مهاجرت سرمایه گذاری در شیلی

اقامت از طریق کارآفرینی در شیلی

اقامت از طریق کارآفرینی در شیلی

اقامت از طریق کارآفرینی در شیلی از سایر روش های مهاجرت از طریق سرمایه گذاری است. مطابق آمار کارآفرینی شیلی در رتبه 3 جهان قرار دارد. طبق آخرین اطلاعات به دست آمده، آخرین کار آفرینی جهانی (GEM)، میزان کل فعالیت کار آفرینی در این کشور به حدود 25.1% رسیده است. همین امر موجب گردیده است، این کشور به عنوان یک منبع پر درآمد با شرایط اقتصادی مطلوب تبدیل گردد. امروزه اقتصاد و کار آفرینی در این کشور با کشورهای اروپایی و ایلات متحده آمریکا برابری می کند. کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این زمینه اطلاعات و تجربیات خود را در اختیار شما قرار می دهند.

رتبه شیلی در کارآفرینی بالاست و این کشور جزء بهترین کشورهای آمریکای لاتین برای کارآفرینی است. شیلی یکی از اقتصادهایی است که فعالیت‌ های کارآفرینی در آن بیشترین رشد را داشته است و به آن شاخص %25.1 می ‌دهد که نسبت به %13 در سال 2008، 12% افزایش داشته است. شیلی به عنوان کشوری با درآمد بالا طبقه بندی می شود. شیلی، مانند 2 کشور دیگری که با آنها در رتبه ‌بندی پیشتاز است، یک کشور کارآفرین است، اما چیزی که آنها را متمایز می‌کند، کیفیت شرکت ‌ها است. شیلی در زمینه هایی مانند شرکت های دارای نوآوری یا اقتصاد اشتراکی برجسته است. علاوه بر این، کارآفرینان شیلیایی در مراحل اولیه، محصولاتی را ارائه می‌کنند که حداقل برای برخی از مشتریان، در بازارهای تخصصی که رقبای کمی وجود دارند، جدید هستند.

در این مقاله به سوالات زیر پاسخ داده خواهد شد:

  • انواع روش های کار آفرینی در این کشور چگونه است؟
  • آیا از طریق این روش می توان اقامت این کشور را به دست آورد؟

نیروی کار ماهر و کارآفرین در شیلی

یکی از روش های کار آفرینی در این کشور استخدام نیروی کار ماهر و نو آوری در صنعت اقتصادی می باشد. در این روش اقامتی از طریق نیروی ‌کار ماهر، دانش آموزان و دانشجویان در امتحان بین المللی از دروسی مانند ریاضی و علوم ارزیابی خواهند شد. این کشور در رتبه اول کارآفرینی از طریق نیروی کار ماهر قرار دارد، پس از شیلی کاستاریکا و اروگوئه بالاترین رتبه ها را به خود اختصاص داده اند. این کشور یکی از کشورهای پیشرو در زمینه آموزش و نیروی کار ماهر در آمریکای لاتین می باشد.

نیرو کار ماهر در این کشور در زمینه کار با نرم افزار کامپیوتر بسیار زیاد می باشد. بیشترین استعداد و فرصت شغلی در این کشور در زمینه سخت افزار و ترم افزار کامپیوتر است. طبق داده های به دست آمده در سال 2018 میلادی، در این کشور تقریبا حدود 61068 نرم افزار و فرصت شغلی در این کشور توسعه یافته است. در این خصوص این کشور در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی رتبه پنجم را به خود اختصاص داده است. از طریق اشتغال در این فرصت شغلی زمینه اخذ اقامت از طریق کارآفرینی در این کشور برای متقاضیان مهیا می شود.

شرایط اقامت از طریق کارآفرینی در شیلی

کار آفرینی در این کشور در سال های اخیر رو به افزایش می باشد‌. فعالیت های کار آفرینی در این کشور از سال 2008 میلادی از 13% به حدود 25.1% در سال 2018 میلادی رسید. علاوه بر این، در این کشور بستر کارآفرینی به نام (ایجاد یک شرکت در یک روز) شکل گرفته است که حدود 386310 کسب و کار در روز به خود اختصاص داده است. یکی از اقدامات دولت مانند ایجاد یک شرکت در یک روز نمونه ای از ایجاد اشتغال و کار آفرینی در این کشور می باشد، و به دلیل کسب اقامت از این طریق مورد توجه بسیاری از متقاضیان بین المللی قرار گرفته است. اگر چه با توجه به شرایط اقتصادی موجود، در سال های اخیر نمونه شرکت های بر گرفته از این نوع فعالیت رو به پیشرفت خواهد بود. برای کارآفرینی اطلاع از شرایط حقوق ماهیانه کار در شیلی الزامی است.

 

محرک های کارآفرینی در شیلی

با در دست داشتن ویزای کار شیلی در جهت رسیدن به این برنامه محرک های بسیاری وجود دارد. هر کدام از این محرک ها در خصوص رشد اقتصاد و اشتغال زایی این کشور نقش بسیار مهمی داشته است. در این کشور حدود 8 محرک در باب این برنامه وجود دارد، که هر کدام از این روش ها از جایگاه ویژه ای برخوردار می باشند. در این بخش محرک های سازنده در این کشور در خصوص برنامه های کار آفرینی در جدول زیر مورد طبقه بندی قرار گرفته است:

مراحلمحرک های سازنده
1پایتخت این کشور سازنده رشد این برنامه
2نقش مهم بازار در نقش رشد این برنامه
3نقش کارگر
4نقش مواد خام تولیدی
5نقش زیر ساخت
6عوامل اجتماعی
7عوامل روانشناسی
8عوامل اقتصادی

ویزای اقامت از طریق کارآفرینی در شیلی

این نوع ویزا توسط دولت این کشور و در پایتخت این کشور، سانتیاگو پایه گذاری شده است. این برنامه توسط CORFO، آژانس توسعه اقتصاد شیلی، از طریق این برنامه با هدف کار آفرینی و توسعه اقتصادی در شیلی مدیریت می شود. برنامه مهاجرتی استارت آپ در این کشور از طریق وزارت مربوطه به اقتصاد، وزارت گردشگردی، وزارت کشور و وزارت امور خارجه بودجه مناسبی در این زمینه دریافت می کنند. این برنامه در سال 2010 میلادی تاسیس گردید و حدود 22 برنامه مختلف در این کشور به وجود آمد.

در خصوص سرمایه گذاری و خرید سهام در این کشور ویزای اقامت موقت حدود یک ساله به متقاضی تعلق می گیرد. این نوع ویزا پس از گذشت 6 ماه نیاز به تمدید خواهد داشت. برنامه های استارت آپ در پایتخت این کشور، هر کدام 24 هفته طول می کشد و نیاز به مشاوره و سرمایه گذاری خواهد داشت. جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله هزینه زندگی در شیلی را مطالعه بفرمائید.

شرایط اساسی در خصوص ویزای استارت آپ  و کار در شیلی در جدول زیر بیان شده است:

پارامترشرح
سال شروعسال 2010 میلادی
نوع ویزاویزای موقت 1 ساله
تعداد برنامه در سال 2011 میلادی22
تعداد برنامه در سال 2011 تا 2014 میلادی1000
طول برنامه24
شروع سرمایه گذاری20000000CLP (پزو شیلی)

ویزای اقامت از طریق کارآفرینی در شیلی

انواع روش های کارآفرینی در شیلی

در این کشور روش های متفاوتی برای این پروسه مهاجرتی در نظر گرفته شده است. در هر کدام از این روش ها، متقاضیان می توانند از طریق اشتغال زایی به اقامت دائم این کشور دست یابند.

نمونه ای از روش های کار آفرینی در این کشور در جدول زیر مورد بررسی قرار گرفته است:

مراحلروش های کار آفرینی
1مشاغل مربوط به تولیدات محصول جدید
2فروش کلی محصولات
3خرده فروشی، فروش محصولات به افراد جامعه
4فروش محصولات خدماتی
5تولید محصولات جدید و سایر محصولات مربوط به کشاورزی
6مشاغل مربوط به معدن و استخراج مواد معدنی

جهت اخذ اقامت این کشور روش های گوناگونی در نظر گرفته شده است. روش تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری و خرید ملک سایر روش های اخذ اقامت این کشور می باشد. رشته های تحصیلی در شیلی را از طریق لینک مربوطه در سایت مرجع ما مطالعه فرمائید. در میان این روش ها، روش اقامت از طریق کارآفرینی در شیلی مورد توجه بسیاری از متقاضیان بین المللی قرار گرفته است. در این خصوص کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعاتی را در اختیار شما قرار خواهند داد. در این باره مطالعه مقاله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در شیلی پیشنهاد داده می شود.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *