مهاجرت تحصیلی سوئد

ویزای تحصیلی سوئد

ویزای تحصیلی سوئد

جهت تحصیل در رشته های مختلف در کشوری مانند سوئد کسب اطلاعات لازم در خصوص چگونگی اخذ ویزای تحصیلی سوئد بسیار مهم می باشد. اگرچه راه های مختلفی برای مهاجرت به سوئد وجود دارد، اما مهاجرت تحصیلی یکی از ساده ترین روش های مهاجرتی محسوب می ­شود. تحصیل برای دانشجویان بومی و اروپایی بصورت رایگان است. اما دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا می­ باید شهریه هایی را پرداخت نمایند. در حال حاضر دانشگاه های سوئد تسهیلاتی را برای دانشجویان بین المللی که از کشورهای خارج از اروپا به این کشور مراجعت نموده اند، قرار داده است.

اعتبار بالای دانشگاه های سوئد از جمله دلایل اخذ ویزای تحصیلی بشمار می ­رود. دانشگاه های Lund و Upsala از معتبرترین دانشگاه های این کشور هستند که رنکینگ های بالایی را در سال های اخیر کسب نموده اند. مهاجرت تحصیلی یکی از راه های اخذ اقامت این کشور است. دانشجویان می­ توانند پس از اتمام تحصیلات به یافتن شغل مورد نظر خود در این کشور اقامت تحصیلی خود را به اقامت کاری تبدیل نمایند. از این طریق نسبت به دریافت اقامت پس از تحصیل در سوئد اقدام نمایند. در این زمینه می ­توانید با کارشناسان ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت که مفتخر به سال ها تجربه مفید مهاجرتی هستند، ارتباط برقرار نمائید.

اینفوگرافیک ویزای تحصیلی سوئد

شرایط اخذ پذیرش تحصیلی سوئد

تحصیل در سوئد به زبان های سوئدی و انگلیسی ارائه می­ گردد. معمولاً اکثر دروس در مقطع کارشناسی به زبان سوئدی است. متقاضیان تحصیل در این مقطع می­ باید از این مهارت برخوردار باشند. البته برخی از رشته های فنی و مهندسی به زبان انگلیسی در این مقطع ارائه می ­شود. اما تمامی برنامه ها در مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی است. دانشجویان با ارائه مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره 6.5 می­ توانند درخواست پذیرش را به دانشگاه های سوئد ارائه نمایند. دانشگاه های سوئد در مقطع کارشناسی ارشد بورسیه های متعددی را به دانشجویان اعطاء می­ نمایند. شرایط تحصیل رایگان را برای دانشجویان فراهم می­ آورند. پذیرش در مقطع دکترا در سوئد بگونه ای است که دانشجویان باید ابتدا یک ترم تحصیلی را به عنوان پیش دوره­ دکترا بگذرانند.

پس از آن می­ توانند به تحصیل در رشته اصلی خود در این کشور بپردازند. از مهمترین مزایای تحصیل دکترا این است که دانشجویان می ­توانند در دوره­ تحصیلی خود با پرداخت مالیات به دولت این کشور نسبت به دریافت اقامت دائم خود اقدام نمایند. دانشجویان با اخذ ویزای تحصیلی می­ توانند به این کشور سفر نمایند. یکی از مهمترین ملزومات این ویزا برخورداری از مدرک زبان انگلیسی است.

مزایای اخذ ویزای تحصیلی سوئد

از آنجائیکه سوئد یکی از کشورهای عضو شنگن است، دانشجویان با اخذ ویزای تحصیلی سوئد براحتی می ­توانند به تمامی کشورهای عضو این معاهده تردد نمایند. علاوه بر این دانشجویانی که تحصیل در سوئد را انتخاب نموده اند، از مزایای زیر نیز برخوردار خواهند بود:

  • هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور مناسب و مقرون به صرفه است.
  • امکان اخذ بورسیه و کمک هزینه های متعدد
  • امکان انجام کار ضمن تحصیل در سوئد و آشنایی با بازارهای کاری در این کشور
  • ایجاد فرصتی برای یادگیری فعالیت های جهانی در سوئد
  • امکان تحصیل در برترین مراکز آموزشی جهان
  • آشنایی با تنوع فرهنگی
  • برخورداری از کیفیت های بالای زندگی

 شاخص هزینه زندگی در شهرهای مختلف این کشور طبق نمودار زیر می باشد:

شاخص هزینه زندگی در شهرهای مختلف سوئد

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی سوئد

متقاضیان تحصیل در صورت پس از اخذ دعوت نامه تحصیلی از دانشگاه های این کشور می­ باید با رائه مدارک زیر به سفارت سوئد نسبت به دریافت ویزای تحصیلی اقدام نمایند:

  • پاسپورت معتبر
  • عکس
  • ارائه مدارکی که بیان کننده توانایی مالی دانشجو برای تأمین هزینه های تحصیل و زندگی در سوئد است.
  • گواهی عدم سوء سابقه قبلی
  • بیمه سلامت
  • گواهی پزشکی مبنی بر سلامت متقاضی
  • تکمیل فرم درخواست ویزا
  • پرداخت هزینه ویزای تحصیلی

جهت اطلاع از شرایط تحصیل در این کشور مقاله شرایط اعزام دانشجو به سوئد را مطالعه بفرمائید.

سطوح تحصیلات عالی در سوئد

سیستم آموزش عالی کشور به 3 دسته پایه، متوسط و پیشرفته تقسیم می ­شوند که جزئیات بیشتر را در جدول زیر نشان داده ایم.

سطحمدرکتوضیحات
پایهدیپلم دانشگاهی: 2 ساله 120 واحدجهت پذیرش در این مقطع دانشجو می ­باید مدرک دیپلم خود را اخذ نموده باشد.
کارشناسی: 3 ساله 180 واحد
پیشرفتهمدرک ارشد: یک ساله 60 واحدپذیرش در این مقطع با ارائه مدرک 3 ساله کارشناسی امکان پذیر است.
مدرک ارشد : 2 ساله 120 واحد
دکتراکارشناسی: 2 ساله- 120 واحدپذیرش در این مقطع با ارائه مدرک کارشناسی ارشد معادل سوئد امکان پذیر است.
دکترا: 4 ساله- 240 واحد

هزینه ویزای تحصیلی سوئد

هزینه ویزای تحصیلی سوئد

مراکز آموزشی در این کشور به 2 صورت دانشگاه و کالج های دانشگاهی فعالیت می ­کنند. دانشگاه های این کشور با ارائه­ رشته ها و برنامه های متنوع امکان برگزاری دوره های دکترا را نیز دارند. اما تنوع رشته ها در کالج های این کشور کمتر است. اجازه برگزاری دوره های دکترا را نیز ندارند. هزینه های تحصیل در سوئد به رشته و مقطع تحصیلی دانشجویان بستگی دارد. اما با این حال متوسط هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد €5000 الی 8000€ (یورو) در سال تخمین زده شده است. تحصیل در مقطع دکترا برای تمامی دانشجویان بین المللی بصورت رایگان است. علاوه بر این دانشجویان ماهانه حقوقی معادل 2000€ (یورو) دریافت می­ نمایند. در این دوره دانشجویان با پرداخت مالیات می­ توانند اقامت سوئد را اخذ نمایند.

برخی از افراد با اخذ ویزای تحصیلی برای تحصیل در دوره های زبان این کشور اقدام می­ نمایند. هزینه­ تحصیل در دوره های زبان بستگی به طول دوره داشته و معمولاً هزینه تحصیل در دوره های فشرده زبان €4000 الی 5000€ (یورو) می ­باشد. از دیگر هزینه های تحصیل، هزینه های خوراک، حمل و نقل و اقامت دانشجویان می ­باشد که €500 الی 700€ (یورو) در ماه برآورد شده است.

هزینه های زندگی در سوئد

می­ توان گفت هزینه زندگی در این کشور در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی بیشتر است. ماهانه افراد هزینه ای معادل €860 الی 970€ (یورو) بابت هزینه هایی شامل خوراک، اقامت و حمل و نقل در این کشور پرداخت می­ نمایند. هزینه های زندگی در شهرهای مختلف این کشور متغیر است.

هزینه زندگی در برخی از شهرهای این کشور به شرح زیر است:

شهرمتوسط هزینه زندگی یورو
استکهلم€1200
لینشوپینگ و لوند€1000
اوپسالا€950 الی 1100€

متقاضیان و علاقمندان مهاجرت به دیگر کشورها می­ توانند با برقراری ارتباط با کارشناسان ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این زمینه مشاوره نموده و از نظرات و پیشنهادات این مجموعه بهره ­مند گردند. جهت اطلاع از هزینه های زندگی در سایر کشورها مقاله هزینه زندگی در سوئیس را مطالعه بفرمائید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *