مهاجرت کاری فیلیپین

ویزای کار فیلیپین

اخذ ویزای کار فیلیپین

افراد خارجی که خواهان کار در کشور فیلیپین هستند بایستی علاوه بر ویزای کار فیلیپین مجوز اشتغال و کار در فیلیپین را نیز اخذ کنند. فیلیپین در سال های اخیر با توجه به رشد اقتصادی بالای خود سرمایه گذاران و نیروی کار خارجی بسیاری را به خود جذب کرده است. البته استفاده مکرر برخی از نیروی کار از مجوز موقت کار در فیلیپین موجب شده است قوانین صدور مجوز کار سخت تر شده است.

فیلیپین یکی از کشورهای جنوب شرق آسیاست که در سال های اخیر رشد بسیار قابل توجهی داشته است. از نظر اقتصادی در جایگاه خوبی قرار دارد. در هر صورت برای کار در فیلیپین افراد خارجی نیاز به اخذ مجوز و ویزای کار فیلیپین هستند. با مطالعه این مقاله که توسط مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به شما عزیزان ارائه شده درباره ویزای کار فیلیپین به صورت مفصل شرح داده شده است.

اینفوگرافیک ویزای کاری فیلیپین

انواع مجوز کار در فیلیپین

مقامات فیلیپین برای کار نیروی خارجی در این کشور به صورت کلی با توجه به مدت زمان کار این افراد 2 نوع مجوز کار صادر می کنند. لازم به ذکر است این مجوزهای کار در فیلیپین جدا از ویزای کار در فیلیپین است. فیلیپین به خارجی ها اجازه می دهد تا در این کشور کار کنند و یا سرمایه گذاری کنند. آگاهی از مجوزهای کاری در فیلیپین برای متقاضیان حائز اهمیت است.

اگر می خواهید به عنوان یک خارجی در فیلیپین استخدام شوید و یا در فیلیپین یک فرد خارجی را استخدام کنید. بایستی یکی از مجوزهای اشتغال کار در فیلیپین را بدست آورید:

انواع مجوز کارشرح
مجوز کار SWPافراد خارجی که قصد کار به مدت 3 ماه در فیلیپین را دارند باید این مجوز کار دریافت کنند. افرادی که وظایف کوتاه مدت برای سمت های موقت 3 تا 6 ماه دارند. باید مجوز ویژه کار (SWP) را دریافت کنند.
مجوز کار AEPافرادی که بیش از 6 ماه در فیلیپین خواهان کار هستند بایستی مجوز اشتغال (AEP) را اخذ کنند. برای دوره های طولانی تر این افراد همچنین موظف به اخذ ویزای کار در فیلیپین هستند.

کار در فیلیپین

اقتصاد فیلیپین سال به سال به طور مداوم در حال رشد بوده است. بودجه بازنشستگی خود را با دقت برنامه ریزی کنید زیرا ممکن است نتوانید به سیستم ملی تامین اجتماعی تکیه کنید. فراموش نکنید که فرهنگ کسب و کار محلی را مطالعه کنید، به عنوان مثال در مورد سلسله مراتب در محل کار. کار در فیلیپین یک گزینه جذاب برای بسیاری از مهاجران است. از نظر اقتصادی، این کشور چیزهای زیادی برای ارائه دارد و علاقه بیشتر و بیشتر سرمایه گذاران خارجی را به خود جلب می کند که کار در فیلیپین را فرصتی برای تثبیت خود در منطقه می دانند. دولت محلی در تلاش است تا تغییراتی را به منظور رقابت با سایر کشورهای آسیایی و سایر نقاط جهان اعمال کند. وقتی صحبت از خدمات تامین اجتماعی در فیلیپین می شود، کارمندان بخش خصوصی و همچنین کارگران خانگی و خوداشتغال ها تحت پوشش قرار می گیرند.

امکان دریافت پوشش داوطلبانه برای بیمه شدگانی که دیگر واجد شرایط دریافت پوشش اجباری نیستند و برای همسران آنها وجود دارد. کارمندان دولت و پرسنل نظامی سیستم بیمه خود را دارند. سیستم تامین اجتماعی در فیلیپین مزایای از کارافتادگی و بازنشستگی، مرخصی زایمان، مرخصی استعلاجی، بازماندگان و آسیب های ناشی از کار را پوشش می دهد. علاوه بر این، ممکن است بخواهید بررسی کنید که آیا قراردادهای تامین اجتماعی بین فیلیپین و کشور شما وجود دارد یا خیر. متأسفانه، همانطور که در مورد پوشش مراقبت های بهداشتی وجود دارد، پوشش تأمین اجتماعی شما ممکن است آنقدر که انتظار دارید جامع نباشد. به همین دلیل، ممکن است برای مهاجرانی که در فیلیپین کار می کنند منطقی باشد که به سیستم تامین اجتماعی خود در خانه کمک کنند یا برنامه های خصوصی را انجام دهند.

مهارت های مورد نیاز برای مشاغل پردرآمد در فیلیپین

اگر می‌خواهید در بازار رقابت کنید و برای نقش‌هایی در برخی از مشاغل پر تقاضا در فیلیپین انتخاب شوید، یک مجموعه مهارت خوب لازم است. اکنون کارفرمایان بیشتر متوجه می شوند که چه کسانی را می خواهند وارد شرکت خود کنند. حرفه ای مشتاق برای ورود به صنعت انتخابی شما باید این مهارت های نرم را داشته باشد. رساندن پیام خود تا حد امکان واضح و مختصر یک مهارت ارزشمند است. همکاری ستون فقرات کسب و کارها است و ارتباطات موثر باعث تحقق این امر می شود. این به شما امکان می دهد به طور موثر ایده ها را ارائه دهید، با اطمینان با سایر متخصصان در این زمینه صحبت کنید و به شما کمک می کند تا به راحتی با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید. به طور کلی، داشتن یک مهارت عالی بدون توجه به اینکه چه صنعتی ممکن است باشد.

مذاکره در همه جا در تجارت وجود دارد. از مذاکره بر سر حقوق خود تا انجام معاملات با مشتریان ممتاز. دانستن اینکه چگونه معاملاتی را انجام دهید که به شما مزیت بدهد، یک ابزار عالی است. با مهارت های مذاکره خوب، می توانید ترتیبات کاری خوبی را برای خود ایجاد کنید. علاوه بر این، کارفرمای شما شما را به عنوان یک دارایی ارزشمند در بستن معاملات مشتری می بیند. چه فارغ التحصیل باشید و چه کسی که به دنبال یک مسیر شغلی جدید است، رفتن به مصاحبه اجتناب ناپذیر است. داشتن مهارت های مصاحبه قوی به شما این امکان را می دهد که پاسخ های مناسبی بدهید و همچنین هنگام ارائه آنها اعتماد به نفس داشته باشید. مانند بسیاری از مهارت ها، تمرین و تکرار بهترین راه برای تقویت آنهاست.

مجوز کار AEP برای کار در فیلیپین

مجوز کار و استخدام نیروی خارجی در فیلیپین یا همان (AEP) برای اتباع خارجی الزامی است. افرادی که می خواهند به مدت 6 ماه یا بیشتر در فیلیپین کار کنند. برای به دست آوردن این مجوز، در حال حاضر باید دارای کارفرمای محلی باشند که برای آنها این مجوز را درخواست کند. این مجوز معمولا تا زمانی که اقامت نیروی کار خارجی در فیلیپین معتبر باشد، معتبر است. برای دریافت این مجوز افراد خاصی در فیلیپین می توانند به عنوان کارفرما شما را حمایت کنند.

لذا شرکت ها باید قبل از اینکه بخواهند مجوز کار یا یک ویزای کار خارجی را درخواست کنند. از این رو باید شرایط خاصی را رعایت کنند. فردی که به عنوان حامی یا اسپانسر معرفی می شود ممکن است یک شرکت داخلی یا شرکت خارجی باشد. آن فرد تا زمانی که بتوانند به طور قانونی تجارت در فیلیپین را انجام دهند می توانند این درخواست را ارائه دهند.

نرخ بیکاری در این کشور طبق نمودار زیر خواهد

نرخ بیکاری در فیلیپین

کارفرما همچنین باید در یک صنعت کلی یا جزئی از کشور مشغول به کار باشد. به عبارت دیگر، برای کار در این کشور شرکتی با مالکیت و کنترل خارجی محدود باشد. اگر شرکت استخدام کننده یک شرکت کوچک فیلیپینی است. از این رو باید دارای یک مجوز برای اشتغال نیز داشته باشد. وزارت دادگستری در فیلیپین صلاحیت استخدام را صادر می کند.

مدارک لازم برای دریافت مجوز کاریابی AEP فیلیپین

از جمله مدارک لازم برای دریافت مجوز کار و استخدام طولانی مدت در فیلیپین به شرح زیر است. لازم به ذکر است این مدارک بایستی تحویل وزارت اشتغال و کار فیلیپین شود.

  • فرم درخواست
  • کپی گذرنامه کارمند و ویزای معتبر
  • کلیه اسناد مربوط به قرارداد کار
  • کپی AEP فعلی (در موارد استفاده مجدد)
  • کپی از مجوز شهرداری یا کپی مجوز کسب و کار

لازم به ذکر است برای برخی از اتباع خارجی این مجوز لازم نیست. این افراد شامل:

  • اعضاء هیئت مدیره که در کارهای روزانه شرکت مداخله نمی کنند.
  • کارمندان سطح بالایی که حداقل 1 سال در آن شرکت بوده اند.
  • رئیس شرکت یا خزانه دار شرکت اگر آنها سهامدار شرکت باشند.
  • مشاورانی که هیچ کارفرما محلی ندارند.

جهت اطلاع از شرایط مهاجرت به این کشور مقاله مهاجرت به فیلیپین را بررسی بفرمائید.

ویزای کار فیلیپین و مجوز SWP

مجوز کار ویژه (SWP) یک مجوز کار موقت در فیلیپین است. این مجوز برای افراد خارجی است که کم تر از 6 ماه در موقعیت موقت مشغول به کار خواهند بود. SWP در ابتدا به مدت 3 ماه معتبر است. فقط یک بار برای 3 ماه دیگر قابل تمدید است. درخواست کننده محلی یعنی کارفرما پس از ورود نیروی خارجی به کشور باید برای کارمند مجوز SWP را درخواست کند. اتباع خارجی که به مدت 6 ماه یا کمتر در فیلیپین مشغول به کار می شوند. از این رو باید از طریق اداره مهاجرت فیلیپین مجوز کار ویژه (SWP) را درخواست کنند. این مجوز کار فقط به افرادی که قصد کار و مشغول انجام فعالیت های خاص یا ارائه خدمات از خارج در یک توافقنامه اشتغال را دارند صادر می شود.

شرح ویزای کار فیلیپین

مشاغل مربوط به مجوز فعالیت ویژه در فیلیپین

همانطور که اشاره کردیم مجوز کار ویژه SWP برای فعالیت های خاصی ارائه می گردد. این فعالیت ها شامل موارد زیر است:

  • ورزشکاران حرفه ای، مربیان و دستیاران
  • نوازندگان بین المللی با توانایی های استثنایی
  • هنرمندان، نوازندگان و کارمندانشان که مطابق با الزامات آژانس، اداره یا نهاد مربوطه، قبل از ورود هزینه آن را پرداخت می کنند.
  • تأمین کنندگان خدمات در درجه اول برای انجام خدمات موقت قرار می گیرند. حقوق یا پاداش دیگری از یک منبع فیلیپینی دریافت نمی کنند. به غیر از هزینه های مربوط به اقامت موقت خود.
  • کاشفان گنج و اشیا گران بها مجاز به جستجوی گنج مخفی با مجوز از سازمان های دولتی و ابزارهای ذیربط
  • خدمه فیلم و تلویزیون که مجاز به فیلمبرداری در کشور هستند توسط دفتر نظارتی، نهاد یا آژانس نظارتی مربوطه.
  • روزنامه نگاران خارجی که حرفه خود را انجام می دهند. یک رویداد خاص را در کشور پوشش می دهند.
  • کارآموزانی که در ابزارهای دولتی، شرکتهای دولتی و کنترل شده و اشخاص خصوصی منصوب شده اند.
  • مدرسین، محققان، مربیان و سایرین که کارهای علمی را در مدارس، دانشگاه ها، مؤسسات آموزشی و پژوهشی، سازمان های دولتی و نهادهای دیگر دنبال می کنند.
  • مبلغان و واعظان مذهبی
  • مدل ها و استعدادهای تجاری
  • متخصصان آشپزی و آشپز ها
  • نیروی کار حرفه ای
  • مشاورین یا متخصصین

در حالی که این لیست فعلی بسیاری از فعالیتهای کاری که ممکن است برای SWP واجد شرایط باشند را شامل می شود و جامع و فراگیر به نظر می رسد. اما باید از نظر ماهیت نیز ثابت شوند. تا زمانی که فعالیت در نظر گرفته شده در محدوده فعالیت های واجد شرایط بوده و از تایید دفترخانه برخوردار باشد مجوز SWP به اتباع بیگانه اعطاء می شود. برای حقوق ماهیانه کار در فیلیپین می توانید مطلب مذکور را مطالعه کنید.

اخذ ویزای اجازه اشتغال قانونی فیلیپین

علاوه بر مجوز اشتغال که توسط وزارت کار و اشتغال فیلیپین صادر می شود. افراد خارجی طبق قوانین فیلیپین برای مهاجرت از طریق کار نیازمند دریافت ویزای کار هستند. رایج ترین ویزای کاری صادر شده توسط دولت فیلیپین ویزای 9(G) می باشد. این ویزا به کارفرمایان در کشور فیلیپین اجازه می دهد تا نیروی کار خارجی مستعد و با تجربه را در فیلیپین استخدام کند. صدور ویزای 9(G) در صلاحیت دفتر مهاجرت فیلیپین است. ویزای کار فیلیپین از طریق حمایت مالی کارفرما اعمال می شود. بنابراین، تامین شغل در یک شرکت مستقر در فیلیپین یک شرط ضروری است. علاوه بر این، متقاضیان نیز موظف هستند قبل از تهیه ویزای کار مجوز اشتغال AEP را دریافت کنند.

لازم به ذکر است متقاضیان در صورت تغییر کارفرما، بایستی ویزای کاری جدیدی را دریافت کنند. اعتبار ویزای کار فیلیپین معمولا برای 1 تا 3 سال می باشد. بسته به قرارداد نهایتا تا 3 سال صادر می شود. لازم به ذکر است اعتبار این ویزا با این حال، نمی تواند از دوره اعطاء شده توسط وزارت کار و اشتغال فیلیپین تجاوز کند. ویزای کار فیلیپین تا چندین بار قابل تمدید می باشد.

مدارک لازم برای اخذ ویزای کار فیلیپین

جهت دریافت ویزای کار و مهاجرت به فیلپین از طریق کار مدارک زیر را بایستی ارائه کنید.

علاوه بر مدارک زیر ممکن است مدارک دیگر نیز توسط اداره مهاجرت فیلیپین درخواست شود.

  • گواهینامه محضری در مورد تعداد کارمندان خارجی و فیلیپینی کارفرما
  • فرم درخواست ویزای کار
  • کپی قرارداد کاری
  • اصل و کپی مجوز کار AEP
  • ارائه مدارک دال بر تبلیغ و آگهی استخدام
  • گواهی اداره مهاجرت فیلیپین
  • گواهی ثبت
  • گذرنامه معتبر
  • سایر اسناد حمایت از اشتغال متقاضی

معافیت مجوز کار در فیلیپین

اتباع خارجی که می خواهند در فیلیپین کار کنند، نه تنها باید ویزای مناسب، بلکه مجوز کار را نیز دریافت کنند. کار بدون مجوز می تواند منجر به جریمه های سنگین هم برای کارمند و هم برای کارفرما شود. همه خارجی هایی که برای کار به فیلیپین می آیند نیازی به مجوز دارند. موارد زیر از این قاعده مستثنی هستند و دارای معافیت مجوز کار در فیلیپن هستند:

  • اعضای هیئت مدیره شرکتی با حق رای، اما بدون هیچ سمتی در شرکت
  • صاحبان و نمایندگان یک شرکت خارجی ثبت شده در POEA که برای مصاحبه با متقاضیان کار به فیلیپین می آیند.
  • اتباع خارجی که به عنوان بخشی از توافق نامه بین یک موسسه خارجی و محلی یا بین یک دولت خارجی و دولت فیلیپین برای مشاغل آموزشی یا تحقیقاتی دعوت شده اند.
  • اعضای دستگاه های دیپلماتیک یا مقامات رسمی دولت های خارجی
  • افسران و کارمندان (و همسران آنها) یک سازمان بین المللی، که فیلیپین عضو آن است.
  • هر تبعه خارجی که طبق قوانین خاص فیلیپین مستثنی شده باشد.
  • اتباع خارجی با ویزای اقامت دائم

ویزای کار 9(D) فیلیپین

علاوه بر ویزای کار عادی فیلیپین یک نوع ویزای دیگر به نام ویزای 9(D) صادر می کند. این نوع ویزا برای اتباع خارجی متعلق به کشورهایی است که با فیلیپین توافقنامه تجارت دو جانبه دارند. در حال حاضر، فیلیپین با ایالات متحده، ژاپن و آلمان چنین توافق نامه ای دارد. برای اقامت فیلیپین از طریق کار و برای اخذ این نوع ویزا اتباع خارجی باید ثابت کنند که:

  • متقاضیان و یا کارفرمایان درگیر تجارت بزرگی باشند. از جمله سرمایه گذاری حداقل 120000$ (دلار) بین فیلیپین و کشور مبدا آنها مورد نیاز است.
  • متقاضیان قصد دارند پس از اتمام یا خاتمه قرارداد کاری خود، فیلیپین را ترک کنند.
  • متقاضیان تابعیتی مشابه سهامدار اصلی کارفرما یا شرکت خود دارند.
  • متقاضیان یک مقام ناظر یا مدیر اجرایی در شرکت دارند.
  • لازم به ذکر است این نوع ویزا تا 2 سال اعتبار دارد.

لازم به ذکر است افرادی که خواهان دریافت ویزای کار فیلیپین و یا مجوز کار فیلیپین هستند بایستی شماره مالیات TIN را اخذ کنند. برای مهاجرت به فیلیپین از طریق دیگر مانند تحصیل در فیلیپین همچنین می توانید به مقالات موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید.

سوالات متداول در باب ویزای کاری فیلیپین

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب ویزای کاری فیلیپین می باشیم:

  • مدارک لازم برای اخذ ویزای کار فیلیپین چیست؟ گواهینامه محضری در مورد تعداد کارمندان خارجی و فیلیپینی کارفرما، فرم درخواست ویزای کار، کپی قرارداد کاری، اصل و کپی مجوز کار AEP، ارائه مدارک دال بر تبلیغ و آگهی استخدام، گواهی اداره مهاجرت فیلیپین، گواهی ثبت، گذرنامه معتبر، سایر اسناد حمایت از اشتغال متقاضی
  • انواع مجوز کار در فیلیپین کدام اند؟ مجوز کار SWP، مجوز کار AEP
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *