مهاجرت تحصیلی سوئد

تحصیل در سوئد با مدرک دیپلم

تحصیل در سوئد با مدرک دیپلم

تحصیل در سوئد با مدرک دیپلم مشروط به کسب نمره قبولی در آزمون ورودی دانشگاه ها و کسب مهارت زبان سوئدی است، زیرا اکثر برنامه ها در مقطع کارشناسی در سوئد به زبان سوئدی ارائه می گردد. اما در دیگر مقاطع ( کارشناسی ارشد و دکتری) برنامه ها به زبان انگلیسی تدریس می گردد. مشاورین و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با ارائه راهکارهای مهاجرتی مناسب علاقمندان به این موضوع را همراهی می نمایند. آن دسته از دانشجویانی که قصد تحصیل در سوئد با مدرک دیپلم را دارند، می باید تحصیلات 12 ساله خود را به پایان رسانیده باشند. سپس با ارائه مدارک تحصیلی به دانشگاه های این کشور درخواست تحصیل در مقطع کارشناسی را بنمایند.

سوئد از دانشگاه های معتبر بسیاری برخوردار می باشد که امکان ادامه تحصیل را برای دانشجویان بین المللی فراهم نموده است. دانشجویان برای تحصیل در سوئد با مدرک دیپلم می باید از مدرک زبان انگلیسی آیلتس با حداقل نمره 5.5 برخوردار باشند. سیستم آموزشی دانشگاه های سوئد همانند سیستم های آموزشی در دیگر کشورهای اروپایی است. دانشجویان پس از اتمام تحصیلات، امکان انجام کار در دیگر کشورهای جهان را خواهند داشت. علاوه بر تمامی موارد گفته شده دانشجویان امکان انجام کار حین تحصیل در سوئد را نیز داشته که از این طریق می توانند بخشی از هزینه های خود در سوئد را تأمین نمایند.

بررسی تحصیل در سوئد با مدرک دیپلم

بیش از 40 دانشگاه و موسسه آموزش عالی در کشور سوئد فعالیت می نمایند که رشته های تحصیلی متنوعی را با استانداردهای بالای آموزشی به دانشجویان ارائه می نمایند. همانطور که در مقدمه اشاره شد، تحصیل در مقطع کارشناسی به زبان سوئدی است. می توان گفت یکی از مهمترین ملزومات تحصیل در این مقطع بشمار می رود. دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در سوئد با مدرک دیپلم را دارند، می باید مدارک تحصیلی خود را به زبان سوئدی ترجمه نموده و در اختیار دانشگاه های سوئد قرار دهند.

مقطع کارشناسی در سوئد به مدت 4 سال به طول می انجامد. آن دسته از دانشجویانی که با مدرک کاردانی در این دانشگاه ها پذیرش گردیده اند. با تطبیق دروس گذرانده خود می توانند در مدت 1 سال و نیم الی 2 سال این مقطع را به پایان رسانیده است. مدرک کارشناسی خود را در سوئد اخذ نمایند. مقطع کارشناسی ارشد معمولاً بمدت 1 الی 2 سال طول خواهد کشید. دانشجویان در ترم آخر تحصیلی خود ملزم به ارائه پایان نامه و دفاع از آن هستند.

برترین دانشگاه ها برای تحصیل در سوئد با مدرک دیپلم به قرار زیر است:

  • موسسه آموزشی عالی کارولینسکا
  • دانشگاه گوتنبرگ
  • دانشگاه استکهلم
  • دانشگاه لوند
  • دانشگاه اومئو
  • دانشگاه اوپسالا
  • دانشگاه لینکوپینگ
  • دانشگاه مالمو
  • دانشگاه اوربرو
  • دانشکده کشاورزی سوئد

مدارک لازم برای تحصیل در سوئد با مدرک دیپلم

آن دسته از دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در سوئد با مدرک دیپلم را دارند، ملزم به اخذ ویزای تحصیلی سوئد هستند. که این خود پروسه ای زمانبر است. اما روند مهاجرت تحصیلی دانشجویان اتحادیه اروپا به سوئد براحتی امکان پذیر است. دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا برای اخذ ویزای تحصیلی سوئد با اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های سوئد می توانند با ارائه مدارک زیر به سفارت سوئد در کشور مبدأ خود نسبت به اخذ این ویزا اقدام نمایند:

  • پاسپورت معتبر
  • یک نسخه کپی از مدارک تحصیلی پیشین
  • ارائه مدارکی تمکن مالی دانشجو را اثبات می نمایند.
  • گواهی عدم سوء سابقه کیفری
  • گواهی سلامت دانشجو
  • رسید پرداخت هزینه بررسی ویزا

تحصیل در این کشور باعث شده است طی سال های اخیر تعداد متقاضیان جویای تحصیل در این کشور بیشتر شود. در نمودار زیر آماری از تعداد این دانشجویان این کشور شرح داده شده است:

تعداد دانشجویان کشور سوئد

از آنجائیکه دولت سوئد امکان اخذ ویزای همراه را برای دانشجویان متأهل فراهم نموده است، اخذ این ویزا متقاضیان و طرفداران زیادی دارد.

 

هزینه تحصیل مدرک دیپلم در سوئد

دانشجویان کشورهای اتحادیه اروپا امکان تحصیل رایگان در سوئد را دارند. اما دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا تنها با پرداخت شهریه و هزینه تحصیل می توانند در دانشگاه های این کشور به ادامه تحصیل بپردازند. شهریه تحصیلی دانشجویان در مقاطع و رشته های تحصیلی مختلف متغیر است. میانگین هزینه ها به شرح زیر است:

آیتمهزینه به کرون سوئد
رشته های علوم انسانی و علوم اجتماعیSEK110000
رشته های فنی مهندسیSEK120000 الی 145000SEK
رشته های معماریSEK190000 الی 270000SEK
هزینه های زندگی دانشجوییSEK700 الی 900SEK

از آنجائیکه دانشجویان مجاز به انجام کار ضمن تحصیل در سوئد هستند، امکان تأمین بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی در سوئد را خواهند داشت. علاوه بر این دانشگاه های سوئد بورسیه های متعددی را با هدف حمایت از دانشجویان ارائه می نمایند. دانشجویان زیادی برای تحصیل دکتری در سوئد اقدام می نمایند..

هزینه تحصیل مدرک دیپلم در سوئد

بورسیه تحصیلی در سوئد

دانشجویانی که به تحصیل در سوئد با مدرک دیپلم مشغول هستند، امکان اخذ بورسیه تحصیلی سوئد را خواهند داشت. البته اخذ این بورسیه ها با شرایطی همراه می باشد. متقاضیان اخذ بورسیه می باید از نمرات بالایی را در ترم های اول و دوم تحصیل کارشناسی در سوئد اخذ نموده باشند. بطور کلی بورسیه تحصیل به 3 دسته تقسیم می گردد که به شرح زیر است:

عنوان بورسیه تحصیلیشرایط مورد نیاز
بورسیه متخصصان جهانی موسسه سوئدیاین بورسیه تمامی هزینه های تحصیل و زندگی دانشجویان را شامل می شود که مختص دانشجویان با سابقه کار مدیریتی در مقطع کارشناسی ارشد است.
بورسیه های سوئدی مخصوص دانشجویان آفریقاییاین بورسیه نیز متعلق به دانشجویان آفریقایی مشغول به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد می باشد.
بورسیه تحصیلی دانشگاه لونداین بورسیه متعلق به دانشجویان ترکیه و حوزه بالکان است.
بورسیه های پزشکی دانشگاه کارولینسکااین بورسیه متعلق به دانشجویان دوره های تحصیلات تکمیلی است که دانشجویان ایرانی را نیز شامل می گردد.
بورسیه دانشگاه استکهلماین بورسیه تنها هزینه های زندگی دانشجویان در مقاطع مختلف را پوشش می دهد.
بورسیه های کمک مالی مومنی برای دانشجویان ایرانیاین بورسیه توسط بنیاد مومنی به دانشجویان ایرانی تعلق می گیرد.

مشاورین و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همواره همراه با دانشجویان عزیز در تمامی مراحل تحصیلی آنان را یاری و همراهی می نمایند. دوستان می توانند در زمینه کار در سوئد با این مجموعه مشاوره نمائید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *