مهاجرت تحصیلی کرواسی

ویزای تحصیلی کرواسی⭐مدارک و هزینه های ویزا

ویزای تحصیلی کرواسی

ویزای تحصیلی کرواسی⭐مدارک و هزینه های ویزا مطابق با تعرفه های سال 2023 در این مقاله توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است. به طور کلی دریافت ویزای تحصیلی کرواسی به یکی از آرزوهای دانشجویان مستعد، از سراسر جهان تبدیل شده است. زیرا موسسات آموزشی کرواسی تمرکز قابل توجهی بر نوآوری، تحقیق و زمینه های تحصیل در کرواسی متنوع دارند. علاوه بر این، فراتر از دانشگاه های این کشور، با کاوش در فرهنگ کرواسی تجربیات معناداری نیز به دست خواهید آورد. دریافت ویزای تحصیلی این کشور به شما این امکان را می دهد تا از رومانی، بلغارستان و قبرس نیز دیدن فرمایید. بنابراین می توانید در طول تحصیل خود مناطق بیشتری از بالکان و فراتر ار آن را ببینید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط اخذ ویزای تحصیلی ما را در این مقاله که با کمک موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گردآوری شده همراهی فرمایید. کرواسی اگرچه از نظر اندازه کوچک است، اما سال هاست که به دانشجویان از سراسر جهان این فرصت را می دهد تا با دریافت ویزای تحصیل کرواسی به این کشور سفر کنند. زیرا جامعه کرواسی بسیار باز و پذیرای همه است. همچنین محیطی امن برای یادگیری و رشد در یک جامعه یکپارچه را برای همه افراد فراهم می کند. از سوی دیگر، این کشور بسیار مقرون به صرفه است، چیزی که بسیاری از دانشجویان هنگام انتخاب یک مقصد تحصیلی در خارج از کشور به آن توجه می کنند.

ویزای تحصیلی کرواسی

فرآیند درخواست ویزای تحصیل کرواسی

بسته به ملیت متقاضی فرآیند درخواست ویزای تحصیلی کرواسی می تواند متفاوت باشد. به طور مثال اتباع کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای سفر به کرواسی جهت تحصیل در این کشور، نیازی به درخواست ویزای تحصیلی این کشور ندارند. اتباع کشورهای اروپایی می توانند بدون ویزا در کرواسی به تحصیل خود ادامه دهند. اما متقاضیان درخواست ویزای از کشورهای ثالث، باید قبل از سفر به این کشور برای دریافت ویزای کرواسی اقدام نمایند. از اصلی ترین مراحل فرآیند درخواست ویزا می توان به فرم درخواست ویزا اشاره کرد.

متقاضیان می توانند فرم درخواست ویزای تحصیل کرواسی را دانلود کرده و شخصا در کنسولگری کرواسی در کشور خود ارسال کنند. همچنین می توانید درخواست خود را به صورت الکترونیکی از طریق صفحه درخواست ویزا ارسال نمایید. از سوی دیگر، برای درخواست ویزای خود به پاسپورت معتبر نیاز دارید. البته به این نکته نیز توجه فرمایید که اعتبار پاسپورت شما باید حداقل 3 ماه پس از انقضای ویزای تحصیلی شما باشد. علاوه بر این پاسپورت شما باید دارای 2 صفحه خالی باشد.

سایر مدارکی که باید حین درخواست ویزای تحصیلی خود به کنسولگری کرواسی در ایران ارائه دهید عبارت اند از:

  • ارائه مدرکی مبنی بر هدف سفر شما به کرواسی، مانند نامه پذیرش دانشگاه مورد نظر شما در کرواسی
  • ارائه بیمه سلامت مسافرتی با پوشش 4500HRK (کونا کرواسی)
  • اقامت تضمین شده شما در طول تحصیل در کرواسی
  • وسایل معیشتی کافی برای تامین هزینه های زندگی
  • ارائه مدارکی دال بر بازگشت به کشور خود پس از پایان تحصیل
  • ارائه 2 قطعه عکس در اندازه پاسپورت که در شش ماه اخیر گرفته شده
  • ارائه فیش پرداخت هزینه درخواست ویزای تحصیلی به مبلغ 190HRK (کونا کرواسی)
  • مراجعه به سفارت کرواسی در تهران

تمدید ویزای تحصیلی کرواسی

همانطور که می دانید مدت اعتبار ویزای تحصیلی کرواسی یک ساله است. به همین جهت دانشجویان باید قبل از پایان مدت اعتبار ویزا، برای تمدید آن اقدام نمایند. اما متقاضیان در صورتی می توانند ویزای تحصیلی خود را تمدید کنند که دلیل جدی و معتبری را برای آن ارائه دهند. به طور مثال اینکه دوره تحصیلی شما در کرواسی به تاخیر افتاده باشد. یا اینکه در زمان اقامت شما در کرواسی اتفاقی در کشور شما افتاده باشد که در صورت بازگشت شما را در معرض خطر قرار می دهد. بنابراین متقاضیانی که قصد تمدید ویزای تحصیلی خود را دارند باید قبل از ویزای فعلی خود در وزارت امور خارجه کرواسی درخواست دهند.

مدارک مورد نیاز جهت تمدید ویزای تحصیلی عبارت اند از:

  • فرم درخوایت تمدید ویزای تحصیلی
  • ارائه پاسپورت معتبر
  • مدرک بیمه درمانی که مدت تمدیدی ویزای تحصیلی این کشور را پوشش می دهد.
  • مدرکی دال بر وسایل کافی برای پوشش اقامت شما

تمدید ویزای تحصیلی کرواسی

زندگی دانشجویی در کرواسی

زندگی دانشجویی در کرواسی شما را به عنوان یک فرد توسعه می دهد، تا بتوانید تجربیات و درس های ارزشمندی را که در این کشور آموخته اید در جاهای دیگر استفاده کنید. دانشجویان در کرواسی بسیار مصصم هستند و به دنبال رویاهای خود یا آنچه به آن اعتقاد دارند به سرعت قدم برمی دارند. زندگی روزمره یک دانشجو در کرواسی از ساعت 6 صبح آغاز می شود.

علاوه بر این هنگامی که برای رفتن به سمت دانشگاه آماده می شوند پیاده روی می کنند، اتوبوس سوار می شوند و یا با دوچرخه به دانشگاه می روند. علاوه بر این در کرواسی اغلب دانشجویان در مجاورت دانشگاه خود زندگی می کنند و رفت و آمد بسیار آسانی دارند. به طور کلی زندگی انشجویی در کرواسی همراه با شور و شوق فروان در کنار حس رقابتی شدید بین دانشجویان می باشد.

همچنین بخش باقی مانده از روز، دانشجویان می توانند در فعالیت های دیگر در محوطه دانشگاه مانند موارد زیر شرکت کنند:

انجمن های دانشجویی کرواسی

مدارک لازم برای اخذ ویزای دانشجویی کشور کرواسی

کرواسی مکانی ایده آل برای دانشجویانی است که مایل به تحصیل در کشوری هستند که به دلیل سواحل زیبای خود، ترکیبی از جذابیت های مدیترانه و اروپای جنوب شرقی و میراث غنی تاریخی و فرهنگی خود مشهور است. در مجموع، کرواسی دارای 128 موسسه آموزش عالی است که در تمام نقاط کشور واقع شده اند که در مجموع 36 موسسه در سواحل دیدنی آدریاتیک کرواسی قرار دارند! بزرگترین دانشگاه کرواسی دانشگاه زاگرب با بیش از 75000 دانشجوی ثبت نام شده است که آن را به بزرگترین دانشگاه در منطقه جنوب شرقی اروپا تبدیل می کند. دانشگاه زاگرب همچنین قدیمی ترین دانشگاه در منطقه است

دانشجویان بین المللی برای ورود به کرواسی باید ویزا دریافت کنند. برای دریافت ویزا، می توانید از نزدیکترین کنسولگری یا سفارت کرواسی در کشور خود درخواست دهید. پردازش ویزا می تواند تا 3 ماه طول بکشد. بنابراین، بر این اساس برای دریافت ویزا اقدام کنید تا قبل از شروع کلاس به کرواسی برسید. لطفاً اطمینان حاصل کنید که تمام اسناد شما توسط یک مترجم رسمی با یک آپستیل رسمی به زبان کرواتی ترجمه شده است. دانشجویان بین المللی که قصد دارند در دانشگاه های کرواسی تحصیل کنند باید برای این پروسه و اخذ پذیرش حاضر شوند. شما می توانید قبل از سفر برای هر دو در سفارت یا کنسولگری کرواسی درخواست دهید یا برای ویزای دانشجویی در کشور خود درخواست دهید.

در جدول زیر شاهد نرخ پذیرش دانشگاه های کرواسی می باشید:

نرخ پذیرشسال
37%2020
37%2021
%402022

مدت زمان پردازش ویزای تحصیلی کرواسی

مدت زمان پردازش ویزای تحصیلی کرواسی

به نسبت اغلب کشورهای اروپایی مدت زمان پردازش ویزای تحصیلی کرواسی کم تر است. از سوی دیگر، زمان رسیدگی به ویزای تحصیلی به عوامل مختلفی بستگی دارد. از اصلی ترین عوامل تاثیر گذار می توان به سفارت یا کنسولگری خاص که درخواست شما را رسیدگی می کند اشاره کرد. علاوه بر این زمان درخواست شما و آیا اینکه تمام مدارک را به صورت کامل ارائه کرده اید نیز در روند پردازش ویزای تحصیلی تاثیر گذار است.

اما به طور کلی پردازش ویزای تحصیلی ممکن است بین 15 تا 30 روز طول بکشد. البته لازم به ذکر است که اگر مدارک مفقود یا نادرست دارید، افسران ویزای کرواسی از شما می خواهند که آنها را ارائه دهید. که این امر باعث تاخیر در زمان رسیدگی به ویزای شما می شود.

کار دانشجویی با ویزای تحصیلی کرواسی

دارندگان ویزای تحصیلی کرواسی که توان مالی کافی برای تحصیل در این کشور را ندارند، می توانند حین تحصیل در این کشور مشغول به کار شوند. طی سالهای اخیر کار دانشجویی با ویزای دانشجویی، مورد استقبال بسیاری از دانشجویان بین المللی از سراسر جهان قرار گرفته است. زیرا دارندگان ویزای تحصیلی این کشور با کار دانشجویی در این کشور می توانند بخش بزرگی از هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور را پوشش دهند. به طور کلی دانشجویان بین المللی که با ویزای تصحیلی کرواسی وارد این کشور شده اند و مشغول تحصیل تمام وقت در کرواسی هستند، واجد شرایط درخواست کار دانشجویی پاره وقت هستند. به این نکته مهم توجه فرمایید که دانشجویان بین المللی که قصد کار دانشجویی در کرواسی را دارند فقط مجاز به کار پاره وقت 25 ساعت در هفته هستند.

در نمودار زیر می توانید روند درخواست دارندگان ویزای تحصیلی کرواسی برای کار دانشجویی در کرواسی را طی سالهای اخیر مشاهده فرمایید:

روند درخواست دارندگان ویزای تحصیلی کرواسینکته قابل توجه برای دارندگان ویزای دانشجویی کرواسی این است که، دولت کرواسی نهادی را تشکیل داده است. که مسئولیت رسیدگی و پذیرش درخواست های شغلی دانشجویی را بر عهده دارد. نام این سازمان مرکز خدمات دانشجویی یا سرویس دانشجویی می باشد. این مراکز دفاتری در هر شهر یا منطقه دانشگاهی دارند و دارندگان ویزای تحصیلی تحصیلی را که قصد انجام کار دانشجویی در کرواسی را دارند سازماندهی می کنند. در نهایت اینکه، دانشجویان بین المللی که اجازه کار به صورت پاره وقت را دارند، باید شخصا در مرکز خدمات دانشجویی ثبت نام کنند.

مراحل اخذ ویزای تحصیلی کرواسی

قبل از اینکه بتوانید به طور قانونی در کرواسی اقامت داشته باشید و در دانشگاه ادامه تحصیل دهید، مراحل اخذ ویزای تحصیلی کرواسی بایستی طی شود. پنج مرحله کلی وجود دارد. لطفاً فکر نکنید که این 5 مرحله راحت است و باید به دقت این مراحل رو طی کنید.

5 مرحله اصلی ویزای تحصیلی کرواسی به شرح زیر است:

  • آماده سازی مدارک
  • درخواست برای دانشگاه مورد نظر خود
  • درخواست ویزای دانشجویی (ویزای D)
  • آمدن به کرواسی و درخواست اقامت
  • درخواست مجدد برای اقامت هر 12 ماه یکبار

هزینه های رایج در ویزای تحصیلی کرواسی

اتباع کشورهای خارجی که به دنبال اخذ ویزای تحصیلی کرواسی جهت تحصیل در این کشور هستند، قبل از اقدام باید با هزینه های رایج در این نوع از ویزا آشنا شوند. هزینه های رایج ویزای دانشجویی کرواسی شامل هزینه درخواست، بودجه کافی جهت درخواست و غیره می شود. به طور کلی هزینه درخواست ویزای تحصیلی کرواسی برای اتباع خارجی 195HRK (کونا کرواسی) می باشد. علاوه بر هزینه درخواست همانطور که به آن اشاره شد، متقاضیان باید بودجه کافی برای تحصیل در کرواسی را نیز داشته باشند. متقاضیان باید مدرکی ارائه دهند که نشان دهد بودجه کافی برای اقامت و تحصیل در کرواسی را دارند. بنابراین دانشجویان می توانند یک صورت حساب بانکی که حداقل 5500HRK (کونا کرواسی) را نشان می دهد یا اینکه تاییدیه بورسیه تحصیلی خود را ارسال کنند. در نهایت اینکه، هزینه درخواست ویزای دانشجویی کرواسی به سفارتی که از آن درخواست خود را ارسال می کنید بستگی دارد. هدف موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از ارائه این مقاله، بالا بردن سطح آگاهی شما عزیزان در خصوص شرایط اخذ ویزای تحصیلی و اعزام دانشجو به کرواسی بوده است.

سوالات متداول در باب ویزای تحصیلی کرواسی

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب ویزای تحصیلی کرواسی می باشیم:

  • مدارک مورد نیاز جهت تمدید ویزای تحصیلی کرواسی چیست؟ فرم درخوایت تمدید ویزای تحصیلی، ارائه پاسپورت معتبر، مدرک بیمه درمانی که مدت تمدیدی ویزای تحصیلی کرواسی را پوشش می دهد.ف مدرکی دال بر وسایل کافی برای پوشش اقامت شما
  • فرآیند درخواست ویزای تحصیل کرواسی چیست؟ بسته به ملیت متقاضی فرآیند درخواست ویزای تحصیلی کرواسی می تواند متفاوت باشد. به طور مثال اتباع کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای سفر به کرواسی جهت تحصیل در این کشور، نیازی به درخواست ویزای تحصیلی این کشور ندارند. اتباع کشورهای اروپایی می توانند بدون ویزا در کرواسی به تحصیل خود ادامه دهند. اما متقاضیان درخواست ویزای از کشورهای ثالث، باید قبل از سفر به این کشور برای دریافت ویزای کرواسی اقدام نمایند. از اصلی ترین مراحل فرآیند درخواست ویزا می توان به فرم درخواست ویزا اشاره کرد.
4.9/5 - (38 امتیاز)

2 دیدگاه برای “ویزای تحصیلی کرواسی⭐مدارک و هزینه های ویزا

  1. احسان گفت:

    ببخشید برای ویزای تحصیلی کرواسی باید نامه پذیرش دانشگاه رو ارائه بدیم. برای همین نامه پذیرش چه مدارکی باید بفرستیم و اینکه اون چقدر طول میکشه؟ در کل پروسه مهاجرت تحصیلی به کرواسی هزینه و مدت زمانی که طول میکشه چقدره؟

    1. صادقی گفت:

      سلام خدمت شما در خصوص مهاجرت به کرواسی لینک در محتوا را مطالعه کنید. در خصوص مشاوره می توانید با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *