مهاجرت تحصیلی سوئد

رشته هوافضا در سوئد

رشته هوافضا در سوئد

بدون شک رشته هوافضا در سوئد با توجه به بازار کار عالی یکی از بهترین گزینه ها برای افرادی است که قصد مهاجرت تحصیلی به این کشور دارند. این کشور به دلیل گشودگی نسبت به جامعه جهانی مشهور است. سیستم آموزشی آن نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد. دانشجویان بین المللی از سراسر جهان در این کشور تحصیل می کنند. جایی که بیش از 1000 برنامه تحصیلی وجود دارد که به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می شوند. برخلاف بسیاری از کشورها، این کشور به دانشجویان بین المللی آن ها حق کار در این کشور را در طول تحصیل می دهد.

اگر بعد از اتمام تحصیلات خود علاقه مند به کار در این کشور، پایتخت نوآوری اروپا می باشید، می توانید برای جستجوی کار درخواست وقت کنید حتی اگر اهل کشور اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا نباشید. برای به دست آوردن تصویری بهتر از تحصیل در این کشور، باید بدانید که آموزش در اینجا بیشتر مربوط به خودسازی از طریق گروه های دانشجویی و مطالعات مستقل است تا گوش دادن به سخنرانی معلم معمولی. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای متقاضیانی که قصد تحصیل رشته هوافضا در این کشور را دارند تمامی اطلاعات را در ادامه آورده است.

معرفی رشته هوافضا در سوئد

دوره هایی که در دوره تحصیل رشته هوافضا در سوئد خواهید گذراند از یک دانشگاه به دانشگاه دیگر متفاوت است. با این حال، می توانید در کلاس های زیر شرکت کنید:

  • فیزیک
  • دینامیک
  • ترمودینامیک
  • ارتعاشات خطی
  • ریاضیات مهندسی
  • اصول مکانیکی
  • طراحی هواپیما
  • ساختار
  • مواد

کلاس های مهندسی هوافضا به دانشجویان کمک می کند تا مهارت های فنی و نرم را که از توانایی های تحلیلی و حل مسئله، تا تخصص فنی، تفکر نوآورانه، توجه به جزئیات، مدیریت پروژه و حتی ارتباطات است، توسعه دهند. همه این مهارت ها برای مهندسان آینده هوافضا ضروری است. آن ها برای حل چالش های پیچیده مکانیکی و آیرودینامیکی نیاز به همکاری با تیم های خود و با متخصصان سایر زمینه های مرتبط دارند.

دانشگاه های رشته هوافضا در سوئد

این کشور دارای دانشگاه های دولتی و چندین موسسه آموزشی می باشد که رشته های بسیاری را ازجمله رشته هوافضا در سوئد و هنر را ارائه می دهند. دانشگاه های این کشور خلاقیت، ابتکار شخصی و تفکر مستقل را تشویق می کنند. محیط آکادمیک، با روابط غیررسمی بین دانشجویان و مربیان آرام است. دانشجویان اغلب در گروه های کوچک کار می کنند و زمان کمتری را با مربیان می گذرانند. علاوه بر این، بسیاری از برنامه ها برای تأمین تجارب واقعی که مطالعات آکادمیک را افزایش می دهد.

برای علاقه مندان به تحصیل در برنامه هوافضا در این کشور دانشگاه های زیر وجود دارد:

  • دانشگاه استکهلم
  • موسسه فناوری سلطنتی KTH
  • دانشگاه Linköping
  • دانشگاه صنعتی Luleå

جدول زیر رتبه جهانی آن ها را نشان می دهد:

نام دانشگاهرتبه
دانشگاه استکهلم181
موسسه فناوری سلطنتی KTH98
دانشگاه Linköping362
دانشگاه صنعتی Luleå

دانشگاه های رشته هوافضا در سوئد

تحصیل مقطع کارشناسی ارشد مهندسی هوافضا در سوئد

تحصیل کارشناسی ارشد در سوئد برای مهندسی هوافضا امکان پذیر است. مدرک کارشناسی ارشد مهندسی هوافضا در این کشور مطالعات میان رشته ای با تمرکز بر طراحی، توسعه، آزمایش و ساخت هواپیماها، فضاپیماها، ماهواره ها و موشک ها است. در طول کارشناسی ارشد در مهندسی هوافضا، دانشجویان در مورد توسعه و بهبود سیستم های پیشرانه، آزمایش مقاومت مواد و اجزای مختلف و یافتن راه هایی برای سریع تر، کارآمدتر و آلودگی کمتر هواپیما یاد می گیرند.

اگر همیشه شیفته هواپیما، موشک و اینکه چگونه به نظر می رسد با آسودگی آسمان در آسمان پرواز می کنند باید در مقطع کارشناسی ارشد مهندسی هوافضا تحصیل کنید. شما همچنین باید ذهنی تحلیلی و ریاضی داشته باشید و از اصول پیچیده آیرودینامیک، ترمودینامیک یا علوم مادی نترسید. بیشتر مدارک مهندسی هوافضا به عنوان کارشناسی ارشد ارائه می شود. کارشناسی ارشد رشته هوافضا 2 سال طول می کشد. شما می توانید در یکی از رشته های تخصصی مهندسی هوافضا تمرکز کنید.

رشته های تخصصی عبارتند از:

  • آیرودینامیک
  • پیشرانه
  • هواپیمایی
  • مواد هوافضا
  • سازه ها

مشاغل مهندسی هوافضا در سوئد

فارغ التحصیلان رشته هوافضا در سوئد می توانند فرصت های شغلی مختلفی را در نیروهای مسلح، شرکت های هواپیمایی ، مقامات هواپیمایی و سایر زمینه ها پیدا کنند. به طور کلی، این کشور به نیروی کار در این بخش نیاز دارد. برخی از مشهورترین مشاغل هوافضا عبارتند از:

مشهورترین مشاغل هوافضا در سوئد

حرفه ای در مهندسی هوافضا همچنین به شما کمک می کند تا در مورد آخرین روندها و فناوری ها مانند چاپ 3 بعدی، هواپیماهای با سوخت صفر، مواد پیشرفته یا نظارت بر سلامت ساختاری کار کنید. یکی از مهم ترین فاکتورهایی که باید در نظر داشته باشید، حقوق ماهیانه کار در این کشور برای مهندسین هوافضا است.

جدول زیر، بازه حقوقی برای این شغل را نشان داده است:

پارمترحقوق به کرون
حداقل حقوق28800SEK
متوسط حقوق60000SEK
حداکثر حقوق94200SEK

هر 1$ (دلار) معادل با 9.319SEK (کرون سوئد) است. همان طور که در جدول نشان داده شده است، افرادی که تازه کار هستند حقوق پایین تری دارند. با گذشت زمان و کسب تجربه حقوق آن ها بالاتر می رود. یکی از فاکتورهایی که روی حقوق تاثیر می گذارد، سطح تحصیلات است.

نمودار زیر حقوق مهندسان هوافضا را برحسب تحصیلات نشان می دهد:

حقوق مهندسان هوافضا در سوئد

هزینه تحصیل درسوئد

هزینه تحصیل در سوئد به تابعیت شما بستگی دارد. دانشجویانی که شهروند کشورهای سوئد، سوئیس و اتحادیه اروپا می باشند، هیچ شهریه ای پرداخت نخواهند کرد. اما دانشجویان غیر این کشورها باید شهریه پرداخت کنند. این هزینه می تواند بین 80000SEK تا 140000SEK (کرون) در سال باشد. این مقدار برای مقطع کارشناسی ارشد هنر بالاتر خواهد بود. برای کسانی که قصد دارند رشته هوافضا در سوئد را بخوانند هزینه تحصیل در موسسه فناوری سلطنتی KTH برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا، EEA و سوئیس حدود 310000SEK (کرون) خواهد بود. دولت این کشور برای دانشجویان نیازمند کمک مالی 2 برنامه بورسیه تحصیلی ایجاد کرده است.

یک برنامه برای دانشجویان کشورهای در حال توسعه است و هزینه های تحصیل و زندگی را پوشش می دهد. برنامه دیگر برای سایر دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا یا EEA است و فقط شهریه را پوشش می دهد. دانشجویان امکان کار در حین تحصیل در این کشور را خواهند داشت. بدین ترتیب می توانند تا حدود هزینه های خود را پوشش دهند. حداقل هزینه ماهانه برای یک دانشجو (به استثنای شهریه و هزینه) حدود 7000SEK )کرون(خواهد بود که بیشتر برای غذا و خوابگاه است. دانشجویان باید به اداره مهاجرتاین کشور نشان دهند که بودجه کافی برای زندگی در این کشور دارند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت یکی از برترین موسسات مهاجرتی می باشد که می تواند به متقاضیانی که قصد مهاجرت تحصیلی به سوئد یا سایر کشورها دارند، مشاوره داده و آن ها را در این امر یاری کند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *