مهاجرت به کشور کرواسی

اقامت در کرواسی

اقامت در کرواسی

مهاجرپذیری کرواسی و سهولت در اخذ اقامت در کرواسی تواسنته جذابیت این کشور را در بین سایر کشورها دوچندان کند. پس از 5 سال اقامت موقت می توان برای کارت اقامت کرواسی اقدام نمود.  این کشور یک مقصد عالی هم برای کارآفرینان خارجی است که می خواهند با اقامت در این کشور سود کسب کنند. هم برای افرادی که قصد دارند بازنشسته شوند و در کشوری بازنشسته شوند که مزایای زیادی ارائه می دهد. در این محتوا موارد زیر توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بررسی خواهد شد:

  • اقامت کاری کرواسی
  • اقامت تحصیلی کرواسی
  • اقامت سرمایه گذاری کرواسی
  • اقامت در کرواسی با خرید ملک
  • اقامت کرواسی از طریق ازدواج

نیروی کار با تجربه، مشوق های ارائه شده توسط دولت و سیستم مالیاتی سودمند، همه عواملی هستند که اقامت را به یکی از اهداف اتباع خارجی تبدیل کرده است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه در امر مهاجرت آماده ارائه بهترین راهکارها به شما عزیزان در خصوص اقامت می باشد. در نهایت اینکه این کشور به عنوان یک کشور پیشرفته اروپایی، چیزهای زیادی برای ارائه به افراد مختلف دارد. در خصوص مهاجرت به کرواسی و اخذ اقامت در این مقاله با ما همره باشید

اینفورگرافیک اقامت در کرواسی

اقامت در کرواسی به صورت موقت

یک تبعه کشور ثالث پس از مهاجرت به کرواسی باید برای اجازه اقامت در کرواسی به صورت موقت اقدام کند و اجازه اقامت موقت در اداره پلیس یا پاسگاه پلیس صلاحیت دار در محل مورد نظر آنها به ثبت می رسد. اما متقاضیان از کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیازی به اخذ اقامت ندارند. به طور کلی اقامت کشورهای ثالث در ماده 6 قانون مرزهای کشورهای حوزه شنگن تصریح شده است. اتباع کشور های ثالث حق اقامت کوتاه مدت در این کشور تا 90 روز در هر دوره 180 روزه را دارند.

شرایط لازم برای اعطاء اقامت موقت در کرواسی به شرح زیر می باشد:

  • به اتباع کشورهای ثالث در صورتی اقامت موقت اعطاء می شود که هدف اقامت موقت خود را ثابت کنند. یا مدرک مسافرتی معتبر داشته باشند.
  • نظم عمومی، امنیت ملی یا سلامت عمومی را تهدید نمی کنند.
  • از ورود و اقامت در این کشور منع نشده باشند.

علاوه بر شرایط ذکر شده جهت اخذ اقامت در کرواسی باید مدارکی را نیز برای درخواست اقامت موقت ارائه دهید. از مهمترین این مدارک و الزامات می توان به موارد زیر شاره کرد:

  • ارائه یک عکس رنگی که در 6 ماه اخیر گرفته شده باشد.
  • ارائه کپی یک سند مسافرتی معتبر
  • اثبات داشتن بیمه درمانی معتبر
  • اثبات داشتن وسایلی برای حمایت از خود در طول اقامت خود در این کشور
  • هزینه خدمات کنسولی مطابق تعرفه های کشور و هزینه های اداری، در صورتی که در یک ماموریت دیپلماتیک جمهوری کرواسی صورت بگیرد. این هزینه اصوللا برای هر فرد 285HRK (کونا کرواسی) می باشد.
  • ارائه مدارکی دال بر عدم محکومیت در کشور مبدا
  • ورود و اقامت متقاضیان در این کشور ممنوع نشده باشد.
  • ارائه اسنادی برای اثبات اینکه فرد متقاضی تهدیدی برای نظم عمومی، امنیت ملی یا سلامت عمومی نمی باشد.

در نمودار زیر می توانید هزینه درخواست اقامت در کشورهای مختلف جهان را مشاهده فرمایید:

هزینه درخواست اقامت در کشورهای مختلف جهان

اخذ اقامت دائم در کرواسی

پس از 5 سال اقامت قانونی مداوم متقاضیان مستحق دریافت اقامت در کرواسی به صورت دائم هستند. در خواست کارت اقامت دائم در کرواسی را تایید می کند باید توسط یک تبعه یکی از کشورهای عضو ارائه شود. یکی از اعضای خانواده ای که تبعه یکی از کشورهای عضو نیست. همچنین به طور مداوم و قانونی با تبعه یکی از کشورهای عضو حداقل 5 سال در کرواسی اقامت داشته است مستحق اقامت دائم خواهد بود.

علاوه بر این قانون مهاجرتی این کشور استثنائات خاصی را تجویز می کند. یعنی دسته هایی از افراد، اعضای خانواده که تبعه کشورهای عضو منطقه اقتصادی اروپا نیستند، می توانند از حق اقامت دائم استفاده کنند. حتی اگر به طور قانونی برای مدت زمان کوتاه تری در جمهوری کرواسی اقامت داشته باشند. به طور کلی فرآیند درخواست اقامت دائم کرواسی، به نسبت اغلب کشورهای اروپایی ساده تر است.

اخذ اقامت کرواسی از طریق تحصیل

اقامت تحصیلی کرواسی از طریق تحصیل در کرواسی برای متقاضیان مهاجرت امکان پذیر است. پس از اتمام تحصیل به شما مجوز اقامت داده می شود. اگر شهروندان اتحادیه اروپا پس از پایان تحصیلات خود در این کشور بمانند، نیازی به درخواست مجوز کار برای اقامت در کرواسی ندارند. اتباع خارجی اتحادیه اروپا می توانند برای اجازه ماندن در این کشور به صورت موقت 5 ساله درخواست دهند، در صورتی که بتوانند مدارکی را نشان دهند که می توانند در طول ماندن در این کشور از زندگی خود حمایت کنند. دانشجویان غیر اتحادیه اروپا که می خواهند پس از اتمام تحصیلات خود در این کشور بمانند، ابتدا باید قبل از تغییر کارت اقامت موقت کرواسی دانشجویی، مطمئن شوند که آیا برنامه تحصیلی آنها به طور حرفه ای شناخته شده است یا خیر. برای تغییر اقامت، مجوز از موقت به دائم، باید کار پیدا کنید، با این کار، واجد شرایط درخواست اجازه اقامت در کرواسی هستید.

اخذ اقامت کرواسی از طریق تحصیل

اخذ اقامت از طریق کار در کرواسی

اتباع کشورهای ثالث می توانند بر اساس مجوز اقامت و کار یا گواهی ثبت کار در کرواسی کار کنند. اتباع کشورهای ثالث می توانند در جمهوری کرواسی فقط در مشاغلی کار کنند که برای آنها مجوز اقامت و کار یا گواهی ثبت کار اعطاء شده است و فقط با آن دسته از کارفرمایان که با آنها وارد کار شده اند. مجوزهای  کار یا گواهی‌ های ثبت کار ممکن است بر اساس نظر مساعد سرویس استخدام کرواسی یا بدون آن، زمانی که اداره یا ایستگاه پلیس صلاحیتدار ممکن است مجوز اقامت و کار را برای دسته‌های مشخص شده از افراد، برای مشاغل مشخص شده صادر کند.

مجوزهای اقامت کاری کرواسی بر اساس نظر مساعد خدمات استخدام این کشور صادر شده است. قبل از ارائه درخواست برای اقامت و اجازه کار، کارفرما باید از خدمات استخدام کرواسی یا دفتر منطقه ای آن درخواست کند تا آزمون بازار کار را انجام دهد.

در جدول زیر شاهد تعداد فرصت های شغلی خالی در کرواسی می باشید:

تعداد فرصت های شغلیسال
25102020
20982021
21362022

واجدین شرایط اخذ اقامت دائم کرواسی

واجدین شرایط اخذ اقامت در کرواسی به صورت دائم عبارتند از:

  • یکی از اعضای خانواده متقاضی یا شریک زندگی یک شهروند این کشور است.
  • عضوی از مردم کرواسی با تابعیت خارجی یا بدون شهروندی است. که وضعیت خود را با گواهی یک نهاد اداری دولتی صلاحیت دار با کروات های خارج از این کشور اثبات می کند. که مشخص شود یه قصد اقامت دائم بازگشته اند.
  • تبعه کشور ثالثی است که اقامت موقت بدون وقفه 3 سال قبل از تاریخ تسلیم درخواست دریافت کرده باشد. همچنین حداقل 10 سال وضعیت پناهندگی داشته باشد که با گواهی یک سازمان اداری دولتی ثابت شود.
  • فرد صغیری است که قبل از تاریخ درخواست اقامت دائم اقامت موقت برای 3 سال بدون وقفه به منظور الحاق خانواده دریافت کرده باشد.

از دیگر شرایطی که باید برای اخذ اقامت به صورت دائم رعایت فرمایید شرط اقامت 5 ساله موقت قبل از درخواست اقامت دائم می باشد. علاوه بر این داشتن سند مسافرتی خارجی معتبر، وسایل حمایت از خود و بیمه درمانی، دانستن زبان کرواتی و خط لاتین از دیگر الزامات می باشد. دانش زبان کرواتی و خط لاتین ممکن است توسط موسسات آموزش عالی یا اجزای آنها صورت پذیرد.

اخذ اقامت در کرواسی از طریق سرمایه گذاری

اخذ اقامت در کرواسی از طریق سرمایه گذاری

یکی از متداول ترین راه را جهت اقامت در کرواسی، سرمایه گذاری در این کشور است. زیرا کرواسی یک کشور اروپایی توسعه یافته است که نه تنها فرصت های تجاری عالی را برای اتباع خارجی ارائه می دهد بلکه استاندارد های عالی زندگی را نیز ارائه می دهد. علاوه بر این اخذ اقامت در کرواسی از طریق سرمایه گذاری دارای مزایای بی شماری است که می توانید حین اقامت در این کشور از آنها بهره مند شوید. البته لازم به ذکر است که سرمایه گذاری در کرواسی جهت دریافت اقامت این کشور، برای اتباع کشورهای اروپایی بسیار ساده تر خواهد بود.

البته لازم به ذکر است که سرمایه گذاری در کرواسی برای اخذ اقامت این کشور، ملزم به رعایت مواردی در این خصوص می باشد. به طور کلی افراد باید واجد شرایط سرمایه گذاری جهت اخذ اقامت در کرواسی باشند. به طور کلی به دنبال چند الزام مهم شهروندان اتحادیه اروپا و کشورهای غیر اتحادیه اروپا می توانند برای اقامت از طریق سرمایه گذاری در کرواسی درخواست دهند. این الزامات به شرح زیر می باشند:

الزامات اساسی جهت اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاریتوضیحات
راه اندازی کسب و کارگام اصلی برای اخذ اقامت کرواسی از طریق سرمایه گذاری راه اندازی کسب و کار در این کشور است.
نام تجاریانتخاب نام تجاری مناسب از اصلی ترین الزامات محسوب می شود.
سرمایه گذاری مطلوبسرمایه گذاری حداقل 3500000HRK (کونا کرواسی) و استخدام حداقل 4 کارگر از کرواسی
ثبت نام مالیاتشروع کسب و کار و فرآیند سرمایه گذاری در کرواسی بدون ثبت نام مالیاتی در این کشور مقدور نخواهد بود.

اقامت کرواسی با خرید ملک

بر اساس ماده 57 قانون خارجی، فهرستی از شرایط وجود دارد که تحت آن یک شهروند غیر اتحادیه اروپا می تواند اقامت کرواسی با خرید ملک را به صورت موقت دریافت کند. قانون می گوید اقامت موقت به شهروند کشور ثالثی اعطا می شود که قصد اقامت یا اقامت در جمهوری کرواسی را به منظور موارد زیر دارد:

  • تحصیل
  • کار
  • برای اهداف دیگر

یک شهروند کشور ثالث می تواند پس از انقضای مدت 6 ماه از انقضای اعتبار اقامت موقت تأیید شده، درخواست تنظیم اقامت موقت برای اهداف دیگر ارائه دهد.  “اهداف دیگر” برای انواع برنامه های اقامتی است که به صلاحدید پلیس ارائه می شود که امور مهاجرت را مدیریت می کند. گرفتن اقامت بر اساس مالکیت ملک یکی از این برنامه هاست.

این چیزی است که باید در مورد دریافت مجوز اقامت کرواسی با خرید ملک بدانید:

  • شما فقط می توانید اقامت موقت 1 ساله دریافت کنید.
  • شما نمی توانید در کرواسی کار کنید.
  • قابل تمدید نیست (یعنی می توانید آن را پشت سر هم انجام دهید)، اما نمی توانید دوباره برای آن درخواست دهید.
  • ملک باید دارای منطقه مسکونی باشد و شما باید در آن زندگی کنید.
  • حداقل قیمت خرید برای واجد شرایط بودن وجود ندارد.
  • اگر متاهل هستید، هر دوی شما باید به عنوان مالک در لیست قرار بگیرید.

دلایل اقامت در کرواسی

اتباع کشورهای خارجی که قصد اقامت در کرواسی را دارند، به دلایل مختلفی این کشور را برای زندگی انتخاب می کنند. از مهمترین دلایل اقامت در کرواسی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

دلایل اقامت در کرواسیتوضیحات
کیفیت زندگیکرواسی یکی از بی نظیر ترین سبک های زندگی در جهان را دارد. زیرا کروات ها ارزش قابل توجهی برای گذراندن زمان با کیفیت با خانواده و دوستان قائل هستند.
هزینه زندگیهزینه زندگی در کرواسی بر خلاف اغلب کشورهای مدرن اروپایی بسیار پایین تر است. از سوی دیگر، خبر خوب این است که اگر از بازارهای محلی این کشور خزید کنید تخفیفات باور نکردنی را در مورد غذاهای خوش این کشور دریافت خواهید کرد.
زبانزبان کرواتی زبان رسمی این کشور است، با این حال بخش بزرگی از مردم به زبان انگلیسی در سطح بالایی از مهارت صحبت می کنند.

برای آشنایی بیشتر با شرایط دریافت اقامت، با مشاوران مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

سوالات متداول در باب اقامت کرواسی

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب اقامت در کرواسی می باشیم:

  • اخذ اقامت کرواسی به صورت دائم به چه صورت است؟ پس از 5 سال اقامت قانونی مداوم متقاضیان مستحق دریافت اقامت به صورت دائم هستند. در خواست کارت که حق اقامت دائم در کرواسی را تایید می کند باید توسط یک تبعه یکی از کشورهای عضو ارائه شود. یکی از اعضای خانواده ای که تبعه یکی از کشورهای عضو نیست. همچنین به طور مداوم و قانونی با تبعه یکی از کشورهای عضو حداقل 5 سال در کرواسی اقامت داشته است مستحق اقامت دائم خواهد بود.
  • واجدین شرایط اخذ اقامت در کرواسی به صورت دائم چه افرادی هستند؟ یکی از اعضای خانواده متقاضی یا شریک زندگی یک شهروند این کشور است.  عضوی از مردم این کشور با تابعیت خارجی یا بدون شهروندی است. که وضعیت خود را با گواهی یک نهاد اداری دولتی صلاحیت دار با کروات های خارج از جمهوری کرواسی اثبات می کند. که مشخص شود یه قصد اقامت دائم بازگشته اند. تبعه کشور ثالثی است که اقامت موقت بدون وقفه 3 سال قبل از تاریخ تسلیم درخواست دریافت کرده باشد.  فرد صغیری است که قبل از تاریخ درخواست اقامت دائم اقامت موقت برای 3 سال بدون وقفه به منظور الحاق خانواده دریافت کرده باشد.
4.9/5 - (44 امتیاز)

2 دیدگاه برای “اقامت در کرواسی

  1. فرزین گفت:

    سلام روزتون بخیر و خسته نباشید. درباره اقامت کرواسی سوال داشتم ازتون. اگر بعد از 5 سال تحصیل و کار تو کرواسی بمونم می شه اقامت دائم بگیرم؟ و اینکه مهاجرت تحصیلی به کرواسی روندش راحته؟ پذیرش دانشگاه های کرواسی خوب هست؟

    1. صادقی گفت:

      سلام. بله اخذ اقامت دائم کرواسی پس از 5 سال وجود دارد. در خصوصتحصیل در کرواسی پیشنهاد میشه محتوا لینک شده را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *