مهاجرت تحصیلی سوئد

تحصیل دکتری در سوئد

تحصیل دکتری در سوئد

تحصیل دکتری در سوئد صورت رایگان می باشد و علاوه بر این دانشجویان در این مقطع تحصیلی با انجام پروژه ها حقوق و دستمزدهایی نیز دریافت می نمایند. تمامی موارد ذکر شده از جمله جذابیت های تحصیل دکتری در این کشور بشمار می رود. از همین رو دانشجویان بین المللی زیادی پس از اخذ مدرک کارشناسی ارشد برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری به کشور سوئد مراجعه می نمایند. از دیگر جاذبه های تحصیل در این کشوراین است که دانشجویان پس از اتمام دوره های تحصیلی خود امکان تبدیل نمودن اقامت خود به ویزای کاری این کشور را دارند. از این طریق اقامت کشور سوئد را دریافت نمایند.

سوئد یکی از کشورهای پیشرفته اروپایی است که از فرهنگ و سابقه تاریخی طولانی برخوردار می باشد. دانشگاه های این کشور در متدهای آموزشی خود از روش های نوآورانه و خلاقانه بهره می گیرند. بطور کلی می توان گفت تحصیل دکتری در سوئد برای آن دسته از دانشجویانی که قصد ایجاد کسب و کار و تولید نوآورانه را دارند، گزینه مناسبی است. مشاورین و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از تجارب مفیدی در زمینه تحصیل، کار، سرمایه گذاری و غیره در کشورهای مختلف برخوردارند. این مجموعه مفتخر به راهنمایی و یاری رساندن به متقاضیان علاقمند به مهاجرت می باشند.

شرایط تحصیل دکتری در سوئد

سوئد یکی از کشورهای شبه جزیره اسکاندیناوی است که دارای 10 میلیون جمعیت می باشد. این کشور با وجود جمعیت پائین از دانشگاه های معتبر زیادی برخوردار می باشد. با توجه به جذابیت های تحصیل در این کشور، هر ساله دانشجویان زیادی برای ادامه تحصیل این کشور را بر می گزینند. تمامی دانشجویان در سوئد امکان تحصیل رایگان در مقطع دکتری را خواهند داشت.

همچنین دانشگاه های این کشور به آن دسته از دانشجویان واجد شرایط ماهانه حقوقی معادل 20000SEK (کرون سوئد) پرداخت می نمایند. دانشجویان این دوره با این مقدار حقوق به راحتی می توانند هزینه زندگی در سوئد را پوشش دهی نمایند. دانشگاه های این کشوراز پیشینه پر افتخاری برخوردار هستند. بطوریکه بیش از 32 جایزه نوبل متعلق به دانشگاه های این کشور می باشد. تحصیل دکتری در این کشور به مدت 4 سال طول خواهد کشید. دانشجویان ملزم به گذراندن 240 واحد درسی در طول این مدت می باشند. با توجه به شرایط بسیار مناسب تحصیل دکتری رقابت شدیدی بین دانشجویان بین المللی برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور وجود دارد.

مدارک لازم برای تحصیل دکتری در سوئد

هر یک دانشگاه های این کشور شرایطی را برای پذیرش دانشجویان بین المللی تعیین نموده اند. دانشجویان برای اخذ پذیرش تحصیلی در سوئد می باید ابتدا درخواست پذیرش خود را به همراه مدارک زیر به دانشگاه های مورد نظر خود ارائه نمایند:

  • مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد به همراه ریز نمرات آنها
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی ایلتس
  • انگیزه نامه
  • توصیه نامه
  • ارائه مقالات بین المللی و یا پروپوزال

میانگین آمار دانشجویان بین المللی که این کشور را برای تحصیل انتخاب کرده اند در نمودار زیر شرح داده شده است:

تعداد دانشجویان کشور سوئد

در برخی موارد دانشجویان بین المللی با توجه به رشته تحصیلی خود ملزم به معادل سازی مدرک تحصیلی خود برای تحصیل دکتری در این کشور می باشند. معادلسازی مدارک بدین گونه است که دانشجویان باید 1 یا 2 ترم تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد را مجددا سپری نمایند. در نظر داشته باشید که جهت تحصیل در این کشور ابتدا می باید ویزای تحصیلی سوئد را اخذ نمائید.

شهریه تحصیل دکتری در سوئد

همانطور که در بخش های قبل بیان نمودیم تحصیل در مقطع دکتری در این کشور رایگان است. در برخی موارد دانشجویان در این مقطع حقوق و دستمزدهایی را نیز دریافت می نمایند. علاوه بر این دانشجویان امکان انجام کار ضمن تحصیل در سوئد را نیز دارند، که بدین طریق امکان کسب درآمد در این کشور را خواهند داشت. پارامتر حائز اهمیت در همین خصوص عبارتند از:

پارامترشرح
مجوز کار حین تحصیل30 ساعت در هفته
درآمد به ازای هر ساعت کار دانشجویی10€ (یورو)
هزینه زندگی ماهانه€700 تا 900€ (یورو)

با توجه به افزایش تقاضاء دانشجویان بین المللی برای پذیرش در مقطع دکترا در این کشور، پذیرش دانشجویان بصورت رقابتی و محدود صورت می گیرد. معمولاً دانشجویانی که دارای رزومه های قوی و مقالات بین المللی هستند از شانس بیشتری برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور برخوردار خواهند بود. پیشنهاد ما به دانشجویان عزیز این است که ابتدا برای پذیرش در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد درخواست دهند. پس از پایان تحصیلات خود در مقاطع فوق می توانند برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا اقدام نمایند.

مزایای تحصیل دکترا در کشور سوئد

در بخش های قبل برخی از مزایای تحصیل در مقطع دکترا در این کشور را بطور مختصر بیان نمودیم. در مجموع مزایای تحصیل دکتری در این کشور به قرار زیر است:

  • امکان تحصیل رایگان و اخذ حقوق و دستمزد
  • تحصیل در دانشگاه های معتبر و با کیفیت
  • امکان زندگی در کشوری مرفه با استانداردهای بالا
  • امکان ادامه تحصیل و زندگی در کشوری که مردم آن به زبان انگلیسی تسلط دارند.
  • تحقیقات، روش ها و ایده های خلاقانه و جدید در دانشگاه های سوئد از اهمیت بالایی برخوردار است.

علاوه بر تمامی موارد فوق متأهلین امکان مهاجرت به همراه همسر و فرزندان کمتر از 18 سال خود را خواهند داشت. پس از اتمام تحصیلات خود و یافتن شغل می توانند اقامت سوئد را نیز برای خود و اعضاء خانواده خویش اخذ نمایند.

مزایای تحصیل دکترا در کشور سوئد

بورس دکتری در سوئد

اگر چه تحصیل در مقطع دکتری در این کشور رایگان است. اما همانطور که بیان شد، دانشگاه های این کشور ماهانه حقوقی را به دانشجویان پرداخت می نمایند.  منظور از اخذ بورس تحصیلی سوئد در این مقطع دریافت حقوق و دستمزد در این مقطع می باشد. لازم بذکر است رقابت شدیدی میان دانشجویان بین المللی برای دریافت این کمک هزینه ها می باشد.

دانشجویان برای اخذ بورسیه تحصیلی در این مقطع می بایست از شرایط زیر برخوردار باشند:

آیتمشرح
مدرک زبان انگلیسیآیلتس با حداقل نمره 6.5
سوابق تحصیلی معتبربرخورداری از مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد از دانشگاه های معتبر با نمرات بالا
مدارک بین المللیانتشار کتاب و مقالات بین المللی
استاد مشاورمی توان گفت کسب حمایت استاد مشاور یکی از مهمترین پارامترهای اخذ بورسیه تحصیلی در این مقطع می باشد.

کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با ارائه پیشنهادات بسیار مفیدی در زمینه چگونگی اخذ پذیرش تحصیلی در دانشگاه های مختلف جهان دانشجویان عزیز را یاری و همراهی می نمایند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *