مهاجرت سرمایه گذاری شیلی

نوآفرینی در شیلی

نوآفرینی در شیلی

نوآفرینی در شیلی برای سال ها است که رونق دارد و همواره می توانید اثرات نوآفرینی و پویش و کوشش در شیلی در این زمینه را مشاهده کنید. شیلی همه چیزهایی را که برای لذت بردن از اقامت خود نیاز دارید، از یک محیط روستایی برجسته در پاتاگونیا گرفته تا محله ‌های توسعه ‌یافته سانتیاگو دارد. آب و هوا در این کشور از بیابان های گرم در شمال، مناطق گرمسیری در مرکز و سرد در جنوب پاتاگونیا متغیر است.

شیلی همچنین دارای صحراها، جزایر، کوه‌ها و حتی قطب جنوب یخی است که می‌توانید در بدو ورود به آن‌ها بگردید. این کشور مقصدی جذاب برای سرمایه گذاران و کارآفرینان خارجی است زیرا یکی از بهترین اقتصادهای آمریکای لاتین را دارد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص سرمایه گذاری و ویزای کار در این کشور مشاور شماست.

برنامه رونق نوآفرینی در شیلی

از آنجایی که کارآفرینان خارجی هنگام راه اندازی و حفظ یک کسب و کار جدید در یک کشور خارجی با موانع قانونی و فرهنگی زیادی مواجه می شوند، ویزای استارتاپ ممکن است چیزی باشد که برای ایجاد مزیت بیشتر به کسب و کار خود و دریافت حمایت دولت نیاز دارید. اول از همه، استارت ‌آپ شیلی برنامه ‌ای است که توسط دولت شیلی برای جذب کارآفرینان جوان و باهوش خارجی برای راه ‌اندازی کسب‌ و کار جدید خود از شیلی راه ‌اندازی شده است. نوآفرینی نیز در این مسیر جای خواهد گرفت. این برنامه در سال 2010 معرفی شد و هدف آن این است که کشور را به عنوان مرکز نوآوری و کارآفرینی آمریکای لاتین قرار دهد. برنامه شتاب ‌دهی استارت ‌آپ شیلی 6 ماه طول می‌کشد، اما منحصراً برای استارت ‌آپ ‌ها و نوآفرینی هایی است که بیش از 3 سال سن ندارند و محصولی کاربردی دارند.

مزایا نوآفرینی در شیلی

در سال 2010 پس از راه اندازی، این برنامه 22 استارتاپ از 14 کشور مختلف را به همراه داشت. تا سال 2011، ایالت قصد داشت 300 استارت آپ را وارد کند که تا سال 2014 به 1000 شرکت افزایش یابد و یک شرکت 1 میلیارد $ (دلار) ایجاد کند که فرهنگ کارآفرینی شیلی را جهانی کند. این برنامه توسط آژانس توسعه اقتصادی شیلی CORFO از طریق InnovaChile مدیریت می شود. اگرچه این برنامه برای شیلیایی ها آزاد است، اما بیشتر برنامه ها از اتباع سایر کشورهای خارجی ارائه می شود. دولت با ارائه یک تیم پایه که 100% به پروژه اختصاص داده شده است، فضای کاری رایگان، ویزای کار 1 ساله، اجرای کسب و کار خود در محیطی بهتر و دریافت بودجه دولتی به کارآفرین از هر طریقی که می تواند از آن حمایت خواهد کرد.

ماموریت اصلی CORFO تشویق کارآفرینی و نوآوری برای بهبود بهره وری در شیلی است. متقاضیان موفق در برنامه استارت آپ شیلی از وزارت اقتصاد، توسعه و گردشگری، وزارت امور خارجه و وزارت کشور کمک مالی دریافت می کنند. این وزارتخانه ها حداکثر $40000 (دلار) سرمایه اولیه بدون سهام و ویزای موقت 1 ساله را برای توسعه و تکمیل پروژه های خود در مدت 6 ماه به استارت آپ ارائه می کنند. استارت ‌آپ ‌های منتخب همچنین یک گرایش 24 هفته‌ای در سانتیاگو دریافت خواهند کرد که در آن راهنمایی، فضای اداری برای انجام کارهای حرفه‌ای روزانه، ویزای کاری، دسترسی به قوی‌ ترین شبکه ‌های اجتماعی و سرمایه، و جزوه ‌هایی که حاوی تمام اطلاعات است، دریافت خواهند کرد. آن ها نیاز دارند.

مراحل اخذ ویزای نوآفرینی در شیلی

مراحل اخذ ویزای نوآفرینی در شیلی

ویزای کاری صادر شده از طریق برنامه یکی از سریع ترین زمان های تایید را دارد. معمولاً ظرف 15 روز پس از تأیید استارت آپ شما صادر می شود. امروز، این برنامه به بیش از 3600 فارغ التحصیل کمک کرده است تا شغل خود را در استارتاپ های جدید حفظ کنند. به عنوان کارآفرینی که در برنامه ویزای راه اندازی کار در شیلی ثبت نام کرده اید، از شما انتظار می رود که رویدادها و فعالیت هایی را سازماندهی کرده و در آن شرکت کنید که کارآفرینی را در شهری که در آن اقامت دارید تقویت می کند. قبل از واجد شرایط بودن برای درخواست ویزای استارتاپ شیلی، تعدادی از الزامات وجود دارد که باید آنها را رعایت کنید.

برخی از آنها عبارتند از:

  • شما باید نامه خوشامدگویی یا تایید حمایت از معاونت دبیرخانه اقتصاد، InvestChile، یا استارت آپ شیلی داشته باشید.
  • شما باید مالک، کارگر، همدست یا متخصص مالی استارتاپ باشید.
  • استارت آپ باید توسط استارت آپ شیلی، InvestChile یا یک شرکت فناوری در شیلی حمایت شود.

مدارک لازم برای اخذ ویزای نوآفرینی در شیلی

طبق روال ارائه شده توسط رئیس جمهور باچله، این ویزا به متقاضیان موفقی که واجد شرایط برنامه هستند داده می شود. قبل از بررسی درخواست شما باید یک کپی از شناسه شیلیایی خود برای خارجی ها، گذرنامه معتبر یا شناسه ملی شیلی ارسال کنید. همچنین برای حمایت از تجربه و استعداد تیم خود به یک توصیه نامه از یک سرمایه گذار، مربی یا متخصص نیاز دارید. هنگامی که هر یک از این 2 مدرک را دارید، می توانید برای پر کردن فرم درخواست به وب سایت رسمی آنها بروید. یک ویدیوی 7 دقیقه ای به پنل اجرایی بفرستید و بیان کنید که چرا شما فرد مناسبی برای رهبری پروژه خود هستید، چگونه بر وضعیت تأثیر می گذارد و پروژه شما قصد دارد چه مشکلی را حل کند. استارت آپ شیلی نیز یکی از موارد بروز و ظهور نوآفرینی در شیلی است.

در جدول زیر شاهد انواع مدارک لازم برای اخذ ویزای کار یا نوآفرینی در شیلی می باشید:

مدارک مالیمدارک شناساییمدارک تخصصی ایده
هزینه ثبت ایدهمدارک هویتی معتبرگواهینامه بهداشت
هزینه ثبت مشخصات در شیلیمدارک بین المللیگواهینامه ایمنی
هزینه آزمایش و اجرای ایدهمدارک کارکنانگواهینامه تخصص

الزامات نوآفرینی در شیلی

برای ورود به برنامه نیازی به یادگیری نحوه خواندن، نوشتن یا صحبت کردن به زبان اسپانیایی نیست زیرا همه ارتباطات به زبان انگلیسی خواهد بود. با این حال، یادگیری اصول اولیه این زبان به شدت توصیه می شود. در صورت قبولی در این برنامه، باید تمام مدارک لازم مورد نیاز کنسولگری محلی خود را ارائه دهید. اعضای خانواده شما نیز می توانند شامل ویزای شما شوند. شیلی به عنوان با ثبات ترین و مرفه ترین کشور در آمریکای جنوبی شناخته می شود که فرصت های تجاری و سرمایه گذاری جذابی را در بخش های مختلف مانند انرژی یا املاک و مستغلات ارائه می دهد. این یکی از دلایلی است که شیلی بسیاری از خارجی ها را به خود جذب می کند. اقامت از طریق کارآفرینی در شیلی یا نوآفرینی یکی از راه های مهاجرت در این کشور است.

در نمودار زیر شاهد نرخ نوآفرینی در شیلی در سال های اخیر می باشید:

نرخ نوآفرینی در شیلی

زمینه های نوآفرینی در شیلی

سرمایه گذاری در بخش املاک و مستغلات با خرید ملک یا ساختمان در شیلی و سپس اجاره آن از بخش هایی است که می توانید کسب و کار خود را گسترش دهید. اگر پول در دسترس دارید و می توانید پول نقد بدون اعتبار بخرید، در حال حاضر فرصت های زیادی وجود دارد. از آنجایی که اخیراً بازار کاهش یافته است، برخی از مالکان مجبور به نقدینگی با قیمت های جالب هستند. در سهام سرمایه گذاری کنید، اوراق بهادار را در بازارهای مالی بخرید یا بفروشید و اگر سهام دارید، سود سهام دریافت کنید که نشان دهنده بخشی از سود شرکت است. از آنجایی که هنوز یک کشور نوظهور است، بازدهی برخی از اوراق بهادار جالب تر از اوراق بهادار منتشر شده توسط شرکت های مستقر در ایالات متحده یا اروپایی است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص سرمایه گذاری و ثبت شرکت در شیلی مشاور شما هستند.

سوالات پرتکرار درباره نوآفرینی در شیلی

در قسمت زیر سوالات پرتکرار درباره نوآفرینی در شیلی پاسخ داده شده است:

  • شرایط ویزای نوآفرینی در شیلی چقدر است؟ متقاضی باید یک مالک، کارمند، شریک یا سرمایه گذار یک شرکت فناوری در شیلی باشد و متقاضی به دعوت نامه یا گواهی حمایت مالی از شرکت یا فرد در شیلی برای استارت آپ شیلی یا زیر مجموعه اقتصادی نیاز دارد.
  • محبوب ترین زمینه های نوآفرینی در شیلی کدامند؟ نرم افزار و دیتا، شبکه اجتماعی، تجارت الکترونیکی، فناوری، بهداشت و آموزش
  • فضای نوآفرینی در شیلی چگونه است؟ نیروی کار بسیار ماهر، مالیات و کشوری با توافق نامه تجارت آزاد با بیش از 30 کشور،، پایین بودن هزینه زندگی در شیلی بسیار کمتر از سایر مراکز کارآفرینی و ناپایداری از نظر سیاسی و اقتصادی
  • توسعه نوآفرینی در شیلی به چه شکل است؟ نرخ نوآفرینی در شیلی 62% است و این کشور دارای برنامه های حمایتی برای نوآفرینان برای آژانس CORFO جهت تشویق کارآفرینی و نوآفرینی است.
4.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *