مهاجرت سرمایه گذاری در کرواسی

سرمایه گذاری در کرواسی

سرمایه گذاری در کرواسی

محیط کسب و کار محور، نیروی کار ماهر و چند زبانه باعث شده تا سرمایه گذاری در کرواسی به یکی از اهداف سرمایه گذاران بین المللی تبدیل شود. به طور کلی تمام شرکت های داخلی و خارجی که قصد سرمایه گذاری در کرواسی را دارند به طور مساوی فعالیت می کنند. از سوی دیگر سرمایه گذار خارجی می تواند یک شرکت را تاسیس کند یا در آن شرکت کند. سرمایه گذاری مستقیم خارجی در این کشور عامل مهمی در تقویت رقابت است و محرکی برای ورود به زنجیره های ارزش جهانی است. که با وجود آن سرمایه گذاران خارجی و سرمایه گذاری آنها می توانند دانش و فناوری های تخصصی را ارائه دهند. کرواسی یک بازار آزاد برای سرمایه گذاران خارجی و افرادی که برای تجارت به این کشور می آیند. هدف موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از ارائه این مطالب بالا بردن سطح آگاهی شما عزیزان در خصوص شرایط سرمایه گذاری بوده است.

یکی از مزیت های سرمایه گذاری این است که سرمایه گذاران خارجی دارای ضمانت هایی هستند که برای سرمایه گذاران داخلی در دستری نیست. سرمایه گذاران بین المللی می توانند تحت شرایط مشابه با ساختارهای تجاری محلی کسب و کار در کرواسی راه اندازی کنند. علاوه بر این قانون اساسی کرواسی امکان بازگرداندن رایگان سود یا سرمایه پس از پایان سرمایه گذاری را فراهم می کند. به طور کلی جمهوری این کشور یکی از سریع ترین اقتصادهای اروپای مرکزی در حال رشد بوده است. بنابراین سرمایه گذاری به طور طبیعی در حال افزایش است. تقریبا دو سوم اقتصاد کرواسی در حال جاضر خصوصی شده است و حدود 90% از دارایی های بانک ها در مالکیت خصوصی است.

اینفوگرافیک سرمایه گذاری در کرواسی

واحد پول کرواسی

واحد پول کشور کرواسی کونا با علاکت اختصاری HRK می باشد. در  این بخش به مقایسه واحد پول کرواسی با دلار و یورو می پردازیم:

کونا کرواسی HRKسایر ارزها
1HRK0.897CAD (دلار کانادا)
1HRK0.897€ (یورو)

مهاجرت سرمایه گذاری در کرواسی در سال 2023

کرواسی یکی از سریع ترین اقتصادهای اروپای مرکزی در حال رشد بوده است، بنابراین سرمایه گذاری در کرواسی به طور طبیعی در حال افزایش است. شرکای اصلی تجارت خارجی آن ایتالیا و آلمان هستند. اگرچه تاریخ کرواسی باستانی است، اما از نظر اقتصادی، هنوز یک کشور جدید است. حتی تا سال 1997 به آن درجه سرمایه گذاری اعطا نشد. امروز، پیشرفت های بیشتری در راستای اجرای اصلاحات ساختاری حاصل شده است، هرچند سرعت اصلاحات کند بوده است. تقریباً دو سوم اقتصاد کرواسی در حال حاضر خصوصی شده است و حدود %90 از دارایی های بانک ها در مالکیت خصوصی است که عمدتاً توسط سرمایه گذاران استراتژیک خارجی است.

سالافزایش سرمایه گذاری
202023%
202120%
202222%

در این راستا توصیه می شود از متخصصان مجرب داخلی در زمینه هایی مانند قانون و مالیات مشاوره قبلی بگیرید. با این حال، اساساً باید توجه داشت که تفاوت در اجرای قوانین قابل اجرا به آرامی کاهش می یابد که خبر خوبی برای سرمایه گذاران بالقوه است. عامل اصلی کمک کننده برای آن دیجیتالی شدن و بهبود کارایی ادارات دولتی و بهبود اتصال دیجیتال و زیرساخت در مناطق روستایی بیشتر است.

بهترین گزینه ها جهت سرمایه گذاری در کرواسی

کرواسی گزینه های بسیاری برای سرمایه گذاری در این کشور به متقاضیان ارائه می دهد. از مهمترین گزینه های سرمایه گذاری می توان به بخش های پزشکی، آموزشی و حمل و نقل اشاره کرد. در مورد خدمات پزشکی می توان به این موضوع اشاره کرد که، مراکز پزشکی و توانبخشی با فناوری بسیار پیشرفته بسیار مورد تقاضا هستند. جراحی های مراقبت های زیبایی و قلب و عروق طی سال های اخیر مورد استقبال اغلب سرمایه گذاران بین المللی قرار گرفته است. به همین سبب بهترین کلینیک های پزشکی از کشورهای انگلستان و اتریش در حال سرمایه گذاری هستند.

از دیگر گزینه های سرمایه گذاری در کرواسی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سرمایه گذاری در بخش آموزش: با توجه به تحصیل و آموزش توصیه می شود که 2 مدرسه بین المللی با شهریه، به زبان انگلیسی و آلمانی در شهرهای ریجکا و اسپلیت راه اندازی شوند. علاوه بر این برنامه های کمبریج و آکسفورد در شهرهای دوبرنیک، زادار و پولا افتتاح شوند. هدف از ان نوع سرمایه گذاری نه تنها ارتقای آموزش کرواسی و اروپایی شدن است. بلکه جلوگیری از مهاجرت به کرواسی جمعیت جوان و آماده سازی کارکنان برای پروژه های پیشرفته در کرواسی است.
  • سرمایه گذاری در بخش حمل و نقل: در کرواسی از خطوط سریع اروپایی مانند مسیرهای راه آهن مدرن برای اتصال به کشورهای فرانسه و ایتالیا مورد استقبال فراوانی قرار می گیرد. همچنین استفاده گسترده از قایق می تواند در خطوطی از پولا به زادار تا بنادر ریمینی و راونا یک مزیت باشد.

سرمایه گذاری در کرواسی در بخش گردشگری

با داشتن یک محیط طبیعی بکر، میراث فرهنگی و تاریخی با شکوه سرمایه گذاری در کرواسی در بخش گردشگری را بیش از پیش پر رونق کرده است. این کشور مطمئنا برای هر فردی که به دنبال ایجاد یک بازار خاص است امکانات بسیار خوبی دارد. تعداد بسیاری از گردشگران بین المللی به دنبال تعطیلاتی هستند که فراتر از غواصی در ساحل باشد. بنابراین کرواسی برای گردشگری دریایی، گردشگری غواصی، گشت و گذار با قایق های کوچک و گردشگری ماهیگیری عالی است. با این حال پیش بینی روند گردشگری هرگز آسان نیست و تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری مناسب مستلزم مطالعات دقیق است. اما لازم به ذکر است که اداره آمار کرواسی ارقام گردشگری را به طور منظم برای تمامی افراد منتشر می کند.

سرمایه گذاری در کرواسی در بخش گردشگری

سرمایه گذاری در کرواسی در بخش املاک و مستغلات

با توجه به شدت جریان توریستی و افزایش سالانه املاک سرمایه گذاری در املاک و مستغلات به جذاب ترین بخش ثبت سرمایه تبدیل شده است. چنین خریدی به شما کمک می کند با اجاره یا فروش مجدد ملک در کرواسی درآمد کسب کنید. همچنین در صورتی که سرمایه گذاران قصد دریافت اقامت کرواسی و تابعیت این کشور را داشته باشند، وجود املاک و مستغلات مزیت قابل توجهی خواهد بود.

البته لازم به ذکر است که زمین های ساختمانی و همچنین زمین های کشاورزی توسط خارجی ها قابل تملک نیستند. علاوه بر این سرمایه گذاری ردر املاک کرواسی که به عنوان مناطق تجاری طبقه بندی می شوند نیز بسیار محبوب است. پس از تصمیم گیری در مورد نحوه سرمایه گذاری در املاک و مستغلات کرواسی باید به این فکر کنید که دقیقا کجا پول خود را سرمایه گذاری کنید.

گزینه های مختلف برای سرمایه گذاری در املاک و مستغلات کرواسی عبارت اند از:

گزینه های مختلف برای سرمایه گذاری در املاک و مستغلات کرواسی

 

مزایای سرمایه گذاری در کرواسی

جمهوری کرواسی همواره یک لقمه خوشمزه برای سرمایه گذاران بین المللی بوده است. این کشور مزایای بی شماری را برای افرادی که قصد سرمایه گذاری را دارند ارائه می دهد. به طور مثال اقتصاد پایدار کرواسی، اگر چه رویداد های ژئوپلیتیک خارجی بر تورم، تقاضا و عرضه تاثیر گذاشته، اما این کشور همواره دارای اقتصادی پیشرو در اروپا بوده است. از دیگر مزایای این کشور جهت سرمایه گذاری می توان به توسعه فعال گردشگری در کرواسی اشاره کرد.

مقامات این کشور به دنبال جذب گردشگران در تمام طول سال از طریق استراحتگاه های راحت و مجموعه ای از رویدادهای بین المللی هستند. علاوه بر این 8 فرودگاه بین المللی در کرواسی وجود دارد و پروازهایی به تعدادی از شهرهای بزرگ اروپایی که بیش از 1 ساعت طول نمی کشد.

چالش های اساسی جهت سرمایه گذاری در کرواسی

سرمایه گذاری در کرواسی، در کنار مزایای بی شماری که برای سرمایه گذاران بین المللی به همراه دارد، دارای چالش های ظریفی نیز در این زمینه می باشد. زیرا با وجود پیشرفت چشمگیر در اصلاحات قانونی و اداری از زمان استقلال خود، کرواسی همچنان یک اقتصاد در حال توسعه محسوب می شود و مشکلات همچنان وجود دارد. این مشکلات شاما قوه قضاییه گرفتار پرونده های معوقه و فقدان تخصص در امور تجاری می شود. به طور کلی سرمایه گذاری در کرواسی برای افراد کم تجربه با چالش های اساسی همراه خواهد بود.

برای درک بهتر چالش های اساسی در خصوص سرمایه گذاری در کرواسی به جدول زیر مراجعه فرمایید:

چالش های اساسی سرمایه گذاری در کرواسیتوضیحات
مالیاتمالیات های مشاغل در کرواسی بسیار بالا است و این امر باعث رکود اقتصادی این کشور شده است.
وابستگی به گردشگریوابستگی به گردشگری در کرواسی که 20% از تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکسل می دهد، به دلیلی شیوع بیماری همه گیر آسیب دیده است.
بدهی های بی شماربدهی های خصوصی و دولتی در کرواسی همچنان بالا است.
شکاف های نهادیاین شکاف ها شامل مدیریت ناکارآمد، بهداشت، عدالت و همپوشانی سطوح اداری در این کشور می شود.
تنوع کم صنعتیتنوع کم صنعتی و عدم رقابت پذیری در این کشور یکی از اصلی ترین چالش های سرمایه گذاری در کرواسی می باشد.
کمبود نیروی کارکمبود نیروی کار در کرواسی ناشی از مهاجرت کارگران ماهر و کاهش جمعیت این کشور است.

پاسپورت کرواسی از طریق سرمایه گذاری

پاسپورت کرواسی از طریق سرمایه گذاری

ثبت شرکت یا خرید ملک در کرواسی دو گزینه مهم و سودآور برای اخذ پاسپورت کرواسی از طریق سرمایه گذاری می باشد. سیاست های مهاجرتی در سال های اخیر در کرواسی ساده شده است اما ممکن است با پیوستن کرواسی به منطقه شنگن سخت گیری ها آغاز شود. در حال حاضر خارجی ها می توانند به راحتی مشاغل خود را در کرواسی راه اندازی کنند و سرمایه گذاری های مختلفی برای کسب اقامت و شهروندی انجام دهند. در اینجا اطلاعاتی وجود دارد که باید هنگام درخواست شهروندی کرواسی از طریق سرمایه گذاری در سال 2023 در نظر بگیرید:

  • هزینه املاک و مستغلات در کرواسی در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی مقرون به صرفه است.
  • خرید مسکن در کرواسی همراه با اجازه اقامت موقت است که به اقامت دائم تبدیل می شود.

می توان به سادگی در کرواسی شرکت ثبت کرد و به عنوان یک فرد خارجی در این کشور تابعیت کسب کرد.  برخی ممکن است فکر کنند که خرید ملک یا ثبت کسب و کار در کرواسی می تواند بدون کمک انجام شود. توصیه می شود از یک متخصص با تجربه در این زمینه مشاوره بگیرید تا این مسیر به درستی برای شما انجام شود. هیچ حداقل سرمایه ای برای درخواست ویزای طلایی در کرواسی وجود ندارد. اما وقتی نوبت به شهروندی می رسد، همه چیز تغییر می کند. به این ترتیب، حداقل سرمایه گذاری €100000 (یورو) برای ورود به برنامه ضروری است.

مشوق های سرمایه گذاری در کرواسی

کرواسی همواره برای سرمایه گذاران بین المللی از سراسر جهان، که به دنبال سرمایه گذاری در کرواسی هستند مشوق های بی شماری را در نظر گرفته است. این مشوق ها برای افرادی که تجربه کافی برای سرمایه گذاری در خارج از کشور را ندارند بسیار موثر است. از مهمترین مشوق های سرمایه گذاری در کرواسی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

انواع مشوق های سرمایه گذاری در کرواسیتوضیحات
مشوق های مالیاتیدولت کرواسی مشوق های مالیاتی را در قالب نرخ های مالیات بر درآمد در بخش شرکت، به متقاضیان اعطا می کند.
کمک های دولتیسرمایه گذاران بین المللی برای معرفی ایده های نوآورانه خود از کمک های دولتی برخوردار می شوند.
بازگشت سود و سرمایههنگامی که سرمایه گذاری شما در این کشور به پایان می رسد از بازگشت سود و سرمایه خود لذت خواهید برد.
خرید تجهیزاتسرمایه گذاران بین المللی برای خرید تجهیزات و ماشین آلات، واجد شرایط دریافت کمک هزینه با باز پرداخت صفر هستند.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه در امر مهاجرت آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان در زمینه سرمایه گذاری بوده است.

سوالات متداول در باب قوانین و شرایط سرمایه گذاری در کرواسی

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب شرایط و قوانین سرمایه کذاری در کرواسی می باشیم:

  • مزایای سرمایه گذاری در کرواسی چیست؟ اقتصادی پیشرو، توصعه فعال اقتصادی و استقبال ار گردشگران
  • بهترین گزینه ها جهت سرمایه گذاری در کرواسی کدام اند؟ بخش آموزش و حمل و نقل
5/5 - (6 امتیاز)

2 دیدگاه برای “سرمایه گذاری در کرواسی

  1. شهناز گفت:

    سلام خسته نباشید ممنونم از مقاله شما در مورد سرمایه گذاری در کرواسی. برای این سرمایه گذاری ها حداقلی هم وجود داره؟ و با سرمایه گذاری میشه اقامت کرواسی رو گفت؟ و اینکه میشه با سرمایه گذاری در کرواسی خانواده مون رو هم ببریم؟

    1. صادقی گفت:

      حداقل سرمایه برای سرمایه گذاری در کرواسی 200000HRK (کونا کرواسی) می باشد. امکان مهاجرت خانوادگی نیز مهیا می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *