مهاجرت سرمایه گذاری در کرواسی

خرید ملک در کرواسی

خرید ملک در کرواسی

خرید ملک در کرواسی بسیار هیجان انگیز است اما به هیچ عنوان آسان نیست. از سوی دیگر روند خرید ملک در کرواسی با در نظر گرفتن اینکه این کشور هشتمین کشور گران قیمت برای زندگی در اروپای شرقی است مورد توجه عموم می باشد. این مکان بسیار جذاب برای مهاجران، سرمایه گذاران املاک و مستغلات، کارآفرینان و بازنشستان از سرتاسر جهان است. علاوه بر این، وقتی صحبت از هزینه زندگی می شود، جمهوری کرواسی مقرون به صرفه تر از 55% کشورهای جهان است. خرید ملک در کرواسی می تواند یک فرصت سرمایه گذاری عالی برای پتانسیل گردشگری این کشور باشد. به طور کلی هرچه بیشتر در مورد روند فعلی املاک و مستغلات در کرواسی بدانید، بهتر می توانید در انتخاب های خود پیمایش کنید. به همین سبب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه در امر مهاجرت به کرواسی آماده پاسخگوی به سوالات شما عزیزان می باشد.

علاوه بر این، جمهوری کرواسی به دلیل خط ساحلی زیبا، آب و هوای گرم، منابع طبیعی غنی و غذاهای خوشمزه مکان بسیار مناسبی برای خرید ملک است. با سفر به کرواسی جهت خرید ملک در این کشور، خواه نا خواه به محبوب ترین شهرهای کرواسی مانند اسپلیت و پایتخت پر جنب و جوش آن زاگرب علاقه مند می شوید. علاوه بر این می توانید در بخش های روستایی خیره کننده کرواسی، در نزدیکی بسیاری از مکان های میراث جهانی سرمایه گذاری کنید. در آخر اینکه، شهروندان تمام کشورهای اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا واجد شرایط خرید ملک با شرایط مشابه شهروندان کرواسی هستند.

قوانین خرید ملک در کرواسی برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا

بر خلاف شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا، افرادی که از خارج از اتحادیه اروپا قصد خرید ملک در کرواسی را دارند، باد قوانین این کشور را در این خصوص رعایت فرمایند.

از مهمترین این قوانین در خصوص هزینه زندگی در کرواسی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قبل از نهایی شدن خرید، باید از وزارت امور خارجه این کشور رضایت بگیرید. این امر 3 تا 6 ماه به طول می انجامد.
  • کشور متقاضیان غیر اروپایی باید یک قرارداد متقابل با کرواسی داشته باشد.
  • متقاضیان می توانند ملک را از طریق شرکت خریداری کنند. به خصوص اگر قصد اجاره ملک یا سرمایه گذاری بیشتر در ملک خود را دارید.
  • متقاضیان غیر اروپایی نمی توانند هیچ زمین کشاورزی، املاک حفاظت شده، آثار فرهنگی و جنگل را در کرواسی خریداری کنند. فقط می توانند زمین کشاورزی را با استفاده از یک شرکت کرواسی خریداری کنند.

قوانین خرید ملک در کرواسی برای شهروندان اتحادیه اروپایی

بر خلاف شهروندان غیر اتحادیه اروپا، قوانین خرید ملک در کرواسی برای افرادی که از کشورهای اتحادیه اروپا وارد کرواسی می شوند بسیار ساده تر است. از قوانین خرید ملک برای شهروندان اتحادیه اروپا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شهروندان اتحادیه اروپا می توانند بدون کسب رضایت از وزارت دادگستری کرواسی ملک مورد نظر خود را خریداری کنند.
  • شهروندان اتحادیه اروپا می توانند از طریق یک شرکت املاک و مستغلات خود را در کرواسی اجاره دهند.
  • با یکی سری استثنائات قانونی شهروندان اتحادیه اروپا می توانند املاک حافظ شده و زمین های کشاورزی را در کرواسی خریداری کنند.

البته به این نکته نیز توجه فرمایید که اگر شهروند سوئیس هستید. هنگام درخواست برای ورود به ثبت ملک باید مدرک اقامت کرواسی موقت را همراه با بقیه مدارک مورد نیاز ضمیمه کنید.

در نمودار زیر می توانید میزان استقبال شهروندان اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا را از خرید ملک طی سال های اخیر را مشاهده فرمایید:

میزان استقبال شهروندان اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا را از خرید ملک طی سال های اخیر

قیمت خانه ها جهت خرید ملک در کرواسی

به طور کلی قیمت ملک در کرواسی برای افرادی که به دنبال خرید خانه در این کشور هستند به نسب اغلب کشورهای اروپایی بسیار مقرون به صرفه است. با این حال مبلغی که جهت خرید ملک در کرواسی می پردازید، بستگی به نوع ملک، اینکه ملک اخیرا بازسازی شده است یا خیر و موقعیت مکانی دارد. به طور مثال املاک در شهر قدیمی، مرکز شهر، یا خانه های کنار دریا همیشه قیمت بالایی دارند.

در نمودار زیر محبوب ترین شهرهای کرواسی جهت خرید ملک در این کشور را مشاهده فرمایید:

محبوب ترین شهرهای کرواسی جهت خرید ملک

در آخر اینکه میانگین قیمت خانه ها در کرواسی بر اساس شهرها به شرح زیر می باشد:

  • اسپلیت : 5500HRK (کونا کرواسی) در هر متر مربع
  • دوبرونیک: 3650HRK (کونا کرواسی) در هر متر مربع
  • زادار: 1550HRK (کونا کرواسی) در هر متر مربع
  • ریجکا: 2500HRK (کونا کرواسی) در هر متر مربع
  • زاگرب: 21500HRK (کونا کرواسی) در هر متر مربع
  • اسیجک: 1700HRK (کونا کرواسی) در هر متر مربع

نحوه خرید ملک در کرواسی

متقاضیانی که قصد خرید ملک در کرواسی را دارند، قبل از اقدام باید با نحوه خرید ملک در این کشور به خوبی آشنا شوند. چند مرحله ساده در مورد نحوه خرید ملک در بخش زیر ارائه شده است:

  • در وهله اول قرارداد، پیش قرارداد و پرداخت 10% قیمت فروش نیاز است.
  • ارائه گواهی مالکیت، کپی قرارداد و پیش قرارداد، اثبات تابعیت برای فروشنده و خریدار از جمله مدارکی است که باید توسط مراجع در کرواسی تایید شود.
  • در این مرحله یک نسخه از قرارداد تعهد آور محضری باید به سازمان ثبت اسناد و املاک ارائه شود.
  • شهرداری کرواسی باید قرارداد فروش را به همراه اثبات پرداخت مالیات دریافت کند.

در آخر اینکه، اگر ملکی مستقیما از یک سرمایه گذاری در کرواسی املاک خریداری شود مالیات 4% برای ساخت و سازهای جدید اعمال نمی شود.

نحوه خرید ملک در کرواسی

حقایق کلی در خصوص املاک و مستغلات کرواسی

برای خرید ملک در کرواسی این ایده خوبی است که با حقایق کلی در خصوص املاک و مستغلات در کرواسی آشنا شوید. حقایق کلی در خصوص املاک و مستغلات کرواسی به شرح زیر می باشد:

  • بیش از 7000 اتباع خارجی در کرواسی دارای ملک هستند.
  • حدود 5% از خارجی هایی که دارای ملک و مستغلات در کرواسی هستند، زاگرب، پایتخت این کشور را برای خرید انتخاب کرده اند.
  • تقریبا 35% از املاک در ایستریا متعلق به شهروندان خارجی است.

در نهایت اینکه، اکثر املاک لوکس توسط شهروندان ایالات متحده آمریکا، آلمان، اتریش، اسلوونی و مجارستان خریداری می شود. خرید ملک اگر بدون آگاهی صورت گیرد، می تواند با مشکلات فراوانی همراه باشد. به همین جهت برای جلوگیری از مشکلات پیش رو، با مشاوران مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *