مهاجرت تحصیلی کرواسی

آنچه باید درباره تحصیل در کرواسی در سال 2023 بدانید.

تحصیل در کرواسی

تحصیل در کرواسی یک انتخاب ایده آل برای افرادی است که مایل به تحصیل در این کشور هستند یکی از دلایل تحصیل در کرواسی این است که دارای سنت آکادمیک طولانی است. کشور کرواسی دارای 135 موسسه آموزش عالی است که در تمام نقاط کشور واقع شده اند. برای دانشجویانی که به زبان کرواتی صحبت می کنند طیف گسترده ای از برنامه های مدرک یا برنامه های تبادل برای تحصیل در موسسات مختلف در دسترس است.

علاوه بر این فرصت های مختلفی برای افرادی که کرواتی صحبت نمی کنند نیز در دسترس است. زیرا بسیاری از آموزش عالی کرواسی برنامه های مدرک یا دوره ها را برای دانشجویان بین المللی به زبان انگلیسی ارائه می دهند. علاوه بر این سیستم آموزش عالی کرواسی بخشی از منطقه آموزش عالی اروپا است. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط تحصیل و مهاجرت به کرواسی، مار ار در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه و ارائه شده همراهی فرمایید.

اینفوگرافیک تحصیل در کرواسی

بررسی تحصیل در کرواسی

کرواسی مکانی ایده آل برای دانشجویانی است که مایل به تحصیل در کشوری هستند که به دلیل سواحل زیبای خود، ترکیبی از جذابیت های مدیترانه و اروپای جنوب شرقی و میراث غنی تاریخی و فرهنگی خود مشهور است. در کل، کرواسی دارای 133 موسسه آموزش عالی است که در تمام نقاط کشور واقع شده اند. از جمله بیش از 40 موسسه در سواحل دیدنی آدریاتیک کرواسی! بزرگترین دانشگاه کرواسی دانشگاه زاگرب با بیش از 75000 دانشجوی ثبت نام شده است – که آن را به بزرگترین دانشگاه در منطقه جنوب شرقی اروپا تبدیل می کند. دانشگاه زاگرب که در سال 1669 تأسیس شد، همچنین قدیمی‌ترین دانشگاه در منطقه است. برای دانشجویان بالقوه ای که به زبان کرواتی صحبت می کنند (یا در حال تحصیل زبان هستند)، طیف گسترده ای از برنامه های مدرک یا برنامه های تبادل هم می توانید پیگیری کنید.

فرصت های تحصیلی نیز برای دانشجویانی که کرواتی صحبت نمی کنند در دسترس است. بسیاری از مؤسسات آموزش عالی کرواسی برنامه های مدرک یا دوره ها یا مدارس تابستانی را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهند که به زبان انگلیسی تدریس می شوند. برخی از موسسات آموزش عالی نیز دوره های زبان کرواتی را ارائه می دهند. در نهایت، مردم کرواسی با وجود اینکه کشوری با وسعت نسبتاً کوچک با جامعه ای نزدیک به هم هستند، نه تنها خوش آمد می گویند، بلکه چند زبانه نیز هستند. بر اساس یک نظرسنجی که توسط کمیسیون اروپا در سال 2005 انجام شد، 49% از مردم کرواسی انگلیسی، 34% آلمانی، 14% ایتالیایی، 4% فرانسوی و روسی و 2% اسپانیایی صحبت می کنند.

دلایل تحصیل در کرواسی

دلایل بی شماری سالانه هزاران دانشجوی بین المللی را برای اعزام دانشجو به کرواسی جذب می کند. مهمترین دلایل تحصیل در کرواسی عبارت اند از:

  • امنیت بالا در کرواسی، این کشور همواره در بین 20 کشور جهان از لحاظ امنیت بوده است.
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی دانشگاه های کرواسی در بیش از 50 برنامه کارشناسی و کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی برای رشته های مختلف امکان پذیر می باشد.
  • هزینه تحصیل مقرون به صرفه
  • هزینه کم زندگی در کرواسی به نسبت اغلب کشورهای اروپایی بسیار مقرون به صرفه است. به خصوص در بخش اقامتگاه و مواد غذایی
  • مردم محلی دوستانه که در مجموع یافتن دوستان محلی در کرواسی کار بسیار ساده ای است. زیرا این کشور فوق العاده مهمان نواز و دوستانه می باشد.

دلایل تحصیل در کرواسی

شرایط پذیرش دانشگاه ها در باب تحصیل در کرواسی

بسته به وضعیت دانشجویان بین المللی و نوع برنامه تحصیلی که در آن ثبت نام می کنند روند پذیرش دانشگاه جهت تحصیل در کرواسی متفاوت خواهد بود. به طور کلی دانشجویانی که شهروند کشورهای عضو اتحادیه اروپا هستند می توانند در برنامه تحصیلی تحت شرایط مشابه شهروندان کرواسی ثبت نام کنند. پذیرش برای برنامه های تحصیلی به زبان کرواسی از طریق یک سیستم درخواست آنلاین مرکزی انجام می شود که برای آن دانشجویان بین المللی باید فرم درخواست را تکمیل کنند.

حداکثر 10 برنامه تحصیلی که قصد در هر موسسه آموزش عالی در کرواسی درخواست دهند انتخاب کنند. اما برای برنامه های تحصیلی به زبان انگلیسی که دانشجویان بین المللی هدف قرار می دهند شرایط خاصی برای هر موسسه اعمال می شود. از سوی دیگر، برای برخی از برنامه های زبان کرواتی، شهروندان خارجی ممکن است ملزم به شرکت در آزمون زبان کرواتی در سطح B2 باشند.

به طور کلی موسسات آموزشی معیارهای ثبت نام و پذیرش را جهت تحصیل در ابن کشور تعیین می کنند. این معیارها معمولا شامل موارد زیر می شود:

  • ارائه مدارک تحصیلی معتبر که شامل نوع تحصیلات تکمیل شده قبلی می شود.
  • دستاوردهای تحصیلات قبلی که به صورت ریز نمرات ارائه می شود.
  • برای برنامه های کارشناسی به زبان کرواتی ارائه نتایج آزمون های کارشناسی ارشد دولتی الزامی است.
  • در صورت درخواست موسسه آموزش عالی باید نتایج امتحانات تکمیلی طبقه بندی ورودی را ارائه دهید.
  • ارائه دانش، مهارت یا توانایی های ویژه در صورت درخواست موسسه آموزش عالی

در آخر اینکه برای برنامه های تبادل معیارهای انتخاب معمولا بر اساس مدارک تحصیلی و نمرات آموزان نیست. بلکه بر اساس انگیزه دانشجویان است که معمولا از طریق فرم درخواست، انگیزه نامه یا مصاحبه داوطلب ارزیابی می شود.

در نمودار زیر می توانید روند پذیرش دانشگاه های کرواسی را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند پذیرش دانشگاه های کرواسی طی سال های اخیر

تحصیل در کرواسی در محبوب ترین دانشگاه ها

وزارت آموزش و پرورش کرواسی همواره با همکاری دولت، دانشگاه های معتبر با رتبه جهانی را برای افرادی که قصد تحصیل در کرواسی را دارند ارائه می دهد. یکی از قدیمی ترین و مجبوب ترین دانشگاه های کرواسی دانشگاه زاگرب در پایتخت این کشور است.

علاوه بر این دانشگاه زاگرب قدیمی ترین دانشگاه در جنوب شرقی اروپا می باشد که در سال 1668 توسط پادشاه لئوپولد اول تاسیس شد. البته لازم به ذکر است که هنگام پذیرش در دانشگاه زاگرب در کرواسی باید تمام مدارک مورد نیاز را تهیه کنید. زیرا این دانشگاه پذیرش نسبتا سختگیرانه ای را نسب به اغلب دانشگاه های کرواسی و حتی اروپا ارائه می دهد.

برای آشنایی بیشتر با سایر دانشگاه های معتبر این کشور، جهت تحصیل در این کشور به جدول زیر مراجعه فرمایید:

محبوب ترین دانشگاه های کرواسیرتبه جهانیخصوصیات
دانشگاه یوسیپ ژوراج217این دانشگاه در شهر اوسیجک کرواسی قرار دارد و هدف اصلی آن انتقال دانش و آماده سازی فارغ التحصیلان برای کار حرفه ای است.
دانشگاه دوبرونیک193دانشگاه دوبرونیک در سال در سال 2003 در منطقه دوبرونیک کرواسی تاسی شد. علاوه بر این این دانشگاه جوانترین موسسه آموزشی در کرواسی می باشد.
دانشگاه کاتولیک کرواسی351دانشگاه کاتولیک کرواسی در سال 1997 در پایتخت کرواسی، زاگرب تاسیس شد. این دانشگاه دارای 18 پردیس دانشجویی می باشد.
دانشگاه کارلواک262دانشگاه کارلواک با فرمان دولت جمهوری کرواسی در سال 1995 با 2 بخش مهندسی مکانیک و گروه نساجی تاسیس شد.
دانشگاه اسپلیت198این دانشگاه به عنوان یک موسسه عمومی علمی و آموزشی غالب در منطقه در طول 30 سال گذشته توسعه یافته است.

در نمودار زیر می توانید هزینه تحصیل در دانشگاه های کرواسی را مشاهده فرمایید:

هزینه تحصیل در دانشگاه های کرواسی

اخذ ویزای دانشجویی برای تحصیل در کرواسی

اتباع خارجی که قصد تحصیل در کرواسی را دارند باید قبل از ورود به این کشور ویزای دانشجویی خود را دریافت کنند. البته کشورهای اتحادیه اروپا برای ورود و تحصیل دراین کشور نیاز به دریافت ویزای تحصیلی کرواسی ندارند. فرآیند درخواست ویزای دانشجویی کرواسی به نسبت سایر کشورهای اروپایی بسیار ساده تر است. البته متقاضیان پس از دریافت ویزای دانشجویی کرواسی و ورود به این کشور باید برای اقامت تحصیلی این کشور نیز اقدام نمایند.

زیرا شما با ویزای دانشجویی فقط به مدت 3 ماه می توانید در این کشور حضور داشته باشید. در آخر اینکه شما با ویزای دانشجویی کرواسی می توانید از رومانی، بلغارستان و قبرس نیز دیدن فرمایید. چنانچه مطالب این مقاله برای شما مثمر ثمر واقع نشده است.

محبوب ترین دوره ها برای تحصیل در کرواسی

اتباع کشورهای خارجی که به دنبال تحصیل در کرواسی هستند، می توانند در دوره های محبوب این کشور مشغول به کار شوند. به طور کلی یکی از اصلی ترین دلایل تحصیل در این کشور شرکت در دوره های مختلف تحصیلی در این کشور می باشد. از سوی دیگر، کرواسی نیز مانند بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر فرآیند بولونیا را اجزا کرده است. این بدان معنا است که برنامه های تحصیلی در هر 3 سطح آموزش عالی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به دانشجویان بین المللی ارائه می شود. نکته قابل توجخ در خصوص تحصیل در این کشور این است که، هر رشته دارای گزینه های درسی زیادی در دانشگاه های کرواسی می باشد.

اخذ بورسیه جهت تحصیل در کرواسی

دانشجویان بین المللی که به دنبال تحصیل در کرواسی هستند، اما بضاعت مالی کافی برای پوشش هزینه های تحصیل در این کشور را ندارند می توانند از بروسیه تحصیلی کرواسی استفاده کنند. بورسیه تحصیلی کرواسی توسط دولت این کشور با همکاری دانشگاه های کرواسی به دانشجویان مستعد کم بضاعت اعطا می شود. البته لازم به ذکر است که بدانید، بورسیه تحصیلی کرواسی بر اساس شایستگی به متقاضیان ارائه می شود. به طور کلی در سال 2023 کرواسی چندین بورسیه تحصیلی مختلف را به دانشجویان بین المللی اعطا کرده است که برخی از آنها به طور کامل و برخی دیگر تا حدی نیازهای مالی دانشجویان را تامین می کند. علاوه بر این، تمامی دانشگاه های کرواسی اکنون درخواست های بورسیه تحصیلی برای سال تحصیلی جدید را تحت برنامه بروسیه دولت کرواسی می پذیرند.

برای اینکه بیشتر با انواع بورسیه جهت تحصیل در این کشور آشنا شوید، جدولی را برای شما عزیزان تهیه کرده ایم که در این بخش از مقاله به آن خواهیم پرداخت:

انواع بورسیه برای تحصیلتوضیحات
بورسیه های دانشگاه مدیریت و اقتصاد زاگربدانشجویانی که علاقه مند به تحصیل در رشته مدیریت یا تجارت در کرواسی هستند، بورسیه دانشگاه مدیریت و اقتصاد زاگرب بهترین گزینه برای آنها خواهد بود.
بورسیه تبادل اروپای مرکزیاین بورسیه یک برنامه تبادلی معروف در اروپای مرکزی است که مخفف برنامه تبادل اروپای مرکزی برای مطالعات دانشگاهی است.
بورسیه های تحقیقاتیبورسیه های تحقیقاتی در کرواسی توسط وزارت علوم، آموزش و ورزش کرواسی برای متقاضیان در دسترس خواهد بود.
بورسیه های برنامه دو جانبهبورسیه دو جانبه کرواسی کمک های آموزشی را در قالب مبادلات دانشجویی و همچنین حمایت مالی برای طرح های تحقیقاتی ارائه می دهد.

می توانید با مراجعه به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از مقالات بی شمار در زمینه مهاجرت، ساعت زاگرب کرواسی و سایر بهره مند شوید.

سوالات متداول در باب تحصیل در کرواسی

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب تحصیل در کرواسی می باشیم:

  • دانشگاه های معتبر جهت تحصیل در کرواسی کدام اند؟ دانشگاه یوسیپ ژوراج، دانشگاه دوبرونیک، دانشگاه کاتولیک کرواسی، دانشگاه کارلواک، دانشگاه اسپلیت
  • چرا تحصیل در کرواسی مورد توجه قرار گرفته است؟ امکان تحصیل به زبان انگلیسی دانشگاه های کرواسی در بیش از 50 برنامه کارشناسی و کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی برای رشته های مختلف امکان پذیر می باشد. هزینه تحصیل مقرون به صرفه
5/5 - (7 امتیاز)

2 دیدگاه برای “آنچه باید درباره تحصیل در کرواسی در سال 2023 بدانید.

  1. حدیثه گفت:

    سلام ممنون از مقاله تقریبا کاملتون اینکه هزینه هارو گفته بودید خیلی خوب بود. کرواسی کلا برای تحصیل و کار خوبه؟ میشه با همین هزینه تو یه کشور دیگه که بهتر باشه هم تحصیل کرد؟ چون دانشگاه هاش خیلی معروف نیستن یعنی مدارک برای کار تو کشورهای دیگه هم معتبر نیست؟

    1. صادقی گفت:

      سلام دانشگاه های کشور کرواسی مورد تائید هستند. در خصوص تحصیل در کرواسی می توانید با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *