مهاجرت کاری کرواسی

ویزای کاری کرواسی

ویزای کاری کرواسی

رشد و ثبات اقتصادی اخیر در کرواسی باعث شده تا افراد بسیاری از سراسر جهان برای اخذ ویزای کاری کرواسی درخواست دهند. اخذ ویزای کار کرواسی نیاز به داشتن پیشنهاد کاری برای شهروندان ایرانی است.  این کشور بهترین مکان برای شرکت ها و کارگران بین المللی جهت اخذ ویزای کار این کشور می باشد. به طور رسمی کرواسی کشوری است که در جنوب مرکزی اروپا و منطقه مدیترانه واقع شده است. این کشور در حال حاضر به کارگران زیادی نیاز دارد، صنایع زیادی مانند ساختمان سازی و گردشگری وجود دارند که نیروی انسانی کافی ندارند.

در نتیجه اغلب شرکت های کرواسی به دنبال کارگران خارجی برای ایفای این نقش ها هستند. به طور کلی کیفیت محیط کار در کرواسی تاثیر زیادی بر رضایت کلی کار ور زندگی کارگران بین المللی در این کشور دارد. هدف موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از ارائه این مطالب، ارتقاء سطح آکاهی شما عزیزان در خصوص ویزای کاری این کشور بوده است.

اینفوگرافیک ویزای کاری کرواسی

نحوه درخواست ویزای کاری کرواسی

بسته به ملیت متقاضیان نحوه درخوست ویزای کاری کرواسی متفاوت خواهد بود. به طوری که اتباع کشورهای عضو اتحادیه اروپا جهت اطلاع از شرایط کار در کرواسی نیازی به درخواست ویزای کرواسی ندارند. اما کشورهای ثالث بدون دریافت ویزای کاری اجازه کار در این کشور را ندارند. البته روند درخواست ویزای کاری این کشور از کشوری به کشور دیگر نیز متفاوت است. به طور کلی، ساده ترین روش جهت درخواست ویزای کاری تماس با کنسولگری کرواسی در کشور محل اقامت خود می باشد.

علاوه بر این متقاضی می تواند به ایستگاه پلیس محلی نیز نیز مراجعه کند تا درخواست ویزای کاری خود را به ثبت برساند. همچنین متقاضی باید تمام مدارک درخواست شده برای مجوزهای کاری و درخواست های اجازه اقامت خود را به کنسولگری کرواسی ارسال نماید. در نهایت اینکه فرم درخواست ویزای کاری خود را تکمیل و ارائه دهد.

اخذ مجوز کار پس از دریافت ویزای کاری کرواسی

دارندگان ویزای کاری کرواسی، پس از ورود به این کشور باید برای اخذ مجوز کار کرواسی نیز اقدام نمایند. زیرا متقاضیانی که قصد کار در کرواسی را دارند به مجوز کار و اجازه اقامت نیاز دارند. بنابراین متقاضیان خارج از اتحادیه اروپا باید از طریق نمایندگی دیپلماتیک محلی خود در جمهوری کرواسی مجوز کار خود را دریافت کنند. به طور کلی اکثر مجوزهای کار در کرواسی 1 تا 2 سال معتبر هستند.

با این حال جمهوری کرواسی به متقاضیان اجازه می دهد تا در صورت نیاز به ادامه کار در کرواسی، مجوز کار خود را حداقل 60 روز قبل انقضای آن تمدید کنند. البته لازم به ذکر است که مجوز کار کرواسی می تواند به مدت 2 سال تمدید شود. همچنین پس از اقامت و کار در کرواسی به مدت 5 سال، افراد واجد شرایط اقامت دائم کرواسی می شوند. پس از 6 نیز می توانند برای شهروندی مشروط به واجد شرایط بودن اقدام کنند.

اخذ مجوز کار پس از دریافت ویزای کاری کرواسی

معافیت های ویزای کاری کرواسی

جمهوری کرواسی برای تسهیل در امر سفر به این کشور جهت کار معافیت ویزای کاری را برای متقاضیان در نظر گرفته است. به طور کلی انواع خاصی از کارها و فعالیت ها در جمهوری کرواسی به ویزای کاری یا مجوز نیاز ندارند، زیرا معاف هستند. همه کشورهای جهان معافیت های خاص خود را دارند، آنچه ممکن است در یک کشور معاف باشد ممکن است در کشور دیگر نباشد. بنابراین قبل از درخواست ویزای خود باید مقدمات ویزای کاری را به خوبی مطالعه فرمایید. موارد اشاره شده در این قسمت از مقاله، ممکن است تا 90 روز در یک دوره 180 روزه نیازی به ویزا یا مجوز کار نداشته باشند.

این موارد عبارت اند از:

  • افرادی که دارای مجوز انتقال درون شرکتی اتحادیه اروپا از کشوری دیگر هستند.
  • افرادی که فعالیت های مربوط به تاسیس و ثبت شرکت یا مالکیت انحصاری را انجام می دهند.

اخذ ویزای کار کرواسی جهت خود اشتغالی

شرایط اخذ ویزای کاری کرواسی جهت خود اشتغالی در این کشور، بسیار متفاوت است. زیرا برای انجام کار خوداشتغالی یا راه اندازی کسب و کار در کرواسی به اجازه اقامت خودشتغالی نیاز دارید.

برای واجد شرایط بودن جهت اخذ ویزای کاری برای خوداشتغالی در کرواسی باید موارد زیر را رعایت فرمایید:

  • داشتن حداقل 50% مالکیت در یک شرکت یا شرکت انحصاری در کرواسی
  • دارای حقوق ناخالص حداقل 5 برابر بیشتر از متوسط حقوق ناخالص در کرواسی
  • مطمئن شوید که کسب و کار شما در کرواسی با ضرر کار نمی کنید.
  • شما باید حداقل نیاز سرمایه سهام را برآورده کنید.
  • شرکت شما باید حداقل 3 شهروند کرواسی داشته باشد که بر اساس یک قرارداد کار تمام وقت نامحدود استخدام شده باشند.
  • باید حداقل متوسط حقوق ناخالص را به کارکنان خود بپردازید.

علاوه بر این برای دریافت ویزا جهت خوداشتغالی در این کشور باید اسناد و الزاماتی را نیز ارائه دهید. این اسناد و الزامات عبارت اند از:

  • فرم درخواست ویزا جهت خود اشتغالی
  • پاسپورت معتبر ملی که 3 ماه پس از تاریخ خروج مورد نظر شما از کرواسی اعتبار دارد.
  • 3 قطعه عکس در اندازه پاسپورت
  • مدرک اقامت در کرواسی، مانند یک قرارداد اجاره که توسط دفاتر اسناد رسمی در کرواسی تایید شده باشد.
  • ارائه بیمه سلامت معتبر
  • گزیده ای از ثبت دادگاه تجارت برای شرکت در کرواسی
  • ارائه قرارداد کار معتبر برای حداقل 3 شهروند در کرواسی
  • ارائه مدرکی دال بر اینکه کارمندان کرواسی را در صندوق بیمه سلامت و بازنشستگی کرواسی ثبت نام کرده اید.

از دیگر اسناد و الزامات جهت اخذ ویزای کاری برای خود اشتغالی در کرواسی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

اسناد و الزامات جهت اخذ ویزای کاری برای خود اشتغالی در کرواسی

قانون استخدام در کرواسی

بر خلاف اغلب کشورهای اروپایی، قانون استخدام کرواسی از همه کارمندان در این کشور حمایت می کند. زیرا کارفرما موظف است شرایط کاری یکسان را برای کلیه کارکنان دارای صلاحیت ها و مهارت های یکسان فراهم کند. قانون استخدام کرواسی از گروه های خاصی از شاغلین مانند خردسالان، کارمندانی که طبق قانون خاص از حقوق مادر یا والدین استفاده می کنند. همچنین از کارمندانی که از ناتوانی موقت یا دائم رنج می برند نیز حمایت می کند.

به این نکته نیز توجه فرمایید که قراردادهای کار در کرواسی باید به صورت کتبی منعقد شوند. در صورتی که طرفین از امضای کتبی قرارداد کار خودداری کند، کارفرما موظف است قبل از شروع به کار تعهدنامه را به کارمند ارائه دهد.

کاریابی در کرواسی

اگر نمی دانید چگونه در کرواسی شغل پیدا کنید، ممکن است انرژی زیادی را صرف کارهایی کنید که نتایج دلخواه شما را به همراه نخواهد داشت. به ‌روز ماندن در مورد مشاغل آزاد آسان ‌تر است اگر بدانید به کجا نگاه کنید. منابع آنلاین زیادی وجود دارد که در آن می توانید موقعیت های شغلی موجود در کرواسی را جستجو کنید. علاوه بر این، برخی از سایت های اینترنتی مقالاتی را با توصیه هایی منتشر می کنند که می تواند در جستجوی شغل شما کمک کند. به جای جستجوی آنلاین برنامه های شغلی بی پایان، چند شرکتی را که می خواهید برای آنها کار کنید انتخاب کنید و آنها را به طور خاص هدف قرار دهید. اگر مایلید به کرواسی بیایید و به عنوان یک تبعه غیر اتحادیه اروپا کار کنید، این بهترین گزینه شما برای کار است.

اسناد و مدارک مورد نیاز جهت درخواست ویزای کاری کرواسی

اتباع کشورهای خارجی که به دنبال دریافت ویزای کاری کرواسی هستند، باید اسناد و مدارک مورد نیاز را جهت درخواست ویزای کاری این کشور ارائه دهند. یکی از اصلی ترین مراحل در روند درخواست ویزای کار کرواسی جمع آوری مدارک مورد نیاز می باشد. به طور کلی همه متقاضیان برای درخواست ویزای کاری این کشور به اسناد و مدارک زیر نیاز دارند:

اسناد و مدارک مورد نیاز جهت درخواست ویزای کاری این کشورتوضیحات
پاسپورتارائه پاسپورت معتبر ملی همراه با کپی آن
عکسارائه 2 قطعه عکس در اندازه پاسپورت، که اخیرا گرفته شده است.
اثبات توانایی مالیاثبات توانایی مالی متقاضیان در حمایت از خود در زمانی که در کرواسی حضور دارند.
بیمه سلامتارائه مدارکی مبنی بر داشتن بیمه سلامت معتبر
قرارداد کارمتقاضیان بدون داشتن قرارداد کار معتبر، اجازه کار کردن در کرواسی را نخواهند داشت.
داشتن مهارتاثبات مهارت توسط متقاضیان یکی از الزامات اصلی می باشد.

هزینه درخواست ویزای کاری کرواسی

بر خلاف اغلب کشورهای اروپایی مدرن، هزینه درخواست ویزای کاری کرواسی بسیار مطلوب تر است. البته لازم به ذکر است که هزینه درخواست ویزای کرواسی به سفارتی که از آن ویزای کاری خود را درخواست می دهید متفاوت خواهد بود. به طور کلی هنگامی که برای ویزای کاری این کشور درخواست می دهید، باید هزینه ویزا را همانطور که از سفارت درخواست می کنید لازم است پرداخت نمایید. به این نکته نیز توجه فرمایید که، اگر از طریق یک مرکز درخواست ویزای معتبر درخواست می دهید هزینه درخواست شما بالاتر خواهد بود. زیرا علاوه بر هزینه درخواست ویزا باید هزینه خدمات آن مرکز را نیز بپردازید. در نهایت اینکه دستورالعمل های پرداخت را همانطور که توسط دفتری که از آن درخواست خود را ارسال می کنید دنبال کنید.

در نمودار زیر می توانید هزینه درخواست ویزای کاری کشورهای مختلف اروپایی را مشاهده فرمایید:

هزینه درخواست ویزای کاری کشورهای مختلف اروپایی

مدت زمان پردازش و اعتبار ویزای کاری کرواسی

یکی از اصلی ترین چالش های متقاضیان ویزای کاری کرواسی، مدت زمان پردازش و اعتبار ویزای کاری این کشور می باشد. به همین جهت برخی از افرادی که در انتظار پردازش ویزای کار این کشور خود هستند، به دلیل طولانی بودن مدت پردازش ویزا از سفر به کرواسی و اخذ ویزای کشور منصرف می شوند. البته لازم به ذکر است که بدانید، زمان رسیدگی به ویزای کار کرواسی به عواملی مختلفی بستگی دارد. عوامل تعیین کننده در روند پردازش ویزای کاری این کشور شامل سفارتی که درخواست شما را بررسی می کند، زمان سال و نحوه جمع آوری مدارک شما می باشد. به طور مثال اگر مدارک مفقود یا نادرست را به کنسولگری کرواسی ارائه کرده اید، ممکن است زمان پردازش ویزای کاری شما طولانی تر شود. در نهایت اینکه زمان پردازش ویزای کاری این کشور ممکن است بین 30 تا 45 روز کاری طول بکشد.

مدت زمان پردازش و اعتبار ویزای کاری کرواسی

مشاغل مورد نیاز کرواسی در سال 2023

کرواسی کشوری کوچک با تاریخ غنی است. شهرهای جذاب تاریخی، کوه‌ های زیبا، مناظر چشمگیر، دریای آبی آدریاتیک، آبشارهای شگفت ‌انگیز و پارک ‌های ملی شگفت ‌انگیز، کرواسی را به خاطر زیبایی ‌های طبیعی‌ا ش قابل شناسایی کرده است. کیفیت زندگی دلپذیر و بالا و نرخ پایین جرم و جنایت تضمین می کند که کرواسی مکانی عالی برای زندگی و کار است.

کمبود نیروی کار در سطح ملی در بخش ها و مشاغل زیر برای سال 2023-2024 اعلام شده است:

  • صنایع ساختمانی، تولیدی و فرآوری: آجرپز، نجار، جوشکار، نصاب المان ‌های ساختمانی، اپراتور ماشین ‌آلات ساختمانی، سنگ ‌تراش، جابجایی جرثقیل، لوله ‌کش، نقاش، سقف‌ ساز، لوله ‌کش، نصاب برق، نصاب گرمایش و تهویه مطبوع، عایق رطوبتی، نصب ‌کننده فلزات سازه، مخزن کاشی و سرامیک، ایزوله، قفل ساز، الکترومونتر، تعمیرکار برق
  • حمل و نقل: راننده کامیون، راننده کامیون با تریلر، مکانیک خودرو
  • بخش مهمان نوازی: سرآشپز ملی، قصاب، نانوا، آشپز شیرینی
  • مراقبت های بهداشتی و خدمات اجتماعی: پزشکان پزشکی، پرستاران، تکنسین های پزشکی مجرب؛
  • خدمات مدیریت و فناوری اطلاعات: برنامه نویس، طراح رابط کاربری، مدیر سیستم.

اگر چنانچه مطالب این مقاله برای شما عزیزان مثمر ثمر واقع نشده است، می توانید با مراجعه به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از مطالب بی شمار این سایت در زمینه ویزای کاری کرواسی بهره مند شوید.

سوالات متداول در باب ویزای کاری کرواسی

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب ویزای کاری کرواسی می باشیم:

  • نحوه درخواست ویزای کاری کرواسی چگونه است؟ بسته به ملیت متقاضیان نحوه درخوست ویزای کاری کرواسی متفاوت خواهد بود. به طوری که اتباع کشورهای عضو اتحادیه اروپا جهت کار در این کشور نیازی به درخواست ویزای کرواسی ندارند. اما کشورهای ثالث بدون دریافت ویزای کاری اجازه کار در این کشور را ندارند. البته روند درخواست ویزای کاری کرواسی از کشوری به کشور دیگر نیز متفاوت است. به طور کلی، ساده ترین روش جهت درخواست ویزای کاری تماس با کنسولگری کرواسی در کشور محل اقامت خود می باشد.
  • مشاغل مورد نیاز کرواسی در سال 2023 کدام اند؟ صنایع ساختمانی، تولیدی و فرآوری، حمل و نقل، بخش مهمان نوازی، مراقبت های بهداشتی و خدمات اجتماعی و خدمات مدیریت و فناوری اطلاعات
5/5 - (6 امتیاز)

2 دیدگاه برای “ویزای کاری کرواسی

  1. شکری گفت:

    سلام خدمتتون مرسی از شما بابت مطالب خوبتون در خصوص ویزای کاری کرواسی به نظرم برای من کافی و خوب بود. اگر ممکنه میخواستم بدونم برای مهاجرت کاری به کرواسی میتونم امیدوار باشم که اقامت بگیرم و این اقامت رو بعد از چند سال میتونم بگیرم؟

    1. صادقی گفت:

      سلام خدمت شما بعد از 5 سال می تونید برای اقامت کرواسی اقدام کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *