مهاجرت کاری شیلی

اخذ ویزای کاری شیلی در سال 2023

ویزای کاری شیلی

افرادی که برای ویزای کاری شیلی به این کشور پا می گذارند، به یکی از مقاوم ترین اقتصادهای آمریکای لاتین در برابر بحران اقتصادی دو دهه اخیر پا می گذارند. عملکرد بازار کار در شیلی از زمان بحران مالی در سال 2009 قوی بوده است اشتغال 25% نسبت به سال های پیشین افزایش یافت. میانگین و حداقل دستمزدها به میزان واقعی 22% و 15% افزایش یافت.

بازار کار همچنین در برابر شوک بزرگ قیمت کالاها در سال 2011 انعطاف پذیر بود، با کاهش نرخ بیکاری 6.2% در سال 2015 ، در طول سال 2017، نرخ بیکاری اندکی افزایش یافت که نشان دهنده کاهش شدید در فعالیت های اقتصادی است. از سال 2022 و پس از بحران کرونا، رشد باز به اقتصاد باز گشته است و موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تلاش دارد تا در این مقاله بسترهای ورود شما به شیلی را معرفی نماید.

بازار کاری شیلی

رشد اشتغال در دهه گذشته در شیلی قوی بوده است. با این حال، بسیاری از مشاغل کیفیت نسبتا پایینی دارند که بر رفاه و بهره وری تأثیر می گذارد. برخی از مشاغل از حمایت‌ های قوی بهره می ‌برند و برخی دیگر مشاغل نامطمئن و بدون مزایای تأمین اجتماعی یا حمایت شغلی دارند، به نابرابری ‌های قابل توجهی در بازار کار منجر شده است. نرخ اشتغال برای گروه های آسیب پذیر، عمدتا جوانان و زنان، پایین است. در هنگام اشتغال، این گروه ها تمایل دارند مشاغل نامطمئن داشته باشند. سهم بالایی از جمعیت فاقد مهارت‌ های اساسی هستند و عدم تطابق بین عرضه و تقاضای مهارت‌ ها گسترده است.

براساس جدیدترین شرایط کار در شیلی از سال 2023 قرار است که توسعه یک سیستم کارآموزی مرتبط با آموزش رسمی و تشویق بیشتر یادگیری مبتنی بر قواعد کیفیت فرصت های شغلی را بهبود می بخشد. ارزیابی مهارت ‌ها و اطلاعات پیش‌ بینی بهتر و همچنین تلاش‌ های بیشتر برای مشارکت دادن کارفرمایان در سیستم آموزشی نیز کمک خواهد کرد. سیاست‌ هایی برای تقویت اشتغال زنان، مانند افزایش ساعات کاری مراکز نگهداری از کودکان و ادامه تلاش ‌ها برای آموزش اولیه جهانی، نیز برای کاهش شکاف ‌های جنسیتی مورد نیاز است. همه این سیاست‌ ها می ‌توانند چرخه ‌ای بین بهره‌ وری نیروی کار و برابری، افزایش دسترسی به مشاغل با کیفیت بالاتر، دستمزدهای بالاتر و پوشش حقوق، آموزش و مزایای بیکاری ایجاد کنند.

بررسی اقتصاد شیلی

شیلی از نظر بانک جهانی به عنوان یک اقتصاد پردرآمد (کشور جهان اول یا توسعه یافته) رتبه بندی شده است و از نظر رقابت پذیری، درآمد سرانه، جهانی شدن، آزادی اقتصادی و پایین به عنوان باثبات ترین و مرفه ترین کشورهای آمریکای لاتین پیشرو در آمریکای جنوبی محسوب می شود. برای یک کارمند قراردادی (در مقابل شخصی که یک پیمانکار مستقل یا خوداشتغال است)، مزایای معمولی شامل سهم کارفرما در سیستم بازنشستگی به اضافه بیمه مراقبت های بهداشتی و 15 روز مرخصی با حقوق هر سال است. کارمندان مجبور نیستند مانند ایالات متحده مالیات بدهند و مالیات بپردازند. اما کارگران آزاد این کار را انجام می دهند. شیلی در دهه های اخیر با کمک فناوری اطلاعات و ارتباطات به سرعت در حال توسعه، دسترسی به آموزش و افزایش مهارت ها و دانش تخصصی در میان نیروی کار، به سرعت و پیوسته رشد کرده است.

بخش خدمات نیز رشد کرده است و شامل: خدمات خرده فروشی، ساخت و ساز و مهندسی، و بهداشت و آموزش است. گردشگری در شیلی در دهه های گذشته رشد پایداری را تجربه کرده است. شیلی بر اساس شاخص آزادی اقتصادی هریتیج در سال اخیر در میان 32 کشور منطقه قاره آمریکا از نظر  آزادی اقتصادی  در رتبه سوم قرار دارد و بر اساس همین گزارش به عنوان هجدهمین کشور آزاد در جهان است. متأسفانه دستمزد کارگر در سطح پایینی قرار دارد. فقط %20 از کارمندان در شیلی بیش از 750000 CLP یا تقریباً $1030 (دلار) پس از کسر مالیات دریافت می کنند. شیلی توسط مجله Lonely Planet Travel به عنوان یکی از برترین مقاصد گردشگری سال 2018 و همچنین جوایز متعددی از جوایز جهانی سفر آمریکای لاتین در سال 2019 از جمله بهترین مکان برای گردشگری ماجراجویی، بهترین مقصد طبیعت و بهترین مقصد رمانتیک (صحرای آتاکاما) انتخاب شد.

در نمودار زیر شاهد نرخ افزایش مهاجران کاری در شیلی هستید:

 

شرایط بررسی ویزای کار شیلی

متقاضیان بین المللی بدون اخذ ویزای کاری این کشور، اجازه ورود به شرط کار در این کشور را نخواهند داشت. با توجه به نوع و زمان پیشنهاد کاری مربوطه، ویزای کاری این کشور برای متقاضی صادر خواهد شد. چنانچه متقاضیان تمایل به زندگی و کار در این کشور به مدت 1 سال داشته باشند، می باید ویزای موقت اقامت این کشور را اخذ نمایند. در صورتی که متقاضیان تقاضای کار در این کشور برای مدت بیش از 1 سال را داشته باشند، در این صورت متقاضی موظف به اخذ ویزای کاری این کشور می باشد. این نوع ویزا به عنوان ویزای Visa Sujeta a Contrato شناخته شده است.

تقسیم بندی ویزای کاری این کشور در نمودار زیر شرح داده شده است:

تقسیم بندی ویزای کاری شیلی

شرایط ویزای کاری شیلی

تعدادی ویزای کاری مختلف شیلی برای انتخاب وجود دارد، مانند ویزای حرفه ای (برای متخصصان واجد شرایط)، ویزای قراردادی (صدور برای کارمندان با پیشنهاد شغلی در شیلی)، و ویزای کار مستقل (برای کارگرانی که به این گزینه نیاز دارند). برای کارفرمایان مختلف). از میان این گزینه ‌ها، ویزای قراردادی احتمالاً مناسب‌ ترین ویزای برای اکثر افرادی است که برای کار برای یک کارفرمای خاص می‌ آیند و قبلا یک پیشنهاد شغلی دارند. لیست دقیق الزامات مورد نیاز برای ویزای کار شیلی می تواند بسته به نوع ویزا متفاوت باشد.

درخواست ویزای شیلی را می توان به صورت آنلاین از طریق پورتال مهاجرتی دولت تکمیل کرد. تمام مدارک لازم را می توان به صورت آنلاین از طریق پورتال ارسال کرد، اما ممکن است متقاضی برای دریافت ویزای فیزیکی نیاز به مراجعه به سفارت محلی خود داشته باشد. پس از تایید و صدور ویزا، دارنده آن باید ظرف سه ماه (90 روز) به شیلی سفر کند. مانند درخواست‌ های ویزا برای هر کشوری، همیشه باید هرچه زودتر آماده و درخواست دهید تا در مواردی که تأیید بیشتر از حد انتظار طول می‌کشد، از تأخیر جلوگیری کنید.

شرایط ویزای کاری شیلی

اخذ ویزای کار در شیلی

پس از دریافت پیشنهاد کاری یا قرارداد کاری در شیلی، همه کارمندان خارجی باید ویزای کار درخواست کنند. به منظور مدرن کردن سیستم مهاجرتی خود، شیلی قانون مهاجرتی جدیدی را در سال 2020 تصویب کرد که بعداً در آوریل 2021 منتشر شد و در سال 2022 به روز شد. طبق قانون جدید، دسته ‌های ویزای شیلی تغییر ساختار یافته ‌اند و دسته ‌های مجوزهای اقامت و کار قبلی حذف شده ‌اند. دسته بندی جدید ویزای اقامت موقت با 16 زیرمجموعه معرفی شده است. اتباع خارجی که مایل به اقامت و کار در شیلی هستند، اکنون باید ویزای اقامت موقت دریافت کنند. این ویزای جدید حداکثر تا 2 سال قابل اعطا است و می توان آن را به طور نامحدود و طی 2 سال تمدید کرد.

حقوق ماهیانه کار در شیلی

فردی که به عنوان کارگر در شیلی کار می کند معمولا حدود CLP486000 (پزو) در ماه درآمد دارد. حقوق ماهیانه کار در شیلی از CLP243000  تا CLP754000 (پزو) در ماه (حداکثر حقوق) متغیر است. حقوق متوسط CLP486000 (پزو) در ماه است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان کارگر کار می کنند کمتر از CLP486000 (پزو) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از CLP486000 (پزو) درآمد دارند. از سوی دیگر، 25% از کارگران کمتر از CLP328000 (پزو) درآمد دارند.

در حالی که 75% آنها بیش از CLP328000 (پزو) درآمد دارند. همچنین 75% از کارگران کمتر از CLP620000 (پزو) درآمد دارند. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال CLP386000 (پزو) در ماه دریافت کند که 32% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال است. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل CLP517000 (پزو) در ماه به دست می آورد که 34% بیشتر از فردی با 2 تا 5 سال تجربه است. علاوه بر این، کارگرهایی که دامنه تخصص آنها بین 10 تا 15 سال است، حقوق دریافت می کنند.

انواع ویزاهای کاری شیلی

زیرشاخه های ویزاهای موجود عبارتند از: مجوز برای کارگران خارجی (شاغل در یک شرکت یا خوداشتغال): این زیرمجموعه ویزا برای اتباع خارجی که در شیلی فعالیت‌های با دستمزد انجام می‌دهند نیاز به یک قرارداد کاری محلی، پیشنهاد شغلی دارد (نیاز به ارائه یک قرارداد کار رسمی در عرض 45 روز پس از ورود به شیلی دارد. ویزای آنها) یا قرارداد خدمات (اگر خوداشتغال هستند) برای درخواست. برخلاف ویزای قرارداد کاری قبلی، این ویزا دیگر به اعتبار قرارداد کاری وابسته نیست و دارندگان می توانند بدون مشکل کارفرما را تغییر دهند. مجوز برای سرمایه گذاران، مدیران، مدیران یا پرسنل متخصص: افرادی که حداقل $500000 (دلار) در یک پروژه سرمایه گذاری می کنند می توانند برای این زیر مجموعه ویزا درخواست دهند. این ویزا مستلزم ارائه گواهی سابقه کیفری و نامه حمایت از آژانس ترویج سرمایه گذاری خارجی دولت، InvestChile است.

مدارک لازم برای اخذ ویزای شیلی

مجوز برای کارگران فصلی: این زیرمجموعه برای کارگران خارجی موقت برای مدت حداکثر 6 ماه در 1 سال تقویمی است. مجوز برای مدیران یا مدیران خارجی که به طور منظم برای فعالیت های تجاری به شیلی سفر می کنند: این ویزای چند بار ورود به مدیران و مدیران خارجی با علایق تجاری یا سرمایه گذاری در شیلی اجازه می دهد تا به طور منظم وارد این کشور شوند، مشروط بر اینکه زمان حضور آنها در این کشور از بیش از بیشتر نباشد. همچنین ذکر این نکته ضروری است که بر اساس مجوز کار جدید، کارگران خارجی نمی توانند توسط یک شرکت خانگی استخدام شوند و حقوق بگیرند. بر اساس قانون جدید، کارگران خارجی باید توسط یک شرکت در شیلی استخدام شده و حقوق دریافت کنند و یک قرارداد کار محلی، پیشنهاد شغلی یا قرارداد خدماتی داشته باشند که منعکس کننده آن باشد.

شرایط لازم برای دریافت ویزای کار شیلی  عبارتند از:

  • کارمندان برای دریافت ویزای کاری در شیلی به چندین مدرک نیاز دارند، از جمله:
  • کپی گذرنامه ای که حداقل 12 ماه از زمان درخواست اعتبار داشته باشد
  • اثبات وضعیت قانونی در کشور محل اقامت آنها
  • یک عکس رنگی به اندازه پاسپورت که در یک استودیو با پس‌زمینه سفید یا مایل به سفید گرفته شده است
  • کپی از برنامه پرواز و رزرو آنها
  • گواهی رزرو یا اقامت در هتل
  • صورت ‌حساب ‌های بانکی در 3 ماه گذشته
  • قرارداد کار محلی، پیشنهاد شغلی یا قرارداد خدمات با مدت زمان بیش از سه ماه
  • یک دعوت نامه، در صورت وجود
  • نامه ای که تمام دلایل سفر آنها را توضیح می دهد

هزینه ویزای کاری شیلی

هزینه های ویزا بسته به ملیت کارمند و نوع ویزا که برای آن درخواست می کنند از $50 تا $150 (دلار) متغیر است. متقاضیان تا زمانی که درخواست آنلاین خود را ارسال نکنند نمی دانند هزینه ویزا چقدر است، اما مجبور نیستند هزینه را از قبل پرداخت کنند. آنها پس از دریافت ویزای کار شیلی خود در کنسولگری شیلی، هزینه را پرداخت خواهند کرد. در این مدت، مقامات روادید را روی پاسپورت کارمند می ‌بندند و می ‌توانند ظرف 90 روز از آن برای سفر به کشور استفاده کنند.

مراحل دریافت ویزای کاری شیلی

روند درخواست ویزای کار شیلی به طور کامل به صورت آنلاین انجام می شود. می توانید از طریق وب سایت وزارت امور خارجه شیلی درخواست دهید و درخواست خود را ارسال کنید. پس از ارسال درخواست، برای دریافت ویزا به نزدیکترین کنسولگری شیلی خود مراجعه کنید. مراحل دریافت ویزای کاری شیلی عبارتند از:

  • قبل از درخواست آنلاین، قوانین و مقررات را به طور کامل دنبال کنید.
  • نسخه های نرم افزاری مدارک مورد نیاز را بارگذاری کنید.
  • صبر کنید تا درخواست ویزای شما بررسی شود.
  • در روز و ساعت ذکر شده به نزدیکترین کنسولگری شیلی خود مراجعه کنید.
  • پس از اعطای ویزای شما، باید هزینه ویزا را پرداخت کنید.
  • در نهایت، ویزای خود را دریافت کنید.

چند نمونه از سایت های کاریابی در این کشور در نمودار زیر به شکل درآمده است:

سایت های کاریابی در شیلی

واجدین شرایط دریافت ویزای کاری شیلی

بر خلاف اغلب کشورهای آمریکایی، روند درخواست ویزای کاری شیلی دارای سختگیری های ظریفی می باشد. بنابراین برای واجد شرایط بودن جهت دریافت ویزای کاری شیلی باید برخی از خصوصیات مورد تقاضای این کشور را رعایت فرمایید. به طور کلی اگر یک تبعه خارجی هستید که در شرکتی در شیلی کار پیدا کرده اید، و قرارداد کاری بیش از یک سال دارید می توانید برای ویزای کاری شیلی درخواست دهید. از مهمترین شرایطی که باید برای درخوایت ویزای کاری شیلی داشته باشید می توان به موارد زیر اشاره کرد:

الزامات اساسی برای واجد شرایط بودن اخذ ویزای کاری شیلیتوضیحات
اثبات شغلمتقاضیان باید اثبات کنند که شغل آنها به توسعه این کشور کمک خواهد کرد.
اثبات پرداخت مالیاتمتقاضیان باید ثابت کنند که شرکت مورد نظر آنها مالیات بر ارزش افزوده مربوطه را برای 3 ماه گذشته پرداخت کرده است.
بیمه کارمندانشرکت مورد نظر متقاضیان باید ثابت کند بیمه کارمندان را به صورت کامل پرداخت کرده است.

پروسه مدت زمان پردازش و اعتبار ویزای کاری شیلی

تمامی اتباع کشورهای خارجی که به دنبال دریافت ویزای کاری شیلی هستند، باید پروسه مدت زمان پردازش و اخذ ویزای کاری این کشور به خوبی آشنا شوند. به طور کلی ویزای کاری شیلی ظرف 14 تا 21 روز کاری پردازش می شود. البته پس از بررسی و تایید ویزای شما باید تاریخ قرار ملاقات خود را نیز در نظر بگیرید که ممکن است چند روز بعد باشد. به همین جهت، به شدت توصیه می شود که حداقل 30 روز قبل از سفر به شیلی برای درخواست ویزای کاری خود اقدام نمایید. اگر درخواست شما کمتر از 30 روز قبل از اعزام به شیلی ارسال شده باشد ممکن است سفارت شیلی درخواست شما را نپذیرد. در نهایت اینکه ویزای کاری شیلی حداکثر برای مدت 2 سال برای متقاضیان صادر می شود و می توان آن را برای 2 سال دیگر نیز تمدید کرد.

در نمودار زیر می توانید روند درخواست ویزای کاری شیلی توسط اتباع خارجی را طی سالهای اخیر مشاهده فرمایید:

روند درخواست ویزای کاری شیلی توسط اتباع خارجی

کار و زندگی در شیلی

در شیلی در مهمانی ‌های محلی برای کمک به فراگیری زبان و درک عمیق‌ تر شرکت‌ کنندگان از فرهنگ شیلی شرکت خواهند کرد. از طرف دیگر، به شرکت کنندگان اجازه می دهد که بین مسکن خانواده میزبان، خوابگاه ها، و آپارتمان های مشترک انتخاب کنند انتخاب خود را انتخاب کنید. برنامه IES Abroad در هزینه های سانتیاگو شامل سفرهای میدانی به شهر والپارایسو (پرده بهشت)، Isla Negra، و گشت و گذارهای مختلف در شمال و جنوب شیلی است. CIEE علاوه بر سفرهای چند روزه به مکان‌ های با اهمیت تاریخی در پایتخت شیلی، سفرهای یک روزه به کشاورزان مجاور را ترتیب می ‌دهد تا به مهاجران تصویر واضح ‌تری از زندگی مردم عادی شیلی ارائه کند. اگر ترجیح می ‌دهید در فعالیت ‌های گروهی سازمان ‌یافته شرکت کنید، برنامه CSA را بررسی کنید، زیرا دانش‌ آموزان می ‌توانند در صورت علاقه در فعالیت ‌ها شرکت کنند.

اسپانیایی شیلی اساساً با اسپانیایی استاندارد در سطح خاصی متفاوت است، و ممکن است متوجه شوید که اسپانیایی شیلیایی ممکن است به طرز عجیبی ناآشنا باشد. با این حال، ناامید نشوید، زیرا سخنرانی سریع و لهجه های جالب شیلیایی در نهایت راحت به نظر می رسد. شیلی به عنوان یک کشور مستیزو شناخته می شود، به این معنی که اکثر ساکنان آن از تبار مخلوط اروپایی و مردمان بومی هستند. ببینید که فرهنگ ها همچنان در این میراث همیشه حاضر گذشته شیلی در هم می آمیزند.

در لیست زیر شاهد مشاغل مورد نیاز در شیلی هستید:

  • مهندس عمران
  • مهندس مکانیک
  • مهندس برق
  • تکنسین برق
  • کارگر ماهر ساختمان
  • مهندس کامپیوتر
  • مهندس نرم افزار
  • کارشناس برنامه نویسی
  • منشی
  • پرستار
  • پزشک
  • جراح
  • مدرس زبان
  • مدیر ارشد بازرگانی
  • مدیر منایع انسانی
  • مدیر مالی
  • حسابدار

در جدول زیر شاهد نرخ مشارکت نیروی کار در شیلی می باشید:

نرخ مشارکتسال
64%2021
66%2022
%652023

شما می توانید برای بررسی شرایط مهاجرت به شیلی و از شرایط اخذ ویزای این کشور  با گفتگو کردن با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از شرایط ویزای کاری شیلی اطلاع یابید.

سوالات رایج در خصوص ویزای کاری شیلی

در این بخش از مقاله در خصوص ویزای کاری شیلی سوالات رایج شما را پاسخ می دهیم:

  • مدارک لازم برای ویزای کاری شیلی چیست؟ کپی گذرنامه ای که حداقل 12 ماه از زمان درخواست اعتبار داشته باشد-اثبات وضعیت قانونی در کشور محل اقامت آنها-یک عکس رنگی به اندازه پاسپورت که در یک استودیو با پس ‌زمینه سفید یا مایل به سفید گرفته شده است-کپی از برنامه پرواز و رزرو آنها-گواهی رزرو یا اقامت در هتل-صورت ‌حساب‌ های بانکی در سه ماه گذشته-قرارداد کار محلی، پیشنهاد شغلی یا قرارداد خدمات با مدت زمان بیش از سه ماه-یک دعوت نامه، در صورت وجود-نامه ای که تمام دلایل سفر آنها را توضیح می دهد
  • هزینه ویزای کاری شیلی چقدر است؟ هزینه های ویزا بسته به ملیت کارمند و نوع ویزا که برای آن درخواست می کنند از $50 تا $150 (دلار) متغیر است.
  • ظرف چه مدتی پس از دریافت ویزای کاری باید به شیلی مهاجرت کرد؟ پس از تایید و صدور ویزا، دارنده آن باید ظرف3 ماه (90 روز) به شیلی سفر کند.
5/5 - (8 امتیاز)

2 دیدگاه برای “اخذ ویزای کاری شیلی در سال 2023

  1. سامیار گفت:

    برای گرفتن ویزای کاری شیلی من همون اصلی کاری که جاب افر هست رو دارم ولی با صورت حساب مالی مشکل دارم. این صورت حساب مالی و گردش پول باید زیاد باشه؟ یا اینکه مهم نیست مبلغش؟ همینکه در جریان باشه کافیه؟

    1. صادقی گفت:

      سلام در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *