شرایط کرواسی

هزینه زندگی در کرواسی

هزینه زندگی در کرواسی

هزینه زندگی در کرواسی به نسبت اغلب کشورهای اروپایی بسیار مقرون به صرفه تر است. البته هزینه زندگی در کرواسی بسته به اینکه در زاگرب پایتخت کرواسی یا یک شهر توریستی ساحلی کوچکتر زندگی می کنید بودجه شما برای زندگی متفاوت خواهد بود. البته به این نکته نیز توجه فرمایید که از زمان پیوستن کرواسی به اتحادیه اروپا، قیمت ها به ناچار در این کشور افزایش یافته اند. امروزه مهاجرت به کرواسی به عنوان یک مقصد سفر واقعا جذاب شناخته می شود که از روز استقلال این کشور محبوبیت پیدا کرده است.

علاوه بر این اکثر کشورهای اروپای غربی و آمریکایی ممکن است با اقامت در این کشور احساس ثروتمندی کنند. از سوی دیگر تنوع این کشور و تغییرات ژئوپلیتیکی آن تاثیر زیادی بر اقتصاد داشته است. ارائه این مقاله توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت کمک های شایانی را به شما عزیزان در باب هزینه های زندگی در این کشور خواهد کرد.

اینفوگرافیک هزینه زندگی در کرواسی

بررسی هزینه های زندگی کلی در کرواسی

امروزه کرواسی به عنوان یک مقصد سفر واقعا جذاب شناخته می شود که از روز استقلال محبوبیت پیدا کرده است. طبیعت مدیترانه‌ ای با کوه ‌ها، دامنه ‌های سرسبز، سواحل و ساختمان ‌های دست ‌ساز، این کشور را به یکی از مکان‌ های برجسته تبدیل کرده است. تنوع کشور و تغییرات ژئوپلیتیکی آن تأثیر زیادی بر اقتصاد داشت. گردشگران اروپای شرقی باید انتظار داشته باشند که بیشتر هزینه کنند. در عین حال، اکثر اروپایی ‌های غربی و آمریکایی ‌ها ممکن است با اقامت در این کشور احساس ثروتمندی کنند.

جالب اینجاست که مردم کرواسی بیشترین بخش از پول خود را در بازارها و پرداخت قبوض خرج می کنند. کمترین هزینه به پوشاک و کفش می رسد. اگر می ‌خواهید هزینه‌ های خود را از قبل محاسبه کنید، به این واقعیت‌ها توجه کنید: 3 خرج  بزرگ در این کشور غذا خوردن، رانندگی و اجاره هستند. مردم محلی معمولاً هزینه زیادی برای ورزش و اوقات فراغت، پوشاک، کفش و خدمات آب و برق نمی پردازند. اگر می‌خواهید مانند افراد معمولی در کرواسی باشید، یک آپارتمان در مرکز شهر اجاره کنید، از بازارها غذا بخرید، اغلب بیرون غذا بخورید و با تاکسی به خانه برگردید.

هزینه زندگی در کرواسی در بخش حمل و نقل

زیرساخت های مناسب و با کیفیت بالای حمل و نقل در کرواسی یاعث شده تا هزینه زندگی در کرواسی در بخش حمل و نقل کاهش قابل توجهی را تجربه کند. طبق آمار رسمی در سال 2023 حدود 85% از جمعیت این کشور از حمل و نقل عمومی استفاده کرده اند. اما اگر عاشق رانندگی هستید می توانید در این کشور با خوردروی شخصی خود به نقاط مختلف کرواسی سفر کنید.

البته این نکته را در نظر بگیرید که قیمت هر لیتر بنزین در کرواسی حدود 115HRK (کونا کرواسی) می باشد. که نسبت به قیمت سوخت در کشورهای دیگر اروپایی نسبتا بالا است. به همین دلیل است که اغلب مردم کرواسی از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می کنند.

در جدول زیر می توانید هزینه انواع وسایل حمل و نقل در کرواسی را مشاهده فرمایید:

انواع وسایل حمل و نقل در کرواسیقیمت به کونا کرواسی
بلیط یک طرفه اتوبوس23HRK
شارژ بلیط ماهانه اتوبوس290HRK
بلیط مترو25HRK
ترواموا29HRK

هزینه زندگی در کرواسی در بخش مسکن

یکی از اصلی ترین بخش های هزینه زندگی در کرواسی بخش مسکن در این کشور می باشد که تقریبا نیمی از بودجه ماهانه شما را به خود اختصاص می دهد. البته هزینه زندگی در کرواسی در بخش مسکن، به شهر و اقامتگاه شما ارتباط مستقیمی دارد. هزینه مسکن در کرواسی چیزی است که دانشجویان، گردشگران، مهاجران و بسیاری از مردم محلی به آن علاقه مند هستند. به طور کلی قیمت اجاره مسکن در کرواسی برای افرادی با دستمزد متوسط کاملا قابل قبول است. البته اگر متقاضیان آماده باشند تا نیمی از درآمد خود را برای اجاره پرداخت کنند. البته لازم به ذکر است که ساختمان های یک خوابه در مرکز شهر 250HRK (کونا کرواسی) بیشتر از ساختمان های خارج از شهر هزینه دارند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هزینه ماهانه اقامتگاه ها در کرواسی به جدول زیر مراجعه فرمایید:

انواع مختلف اقامتگاه در کرواسیهزینه اجاره ماهانه به کونا کرواسی
آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر1400HRK
آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر900HRK
آپارتمان 3 خوابه خارج از مرکز شهر1000HRK
آپارتمان 1 خوابه خارج از مرکز شهر500HRK

هزینه زندگی در کرواسی برای دانشجویان

هزینه زندگی در کرواسی برای دانشجویان

به عنوان یک دانشجو مهم است که بدانید هزینه زندگی و تحصیل در کرواسی جهت تحصیل در این کشور چگونه است. هزینه زندگی در کرواسی برای دانشجویان، بسته به اینکه در کجای کرواسی زندگی و تحصیل می کنید متقاوت است. همچنین مهم است که آیا در خوابگاه دانشجویی یا در یک آپارتمان اجاره ای خصوصی زندگی می کنید. به طور کلی هزینه زندگی دانشجویان در این کشور می تواند بین 800HRK تا 1200HRK (کونا کرواسی) متغیر باشد. البته این مقدار هزینه در ماه برای پوشش غذا، مسکن، هزینه های تحصیل، شهریه و هزینه های متفرقه می شود. با این حال هزینه های زندگی دانشجویان در این کشور ممکن است بر اساس ترجیحات و سبک زندگی متفاوت باشد.

به طور مثال وقتی صحبت از محل اقامت دانشجویان و هزینه اقامتگاه های دانشجویی  و اعزام دانشجو به کرواسی می شود گزینه های زیادی وجود دارد. دانشجویان بین المللی می توانند به اتاق های راهرو، خوابگاه مشترک یا اقامتگاه های خصوصی در کرواسی بروند. علاوه بر این خوبی تحصیل در کرواسی این است که چندین رستوران دانشجویی در این کشور وجود دارد که تخفیف دانشجویی ارائه می دهند. شما می توانید با ارائه کارت دانشجویی از تخفیفات ویژه ای حین سفارش غذا بهره مند شوید.

در نمودار زیر می توانید هزینه زندگی در کرواسی برای دانشجویان را در بخش های مختلف مشاهده فرمایید:

هزینه زندگی در کرواسی برای دانشجویان

تفکیک هزینه زندگی در کرواسی

برای اینکه بتوانید هزینه زندگی خود را در کرواسی به خوبی تفکیک و مدیدریت کنید یه این سه بخش اساسی توجه فرمایید. 3 بخش پرهزینه شامل غذاخوردن، رانندگی و اجاره مسکن می شود. علاوه بر این جالب است بدانید که مردم این کشور بیشترین بخش پول خود را در بازارها و پرداخت قبوض خرج می کنند.

اما با وجود بالا رفتن قیمت های در چند سال اخیر، همچنان این کشور به عنوان کم هزینه ترین کشور اروپایی به شمار می رود. علاوه بر این برای کنترل هزینه های خود در این کشور می توانید به مکان هایی در اطراف پایتخت این کشور نقل مکان کنید. با این کار می توانید بخشی از درآمد ماهیانه خود را در این کشور پس انداز کنید.

در نمودار زیر می توانید تفکیک میانگین هزینه زندگی در کرواسی را مشاهده فرمایید:

تفکیک میانگین هزینه زندگی در کرواسی

میزان دستمزد کار در کرواسی

به نسبت اغلب کشورهای اروپایی میزان دستمزد کار نسبتا بالا تر است. به طور کلی حداقل دستمزد ماهانه در کرواسی در سال 2022 حدود 2100HRK تا 2700HRK (کونا کرواسی) بوده است. که این میزان دستمزد اغلب هزینه های زندگی در کرواسی را به طور کامل پوشش می دهد. از سوی دیگر، در بین 100 کشوری که کمترین میزان درآمد ماهانه را دارند کرواسی در رتبه 23 قرار دارد.

البته لازم به ذکر است که بالاترین حقوق مربوط به 10 سال پیش در سال 2023 در سطح 3000HRK (کونا کرواسی) برای کارمندان در نظر گرفته شده است. همچنین از این مبالغی که در خصوص دستمزد کار در کرواسی مطرح شد، 4% به عنوان مالیات کسر می شود.

هزینه زندگی در کرواسی برای یک فرد مجرد

هزینه زندگی در کرواسی برای یک فرد مجرد

طبق آمار به دست آمده در سال 2023 حدود 75% از افرادی که به کرواسی مهاجرت کرده اند جوانان هستند. به همین جهت برآورد هزینه زندگی در کرواسی برای یک فرد مجرد از اهمیت بالایی برخوردار است. به طور کلی هزینه زندگی در کرواسی برای یک فرد مجرد بین 1900HRK تا 3500HRK (کونا کرواسی) در ماه می باشد. البته لازم به ذکر است که این مبلغ برای زوج ها کمتر خواهد بود. از سوی دیگر این اعداد و ارقام در خصوص هزینه زندگی در کرواسی، تحت تاثیر سبک زندگی شما در کرواسی تغییر خواهد کرد. علاوه بر این شهری که در کرواسی برای زندگی انتخاب کرده اید نیز در هزینه زندگی افراد مجرد در کرواسی تاثیر خواهد داشت. به طور کلی قیمت تمامی اقلام در کرواسی در چند سال گذشته رو به افزایش بوده است. بخش از این افزایس حقوق مردم و بخشی اثر طبیعی رونق گردشکری در کرواسی بوده است.

در نمودار زیر می توانید روند رو به رشد هزینه زندگی در کرواسی را طی سالهای اخیر مشاهده فرمایید:

روند رو به رشد هزینه زندگی در کرواسی

هزینه زندگی در کرواسی در بخش مواد غذایی

همواره یکی از اصلی ترین مقوله های اقتصادی در مبحث هزینه زندگی در کرواسی، بخش مواد غذایی در این کشور بوده است. زیرا هزینه موارد غذایی در کرواسی به نسبت اغلب کشورهای اروپایی مدرن، نسبتا بالاتر خواهد بود. اگر بخواهیم در خصوص هزینه مواد غذایی یک خانواده 4 نفره در کرواسی بگوییم، هزینه مواد غذایی یک خانواده 4 نفره در کرواسی حدود 8500HRK (کونا کرواسی) در ماه خواهد بود. البته لازم به ذکر است که بالا بودن هزینه مواد غذایی در کرواسی بیشتر به دلیل ارگانیک بودن اغلب مواد غذایی در این کشور می باشد. به طور کلی مردم کرواسی همواره سعی می کنند که غذاهای سالم را در این کشور مصرف کنند. البته هزینه مواد غذایی در کرواسی برای افراد مجرد در کرواسی بسیار پایین تر خواهد بود و چیزی حدود 2800HRK (کونا کرواسی) در ماه خواهد بود.

به این نکته مهم نیز توجه فرمایید که هزینه زندگی در کرواسی به ویژه در بخش مواد غذایی به سبک زندگی خانواده ها نیز بستگی خواهد داشت. به طور مثال اگر شما همواره غذای خود را در خانه طبخ کنید، و کمتر به رستوران های این کشور مراجعه کنید، هزینه های زندگی شما در بهخس مواد غذایی بسیار کاهش خواهد یافت. در جدول زیر می توانید قیمت اقلام ضروری مواد غذایی در کرواسی را مشاهده فرمایید:

اقلام ضروری مواد غذایی در کرواسیقیمت به HRK (کونا کرواسی)
مرغ کامل (1 کیلوگرم)120HRK
برنج (1 کیلوگرم)250HRK
تخم مرغ (12 عدد)95HRK
پنیر (500 گرم)59HRK
شیر (1 لیتر)35HRK
سیب زمینی (1 کیلوگرم)40HRK
موز (1 کیلوگرم)59HRK
نان (300 گرم)32HRK
آب معدنی (2 لیتر)19HRK

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هزینه ها و شرایط مهاجرت به سایر کشورها می توانید با مشاوران مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

سوالات متداول در باب هزینه زندگی در کرواسی

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب هزینه زندگی در کرواسی می باشیم:

  • میزان دستمزد کار در کرواسی چقدر است؟ به نسبت اغلب کشورهای اروپایی میزان دستمزد کار نسبتا بالا تر است. به طور کلی حداقل دستمزد ماهانه در کرواسی در سال 2022 حدود 2100HRK تا 2700HRK (کونا کرواسی) بوده است. که این میزان دستمزد اغلب هزینه های زندگی در کرواسی را به طور کامل پوشش می دهد. از سوی دیگر، در بین 100 کشوری که کمترین میزان درآمد ماهانه را دارند کرواسی در رتبه 23 قرار دارد.
  • میانگین هزینه زندگی در کرواسی چقدر است؟ هزینه زندگی در این کشور 896$ (دلار) است که 1.04 برابر کمتر از میانگین جهانی است. کرواسی از نظر هزینه زندگی در بین 197 کشور در رتبه 78 قرار دارد.
4.8/5 - (38 امتیاز)

2 دیدگاه برای “هزینه زندگی در کرواسی

  1. فائزه گفت:

    سلام خسته نباشید وقتتون بخیر واقعا مقاله کاملی بود و هرچی که سوال داشتم دربارش گفته بودید و تو نمودارهاتون اورده بودید. من مقاله های مرتبط با کرواسی رو تو سایتتون مطالعه کردم به نظر شما باتوجه به هزینه و درآمد مشاغل میشه یه زندگی مرفه رو بعد از چند سال تو گرواسی تجربه کرد؟

    1. صادقی گفت:

      سلام بسته به مهارت شخصی شما دارد. در خصوص کار در کرواسی محتوا لینک شده در متن را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *