مهاجرت تحصیلی سوئد

تحصیل کارشناسی ارشد در سوئد

تحصیل کارشناسی ارشد در سوئد

تحصیل کارشناسی ارشد در سوئد متقاضیان زیادی دارد، زیرا تدریس در این مقطع به زبان انگلیسی است و دانشگاه های این کشور از بهترین کیفیت آموزشی برخوردار هستند. سوئد یکی از مرفه ترین کشورهای اروپایی است و هر ساله دانشگاه های این کشور مقصد دانشجویان بین المللی زیادی هستند. دانشگاه های این کشور برنامه های متنوعی را در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می نمایند. دانشجویان بین المللی پس از پایان تحصیلات خود در این مقطع امکان درخواست پذیرش و ادامه تحصیل در مقطع دکترا در این کشور را خواهند داشت. علاوه بر این دانشجویان امکان انجام کار پس از تحصیل در سوئد را داشته که از این طریق می توانند اقامت دائم و در نهایت تابعیت این کشور را نیز دریافت نمایند. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با معرفی بهترین راه های مهاجرتی به متقاضیان، آنان را در طی مسیر مهاجرتی یاری و همراهی می نمایند.

با توجه به شرایط سیاسی کشور سوئد، دانشجویان با اخذ ویزای تحصیلی این کشور می توانند در طول دوره تحصیل خود به دیگر کشورهای اروپایی و حوزه شینگن براحتی و بدون اخذ ویزا سفر نمایند. هم اکنون بیش از 28000 دانشجوی بین المللی این کشور مشغول به تحصیلند. از آنجائیکه اکثر بورسیه های تحصیلی در دانشگاه های سوئد به دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکترا تعلق دارد، دانشجویان در این رشته می توانند از مزایای تحصیل رایگان نیز بهره مند گردند.

شرایط تحصیل کارشناسی ارشد در سوئد

دانشگاه های سوئد مورد توجه دانشجویان بین المللی زیادی قرار گرفته است. اکثر دانشجویان بین المللی پس از اخذ مدرک کارشناسی خود برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر دانشگاه های این کشور را بر می گزینند. طول دوره تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در این کشور 1 الی 2 سال است. دانشجویان با پرداخت هزینه های بسیار پایین می توانند مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه های با کیفیت اروپایی اخذ نمایند.

دانشجویان با تحصیل کارشناسی ارشد در سوئد از مزایای زیر برخوردار خواهند بود:

  • امکان تحصیل در دانشگاه های معتبر جهان
  • زندگی در یکی از مرفه ترین کشورهای جهان با برخورداری از بالاترین کیفیت ها
  • امکان همکاری با محققین برجسته بین المللی
  • امکان ادامه تحصیل به زبان انگلیسی در کشور سوئد

ناگفته نماند اکثر دانشگاه های سوئد مورد تأیید وزارت علوم کشور ایران هستند. دانشجویان در این مقطع می توانند در هر ترم تحصیلی 4 درس را انتخاب نمایند. بطور کلی در پایان این دوره می باید 120 واحد درسی را بگذرانند.

مدارک لازم برای تحصیل کارشناسی ارشد در سوئد

همانطور که در بخش های قبل بیان شد، تمامی برنامه ها در مقطع کارشناسی ارشد در این کشور به زبان انگلیسی ارائه می گردد. یکی از مهمترین ملزومات پذیرش در این مقطع برای دانشجویان بین المللی برخورداری از مدرک زبان انگلیسی آیلتس می باشد. حداقل نمره مورد قبول در مدرک آیلتس در دانشگاه های این کشور 6.5 تعیین گردیده است. دانشجویان برای درخواست پذیرش خود به دانشگاه های این کشور می باید مدارک زیر را ارائه نمایند:

  • ارائه مدارک کارشناسی با ریزنمرات آنها از دانشگاه های معتبر و مورد تأیید کشور سوئد
  • رزومه تحصیلی
  • پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار
  • انگیزه نامه تحصیلی
  • سوابق کاری متقاضی

ارائه مدارکی که تمکن مالی دانشجو را برای پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور بیان می نماید. جهت اطلاع از شاخص هزینه زندگی در شهرهای مختلف این کشور نمودار زیر را مشاهده بفرمائید:

شاخص هزینه زندگی در شهرهای مختلف سوئد

ناگفته نماند برخی از دانشگاه های این کشور پیش نیازهایی همچون برخورداری از معدل بالا و یا گذراندن برخی از واحدهای درسی برای کسب تخصص تعیین نموده اند. دانشجویان پس از مصاحبه و ارسال درخواست خود از دیگر شرایط دانشگاه های مورد نظر در این کشور مطلع خواهند گردید. دانشجویان بین المللی جهت تحصیل در این کشور نیاز به اخذ ویزای تحصیلی سوئد خواهند داشت.

هزینه های تحصیل کارشناسی ارشد در سوئد

تحصیل در سوئد برای دانشجویان اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا رایگان است. اما دانشجویان دیگر کشورها تنها با پرداخت شهریه امکان ادامه تحصیل در این کشور را خواهند داشت. هزینه های تحصیل در سوئد با توجه به رشته و مقطع دانشجویان متفاوت است. هزینه های تحصیل کارشناسی ارشد در سوئد 9000$ الی $15000 (دلار) در سال است. دانشجویان بین المللی در مقطع کارشناسی ارشد از مزایای بیمه رایگان برخوردار هستند. همچنین امکان اخذ بورس تحصیلی سوئد را خواهند داشت.

البته بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی در این کشور متعلق به دانشجویانی می باشد که از سطح علمی و نمرات بالایی برخوردار باشند. دانشجویان در کشور سوئد مجاز به انجام کار ضمن تحصیل هستند. از این طریق می توانند برخی از هزینه های تحصیل و زندگی خود در این کشور را تأمین نمایند. ناگفته نماند دانشجویان بهنگام درخواست پذیرش خود در دانشگاه های سوئد می باید مبلغی معادل 100$ (دلار) بابت بررسی و ارزیابی مدارک تحصیلی خود پرداخت نمایند.

رنکینگ و رتبه دانشگاه های سوئد

اکثر دانشگاه های سوئد در لیست دانشگاه های معتبر و با کیفیت جهان قرار دارند. این دانشگاه ها رتبه ها و رنکینگ های بالایی را بخود اختصاص داده اند. رتبه برخی از دانشگاه های سوئد در جدول زیر نشان داده شده است:

نام دانشگاهرتبه جهانیرتبه QSرتبه ARWU
دانشگاه اوپسالا9511763
دانشگاه لوند12892101-151
دانشگاه استکهلم15320088
دانشگاه گوتنبرگ185256151-200

این کشوراز جمعیت بسیار کمی برخوردار است. در مقابل دانشگاه های متعددی در این کشور وجود دارد. دانشگاه های سوئد علاقمند به جذب دانشجویان بین المللی می باشد. از همین رو هر ساله دانشجویان خارجی زیادی را پذیرش می نمایند. برنامه های تحصیل کارشناسی ارشد علاوه بر تدریس دروس، شامل تحقیق و پروژه نیز می باشد. دانشجویان در پایان این دوره ملزم به ارائه پایان نامه و دفاع از آن هستند. موضوع پایان نامه های دانشجویان با توجه به رشته تحصیلی آنان متفاوت است. جهت تحصیل در مقاطع مختلف در این کشور مقاله تحصیل داروسازی در سوئد یکی از مقالات پیشنهادی ما به شما می باشد.

ویزای تحصیلی سوئد

بطور کلی دانشجویانی که طول دوره تحصیلی آنان بیش از مدت 3 ماه است ملزم به اخذ ویزای تحصیلی این کشور هستند. از آنجائیکه طول دوره تحصیل کارشناسی ارشد در سوئد بیش از 3 ماه طول می کشد، دانشجویان پس از اخذ نامه پذیرش تحصیلی از دانشگاه های این کشور می باید با ارائه مدارک زیر به سفارت سوئد نسبت به دریافت ویزای تحصیلی سوئد اقدام نمایند:

  • پاسپورت معتبر
  • نامه پذیرش تحصیلی
  • عکس
  • مدارکی که تمکن مالی دانشجو را بیان می نماید.
  • مدرک زبان انگلیسی

دانشجویان متأهل امکان مهاجرت تحصیلی به همراه همسر و فرزندان کمتر از 18 سال خود را دارند که در اینگونه موارد دانشجویان ملزم به اخذ ویزای همراه سوئد می باشند. کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تجارب مفیدی که در زمینه های مختلف مهاجرتی دارند، دانشجویان را راهنمایی می نمایند.جهت اتمام دوره تحصیلی و یافتن کار در این کشور مقاله ویزای کار سوئد را بررسی بفرمائید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *