مهاجرت کاری فیلیپین

حقوق ماهیانه کار در فیلیپین

میانگین حقوق ماهیانه کار در فیلیپین 2020

بررسی حقوق ماهیانه کار در فیلیپین برای افرادی که خواهان کار و مهاجرت از طریق کار به این کشور هستند امری ضروری است. فیلیپین یکی از کشورهای انگلیسی زبان در آسیا است که با توجه به رشد اقتصادی در سال های اخیر مورد توجه نیروی کار خارجی قرار گرفته است. به صورت کلی میزان حقوق کار ماهیانه در فیلیپین بسته به انواع حرفه و شغل دارد. با این حال این رقم نسبت به کشورهای غربی و اروپایی کم تر است. البته هزینه زندگی در فیلیپین نیز نسبت به بسیاری از کشورها پایین تر است.

در هر صورت برای کار در فیلیپین مهاجرین نیاز به بررسی بیشتر نسبت به میزان حقوق ماهیانه کار در فیلیپین دارند تا بتوانند میزان درآمد و هزینه زندگی را برآورد کنند. لذا مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نگارش سوالات زیر را پاسخ داده اند:

  • متوسط حقوق ماهیانه کار در فیلیپین چقدر است؟
  • حداقل و حداکثر میزان حقوق ماهیانه کار در فیلیپین چه مقدار است؟
  • به طور میانگین هر فرد در فیلیپین چقدر حقوق دریافت می کند؟
  • میزان تحصیلات چه تاثیری بر میزان حقوق کار ماهیانه در فیلیپین دارد؟
  • میزان تفاوت حقوق مردان و زنان در کشور فیلیپین چگونه است؟

میانگین حق دستمزد در فیلیپین

اقتصاد فیلیپین در سال های اخیر رشد قابل توجهی داشته و نرخ بیکاری کم تر از 4% بوده است. اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا نرخ بیکاری در فیلیپین نیز همانند سایر کشورها بالا رفته است. در هر صورت حقوق ماهیانه کار در فیلیپین افزایش داشته است. اما این میزان آنچنان قابل توجه نیست. طبق آمارهای اعلام شده میزان حقوق میانگین ماهیانه کار در کشور فیلیپین در حدود 44600PHP (پزو*) می باشد. این میزان حقوق به صورت میانگین تمامی مشاغل بوده است. لذا هر حرفه میزان حقوق متوسط خود را دارد. براساس این آمار حداکثر میزان حقوق میانگین کار در فیلیپین به میزان 199000PHP (پزو) می باشد. البته کم ترین میزان حقوق متوسط در فیلیپین به میزان 11300PHP (پزو) اعلام شده است. لازم به ذکر است برای بررسی میزان درآمد مشاغل مختلف بررسی ریزتری نسبت به آن حرفه داشته باشید.

*هر 1.000PHP (پزو) برابر با 17.79$ (دلار) می باشد.

در نمودار زیر درصد مشارکت درآمد میانگین مردم فیلیپین را مشاهده می کنید:

مشارکت درآمد میانگین مردم فیلیپین

حداقل میزان حقوق دریافتی در فیلیپین

براساس گزارشات منتشر شده دستمزد خالص دریافتی حداقل کارگران در فیلیپین در حدود 5.922PHP (پزو) حدود می باشد که این رقم 10% بالاتر از حداقل دستمزد مشابه در سال گذشته است. این میزان رشد در مقایسه با سایر کشورها افزایش چشمگیری داشته است. بنابراین فیلیپین از نظر افزایش حداقل دستمزد در رده هفدهم از بین 54 کشور قرار گرفته است. در همین حال، کشورهای همسایه برای مالزی 9.1%، برای هنگ کنگ 8.7% و در تایلند فقط 1.6% افزایش داشته اند. علیرغم مشاهده رشد حداقل دستمزد در فیلیپین، قیمت مواد غذایی بخش قابل توجهی از هزینه زندگی در فیلیپین را شامل می شود. به طوری که حدود 75.1% از حقوق پایه ماهیانه حداقل کارگران صرفا صرف اقلام اساسی مواد غذایی می شود.

در حالی که افزایش دستمزد ها توانسته در سال جاری از افزایش قیمت ها در فیلیپین پیشی بگیرد. نسبت قیمت مواد غذایی به حداقل دستمزد هنوز ایده آل نیست. استرالیا و به دنبال آن انگلستان و ایرلند بهترین قیمت مواد غذایی را به نسبت حداقل دستمزد دارند. تنها 7% از حداقل دستمزد آنها به محصولات غذایی ضروری صرف می شود. در همین حال، در کشورهایی مانند نیجریه یا ازبکستان، حداقل دستمزد آنقدر کم است که نمی تواند هزینه ابتدایی ترین سبد خرید را بپردازد.

تحصیلات و حقوق ماهیانه کار در فیلیپین

ناگفته پیداست که هر چقدر میزان تحصیل در سطح بالاتری باشد میزان درآمد و حقوق در فیلیپین نیز بالاتر می رود. اساسا مشاغل پر درآمد در فیلیپین همگی نیازمند سطح تحصیلات بالا و تخصص هستند. البته میزان مهارت و تجربه نیز امری غیر قابل چشم پوشی است. دانشجویان با تحصیل در فیلیپین و یا تحصیل در دانشگاه های معتبر در جهان می توانند از مدرک معتبر برخوردار شوند. تحصیل در فیلیپین در مقاطع مختلف صورت می گیرد. منجر به دریافت مدارک مختلف از کارشناسی تا دکترا می شود. به طور کلی تحصیل در مقاطع عالی از ابتدا تا انتها در فیلیپین حدودا 9 سال به طول می انجامد. میزان درآمد یک فرد تحصیل کرده در فیلیپین نسبت به یک فرد تحصیل نکرده حداقل بیش از 50% می باشد. لذا همانطور که مشاهده می کنید میزان تحصیلات برای افزایش درآمد و دستمزد بسیار تاثیرگذار است.

شرایط کار در فیلیپین

شرایط کار در فیلیپین ارتباط نزدیکی با طبقه اجتماعی فرد دارد. افراد متعلق به طبقه بالا از نظر رضایت شغلی، امکانات، پیشرفت و انتخاب شغلی از بهترین فرصت ها بهره مند می شوند. افراد طبقه متوسط ​​معمولا می توانند با کسب درآمد از آموزش، کارمندی و کار سخت به پیشرفت برسند. افراد متعلق به طبقه پایین، به دلیل عدم تحصیل یا سرمایه، عمدتا مشغول کار با دستمزد کم یا به اصطلاح یقه آبی هستند، که در جامعه فیلیپین یاد می شوند.

در هر صورت طبق قوانین فیلیپین شرایط کار در هفته برای هر فرد به صورت استاندارد 40 ساعت در هفته است. اضافه کاری شامل افزایش 30% حقوق می شود. میزان روزهای مرخصی با احتساب حقوق نیز 5 روز در سال است. ساعات کاری نیز 7 الی 8 صبح تا 5 الی 6 بعد از ظهر می باشد. میزان مالیات نیز بسته به درآمد فرد تعیین می شود. و از 0% تا 32% می باشد.

تحصیلات و حقوق ماهیانه کار در لوکزامبورگ

تجربه و میزان حقوق در فیلیپین

با وجود عملکرد اقتصادی بهتر در یک دهه گذشته در فیلیپین در مقایسه با 2 دهه اخیر، رشد متوسط ​​درآمد خانوار با توجه به سرعت گسترش اقتصادی در فیلیپین، هنوز بسیار پایین تر از آنچه انتظار می رود، است. در هر حال میزان تجربه رابطه مستقیمی با میزان درآمد خانوار در فیلیپین دارد. به طوری که افرادی که دارای حدود 5 سال تجربه کار دارند. نسبت به افراد تازه کار در کشور فیلیپین حدود 30% بیشتر درآمد کسب می کنند. لذا هر چه میزان تجربه در یک کار افزایش یابد انتظار می رود، میزان حقوق و دستمزد نیز افزایش یابد. علاوه بر این میزان افزایش درآمد سالانه در کشور فیلیپین نیز به میزان 5% اعلام شده است.

در جدول زیر میزان افزایش حقوق ماهیانه کار نسبت به میزان سال کاری و تجربه آورده شده است:

سالدرصد افزایش حقوق
2 تا 5 سال32%
5 تا 10 سال36%
10 تا 15 سال21%
15 تا 20 سال14%
بیش از 20 سال9%

تفاوت حقوق ماهیانه کار زنان و مردان در فیلیپین

علیرغم تلاشهای مثبت برای کم کردن شکاف ها در بخش های اقتصادی، آموزشی، درمانی و سیاسی کشور در فیلیپین و اشتیاق آشکار برای برابری جنسیتی، قابل توجه است که مطالعات اخیر نشان می دهد که شکاف در میزان درآمد و حقوق جنسیتی همچنان ادامه دارد. اطلاعات جمع آوری شده از میزان درآمد ماهیان کار بین مردان و زنان ماهر نشان می دهد که به طور متوسط​​، کارمندان مرد در فیلیپین نسبت به همتایان زن خود 9.000PHP (پزو) بیشتر درآمد دارند. این مقدار نشان می دهد که مردان در کل نسب به زنان در کشور فیلیپین حدود 22% بیشتر درآمد کسب می کنند که این تفاوت قابل توجه است.

در هر صورت هیچ تفاوتی در فرصت های تحصیلی برای زنان و مردان فیلیپینی وجود ندارد. همچنین بین تعداد زن و مرد استخدام شده برای مشاغل ورودی تفاوت معنی داری وجود ندارد. اطلاعات مربوط به افراد شاغل در سطوح مدیریتی و نظارتی، اما داستان دیگری را بیان می کند به طوری که مردان در مقایسه با زنان در همان شغل و در همان سطح، در کشور فیلیپین حقوق بیشتری کسب می کنند.

حقوق ماهیانه مشاغل در شهرهای فیلیپین

بر اساس داده های منتشر شده میزان حقوق ماهیانه کار در کشور فیلیپین در بخش دولتی به میزان 47100PHP (پزو) می باشد در حالی که این میزان حقوق در بخش خصوصی حدود 42100PHP (پزو) است. لذا میزان درآمد ماهیانه مشاغل در فیلیپین در بخش دولتی حدود 12% بیشتر از بخش خصوصی است. همچنین بر اساس داده های منتشر شده میزان حقوق ساعتی متوسط مشاغل در فیلیپین نیز به میزان 260PHP (پزو) اعلام شده است. همچنین لازم به ذکر است میزان حقوق متوسط ماهیانه مشاغل در فیلیپین در شهرهای کوئزون (Quezon)، مانیل (Manila)، سبو (Cebu) و داوائو (Davao) نسبت به سایر شهرهای فیلیپین بیشتر می باشد.

در جدول زیر میزان حقوق ماهیانه متوسط کار در برخی از شهرهای فیلیپین را مشاهده می کنید:

شهرحقوق متوسط ماهیانه به پزو
کوئزون54100PHP
مانیل53300PHP
سبو50700PHP
آنتیپولو48900PHP
داسماریناس42800PHP
کلوکان51500PHP
ماکاتی43800PHP
لاس پیناس44700PHP
پاسیگ48100PHP
داوائو52500PHP
والنزوئلا45400PHP
پارانکوئه46500PHP
کاگایان د اورو47400PHP

چنانچه قصد اخذ اقامت و یا مهاجرت به فیلیپین را دارید می توانید به دیگر مقالات لینک شده در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید. برای دریافت دیگر سوالات می توانید نظرات خود را با ما در میان بگذارید و از مشاورین ما به عنوان راهنمای خود استفاده کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *