مهاجرت سرمایه گذاری در فیلیپین

استارت آپ فیلیپین

استارت آپ فیلیپین

دولت فیلیپین جهت رشد استارت آپ فیلیپین در سال 2019 برنامه ای را ارائه داده است که مشوق راه اندازی استارت آپ فیلیپین است. این کشور که از نظر کارآفرینی و ایجاد شرکت های نوپا از همسایگان خود عقب افتاده بود قانون جدیدی را وضع کرده است. در این قانون افراد خارجی با استارت آپ فیلیپین می توانند ویزای اقامت این کشور را دریافت کنند. فیلیپین کشوری در آسیای شرقی است و دارای نیروی کار ارزان است. لذا کارآفرینان خارجی می توانند از این فرصت بعلاوه امتیازات دولت برای راه اندازی استارت آپ در فیلیپین استفاده کنند. در ادامه این مقاله همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جزئیات این برنامه را شرح داده اند.

برنامه توسعه استارت آپ فیلیپین

اکوسیستم استارت آپ در فیلیپین جوان، پر جنب و جوش و پر از پتانسیل است. استارت آپ ها محصولات نوآورانه را معرفی می کنند و مدل های تجاری جدیدی ایجاد می کنند که نیازهای متغیر جامعه و بازار را برطرف می کند. به همین ترتیب، حمایت از توسعه اکوسیستم استارت آپ برای پرورش فرهنگ نوآورانه و کارآفرینانه در کشور برای دولت مهم است. DTI ، DOST و DICT به همراه سایر سازمان های دولتی در حال همکاری برای توسعه بیشتر اکوسیستم استارت آپ فیلیپین از طریق اجرای قانون ابتکاری نوآورانه هستند. قانون نوآورانه استارت آپ، مزایا، مشوق ها و سایر اشکال پشتیبانی از اکوسیستم استارت آپ از جمله:

  • تهیه ویزای استارت آپ
  • مراحل سریع
  • ایجاد صندوق سرمایه گذاری استارت آپ
  • کمک های بلاعوض
  • ساخت برنامه توسعه اکوسیستم استارت آپ
  • و تأسیس منطقه اقتصادی استارت آپ و غیره

پرورش اکوسیستم های استارت آپی در خط مقدم ابتکارات دولت در زمینه ایجاد مشارکت، ایجاد پل های خلا و امکان ایجاد ذینفعان برای اطمینان از یک فیلیپین رقابتی، ابتکاری و فراگیر است.

در نمودار زیر رتبه فیلیپین در عوامل مهم شروع یک تجارت و سرمایه گذاری را مشاهده می کند:

رتبه فیلیپین در عوامل مهم تجارت و سرمایه گذاری

ویزای استارت آپ فیلیپین

فیلیپین اخیرا قانون 11337 یا قانون ابتکاری نوآور را امضا کرده است. این قانون جدید با ارائه مشوق هایی از جمله کمک در دریافت ویزا و مجوزهای تجاری به مشاغل نوپا و فعالان تازه کار کمک خواهد کرد. همانطور که گزارش شده است، وزارت تجارت و صنعت (DTI) یکی از نهادهای اصلی در اجرای این قانون است. این وزارت متعهد می شود تا قانون را برای ایجاد محیط مناسب برای کارآفرینان باهوش تر اجرا کند. جدا از DTI، وزارت علوم و فناوری (DOST) و وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات (DICT) آژانس های میزبان اجرای برنامه توسعه استارت آپ فیلیپین هستند.

برای شرکت های نوپا و فعال کننده شرکت در رویدادهای محلی و بین المللی، 3 آژانس دولتی می توانند در تسریع در اسناد سفر و ارائه یارانه برای بلیط هواپیما، چمدان، کمک هزینه روزانه و سایر هزینه های سفر کمک کنند. وزارت امور خارجه (DFA) ویزاهای اولیه را برای صاحبان، کارمندان و سرمایه گذاران با اعتبار 5 ساله و با اعتبار 3 ساله تمدید می کند. دارندگان ویزای استارت آپ از دریافت مجوز استخدام بیگانگان صادر شده توسط وزارت کار و استخدام (DOLE) معاف خواهند شد. در همین حال، مدیران استارت آپ فیلیپینی واجد شرایط درخواست کارت سفر مسافرتی APEC خواهند بود که روند ورود کشورهای عضو APEC برای سفرهای کوتاه مدت را ساده می کند.

ویزاهای استارت آپ ویزای کار فیلیپین 3 حالت مختلف دارند که در جدول زیر شرح داده شده اند:

انواع ویزای استارت آپ فیلیپینشرح
ویزای مالک استارت آپبرای صاحب خارجی احتمالی یا فعلی فعال کننده استارت آپ ثبت شده در فیلیپین.
ویزای کارمند استارت آپبرای کارمند خارجی برای کار در استارت آپ ثبت شده در فیلیپین.
ویزای سرمایه گذاری استارت آپبرای سرمایه گذار خارجی احتمالی یا فعلی استارت آپ ثبت شده در فیلیپین.

سایر برنامه های توسعه استارت آپ فیلیپین

هدف SMART Link این است که از طریق برگزاری جلسات تطبیق کسب و کار با کسب و کار یا جلسات Smart Link، استارت آپ های نوآور و پیشرفته فیلیپین را با محصولات تجاری خود به شرکت های سنتی (MSMLE) مطابقت دهد. هدف این برنامه تسهیل مشارکت ها و همکاری های بین شرکت های نوپا و سنتی است:

  • به استارت آپ ها فرصت دسترسی به بازارهای مختلف در صنایع مختلف و در نتیجه افزایش درآمد را می دهد.
  • شرکت های سنتی را در معرض استارت آپ ها قرار داده و به فعالیت های ابتکاری (مثلاً از طریق دستیابی به راه حل های دیجیتالی) بپردازد
  • و دیجیتالی سازی در شرکت های سنتی برای افزایش بهره وری شرکت، رقابت و انعطاف پذیری تجارت.

برنامه startupAID با هدف کمک به استارت آپ های نوآور در راه اندازی، تجاری سازی و مقیاس بندی محصولاتشان است. این کار با گذراندن یک برنامه آموزش تخصصی که با همکاری فعال کننده های راه اندازی مشارکتی توسعه یافته است، به سرعت بخشیدن به رشد استارت آپ های فناوری مناسب کمک می کند. شرکای DTI با فعالان راه اندازی محلی و بین المللی برای ارائه یک برنامه شتابدهی ویژه طراحی شده برای ایجاد استارت آپ های فنی در زمینه توسعه تجارت، جمع آوری کمک های مالی و سایر فرصت های استراتژیک طراحی شده اند. شرکت کنندگان در برنامه در شبکه گسترده فعال شرکای فناوری، سرمایه گذاری و همچنین مشاوران قرار خواهند گرفت. DTI به عنوان یکی از آژانس های میزبان اصلی قانون راه اندازی نوآورانه، موظف است از رشد استارت آپ های محلی و توسعه اکوسیستم استارت آپ های کشور را پشتیبانی کند.

آموزش کارآفرینی در فیلیپین

از نظر تاریخی، دانشگاه ها و کالج ها همیشه بهاری برای نوآوری بوده اند. حتی یک مطالعه نشان داده است که محققان دانشگاه از سال 1950 تاکنون نقش عمده ای در %40 اختراعات بزرگ داشته اند. بطور محلی، دانشگاه هایی مانند موسسه فناوری دانشگاه خاور دور (FEU Tech) ابتکاراتی را به منظور تشویق نوآوری به رهبری دانشجویان ارائه داده اند. در سال 2019، این موسسه رسماً مرکز نوآوری FEU، اولین سازنده سرمایه گذاری مستقر در دانشگاه فیلیپین را راه اندازی کرد. با استفاده از مرکز نوآوری FEU، دانشجویانی که به دنبال راه اندازی شرکت های نوپای خود هستند، می توانند به مربیان، چارچوبی برای آزمایش در صورت عملی بودن ایده آنها از طریق تجارت، ارتباط با سرمایه گذاران و موارد دیگر دسترسی داشته باشند.

مرکز نوآوری FEU مبتنی بر این باور بود که کارآفرینی و نوآوری ستون های اساسی دستیابی به اقتصاد جهان اول است. به همین دلیل مرکز نوآوری در زمینه هایی مانند زیر کاوش می کند:

  • فناوری بتن
  • فناوری آموزشی
  • اینترنت اشیا
  • هوش مصنوعی

این کار از طریق مشارکت با انستیتوی مدیریت آسیا (AIM) امکان پذیر است، که دارای تجربه زیادی در کمک به تقویت استارت آپ های محلی است. در حالی که 42% درصد از استارت آپ ها به دلیل عدم نیاز بازار کار در فیلیپین شکست خورده اند، مرکز نوآوری FEU امیدوار است که دانشجویان تصویر بهتری را از آنچه برای موفقیت نوآوری های آنها در دنیای واقعی لازم است، ارائه دهند.

استارت آپ های موفق فناوری در فیلیپین

استارت آپ های موفق فناوری در فیلیپین

فیلیپین میزبان یک صنعت فناوری است که متشکل از بیش از 190 سرمایه گذاری است که در زمینه وام، پرداخت، امتیازدهی اعتبار و غیره فعالیت می کنند و استارت آپ های برتر فناوری از این مزایا استفاده می کنند.

در جدول زیر می توانید از جمله برترین استارت آپ های فناوری در فیلیپین را مشاهده کنید:

استارت آپشرح
Coins.phیک سیستم عامل پشتیبانی شده از بلاکچین است که برنامه موبایل آن دسترسی مستقیم به خدمات بانکی و پرداخت دیجیتال، از جمله حواله های محلی و بین المللی، شارژ تلفن همراه، پرداخت قبض، اعتبار بازی و خرید آنلاین را برای مشتریان فراهم می کند.
First Circleیک شرکت فناوری است که توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) و وزارت تجارت و صنعت (DTI) معتبر شناخته شده است و با تأمین مالی کوتاه مدت از مشاغل فیلیپین پشتیبانی می کند. سیستم عامل این شرکت سرمایه در گردش کوتاه مدت و تأمین مالی تجارت بدون وثیقه را فراهم می کند، شرکت های کوچک و متوسط ​​(SME) را قادر می سازد تا رشد کرده و روند فرصت ها را بهبود بخشند.
Tonikیک بانک دیجیتالی آینده است که هدف آن پرداختن به سپرده خرده فروشی 140 میلیارد $ (دلار) و فرصت های وام خرده فروشی بدون وثیقه 100 میلیارد $ (دلار) در فیلیپین است. این شرکت نوپا قصد دارد طیف وسیعی از محصولات خرده فروشی مالی، از جمله سپرده، وام، حساب های جاری، پرداخت و کارت را در یک بستر بانکی دیجیتال با امنیت بسیار بالا فراهم کند.
PayMongoیک درگاه پرداخت است که به مشاغل اجازه می دهد تا به راحتی از طریق کارت اعتباری، کیف پول الکترونیکی و فرابورس (OTC) پرداخت آنلاین از مشتریان خود را بپذیرند.

فرصت های تجارت خرد در فیلیپین

به دلیل شبکه های اجتماعی و تغییر منافع مصرف کنندگان، تقاضا برای محصولات و خدمات همچنان در حال افزایش است. فیلیپینی ها نسبت به مارک های جدید و موسسات بازتر هستند و به صنعت تجارت اجازه می دهند تا سریعتر شکوفا شود. در واقع، بیش از 99٪ مشاغل ثبت شده در فیلیپین، شرکت های خرد، کوچک و متوسط (MSME) هستند. این تعداد ممکن است با شروع فعالیت بیشتر مشاغل کوچک به صورت آنلاین افزایش یافته باشد. در جدول زیر برخی از این مشاغل معرفی شده اند:

تجارتشرحسرمایه اولیه (پزو)
فروش آنلاینبا قرنطینه جامعه، خرید وسایل ضروری و تجملاتی به یک چالش تبدیل می شود. باید به صورت برنامه ریزی شده و به صورت عمده انجام شود. فروش آنلاین به عنوان یک راه حل برای این ناراحتی تلقی می شود.5000PHP الی 50000PHP
خدمات لباسشوییدر شهرهای بسیار شهری مانند مترو مانیل، مغازه های لباسشویی ثابت می کنند که این یک تجارت ثابت است. خدمات شستشو با افزایش تعداد افراد، ساکنان آپارتمان و برنامه های شلوغ آنها ضروری است.100000PHP الی 3000000PHP
خدمات لجستیک و حمل و نقلایده تجاری مهم و ضروری دیگر ارائه خدمات لجستیکی و حمل و نقل است. حتی قبل از ویروس کرونا، این سرویس به عنوان یک سرویس راحت و کم مصرف برای حمل، انتقال و تحویل عمده محصولات، تولیدات، تجهیزات یا هر چیز دیگری که قابل حمل با دست نیست شناخته شده است. اینها بیشتر توسط شرکت های سازمانی مورد استفاده قرار می گیرند.1000000PHP

جهت بررسی بازار کار رشته های مختلف مانند بازار کار کامپیوتر در فیلیپین مقاله های موجود در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را مطالعه کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *