مهاجرت سرمایه گذاری در شیلی

استارت آپ شیلی

استارت آپ شیلی

برنامه استارت آپ شیلی که توسط دولت بنا نهاده شده موجب افزایش کارآفرینان داخلی و خارجی بسیاری در این کشور شده است. این برنامه که در آمریکای جنوبی زبانزد است موجب رشد گسترده کارآفرینی و استارت آپ شیلی شده است. این در حالی است که امروز شیلی به عنوان کشوری پیشتاز در آمریکای جنوبی و حتی در جهان شناخته می شود. با راه اندازی استارت آپ شیلی می توانید در این کشور اقامت 1 ساله دریافت کنید و آن را تمدید کنید. این برنامه به صورتی تعبیه شده که موجب تشویق کارآفرینان خارجی برای سرمایه گذاری و ایجاد مشاغل در شیلی شده اند. جهت بررسی استارت آپ شیلی و موضوعات مهم در این باره به نوشته مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله توجه فرمایید.

برنامه استارت آپ شیلی

شیلی کشوری است که حتی 10 سال پیش هیچ کس با نوآوری ها در آن ارتباط برقرار نکرده است. دقیقاً به همین دلیل است که دولت برنامه های زیادی را پذیرفته است که این امر را تغییر دهد. یکی از این برنامه ها استارت آپ شیلی است که مایل به جذب کارآفرینان و شرکت های نوپا با استعداد از سراسر جهان و حمایت مالی و تجاری است. این برنامه که شیلی نوپا (SUP) نامیده می شود توسط دولت شیلی در سال 2010 برای کارآفرینان با پتانسیل بالا ایجاد شده است تا شرکت های نوپای خود را راه اندازی کنند و از شیلی به عنوان بنیادی برای این کار استفاده کنند در این برنامه به هر یک از 100 مشاغل انتخاب شده حداکثر $30000 (دلار)، ویزای کار 1 ساله و فرصت عضویت در روند تسریع تعلق می گیرد.

یافتن شتاب دهنده مناسب چالش برانگیز است، اما وقتی خوب انتخاب کنید، پاداش می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • مشاوره رایگان تجاری
  • ارتباطات جدید
  • تأمین مالی
  • معرفی سرمایه گذاران بالقوه
  • کمک و همکاری با سایر استارت آپ ها

اگر وارد برنامه استارت آپ شیلی شوید، می توانید ایده های خود را با کمک مالی در شیلی توسعه دهید. همچنین فضای کار با شرکت های تازه تاسیس منتخب و موارد دیگر را دریافت می کنید. تنها چیزی که این برنامه از شما می خواهد کمک به انجام فعالیت های تأثیرگذار اجتماعی است که موجب تشویق نوآوری در بین ساکنان محلی شود. تاکنون بیش از 2700 کارآفرین در استارت آپ شیلی شرکت کردند. برخی از استارت آپ ها بعداً توسط شرکت های بزرگتری خریداری شدند.

در نمودار زیر می توانید میزان بخش های مختلف استارت آپ ها در شیلی را در سال 2021 ببینید:

میزان استارت آپ های شیلی در بخش های مختلف

ویزای استارت آپ شیلی

شیلی برنامه های مختلفی دارد و برای ایده های نوآورانه خود مشوق های زیاد از جمله اقامت از طریق کارآفرینی در شیلی را ارائه می دهد. دسترسی به بودجه دولت، پشتیبانی از دستگاه تجاری و موارد دیگر وجود دارد. برنامه استارت آپ شیلی یکی از روش های تأمین ویزای اقامت تجاری در شیلی است. از طریق این برنامه، شیلی در مدت 15 روز از زمان درخواست ویزای کاری 12 ماهه را برای متقاضیان موفق صادر می کند که یکی از سریعترین زمان های تأیید موجود است.

شرایط لازم برای دریافت ویزای استارت آپ شیلی:

ردیفشرط
1متقاضی باید یک مالک، کارمند، شریک یا سرمایه گذار یک شرکت فناوری در شیلی باشد.
2متقاضی به نامه دعوت نامه یا گواهی حمایت مالی از شرکت یا فرد در شیلی برای استارت آپ شیلی یا زیر مجموعه اقتصادی نیاز دارد.

برای احراز شرایط، متقاضیان می توانند ایده های اولیه را بدون نمونه های اولیه یا پروژه هایی با عمر کمتر از 2 سال ارائه دهند. معیار اصلی برای انتخاب، مقیاس پذیری مدل های تجاری پیشنهادی بود. در اقدامی برای تقویت توسعه شرکت های نوپای شیلی، این برنامه که در ابتدا متقاضیان خارجی را هدف قرار می داد، اکنون برای کارآفرینان شیلی پذیرفته شده است. در آخرین دور درخواست ها، 35% از متقاضیان شیلیایی بودند که %30 آنها در این برنامه پذیرفته شدند. تأكید این برنامه همچنین از رشد و تولید شركت های میلیارد دلاری به سمت هدف گسترده تر پرورش فرهنگ كارآفرینی حامی نوآوری در سراسر كشور شده است. فقط در مدت 4 سال، استارت آپ شیلی به عنوان یکی از معتبرترین برنامه هاب تجاری در آمریکای لاتین شناخته شده است.

دستاوردهای برنامه استارت آپ شیلی

این برنامه علاوه بر جذب استعدادهای کارآفرینی خارجی با تعداد بالا به شیلی، فرایند معتبر، شفاف و کارآمدی را برای شرکت های نوپا در کشور با اکوسیستم های نوآوری و کارآفرینی در سطح جهانی ایجاد کرده است. شیلی همچنین به عنوان کشوری که مایل به توسعه رویکرد سیاست آینده نگرانه در زمینه نوآوری و کارآفرینی است به رسمیت شناخته شده است. این برنامه شیلی را به عنوان مکانی مناسب برای تجارت قرار داده است و باعث الهام بخشیدن به برنامه های مشابه در بسیاری از کشورهای دیگر می شود. این برنامه همچنین باعث افزایش نرخ اشتغال و کاهش بیکاری در شیلی شده است. علاوه بر این نام شیلی را در بین کشورهای مختلف مطرح کرده است. علاوه بر این برنامه پیشنهادی، مزایای دیگر در این کشور منجر به جذب سرمایه گذاری و ثبت شرکت در شیلی شده است که شامل:

  • نیروی کار بسیار ماهر.
  • مالیات و کشوری با توافق نامه تجارت آزاد با بیش از 30 کشور و توافق نامه های اجتناب از مالیات مضاعف.
  • پایین بودن هزینه زندگی در شیلی بسیار کمتر از سایر مراکز کارآفرینی است.
  • به دلیل مقررات و شرایط جغرافیایی، مشکلات کمتری و فرصت بیشتری برای آزمایش محصولات خواهید داشت.
  • شیلی از نظر سیاسی و اقتصادی بسیار پایدار است.

کارآفرینی در شیلی

شیلی به دلیل برخورداری از تجارت دوستانه و تعهد در تجارت آزاد، حفظ توافق نامه تجارت آزاد با ده ها کشور از طریق توافق نامه های 2 جانبه و از طریق انجمن های منطقه ای، مشهور است. همچنین هزینه زندگی در شیلی مقرون به صرفه اعلام شده است. کشور ساحلی اقیانوس آرام همچنین قطب اصلی کارآفرینی است و در شاخص جهانی کارآفرینی سال 2020 در بین کشورهای آمریکای لاتین رتبه اول و شماره 19 جهان را به خود اختصاص داد. شیلی با برنامه شتاب دهنده استارت آپ شیلی که در سال 2010 با عنوان انقلاب کارآفرینی راه اندازی شد، پیشگام ترویج فرهنگ کارآفرینی بوده است. از آن زمان، شیلی به بیش از 1500 استارت آپ از بیش از 80 کشور جهان کمک کرده است تا یک دارایی خالص قابل توجه 2.1 میلیارد $ (دلار) ایجاد کنید.

در سال 2017، به دلیل موفقیت های خود، استارت آپ شیلی به عنوان نوآورانه ترین شرکت آمریکای لاتین از طرف فناوری و تجارت سریع Fast Company معرفی شد. در طی شیوع همه گیر ویروس کرونا، تعدادی از شرکت های نوپا در شیلی وضعیت بسیار خوبی داشته اند و انتظار می رود که در سال 2021 به رشد خود ادامه دهند. اگر می خواهید در شیلی تجارت کنید یا در بازار فعال هستید، درک اینکه چرا برخی مشاغل در دوره ای از مشکلات اقتصادی عملکرد خوبی داشتند، می تواند بینشی ارزشمند برای فعالیت های تجاری خود فراهم کند.

3 استارت آپ  موفق در شیلی

3 استارت آپ موفق در شیلی

برای بررسی بیشتر استارت آپ ها در شیلی در جدول زیر 3 استارت آپ موفق در شیلی در سال گذشته معرفی شده اند:

استارت آپشرح
بازیافت بیو پدیکاین استارت آپ در نتیجه قانون جدیدی ایجاد شد که کیسه های پلاستیکی یکبار مصرف را در سوپرمارکت ها و سایر محیط های تجاری منع کرده است. به دنبال آن، بازرگانان شروع به استفاده از کیسه های پلاستیکی قابل استفاده مجدد از پلی پروپیلن کردند که با توجه به اینکه هنوز زباله های پلاستیکی تولید می کنند، لزوماً برای محیط زیست بهتر نیستند.
استارت آپ YappYapp استارت آپی است که در حوزه بهداشت و داروسازی فعالیت می کند و انواع مختلف داروها و سایر محصولات مرتبط با سلامتی را به کاربران ارائه می دهد. از نظر عملی، این بدان معناست که قادر است به کاربر بگوید کدام داروخانه نزدیک داروی مورد نیاز را با بهترین قیمت دارد.
استارت آپ Fintualیک شرکت نوپا در شیلی است که به دموکراتیزه کردن امور مالی کمک می کند و به متخصصان جوان کمک می کند تا به راحتی سرمایه گذاری طولانی مدت انجام دهند. این شرکت به کاربران کمک می کند تا پول خود را در سرمایه گذاری های امن، از جمله صندوق های سرمایه گذاری مشترک ایجاد شده توسط صندوق های درآمد ملی ثابت قرار دهند. این رشد نمایی به این معنی است که انتظار می رود در آینده با ارزش بیش از 1 میلیارد $ (دلار) ظهور کند.

بررسی استارت آپ شیلی در بخش تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیکی یکی از سریعترین صنایع در آمریکای لاتین است. در سال 2018، صنعت جهانی به ارزش 10.6 تریلیون $ (دلار آمریکا) رسید که 5 برابر بیشتر از تجارت الکترونیکی در (B2C) است. امروزه مشاغل مختلف در سراسر دنیا توجه خود را به سمت تجارت الکترونیکی معطوف کرده اند، تا حدی که اکنون 65٪ شرکت ها از درگاه های تجارت الکترونیکی B2B برای خرید عمده استفاده می کنند. قدرت خرید آنلاین بر هر بازیگر در این زنجیره خرده فروشی، از تولیدکنندگان گرفته تا عمده فروشان گرفته تا خرده فروشان تا خریداران تأثیر می گذارد.

به هم پیوستگی فزاینده تجارت جهانی تأثیر قابل توجهی در شیلی دارد. نقش بازاریابی صنعتی برای موفقیت مشاغل چند ملیتی بسیار حیاتی است. سیستم عامل ها و ارائه دهندگان بازاریابی به شرکت ها این امکان را می دهند تا به طور مداوم در مورد مشتریان خود و همچنین مدیریت مشتری را بیشتر بیاموزند. با گذشت زمان، شرکت ها می توانند از مزیت رقبا استفاده کنند. اگرچه این صنعت در اروپا و آمریکای شمالی کاملاً جا افتاده است، اما مزایای بازاریابی دیجیتال در مقیاس بزرگ فقط در صحنه آمریکای لاتین ظاهر می شود. جهت بررسی بازار کار رشته الکترونیک در شیلی می توانید با مقاله را در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مطالعه کنید. همچنین می توانید از خدمات ارزشمند این موسسه برای مهاجرت و ویزای کاری کشور شیلی استفاده کنید.

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *