مهاجرت تحصیلی سوئد

مدارس ایرانی سوئد

مدارس ایرانی سوئد

تحصیل در سوئد کمی متفاوت تر از سایر است، زیرا مدارس ایرانی سوئد بیشتر برعلایق تحصیلی شما تمرکز دارد تا اینکه برای رسیدن به یک نمره سوق دهد. سوئد یکی از مدرنترین کشورهای جهان و زادگاه بسیاری از شرکت های موفق است. امروزه تقریبا همه مردم در سوئد انگلیسی صحبت می کنند. 89% از سوئدی ها 2 زبانه هستند. بنابراین دانش آموزان بین المللی در صورت عدم صحبت کردن به سوئدی، نگران ناتوانی در برقراری ارتباط نباشند. همچنین سوئد یک کشور اسکاندیناوی در شمال اروپاست که با نروژ و فنلاند هم مرز است.

این کشور با حدود 9.5 میلیون نفر جمعیت، سومین کشور اتحادیه اروپا از نظر مساحت به شما می رود. در این مقاله قصد داریم به نکات ریزی در مورد کشور سوئد دست پیدا کنیم. که در این راه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت کمک های شایانی را به ما ارائه کرده است.

سیستم آموزشی در مدارس ایرانی سوئد

به طور کلی سیستم آموزشی در مدارس ایرانی سوئد بدون توجه به جنسیت یا موقعیت اجتماعی، برابری را ترویج می کند. همچنین این مدارس نوآوری و خلاقیت را در همه زمینه ها تشویق می کند وهدفش این است که. مدرسه ای پیشرو در تحقیقات باشد. همچنین در این مدارس از سنین پایین نحوه یادگیری کودک پرورش می یابد و آنها تشویق می شوند. که با هم کلاسی های خود معاشرت کنند.

اما سیستم آموزشی در مدارس ایرانی سوئد به 3 دسته تقسیم می شوند که در این بخش از مقاله به آن می پردازیم.

آموزش پیش دبستانی در مدارس ایرانی سوئد

اکثر والدین سوئدی فرزندان خود را در سنین 12 تا 15 ماهگی در مهد کودک قرار می دهند. فعالیت های مهد کودک بر روی بازی، فعالیت های گروهی و رشد کلی یادگیری و توانایی های حرکتی کودک متمرکز است. با وفادار ماندن به تمایل سوئد به برابری جنسیتی، حتی در مهد کودک ها با پسران و دختران دقیقا یکسان رفتار و آموزش داده می شود. بعد از دوران مهد کودک کودکان وارد دوره آموزشی پیش دبستانی می شوند که تا سن 6 سالگی ادامه دارد.

آموزش متوسطه در مدارس ایرانی سوئد

آموزش متوسطه در مدارس ایرانی سوئد اجباری است. که از پاییز زمانی که بچه ها وارد سن 6 سالگی می شوند آغاز می شود. برنامه های سطح متوسط به مدت 3 سال ادامه دارد و شامل پایه های 12، 11، 10 برای دانش آموزان تا 16 سال می باشد. برنامه ملی از جمله 12 برنامه حرفه ای و 6 برنامه مقدماتی در این دوره تدریس می شود.

آموزش متوسطه در مدارس ایرانی سوئد

آموزش دبیرستان در مدارس ایرانی سوئد

دبیرستان (ورزشگاه) اختیاری و رایگان است. برنامه های دبیرستان برای 3 سال اجرا می شود. تقریبا تمام دانش آموزانی که دوره اجباری را به پایان می رسانند. دبیرستان را شروع می کنند. برای پذیرش در یک برنامه ملی دانش آموزان باید نمرات قبولی در سوئدی یا سوئدی به عنوان زبان دوم، انگلیسی و ریاضیات را داشته باشند. برای دبیرستان دانش آموزان به نمرات قبولی در 9 درس اضافی نیاز دارند که در مجموع 12 درس است. برای یک برنامه حرفه ای دانش آموزان باید نمرات قبولی در 5 درس اضافی، در مجموع 8 درس را داشته باشند. از آنجایی که تمام آموزش ها به صورت عمومی تامین می شود، همه دانش آموزان انتخاب زیادی دارند.

سال تحصیلی در مدارس ایرانی سوئد

سال تحصیلی در دوره ابتدایی و متوسطه در مدارس ایرانی سوئد به 2 ترم تقسیم می شود. مجموع 2 ترم به 40 هفته می رسد و در مجموع باید 178 روز مدرسه و 12 روز تعطیل باشند. دانش آموزان از دوشنبه تا جمعه در کلاس ها شرکت می کنند. دوره پاییز از اواخر آگوست شروع می شود و درست از تعطیلات کریسمس در دسامبر به پایان می رسد. ترم بهار از ژانویه شروع می شود و در ژوئن به پایان می رسد. همچنین دانش آموزان در 2 کلاس اول به مدت 6 ساعت در روز شرکت می کنند.

شادی فیکا در سوئد

فیکا به یک نهاد اجتماعی تبدبل شده است که زندگی شخصی و حرفه ای هر سوئدی را فرا گرفته است. که در آن سوئدی ها لحظاتی را صرف نوشیدنی های شیرین بر روی یک فنجان قهوه و معاشرت می کنند. با این حال این، بسیار بیشتر از یک استراحت قهوه است. این فرصتی برای شما است که استراحت کنید و با کسانی که به آنها نزدیک هستید گپ بزنید. بسیاری از گردهمایی های گروهی، جلسات و حتی قرار ملاقات ها برای گرفتن فیکا برگزار می شود.

هزینه زندگی و تحصیل در سوئد

بخش عمده ای از هزینه های زندگی در کشور سوئد به بخش مسکن اختصاص دارد. بر اساس نوع اقامتی که انتخاب می کنید نرخ ها متفاوت است. که هزینه مسکن شامل آب و برق و اتصالات نیز می باشد. مواد غذایی در سوئد سهم بعدی هزینه های افراد را تشکیل می دهد. به طور مثال هزینه زندگی در سوئد 1398$ (دلار) است که 1.5 برابر گران تر از میانگین جهانی است. سوئد از نظر هزینه زندگی در بین 197 کشور در رتبه 27 قرار دارد. اما از نظر بهترین کشور برای زندگی دوازدهمین کشور است. متوسط حقوق پس از کسر مالیات در سوئد 2744$ (دلار) است که برای پوشش هزینه های زندگی برای 2 ماه کافی است.

برخی از موضوعات کاربردی که در هزینه های زندگی در سوئد موثر است را در جدول به نمایش درآورده ایم:

هزینه به دلاراقلام زندگی
8.36$وعده غذایی فست فود
3.76$قهوه
780$اجاره آپارتمان 1 خوابه
83.7$قبض آب و برق
29.9$اینترنت
3.23$بلیط حمل و نقل محلی

اما در آخر، ما در این مقاله تمامی موضوعات مهم درباره سوئد و مهاجرت تحصیلی به سوئد و همچنین هزینه های تحصیل در سوئد را به خوبی برای شما ارائه کردیم. چنانچه تصمیم خود را برای مهاجرت به سوئد گرفته اید با همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید و راهنمایی های لازم را کسب کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *