مهاجرت کاری فیلیپین

وضعیت کار در فیلیپین ⭐ شرایط اقتصادی 2023

بازار کار در فیلیپین در سال 2020

وضعیت کار در فیلیپین ⭐ شرایط اقتصادی 2023 یکی از عواملی مهم در خصوص اخذ اقامت می باشد. شرایط اقتصادی در این کشور تاثیر مستقیمی بر زندگی دارد. فیلیپین یکی از کشورهای آسیایی در شرق این قاره است. این کشور در سال های اخیر پیشرفت قابل توجهی داشته و اقتصاد آن بسیار رشد کرده است. این کشور جزو کشورهای اندک در آسیا است که زبان رسمی مردم آن زبان انگلیسی است. لذا این مورد کشور فیلیپین را به گزینه اول برای کار و مهاجرت کاری به فیلیپین تبدیل می کند.

در هر صورت افرادی که خواهان کار در کشور فیلیپین هستند بایستی ویزای کاری فیلیپین را دریافت کنند که به نوعی اجازه رسمی از سوی دولت این کشور برای استخدام نیروی کاری خارجی در فیلیپین است. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همواره یکی از بهترین راه های مهاجرت به کشورهای مختلف را از طریق کار می دانند و در این مقاله به موضوع کار در فیلیپین پرداخته اند.

اینفوگرافیک کار در فیلیپین

بازار کار در فیلیپین در سال 2023

فیلیپین یک کشور تازه صنعتی شده است و به همین ترتیب، اقتصاد فیلیپین از یک کشوری که مبتنی بر کشاورزی بوده به سمت کشوری مبتنی بر خدمات و تولید حرکت کرده است. این کشور به اندازه برخی از همسایگان آسیایی خود از بحران اقتصادی رنج نمی برد و در سال های اخیر نرخ بیکاری بسیار پایینی داشته و بازار کار در فیلیپین در سال 2023 در وضعیت مناسبی قرار دارد. اگر در داخل کشور خود مشغول جستجوی کار هستید، اغلب اولویت های کارفرمایان فیلیپینی استخدام نیروی داخل کشور است مگر اینکه مهاجرین دارای مهارت بسیار پیشرفته یا مطلوب باشند.

مهاجرینی که قبل از ورود به کشور کار ندارند، می توانند در برخی مناطق آزاد کار کنند. سهولت در یافتن شغل به مهارت های شما بستگی دارد. بازارهای شغلی محبوب برای مهاجران مراکز آموزش زبان و شرکت های خصوصی هستند. به طور معمول حقوق در فیلیپین مطابق با رشد اقتصادی در حال افزایش است. با این حال، متخصصان و نیروی کار تخصصی در این کشور باید انتظار داشته باشند که به طور متوسط ​​حقوق بسیار کمتری نسبت به کشورهای استرالیا، ایالات متحده، کانادا و اروپا داشته باشند.

بهترین شرکت ها برای کار در فیلیپین

یک شغل خوب ترکیبی از عوامل زیادی است، از جمله مجموعه مهارت ‌ها، پیشینه تحصیلی و مدارک تحصیلی و سایر موارد. جنبه مهم دیگر داشتن یک محیط کاری عالی است. بیشتر اوقات، کار برای یک شرکت خوب که برای رشد و نوآوری ارزش قائل است و در عین حال یک محیط کاری عالی را ارائه می دهد، تفاوت زیادی ایجاد می کند. در اینجا تعدادی از بهترین کارفرمایان در کشور آورده شده است: آنچه در سال 1890 به عنوان یک آبجوسازی کوچک آغاز شد، اکنون یکی از بزرگترین شرکت ها در فیلیپین است. از آن کارخانه آبجوسازی، اکنون به مشاغل دیگری مانند تولید مواد غذایی، انرژی، املاک و مستغلات و سوخت گسترش یافته است. امروزه آنها بیش از 45522 نفر را تا سال 2020 استخدام می کنند. این آنها را به یکی از شناخته شده ترین کارفرمایان در کشور تبدیل می کند.

Accenture این شرکت ایرلندی-آمریکایی یکی از بزرگترین BPOها در کشور است. این شرکت فناوری اطلاعات با بیش از 30 سال فعالیت در کشور، مشاوره و پشتیبانی عملیات تجاری را در سراسر جهان ارائه می دهد. آنها روزانه هزاران پرسنل را برای کار در خدمات مشاوره و پشتیبانی پشتیبان خود استخدام می کنند. آنها همچنین راه حل های نرم افزاری را برای مشتریان داخلی و خارج از کشور توسعه می دهند. گوگل فیلیپین غول دره سیلیکون است. Google Philippines در ژانویه 2013 فعالیت خود را در این کشور آغاز کرد. آنها فرهنگ کاری معروف جهانی را با لمس منحصر به فرد Pinoy به ارمغان آوردند. این شرکت از همه اقشار، از جمله IT، کسب و کار، STEM، و بسیاری دیگر استخدام می کند.

مجوز کار ویژه در فیلیپین

مجوز کار ویژه در فیلیپین به کسانی اعطا می شود که تنها 6 ماه یا کمتر در کشور کار خواهند کرد. آنها عبارتند از:

  • ورزشکاران حرفه ای که کمتر از 6 ماه در یک رویداد شرکت می کنند.
  • اتباع خارجی با شایستگی ها و توانایی های خاص که برای فعالیت های موقت خاص به کشور دعوت شده اند.
  • گروه یک فیلم یا برنامه تلویزیونی که قرار است در کشور فیلمبرداری شود.
  • خبرنگارانی که برای پوشش خبری یک رویداد یا شخص به کشور می آیند.
  • هنرمندانی که برای مدت محدودی در کشور به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

مزایای کار در فیلیپین

فیلیپین به دلیل تعهد خود برای تامین معیشت امن برای شهروندان، به عنوان یکی از پیشرفته ‌ترین کشورهای اجتماعی آسیا دیده می شود. قانون اساسی فیلیپین به افراد این کشور حقوقی كامل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را تضمین می كند. حقوق ویژه ای به کارمندان زن و نیروی کار تازه کار اعطاء می شود. با این حال، این کشور از لحاظ تأمین حقوق کامل اجتماعی برای همه شهروندان، مسیری طولانی دارد. کارمندان خصوصی تحت پوشش صندوق بازنشستگی دولتی، سیستم تأمین اجتماعی (SSS) قرار دارند.

این در حالی است که کارمندان بخش دولتی و پرسنل ارتش تحت پوشش طرح بیمه خدمات دولت (GSIS) قرار دارند. طرح های رفاه اجتماعی با هماهنگی وزارت رفاه اجتماعی و توسعه انجام می شود و ورود به بازار کار توسط وزارت کار و اشتغال (DOLE) انجام می شود.

در اینجا از جمله مزایای کار در فیلیپین اشاره شده است:

  • کار به زبان انگلیسی
  • اخذ اقامت
  • استفاده از ویزای همراه
  • کار در شرکت های بین المللی
  • ایجاد کسب و کار با هزینه کم
  • امکان رشد و توسعه کار
  • کار در کشوری پیشرفته با نرخ بیکاری پایین

شرایط کار در فیلیپین

شرایط کار در فیلیپین با توجه به نوع حرفه و شغل می تواند بسیار متفاوت باشد لذا باید برای شرایطی آماده باشید که ممکن است از آنچه در گذشته عادت کرده اید به شدت متفاوت باشد. افرادی که در جایگاه های بالاتر کار می کنند، معمولا از مزایای بهتر، دستمزد و محیط کار مناسب برخوردار خواهند بود. افرادی که مهارت کمتری دارند، امنیت شغلی کمی دارند و حقوق و دستمزد آنها طبق استانداردهای غربی می تواند بسیار پایین باشد و غالبا در ساعات طولانی یا در شرایط خطرناک تری کار می کنند.

به عنوان یک مهاجر احتمالا باید با انعطاف پذیری بیشتری داشته باشید و دستمزدی پایین تر و مقررات بهداشتی و ایمنی کمتری نسبت به آنچه در کشور خود استفاده می کردید. البته قوانینی وجود دارد که فرصت های برابر، حقوق برابر، اضافه کاری، مزایای تعطیلات و ایمنی در محل کار را برای همه تضمین می کنند. کار در فیلیپین برای پناهندگان شرایط متفاوتی دارد.

کار در پایتخت فیلیپین

ساعات کاری در فیلیپین

بیشتر کارگران مهاجران بطور متوسط ​​8 ساعت در روز کار می کنند و حدود یک ساعت وقت ناهار را می گذرانند. در قانون آمده است كه كارفرمایان فقط موظفند كه یك روز مرخصی در هفته به كارمندان بدهند، اما بسته به شغل شما ممکن است تعظیلات بیشتری داشته باشید. در صورت کار در شیفت شبانه، میزان دستمزد بایستی حداقل از %10 از دستمزد عادی بیشتر باشد. کارگران نیازی به کار در تعطیلات ملی در فیلیپین ندارند. بسیاری از متقاضیان شرایط استخدام java developer در فیلیپین را بررسی می کنند.

این کشور هر سال 18 تعطیلات رسمی به همراه روز انتخابات عمومی دارد. علاوه بر این بعد از یک سال کار، یک کارمند حق دارد تا 5 روز مرخصی با حقوق بگیرد. کارمندان و کارفرمایان ملزم به پرداخت ماهانه در سیستم تامین اجتماعی هستند و این الزامی است. سهم کارمند بر اساس حقوق ماهانه آنها محاسبه می شود. کارمندان حق مرخصی بیماری را دارند اما میزان آن در یک شرکت به شرکت دیگر متفاوت است.

کار در پایتخت فیلیپین

شهر مانیل (Manila)، پایتخت فیلیپین و قلب اقتصادی این کشور است. این شهر شلوغ به عنوان گزینه اول برای کار برای مهاجرین خارجی و حتی شهروندان داخلی یاد می شود. بسیاری از مشاغل در این شهر جریان دارند. البته قبل از تصمیم گیری در مورد مهاجرت به مانیل، کسب اطلاع در مورد مکان و قوانین بازار کار محلی بسیار مهم است. مانیل میزبان بسیاری از مراکز مالی و تجاری مانند منطقه تجاری ماکاتی، مرکز راکول، مرکز اورتیگاس، منطقه تجاری آلابانگ، شهر جهانی بونیفاسیو، شهر ایستوود و منطقه بینوندو است. در این مکان ها بیشتر شرکتهای برتر بین المللی دفاتر مرکزی را دارند. این مکانها محتمل ترین مکان برای یافتن فرصت های شغلی برای مهاجرین هستند.

پیدا کردن شغل در مانیل شامل همان تکنیک ها و استراتژی هایی است که شما در کشور خود برای به دست آوردن شغل خوب استفاده می کنید. لذا می توانید از طریق مکاتبه با شرکت ها، مراجعه به مجلات و روزنامه ها و سایت های کاریابی اقدام کنید. همچنین می توانید در وب سایت دفتر خدمات اشتغال عمومی (PESO) که یک سرویس خدمات اشتغال است مراجعه کنید.

علاوه بر این با مرور وب سایت های زیر می توانید اولین قدم در جستجوی شغل خود به صورت آنلاین بپردازید.

  • jobstreet.com
  • careerjet.com
  • monster.com
  • overseasjobs.com
  • goabroad.com
  • craigslist.org

کاریابی در فیلیپین

چنانچه مهاجرین به کشور فیلیپین از طرق دیگر، اقامت موقت یا دائم در فیلیپین را بدست آورند و به دنبال کار در این کشور باشند گزینه های مختلفی پیش روی آنها است. اخذ ویزای کار فیلیپین از مهم ترین مدارک لازم برای کار در این کشور است. اگرچه در سال های اخیر فیلیپین قوانین خود را در مورد توریست هایی که به دنبال کار هستند سخت تر کرده است اما با نگرش و برنامه ریزی صحیح می توان کار یافت.

در اینجا 2 مورد از کار در فیلیپین برای مهاجرین شرح داده شده است:

شغلشرح
آموزش زبان انگلیسیتسلط اکثریت مردم به زبان انگلیسی
مراجعه به سایت های کاریابی آموزش زبان
حکومیت آمریکا بر این کشور در سال های گذشته
تسلط مردم به ژاپنی، چینی، آلمانی و عربی
کار در مدارس
خود اشتغالیکلیه مشاغل باید در کمیسیون بورس و اوراق بهادار (برای شرکتها) یا وزارت بازرگانی (مالکیت منفرد) ثبت شوند
پس از ثبت نام در اداره، باید شرکت خود را در دفتر درآمد داخلی و سرانجام دولت محلی ثبت کنید.
ارائه مستندات لازم را برای شروع تجارت
40% مجاز به مالکیت
60% متعلق به تبعه فیلیپینی

نرخ بیکاری در فیلیپین

مهاجرین به فیلیپین از اقتصادی که اخیرا رشد چشمگیری را تجربه کرده است، بسیار سود خواهند برد. از آنجا که این کشور بیش از حد به صادرات و تجارت بین المللی متکی نیست در دوره رکود اقتصادی نسبت به همسایگان خود در جنوب شرقی آسیا آنچنان متضرر نشد. نیروی کار فیلیپین حدود 41 میلیون نفر را در خود جای داده است که حدود یک سوم آنها در بخش کشاورزی فعالیت می کنند. متقاضیان کار در فیلیپین احتمالا می توانند در بخش خدمات که بیش از نیمی از نیروی کار فیلیپین را به کار می برد، کار پیدا کنند. نرخ بیکاری در فیلیپین یکی از پایین ترین نرخ ها در سال های اخیر بوده و در سال 2020 به دلیل ویروس کرونا و تاثیرات آن این نرخ افزایش داشته است.

در اینجا نرخ بیکاری در فیلیپین را در 10 سال اخیر مشاهده می کنید:

نرخ بیکاری در فیلیپین

اقتصاد و کار در فیلیپین

با توجه به تقاضای رو به رشد مصرف کننده و بازگشت مجدد صادرات و سرمایه گذاری، تولید ناخالص داخلی فیلیپین در سال های اخیر حدود %6 رشد کرده است. اقتصاد از رکود سال 2008 و 2009 در شرایط بهتری نسبت به بسیاری دیگر جان سالم به در برد و اکنون رشد قابل توجهی را تجربه می کند. بخش ثانویه و همچنین بخش خدمات، محرک های اصلی رشد اقتصادی اخیر، عمدتاً با حمایت صنایع تولیدی و ساختمانی بودند. در مجموع، حدود 41 میلیون نفر در فیلیپین مشغول به کار هستند و بیش از 21 میلیون نفر از آنها در بخش خدمات شاغل هستند. سایر بخش‌های مهم برای مهاجرانی که در فیلیپین مشغول به کار هستند، کشاورزی و صنایع تولیدی است که به ترتیب 29 و 16% از نیروی کار را به کار می‌گیرند. با نرخ بیکاری %6، شرایط مناسب است.

فیلیپین با وجود اقتصاد قوی فعلی خود، با بدهی ملی بزرگ و نرخ بالای فقر مواجه است. همچنین، کشور به پولی بستگی دارد که کارگران خارج از کشور برای خانواده های خود به خانه می فرستند. دولت هنوز اقداماتی را انجام نداده است که به طور کامل از اقتصاد قوی سود می برد و انگیزه هایی برای شروع کار در فیلیپین ایجاد می کند. اثرات بلندمدت اقتصادی طوفان 2013 چه خواهد بود هنوز مشخص نیست. فراتر از تراژدی آشکار انسانی ناشی از فاجعه طبیعی، بازسازی زیرساخت ‌های بخش‌ های شرقی فیلیپین ممکن است سال ‌ها طول بکشد. علاوه بر این، با کاهش سرعت افزایش تولید ناخالص داخلی پس از وقایع، رشد اقتصادی کمی کاهش یافت. با این حال، پس از خسارات طوفان، اقتصاد همچنان با نرخ ثابتی در حال رشد است.

دستمزد در فیلیپین در سال 2023

در حین جستجوی شغل خود در فیلیپین، این نکته را باید در نظر داشته باشید که در کشوری آسیایی مشغول به کار خواهید بود که در آن حقوق ممکن است پایین تر از میزان ارائه شده در کشورهای غربی باشد. به عنوان مثال در باب دستمزد می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • حداقل دستمزد ساعتی در سال 2023: حدود 290PHP (پزو)
  • میزان حقوق میانگین تمامی مشاغل: 47600PHP (پزو)

همچنین لازم به ذکر است که حتی اگر میزان دستمزد نسبت به سایر کشورها کمتر باشد، هزینه زندگی نیز می تواند به میزان قابل توجهی در این کشور کمتر باشد. برای دریافت اطلاعات تکمیلی درباره کار و مهاجرت کاری به دیگر کشورهای آسیای می توانید مقالات مربوط به کار در سنگاپور و مهاجرت به مالزی از طریق کار را مطالعه کنید. همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همچنین آماده ارائه اطلاعات و مشاوره در خصوص اقامت فیلیپین از طریق کار و در باب مهاجرت کار به کشورهای مختلف جهان به شما عزیزان می باشند.

سوالات متداول در باب کار در فیلیپن

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب کار در فیلیپین می باشیم:

  • شرایط کار در فیلیپین برای ایرانیان چیست؟ شرایط کار در فیلیپین با توجه به نوع حرفه و شغل می تواند بسیار متفاوت باشد لذا باید برای شرایطی آماده باشید که ممکن است از آنچه در گذشته عادت کرده اید به شدت متفاوت باشد. افرادی که در جایگاه های بالاتر کار می کنند، معمولا از مزایای بهتر، دستمزد و محیط کار مناسب برخوردار خواهند بود. افرادی که مهارت کمتری دارند، امنیت شغلی کمی دارند و حقوق و دستمزد آنها طبق استانداردهای غربی می تواند بسیار پایین باشد و غالبا در ساعات طولانی یا در شرایط خطرناک تری کار می کنند.
  • دستمزد در فیلیپین در سال 2023 چقدر است؟ حداقل دستمزد ساعتی در سال 2023: حدود 290PHP (پزو)
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *