مهاجرت تحصیلی سوئد

کار پس از تحصیل در سوئد

کار پس از تحصیل در سوئد

متقاضیان با اتمام دوره تحصیلی در سوئد 2 راه پیش رو دارند، راه اول ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر و راه دوم یافتن کار پس از تحصیل در سوئد است. شرایط کار در این کشور به اخذ پیشنهادکاری معتبر از سوی کارفرما این کشور باز می گردد. آب و هوای این کشور معتدل می باشد. در بعضی ازقسمت ها آب و هوا سرد می باشد. جمعیت این کشور تقریبا 10 میلیون نفر می باشد. کشور سوئد یکی از مهاجر پذیرترین کشور های دنیا است که بیشتر مهاجران آن فنلاندی می باشند. اهل کار و تفریح خیلی زیاد نیستند. از این رو جایگاه مهمی در فرهنگ سوئد دارد. حقوق کودکان در این کشور باید رعایت شود. به طور مثال پدر و مادر تا 18 ماهگی طفل می توانند سرکار نروند.

شرایط پیدا کردن کار پس از تحصیل در سوئد

مهم ترین عامل برای پیدا کردن کار پس از تحصیل در این کشور، باید به زبان سوئدی مسلط باشید. درست است که زبان اول این کشور انگلیسی می باشد. در این کشور به زبان سوئدی مسلط باشید می توانید شانس بیشتری برای کار کردن پیدا کنید. دومین عامل برای پیدا کردن کار، جمع آوری سابقه و رزومه کاری و تحصیلی مناسب در مدت زمان دوره دانشجویی می باشد. دانشجویان بعد از تمام شدن تحصیل به مدت 6 ماه مهلت دارند که بتواند شغل مورد نظر خود را پیدا کنند. بدین ترتيب امکان تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری را دارید.

عامل دیگر بابت پیدا کردن کار پس از تحصیل در سوئد

در مدت دوران دانشجویی در این کشور به فکر تکمیل رزومه مناسب نباشید. از این رو زمان کمی را دارید که بتوانید بعد از فارغ التحصیل یک سابقه خوب ایجاد کنید. شما می توانید مهم ترین عامل را برای پیدا کردن کار پس از تحصیل را رزومه کاری و سابقه مناسب در مدت زمان تحصیلی جمع آوری کنند.

عامل سوم برای پیدا کردن کار پس از تحصیل در این کشور، دوران کارآموزی و پروژه های پایانی دانشجویی در مدت زمان تحصیل به بهترین شکل ممکن باشد. این مورد برای دانشجویان دوره کارشناسی ارشد در این کشور از اهمیت زیادی دارد. با گذراندن پایان نامه خود با بهترین نمره این امکان را دارید که توانایی خود را بالا ببرید. جهت کار در این کشور ابتدا می باید با شرایط ویزای کار سوئد آشنا شوید.

از این رو در نمودار زیر به بررسی شرایط بازار کار و مقایسه نرخ بیکاری در 3 کشور ایالات متحده آمریکا، نروژ و سوئد می پردازیم:

مقایسه آمار بیکاری در آمریکا، نروژ، سوئد

عامل چهارم برای پیدا کردن شغل مناسب باید روابط قوی با استادان و شاگردان دانشگاهی داشته باشید. به خصوص برای استادان دانشگاه که حتما با صنایع مختلف در ارتباط باشند. این امکان را وجود دارد که مزیت مناسبی برای فرد ایجاد کند که به پیدا کردن شغل مناسب کمک می کنند. از این شرایط می توانید به انجام دادن کارهای نیمه وقت در مدت زمان مشخص اشاره کرد. اگر چه برای مشاغلی که رقابت زیادی دارد ولی با موسسه های کاریابی در این کشور در ارتباط هستند. شما با رزومه کاری بالا و سابقه تحصیلی این امتیازات مناسب را برای شما به وجود می آورد.

چگونگی پیدا کردن کار پس از تحصیل در سوئد

شما می توانید برای پیدا کردن شغل مناسب خود را پیدا کنید، نمایشگاه های گوناگونی هستند که برخی از سمت دانشگاه به آن جا می روند و مشغول به کار می شوند. نمایشگاه ها شما با کارفرمایانی در ارتباط هستند که ارتباط مستقیم با رشته تحصیلی شما دارند. با ارتباط برقرار کردن با این کارفرمایان در مدت چند سال ارتباط مناسبی با هم دارند. از این رو می توانند شغل مناسبی داشته باشند. شما برای پیدا کردن شغل می توانید از شرکت های کاریابی و موسسات آموزشی عالی شغل مورد نظر خود را پیدا کنید. همچنین جهت تحصیل در این کشور پیشنهاد می شود ابتدا مقاله ویزای تحصیلی سوئد را مطالعه بفرمائید.

یادگیری زبان سوئدی

تقریبا تمامی کشورهای اروپایی به زبان انگلیسی صحبت می کنند. اما برای کار کردن در این کشور باید به زبان سوئدی مسلط باشید که بتوانید با شهروندان این کشور ارتباط برقرار کنید. شما می توانید یک کار را به صورت کاملا انگلیسی پیدا کنید. بدین ترتیب با شهروندان این کشور ارتباط برقرار کنید. جهت اخذ اقامت این کشور از طریق کار یا روش های دیگر مقاله اقامت سوئد را از طریق لینک مذکور مطالعه بفرمائید.

کار پس از تحصیل پاره وقت یا نیمه وقت در سوئد

دانشجویان در این کشور در طول تحصیلات خود این امکان را دارند که به کار های نیمه وقت مشغول شوند. کار پاره وقت به شما یک تجربه خوب را می دهد که بعد از تمام شدن تحصیلات می تواند کار تمام وقت انجام دهید. رقابت برای شغل های تمام وقت زیاد می باشد. اما پیدا کردن کار ممکن می باشد. شما در مراکز جستجوی کار می توانید کسب و کار های تمام وقت را کسب کنید.

سایت های کاریابی سوئد

متقاضیان پس از اتمام دروس می توانند جهت کار از طریق سایت های کاریابی به صورت آنلاین مدارک خود را ارسال نمایند. بدین ترتیب به دنبال پیدا کردن کار باشند. بدین ترتيب مشغول به کار شوند. کارشناسان ارشد و حرفه ای ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با توجه به شرایط شما، روش ها و گزینه های مناسبی در مورد کار پس از تحصیل در سوئد ارائه می دهند. جهت اطلاع از سایر روش های مهاجرتی به این کشور مقاله سرمایه گذاری در سوئد را مطالعه بفرمائید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *