را پرداخت می نمایند. دانشجویان اتحادیه اروپا برای تحصیل در این کشور هزینه ای پرداخت نمی نمایند. دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا با اخذ ویزای تحصیلی علاوه بر اینکه امکان مهاجرت به همراه اعضاء خانواده خود را دارند. امکان سفر بدون اخذ روادید به دیگر کشورهای اروپایی را خواهند داشت.

شرایط تحصیل کارشناسی در سوئد

تحصیل کارشناسی در سوئد به مدت 3 سال طول خواهد کشید. البته دانشجویانی که با ارائه مدرک کاردانی نسبت به تحصیل در مقطع کارشناسی اقدام نموده اند. با تطبیق واحدهای درسی خود می توانند این دوره را در مدت 1 سال و نیم تا 2 سال به پایان برسانند. متقاضیان تحصیل کارشناسی باید حداقل نمره 6 مدرک زبان آیلتس کسب نموده باشند. در غیر اینصورت می باید برای تقویت مهارت زبان خود ابتدا در دوره های زبان را در این کشور بگذرانند. دانشجویان امکان اخذ پذیرش از کالج های زبان و دانشگاه ها را به صورت همزمان دارند. پس از آن می توانند برای اخذ ویزای تحصیلی اقدام نمایند.

از مهمترین دلایل دانشجویان برای تحصیل در سوئد می توان موارد زیر را بیان نمود:

  • کیفیت بالای دانشگاه ها
  • بالا بودن امنیت، رفاه و سطح زندگی مردم
  • امکان تبدیل نمودن ویزای تحصیلی به ویزای کاری این کشور و اخذ اقامت و تابعیت سوئد
  • اجازه انجام کار نامحدود
  • امکان مهاجرت به همراه همسر و فرزندان
  • امکان تحصیل رایگان برای فرزند و تحصیل رایگان برای همسر پس از گذشت 1 سال از تحصیل متقاضی

علوم کامپیوتر، سیستم های ارتباطی، برنامه ریزی فضایی، پزشکی، مهندسی نرم افزار، مطالعات الهی، فلسفه، حقوق و عکاسی از جمله رشته های تحصیلی در مقطع کارشناسی است. بدین ترتیب متقاضیان زیادی دارد.

پذیرش تحصیل کارشناسی در سوئد

دانشجویان برای دریافت پذیرش از دانشگاه های این کشور ابتدا مدارک زیر را به همراه درخواست خود به دانشگاه ارائه می نمایند:

  • مدارک هویتی (شناسنامه، کارت ملی)
  • سوابق تحصیلی دانشجو به همراه ترجمه آنها به زبان انگلیسی
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی آیلتس با حداقل نمره 6
  • انگیزه نامه
  • رزومه تحصیلی
  • توصیه نامه از اساتید دوره های تحصیلی پیشین
  • ارائه مقالات بین المللی

دانشجویان پس از اخذ پذیرش تحصیل کارشناسی با اخذ ویزای تحصیلی سوئد امکان مهاجرت را خواهند داشت. علاوه بر مراحل فوق، در برخی موارد دانشجویان ملزم به گذراندن دوره هایی قبل از ورود به رشته تحصیلی خود هستند. از این رو متقاضیانی که از کشورهای مختلف این کشور را برای تحصیل انتخاب نموده اند، طبق آمار نمودار زیر خواهند بود:

تعداد دانشجویان کشور سوئدبطور مثال دانشجویان برای تحصیل در رشته های پزشکی، MBA و یا حقوق دوره هایی را جهت آمادگی در این رشته ها سپری نموده است. پس از آن به تحصیل در رشته های فوق الذکر می پردازند. مهارت زبان دانشجویان باید در سطحی باشد که قادر به سخنرانی و فهم مباحث درسی را داشته باشند.

هزینه تحصیل کارشناسی در سوئد

همانطور که در مقدمه اشاره شد، تحصیل در این کشور تنها برای دانشجویان محلی و اتحادیه اروپا و کشورهای شبه جزیره اسکاندیناوی رایگان است. دانشجویان سایر کشورها می باید به ازای هر ترم تحصیلی با توجه به رشته و مقطع تحصیلی خود شهریه پرداخت نمایند. جهت کار پس از تحصیل در این کشور می باید ابتدا ویزای کار سوئد دریافت نمائید.

میزان هزینه ها بدین صورت است:

آیتمهزینه به دلار
بررسی و ارزیابی مدارک$92
کارشناسی$7000 الی 11000$
کارشناسی ارشد$13200

این هزینه های با توجه به رشته و مقطع تحصیلی متغیر است. در جدول زیر هزینه تحصیل در برخی از رشته ها را در مقطع کارشناسی در سوئد نشان داده شده است:

رشته تحصیلیهزینه به دلار به ازای هر سال تحصیلی
علوم انسانی و علوم اجتماعی$8200 الی 11500$
برنامه های فنی و علوم طبیعی$12500 الی 15500$
معماری و طراحی$19500 الی 27500$

دانشجویان علاوه بر پرداخت هزینه های فوق، هزینه هایی را بابت حمل و نقل، خوراک، اقامت و غیره پرداخت می نمایند. بطور کلی هزینه زندگی 8370SEK (کرون سوئد) تخمین زده شده است.

بهترین دانشگاه کارشناسی در سوئد

دانشگاه های معتبر و با کیفیت بسیار در حال فعالیت هستند که زمینه تحصیل کارشناسی را برای دانشجویان فراهم نموده اند. اما از بهترین دانشگاه های سوئد برای ادامه تحصیل کارشناسی در این کشور می توان دانشگاه های زیر را نام برد:

  • دانشگاه اوپسالا
  • موسسه فناوری سلطنتی
  • دانشگاه گوتنبرگ
  • دانشگاه چالمرز در سوئد
  • دانشگاه جونکوپینگ
  • دانشکده اقتصاد هانکن

متقاضیان تحصیل در سوئد و دیگر کشورها برای انتخاب بهترین گزینه تحصیلی متناسب با شریط خود می توانند با کارشناسان خبره و با تجربه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره نمایند‌. از شرایط تحصیل در تحصیل فیزیوتراپی در سوئد نیز مطلع گردند.

3/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *