مهاجرت به کشور کرواسی

قوانین مالیاتی در کرواسی

قوانین مالیاتی در کرواسی

قوانین مالیاتی در کرواسی به نسب برخی از کشورهای مدرن اروپایی قوانین گسترده ای در حوزه های مختلف به اتباع کشورهای خارجی ارائه می دهد. علاوه بر این، قوانین مالیاتی در کرواسی از نرخ های مالیاتی حاشیه ای در این کشور استفاده می کنند به این معنی که با افزایش درآمد، مالیات بیشتری را در این کشور می پردازند. علاوه بر این، طبق قوانین مالیاتی در کرواسی، نرخ مالیاتی در این کشور به براکت های مختلفی تقسیم می شوند. همچنین مالیات هایی که در این کشور می پردازید، بر اساس این است که درآمد شما در کدام یک از گروه های مالیاتی قرار می گیرد و در کدام شهر از کرواسی زندگی می کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قوانین مالیاتی در کرواسی، ما را در این مقاله که با کمک مشاوران مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده همراهی فرمایید.

البته لازم به ذکر است که، طبق قوانین مالیاتی در کرواسی معافیت از مالیات مضاعف از طریق معاهده های مالیاتی بین المللی کرواسی و همچنین از طریق اعتبارات مالیاتی خارجی پرداخت می شود. همچنین از این طریق  بر درآمد حاصل از منابع غیر کرواسی در این کشور اعمال می شود. همچنین افراد غیر مقیم مشمول مالیات بر درآمد در کرواسی بر درآمد حلصل از اشتغال در کرواسی، درآمد حاصل از کسب و کار در کرواسی مشمول مالیات در این کشور هستند. علاوه بر این، افرادی که تنها برای بخشی از یک سال در کرواسی اقامت دارند، فقط برای دوره ای که در آن اقامت داشته اند، مشمول بر مالیات بر درآمد جهانی در کرواسی هستند. در نهایت اینکه، طبق قوانین مالیاتی در کرواسی اعتبار مالیاتی شخصی، اعتبار مالیاتی متفرقه و اعتبار مالیات بر سود سهام برای تعیین بدهی مالیاتی فدرال از مالیات کسر می شود.

قوانین مالیاتی در کرواسی برای افراد غیر مقیم

قوانین مالیاتی در کرواسی به ویژه در خصوص افراد غیر مقیم مشابه بسیاری از کشورهای اروپایی جهان است. اما به طور کلی، تمامی افراد غیر مقیم در کرواسی که قصد سرمایه گذاری یا کار در این کشور را دارند، باید به خوبی با قوانین مالیاتی در کرواسی آشنا شوند. نکته قابل توجه در خصوص افراد غیر مقیم در کرواسی این است که، اگر در سال های حضور در این کشور به طور دائم کرواسی را ترک کرده یا وارد آن شده اید، ممکن است به عنوان مقیم در این کشور تلقی نشوید. به طور کلی، قوانین مالیاتی در کرواسی، از روش های متفاوتی برای مالیات بر افراد غیر مقیم نسبت به مالیات مقیمان کرواسی استفاده می کند. بنابراین قبل از اینکه بتوانید اظهارنامه مالیاتی کرواسی را تکمیل کنید، ابتدا باید وضعیت اقامت خود را در این کشور تعیین کنید.

در نمودار زیر می توانید روند افزایش افراد غیر مقیم در کرواسی را طی سالهای اخیر مشاهده فرمایید:

روند افزایش افراد غیر مقیم در کرواسی

در آخر اینکه، اگر یکی از موارد زیر اعمال شود از نظر قوانین مالیاتی در کرواسی، غیر مقیم محسوب می شوید. این موارد به شرح زیر می باشند:

شرایط غیر مقیم بودن در کرواسیتوضیحات
روابط مسکونیشما روابط مسکونی قابل توجی در کرواسی نداشته اید و در طول سال در خارج از کرواسی زندگی می کردید، مگر اینکه مقیم کرواسی محسوب شوید.
اقامت کمتر از 183 روزشما به طور کلی روابط مسکونی قابل توجی در کرواسی نداشته اید، و کمتر از 183 روز در سال مالیاتی در کرواسی اقامت داشته اید.
معاهده مالیاتیبه دلیل مفاد یک معاهده مالیاتی که کرواسی با کشور یا منطقه دیگری منعقد کرده است، طبق قانون مالیات بر درآمد شما غیر مقیم کرواسی محسوب می شوید.

قوانین مالیاتی در کرواسی برای افراد غیر مقیم

دارایی های مشمول مالیات در قوانین مالیاتی کرواسی

آن دسته از سرمایه گذاران بین المللی که قصد سرمایه گذاری و کار در کرواسی را دارند، باید با دارایی های مشمول مالیات در قوانین مالیاتی کرواسی آشنا شوند. به طور کلی در قوانین مالیاتی کرواسی دارایی مشمول مالیات شامل موارد زیر است:

  • املاک و مستغلات غیر منقول در کرواسی
  • دارایی مورد استفاده یا نگهداری شده در تجارتی که در کرواسی انجام می شود.
  • دارایی بیمه تعیین شده متعلق به یک بیمه گر در کرواسی
  • سهام شرکت های غیر پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تعیین شده، بهره و مشارکت در کرواسی در صورتی که در هر زمانی در دوره 60 ماهه حاصل شده باشد.
  • سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تعیین شده، سهم یک شرکت سرمایه گذاری مشترک، یا واحد صندوق سرمایه گذاری مشترک در کرواسی

در تصویر ارائه شده در این بخش از مقاله می توانید با دیگر دارایی های مشمول مالیات در قوانین مالیاتی کرواسی به طور دقیق آشنا شوید:

دارایی های مشمول مالیات در قوانین مالیاتی کرواسی

درآمد شغلی در قوانین مالیاتی کرواسی

یکی از اصلی ترین مباحث در قوانین مالیاتی کرواسی، جزئیات مربوط به درآمد شغلی در این کشور می باشد. بنابراین افرادی که با اهداف مالیاتی به این کشور زیبا مهاجرت می کنند، باید قوانین مالیاتی در خصوص درآمد شغلی در کرواسی را به طور دقیق بررسی کنند. طبق قوانین مالیاتی در کرواسی، اگر در سال 2024 برای وظایف شغلی که در کرواسی انجام داده اید، درآمد شغلی از منبع کرواسی دریافت کرده اید، باید اظهارنامه خود را به طور کامل گزارش دهید که این گزارش را باید طبق استان یا منطقه ای که در آن درآمد کسب کرده اید ارائه دهید.

البته لازم به ذکر است که، اتباع خارجی طبق برخی معاهدات مالیاتی در کرواسی از ارائه گزارش درآمد شغلی در کرواسی معاف هستند، اگر شرایط زیر را داشته باشند:

درآمد شغلی در قوانین مالیاتی کرواسی

علاوه بر این، طبق قوانین مالیاتی در کرواسی اگر بخش از درآمد متقاضیان طبق مفاد یک معاهده از مالیات کرواسی معاف باشد، مبلغ معافیت را در اظهارنامه خود مطالبه کنید. همچنین اگر در سال گذشته مقیم کرواسی بوده اید، و قبل از سال 2024 کرواسی را ترک کرده اید، ممکن است مجبور شوید انواع خاصی از درآمد خود را گزارش دهید. مانند درآمد شغلی ناشی از شغلی که در زمان حضور در کرواسی داشته اید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قوانین مالیاتی در کرواسی، به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه فرمایید.

مهم ترین سوالات در خصوص قوانین مالیاتی در کرواسی

در خصوص کسب اطلاعات بیشتر به پاسخ سوالات زیر توجه فرمائید:

  • قوانین مالیاتی در کرواسی برای افراد غیر مقیم به چه صورت است؟ قوانین مالیاتی در کرواسی به ویژه در خصوص افراد غیر مقیم مشابه بسیاری از کشورهای اروپایی جهان است. اما به طور کلی، تمامی افراد غیر مقیم در کرواسی که قصد سرمایه گذاری یا کار در این کشور را دارند، باید به خوبی با قوانین مالیاتی در کرواسی آشنا شوند. نکته قابل توجه در خصوص افراد غیر مقیم در کرواسی این است که، اگر در سال های حضور در این کشور به طور دائم کرواسی را ترک کرده یا وارد آن شده اید، ممکن است به عنوان مقیم در این کشور تلقی نشوید. به طور کلی، قوانین مالیاتی در کرواسی، از روش های متفاوتی برای مالیات بر افراد غیر مقیم نسبت به مالیات مقیمان کرواسی استفاده می کند. بنابراین قبل از اینکه بتوانید اظهارنامه مالیاتی کرواسی را تکمیل کنید، ابتدا باید وضعیت اقامت خود را در این کشور تعیین کنید.
  • درآمد شغلی در قوانین مالیاتی کرواسی چگونه است؟ یکی از اصلی ترین مباحث در قوانین مالیاتی کرواسی، جزئیات مربوط به درآمد شغلی در این کشور می باشد. بنابراین افرادی که با اهداف مالیاتی به این کشور زیبا مهاجرت می کنند، باید قوانین مالیاتی در خصوص درآمد شغلی در کرواسی را به طور دقیق بررسی کنند. طبق قوانین مالیاتی در کرواسی، اگر در سال 2024 برای وظایف شغلی که در کرواسی انجام داده اید، درآمد شغلی از منبع کرواسی دریافت کرده اید، باید اظهارنامه خود را به طور کامل گزارش دهید. که این گزارش را باید طبق استان یا منطقه ای که در آن درآمد کسب کرده اید ارائه دهید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *