مهاجرت تحصیلی کرواسی

شرایط اعزام دانشجو به کرواسی⭐تعرفه ها در سال 2023

اعزام دانشجو به کرواسی

شرایط اعزام دانشجو به کرواسی⭐تعرفه ها در سال 2023 از مهمترین دغدغه های دانشجویان در خصوص تحصیل در کرواسی  اروپایی می باشد. در واقع اعزام دانشجو به کرواسی مکانی ایده آل برای دانشجویانی است که مایل به تحصیل در کشوری هستند که به دلیل سواحل زیبا، میراث غنی تاریخی و جذابیت های مدیترانه مشهور است. همچنین کرواسی دارای 135 موسسه آموزش عالی است که در تمام نقاط کشور میزبان دانشجویان اعزامی از سراسر جهان می باشد.

از سوی دیگر کرواسی با سنت طولانی دانشگاهی با بیش از 1500 برنامه تحصیلی و همچنین کشوری امن جهت اعزام دانشجو به کرواسی می باشد. دسترسی به تحصیل در کرواسی در همه سطوح تحت شرایط مساوی، بدون تبعیض به هر دلیل توسط قانون اساسی جمهوری کرواسی تضمین شده است. ارائه این مقاله توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت کمک های بسزایی را به شما عزیزان در جهت اعزام دانشجو به کرواسی خواهد کرد.

اینفوگرافیک اعزام دانشجو به کرواسی

تحصیل در کرواسی

کرواسی یک مکان ایده آل برای دانش آموزانی است که مایلند در کشوری معتبر به دلیل سواحل زیبای خود، به دلیل ترکیبی از جذابیت مدیترانه و اروپای جنوب شرقی و میراث غنی قابل تایید و اجتماعی خود تمرکز کنند. در مجموع، کرواسی دارای 133 مؤسسه آموزشی پیشرفته است که در همه بخش‌های کشور واقع شده ‌اند. بزرگترین کالج کرواسی دانشگاه زاگرب با بیش از 75000 دانشجوی منتخب است که آن را به بزرگترین کالج در منطقه جنوب شرقی اروپا تبدیل می کند. دانشگاه زاگرب که در سال 16699 تأسیس شد، علاوه بر این، با تجربه ترین کالج در این منطقه است. سراسر جهان به زبان انگلیسی ارائه می‌دهند. برخی از مؤسسات آموزشی پیشرفته علاوه بر این، دوره های زبان کرواتی را نیز ارائه می دهند.

در نهایت، مردم کرواسی با وجود اینکه کشوری با وسعت کمی با یک منطقه محلی مهربان هستند، به چند زبان نیز دعوت می کنند. تمرکز روی درهای باز شگفت انگیز برای دانش آموزان قریب الوقوع که کرواتی صحبت نمی کنند نیز قابل دسترسی است. کرواسی دارای یک سیستم آموزشی در سطح بالا دوگانه است، که نشان می‌ دهد دانش‌آموزان جدید و آینده می‌توانند بین دو نوع مطالعات آموزشی سطح بالا انتخاب کنند. آزمون های ماهر دانش آموزان را با توانایی های اساسی برای ادغام نزدیک آنها در بازار کار آماده می کند. آنها توسط مدارس، پلی تکنیک ها و کالج ها ارائه می شوند. آزمون ‌های مهارتی شامل برنامه دوره ‌ای کوتاه دوره کارشناسی ارشد و تحقیقات کارشناسی ارشد و فارغ‌ التحصیلان متخصص می ‌شود.

اعزام دانشجو به کرواسی برای دانشجویان غیر عضو اتحادیه اروپا

برای اعزام دانشجویان غیر اتحادیه اروپا به کرواسی این دانشجویان بایستی در دانشگاهی در کرواسی ثبت نام کنند و هزینه های تحصیل را طبق درخواست دانشگاه مربوطه پرداخت نمایند. برای اینکه یک برنامه واجد شرایط اقامت دانشجویی باشد و اعزام دانشجو به کرواسی برای دانشجویان غیر عضو اتحادیه اروپا امکان پذیر باشد، باید در دانشگاه ثبت نام کرده یا در یک برنامه کارآموزی شرکت کنید. دانشجویان همچنین می توانند به عنوان بخشی از برنامه های تبادل دانشجو در کرواسی تحصیل کنند.

  • دو نوع مدرک تحصیلی در کرواسی ارائه می شود:
  • مدرک آکادمیک
  • مدرک حرفه ای

آکادمیک برای کسانی است که می خواهند تحصیلات خود را در کرواسی ادامه دهند. به رسمیت شناختن حرفه ای برای کسانی است که امیدوارند پس از تحصیل در کرواسی شغلی کسب کنند. همه موسسات آموزش عالی که دانشجوی بین المللی می پذیرند معمولا دفتری دارند که به کار با متقاضیان خارجی اختصاص دارد. دانشجویان باید قبل از درخواست با این دفتر در موسسه انتخابی خود تماس بگیرند تا شرایط لازم برای پذیرش را بدست آورند.

معرفی سیستم آموزش عالی در باب اعزام دانشجو به کرواسی

لازم به ذکر است که قبل از فرآیند اعزام دانشجو به کرواسی، دانشجویان باید به طور دقیق با سیستم آموزش عالی این کشور آشنا شوند. سیستم آموزش عالی کرواسی بر اساس سه دوره کارشناسی، کارشاسی ارشد و دکترا ساختار یافته است. علاوه بر این تحصیلات آموزش عالی در کرواسی بر اساس سیستم اعتبارات قابل سازماندهی است. بنابراین کار را برای دانشجویان بین المللی جهت اعزام به این کشور آسان می کند. از سوی دیگر کرواسی دارای موسسات آموزش عالی دولتی و خصوصی است. تقریبا همه دانشگاه و پلی تکنیک ها در کرواسی موسسات دولتی هستند. در حالی که اکثر کالج های علمی کاربردی در این کشور، موسسات خصوصی هستند.

علاوه بر این سیستم نمره دهی در دانشگاه های کرواسی شامل 5 درجه با معادل های عددی می باشد از بالاترین تا پایین ترین نمره را می توانید در تصویر زیر مشاهده فرمایید:

سیستم نمره دهی کشور کرواسی

اعزام دانشجو به کرواسی و بررسی اقامتگاه دانشجویی

در صورت امکان قبل از فرآیند اعزام دانشجو به کرواسی و قبل از ورود به این کشور دانشجویان باید محل اقامت خود را در کرواسی تعیین کنند. لازم به ذکر است که مقرون به صرفه ترین نوع اقامت برای دانشجویان اعزامی خوابگاه عمومی دانشگاه است. البته به این نکته نیز توجه فرمایید که به دلیل کمبود ظرفیت مسکن، خوابگاه دانشجویی برای همه دانشجویان بین المللی در دسترس نیست. همچنین دانشجویان بین المللی به طور خودکار خوابگاه دریافت نمی کنند. توصیه می شود برای اطمینان از اقامتگاه، قبل از اعزام دانشجو به کرواسی با دفتر دانشگاه مربوطه خود تماس حاص فرمایید. همچنین در کرواسی موسساتی هستند که کلیه خوابگاه های دانشجویی را بر اساس سهمیه بندی فضاهای موجود اداره می کنند.

به این نکته نیز توجه فرمایید که دانشجویان اعزامی که قصد اقامت در خوابگاه های دانشجویی را در طول تحصیل خود درکرواسی دارند. باید پس از انجام معاینات فیزیکی در کشور خود یک گواهی سلامت معتبر به همراه داشته باشند. همچنین دانشجویان هنگام ورود به خوابگاه باید فرم تکمیل شده را ارائه دهند، در غیر این صورت اجازه استفاده از خوابگاه دانشجویی را ندارند. در آخر اینکه غیر از خوابگاه های دانشجویی در کرواسی، خوابگاه هاب خصوصی فراوانی نیز در این کشور وجود دارد. همچنین قیمت اجاره مسکن خصوصی بسته به شهر، موقعیت مکانی، اندازه اتاق و کیفیت محل متفاوت است.

در نمودار زیر می توانید هزینه انواع اقامتگاه دانشجویان اعزامی را در کرواسی مشاهده فرمایید:

هزینه انواع اقامتگاه دانشجویان اعزامی را در کرواسی

معتبرترین دانشگاه ها جهت اعزام دانشجو به کرواسی

طی سال های اخیر اعزام دانشجو به کرواسی به دلیل وجود دانشگاه های معتبر در این کشور از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است. اغلب دانشگاه های کرواسی در لیست بهترین دانشگاه های جهان قرار گرفته اند. یکی از دانشگاه جهت اعزام دانشجو به کرواسی، دانشگاه دوبرنیک می باشد. دانشگاه دوبرنیک جوانترین دانشگاه کرواسی می باشد که در سال 2003 میلادی تاسیس شد. دانشگاه دوبرنیک به دلیل چندین سال ارائه آموزش عالی مدرن مورد توجه اغلب دانشجویان بین المللی از سراسر جهان قرار گرفته است. این دانشگاه با برنامه ها، سازماندهی و تجهیزات فنی خود می تواند در بین 100 موسسه بسیار مدرن جهان قرار گیرد. علاوه بر این دانشگاه دوبرنیک دارای گروه متنوعی از اساتید با تجربه از سراسر جهان می باشد، که با سازمان های بین المللی معتبر در سراسر جهان کار کرده اند.

همانطور که می دانید کشور کرواسی دارای دانشگاه های پیشرفته بسیاری در سطح جهانی می باشدو برای آشنایی بیشتر با دانشگاه های معتبر جهت اعزام دانشجو به کرواسی، به جدول زیر مراجعه فرمایید:

معتبر ترین دانشگاه های کرواسیرتبه جهانیخصوصیات
دانشگاه روچستر415دانشگاه روچستر در سال 1997 در شهر دوبرنیک تاسیس شد. که قبلا به عنوان کالج مدیریت و فناوری آمریکایی شناخته می شد.
دانشگاه زادار254دانشگاه زادار یکی از قدیمی ترین دانشگاه های اروپا و بزرگترین دانشگاه یکپارچه در جمهوری کرواسی است. همچنین این دانشگاه دارای حدود 5500 دانشجو است.
دانشگاه خصوصی لیبرتاس364دانشگاه بین المللی لیبرتاس قدیمی ترین دانشگاه خصوصی در کرواسی است.این دانشگاه از تلفیق مدرسه بازرگانی لیبرتاس در زاگرب و دوبرنیک تشکیل شده است.
دانشگاه RRIF385دانشگاه RRIF یک موسسه آموزش عالی خصوصی است. برنامه های تحصیلی در این دانشگا بر آموزش افراد حرفه ای متمرکز است.

معتبرترین دانشگاه ها جهت اعزام دانشجو به کرواسی

اعزام دانشجو به کرواسی با بورسیه تحصیلی

جالب است بدانید که اعزام دانشجو به کرواسی با بورسیه تحصیل به یکی از محبوب ترین روش های تحصیل در خارج از کشور تبدیل شده است. به طور کلی بورسیه های مختلفی در کرواسی برای دانشجویان بین المللی اعطا می شود، از مهمترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بورسیه پروژه های تحقیقاتی: وزارت علوم، آموزش و پرورش کرواسی از طریق برنامه های دو جانبه و در راستای منافع مشترک با کشورهای اروپایی، این بورسیه تحصیلی را ارائه می دهد.
  • بورسیه تحصیل برای دانشجویان بین المللی: این بورسیه شامل دانشجویان بالقوه ای می شود که دارای استعداد های فراوانی در زمینه های علمی می باشند. در اصل این بورسیه به بورسیه شلیستگی کرواسی نیز معروف است.

البته به این نکته نیز توجه فرمایید که درخواست های بورسیه فقط توسط مقامات ذیصلاح که مسئول اجرای برنامه بورسیه هستند پذیرفته می شود.

اعزام دانشجو به کرواسی با بورسیه تحصیلی

اخذ ویزای تحصیلی جهت اعزام دانشجو به کرواسی

اغلب کشورهای خارجی که به دنبال اعزام دانشجو به کرواسی هستند، قبل از اعزام باید برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور اقدام نمایند. البته لازم به ذکر است که روند اخذ ویزای تحصیلی جهت اعزام دانشجو به کرواسی به ملیت متقاضیان بستگی دارد. زیرا متقاضیان از کشور های عضو اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا که به دنبال تحصیل در کر.اسی هستند نیازی به اخذ ویزای این کشور ندارند. اما در مقابل متقاضیان از کشورهای ثالث یا غیر اروپایی، بدون دریافت ویزای تحصیلی کرواسی اجازه ورود به این کشور را نخواهند داشت. علاوه بر این دوره تحصیلی بیش از 3 ماه نیز در این کشور مستلزم آن است که دانشجویان برای اقامت موقت این کشور که با اعتبار یک ساله اعطا می شود درخواست دهند. در نهایت اینکه دانشجویان باید قبل از اعزام به کرواسی باید مدارک درخواست مربوطه را به دانشگاه مورد نظر خود ارسال کنند. این مدارک عبارت اند از:

مدارک درخواست مربوطه را به دانشگاه مورد نظر در کرواسی

مشاغل دانشجویی در باب اعزام دانشجو به کرواسی

کشورهای مختلف جهان که قصد اعزام دانشجو به کرواسی را دارند، به دلیل هزینه های تحصیل و زندگی نسبتا بالا در این کشور مشاغل دانشجویی مختلفی را مرود ارزیابی قرار می دهند. طبق آمار به دست آمده نیز، اغلب دانشجویان اعزامی به کرواسی به دنبال شغلی پاره وقت حین تحصیل در این کشور هستند. علاوه بر این دانشجویان بین المللی نیز تا زمانی که در یک برنامه دانشگاهی ثبت نام کرده باشند مجاز به کار در مشاغل دانشجویی این کشور به صورت پاره وقت هستند. از سوی دیگر دولت کرواسی آژانسی را راه اندازی کرده است که تنها مسئول رسیدگی و تایید فرآیند های استخدام دانشجویان در این کشور است.

برای اینکه بیشتر با مشاغل دانشجویی پس از اعزام دانشجو به کرواسی آشنا شوید، جدولی را برای شما عزیزان تهیه کرده ایم که در این بخش به آن می پردازیم:

انواع مشاغل دانشجویی در کرواسیتوضیحات
مشاغل بازاریابیمشاغل بازاریابی همواره در شهرهای بزرگ کرواسی در دسترس اتباع خارجی قرار دارند.
کارآموزیکارآموزی دانشجویان اعزامی در بسیاری از شرکت داخلی و بین المللی کرواسی در دسترس است.
مشاغل محلیتمرین دانشجویان اعزامی در بسیاری از مشاغل محلی و شرکت های نوپا در شهرهای مختلف کرواسی
آموزش زبانآموزش زبان برای زبان های خارجی مانند انگلیسی، روسی، آلمانی، فرانسوی و غیره
تدریس خصوصییکی از محبوب ترین مشاغل دانشجویی در کرواسی، تدریس خصوصی می باشد. که اغلب تدریس خصوصی در این کشور برای دانش آموزان مقاطع ابتدایی و راهنمایی صورت می پذیرد.

امیدورایم مطالب این مقاله که با همکاری متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گردآوری شده، مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد.

سوالات متداول در باب اعزام دانشجو به کرواسی

در این بخش از مقاله قصد داریم به سوالات شما عزیزان در خصوص اعزام دانشجو به کرواسی پاسخ دهیم. از پرتکرار ترین این سوالات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آیا اعزام دانشجو به کرواسی از ایران خوب است؟ اعزام دانشجو به کرواسی برای اتباع کشورهای ثالث به ویژه ایران، به دلیل سیستم آموزشی بسیار پیشرفته و در درسترس بودن این کشور برای ایرانیان، بهترین گزینه برای تحصیل در خارج از کشور می باشد.
  • روند اعزام دانشجو به کرواسی دشوار است؟ بر خلاف اغلب کشورهای اروپایی مدرن، روند اعزام دانشجو به کرواسی چه در زمینه اخذ ویزا و چه در زمینه پذیرش دانشگاه های این کشور بسیار ساده است. زیرا بوروکراسی های اداری پیچیده در کرواسی خبری نیست.

امیدورایم مطالب این مقاله که با همکاری متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گردآوری شده، مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد.

4.9/5 - (79 امتیاز)

2 دیدگاه برای “شرایط اعزام دانشجو به کرواسی⭐تعرفه ها در سال 2023

  1. انا گفت:

    سلام مرسی از شما که انقد خوب جمع بندی کردید. درباره دانشگاه ها و بورسیه و شرایط اقامتگاه دانشجویی ام گفتید. سوالی که دارم اینه که چه رشته هایی تو کرواسی به نسبت درآمدشون رشته های خوبی ان برای تحصیل؟

    1. صادقی گفت:

      در خصوص درآمد بازار کار در کرواسی می توانید به محتوا لینک شده در متن مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *