مهاجرت به فیلیپین

مهاجرت به فیلیپین

مهاجرت به کشور فیلیپین 2020

فیلیپین کشوری انگلیسی زبان در جنوب شرقی آسیا، به دلیل رشد اقتصادی مرکز توجه بسیاری قرار گرفته و مهاجرت به فیلیپین در سال ها اخیر طرفدار پیدا کرده است. این کشور زیبا که از هزاران جزیره تشکیل شده است تجربه متفاوتی را برای مهاجرین رقم می زند. فیلیپین جزو کشورهای خاص در قاره آسیا است چراکه هم زبان رسمی در آن انگلیسی است و هم جمعیت زیادی از مردم آن مسیحی هستند. با این تفاسیر فیلیپین بسیار شبیه به کشورهای اروپایی است تا آسیا. در حال حاضر روش های زیادی برای مهاجرت به فیلیپین و اخذ اقامت فیلیپین وجود دارد که هر کدام دارای شرایط خاص و با اهداف متقاضیان متفاوت می باشد. همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، در غالب این مقاله راه های مختلف مهاجرت به فیلیپین و اخذ اقامت در این کشور را مختصرا شرح داده اند.

مهاجرت به کشور فیلیپین 2023

فیلیپین مجمع الجزایر گسترده ای از بیش از 7000 جزیره در جنوب شرقی آسیا، بین دریاهای فیلیپین و چین جنوبی است. عمده جزیره های بزرگ فیلیپین به 3 جزیره به نام های Luzon در شمال، Visayas در مرکز فیلیپین و Mindanao در جنوب هستند. مهاجرینی که به فیلیپین منتقل می شوند، با ملتی چندفرهنگی و چند قومی روبرو می شوند که تحت تأثیر بسیاری از کشورها از جمله اسپانیا، ایالات متحده آمریکا، هند، چین، استرالیا، ژاپن و کشورهای عربی می باشند. مردم فیلیپین به دلیل مهمان نوازی و استقبال آنها مشهور هستند. در حالی که فیلیپینی زبان رسمی است، زبان انگلیسی نیز به عنوان زبان دوم صحبت می شود و مهاجران در برقراری ارتباط با مردم محلی مشکلی داشته ندارند. بسیاری از مشاغل و مدارس به زبان انگلیسی ارتباط برقرار می کنند که کار را برای مهاجرت به فیلیپین آسان می کند.

آب و هوا در فیلیپین گرمسیری است و سالانه طوفان های کوچکی رخ می دهد. این طوفان ها وزش باد شدید و باران های شدید را به همراه دارد و مناطق کم ارتفاع مستعد بروز سیل هستند. مهاجران باید در مورد شرایط آب و هوایی مواظب باشند و در مواقع اضطراری دستورالعملهای مقامات محلی را جدی بگیرند.

راه های اخذ اقامت فیلیپین

همانطور که در ابتدا گفتیم راه های مختلفی برای مهاجرت به کشور فیلیپین و اخذ اقامت این کشور وجود دارد. دولت فیلیپین برای اقامت شهروندان خارجی در این کشور با توجه به اهداف مختلف این افراد مجوزهای مختلفی را صادر می کند. در اینجا از جمله راه های مهاجرت به فیلیپین و اخذ اقامت این کشور ذکر شده اند:

  • اخذ اقامت از طریق کار در فیلپین
  • مهاجرت از طریق تحصیل
  • اخذ اقامت از راه ازدواج
  • مهاجرت به فیلیپین با سرمایه گذاری در این کشور
  • مهاجرت به فیلیپین از راه بازنشستگی
  • پناهندگی در فیلیپین

مزایای مهاجرت به فیلیپین

فیلیپین یکی از کشورهای توریستی جنوب شرق آسیاست و دارای کوه آتشفشان، جنگل های سرسبز و سواحل بسیار زیبا با جزایر متعدد است. این کشور سالانه افراد زیادی را برای دیدن جذب خود می کند. مهاجرین به این کشور می توانند از طبیعت خاص این کشور لذت ببرند. فیلیپین همچنین در سال های اخیر رشد قابل توجهی داشته و به یک کشور توسعه یافته با اقتصادی پایدار تبدیل شده است. لذا مهاجرین با ورود به این کشور می توانند از بازار کار مناسب در این کشور بهره مند شوند. علاوه بر همه اینها یکی از مزایای زندگی در کشور فیلیپین هزینه پایین زندگی در این کشور نسبت به کشورهای اروپایی است. هزینه پایین زندگی در این کشور می تواند برای بسیاری قابل توجه باشد و لذت زندگی در این کشور را دوچندان کند.

از جمله مزایای مهاجرت به این کشور عبارتست از:

  • زندگی در محیطی جدید و طبیعتی شگفت انگیز
  • کار در کشوری با اقتصاد پایدار
  • تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان
  • دسترسی به بازار گسترده آسیا و استرالیا
  • موقعیت استراتژیک بین المللی
  • سهولت برقراری ارتباط و سازگاری با محیط
  • امکان اخذ اقامت دائم
  • هزینه مقرون به صرفه زندگی
  • زندگی در فیلیپین در کنار اعضای خانواده

اخذ ویزای کاری فیلیپین

فیلیپین از مهاجرین استقبال می کند و حتی دارای آژانس دولتی برای جذب باز نشستگان خارجی اختصاص داده است. مهاجران در این کشور از تعداد زیادی مزایای مالی از جمله تخفیف برای جمعیت بیش از 60 نفر، واردات بدون گمرگ 7000$ دلار کالای خانگی و معافیت از مالیات سفر در فرودگاه را دریافت می کنند. علاوه بر این، در فیلیپین به مهاجرین اجازه کار یا فعالیت تجاری داده می شود. البته این اجازه کار در صورت داشتن پیشنهاد کاری به مهاجرین داده می شود. اصولا یکی از راه های مهاجرت به فیلیپین از طریق کار و گرفتن ویزای کاری فیلیپین می باشد. یافتن کار در فیلیپین برای افرادی که دارای مهارت های خاص همراه با تجربه هستند کار چندان سختی نیست اما به عنوان یکی مهاجر یافتن یک شغل معمولی می تواند کمی سخت باشد. در هر صورت برای مهاجرت به این کشور از طریق کار متقاضیان بایستی یک پیشنهاد کاری دریافت کنند.

لازم به ذکر است فیلیپین در 10 سال اخیر سالانه اقتصادش بیش از 6% رشد داشته است و نرخ بیکاری و نخ تورم همانطور که در نمودار می بینید در سال های اخیر به جز سال 2020 که ناشی از ویروس کرونا بوده است بسیار کاهش داشته است. هزینه زندگی در فیلیپین هم از مواردی است که باید بررسی کنید.

انواع ویزا در فیلیپین

اداره مهاجرت فیلیپین برای مهاجرت ملیت های مختلف به این کشور با توجه به هدف مهاجرت حدود 14 نوع ویزا را تدارک دیده است. این ویزاها به طور کلی در 2 دسته زیر قرار میگیرد:

انواع ویزامدت اعتبارهدف مهاجرت
ویزای غیر مهاجرتی بخش 9کوتاه مدت و موقتتوریستی، ترانزیت، تجارت، تحصیل
ویزای مهاجرتی بخش 13بلند مدت و دائمیاقامت دائم و زندگی بلند مدت در فیلیپین

انواع دیگر ویزا توسط نهادهای قانونی یا اعلامیه های ریاست جمهوری معرفی شده اند و از این رو طبق قانون مهاجرت فیلیپین نمی توانند طبق بند 9 یا بخش 13 طبقه بندی شوند. از این رو این ویزاها به عنوان ویزای “ویژه” خوانده می شوند و برای افراد خارجی متعلق به جمعیتی خاص صادر می شوند. گروه های بازنشستگان، کارآفرینان، سرمایه گذاران و سایر مواردی که ممکن است در آینده توسط دولت فیلیپین مشخص شود را ویزای ویژه می نامند.

مهاجرت به فیلیپین از طریق تحصیل

یکی از شایع ترین روش های مهاجرت به فیلیپین و اخذ اقامت این کشور از طریق اخذ ویزای تحصیلی فیلپین می باشد. امکان تحصیل در فیلیپین به زبان انگلیسی بسیار از دانشجویان را برای تحصیل در فیلیپین جذب کرده است. این کشور در میان کشورهای برتر در قاره آسیا از نظر آموزش است. در فیلیپین بیش از 1000 دانشگاه و موسسه آموزشی اعم از خصوص و دولتی مشغول به فعالیت و آموزش می باشند. علاوه بر دانشگاه های فیلیپین، مدارس این کشور نیز دانش آموزان خارجی را جذب می کند. سیستم آموزشی فیلیپین مبتنی بر سیستم آموزشی آمریکاست. بسیاری از فیلیپینی ها فرزندان خود را برای آموزش ابتدایی به مدارس خصوصی می فرستند. این مدارس خصوصی از هر دو زبان انگلیسی و تاگالوگ (فیلیپینی) به عنوان زبان آموزشی استفاده می کنند.

بسیاری از بزرگترین مدارس محلی توسط فرقه های کاتولیک اداره می شوند، که در آن پسران و دختران تا دبیرستان به طور جداگانه آموزش می بینند. شهریه برای مدارس مهم خصوصی محلی حدود 2.200 الی 4.500$ (دلار) در سال می باشد. برای تحصیل در دانشگاه های فیلیپین نیز دانشجویان با دریافت ویزای دانشجویی فیلیپن می توانند از طریق تحصیل به فیلیپین مهاجرت کنند.

در اینجا برخی از دانشگاه های این کشور معرفی شده اند:

نام دانشگاهشهر
دانشگاه دیلیمانکوئزون
دانشگاه سانتو توماسمانیل
دانشگاه پلی تکنیک فیلیپینمانیل
دانشگاه سیلیماندوماگوت
دانشگاه ماپوامانیل
دانشگاه د لا سالهمانیل
دانشگاه آتنو مانیلمانیل
دانشگاه سنت لوئیسباگویو
دانشگاه مانیل فیلیپینمانیل
دانشگاه سنترو اسکولارمانیل

مهاجرت به فیلیپین از طریق تحصیل

مهاجرت به فیلیپین از طریق ازدواج

افرادی که قصد ازدواج با یک تبعه و شهروند فیلیپین را دارند می توانند از طریق اعلام ازدواج خود و ارائه مدارک مورد نیاز اقامت فیلیپین را اخذ کنند و همراه با همسر خود به فیلیپین مهاجرت کنند. حداقل سن ازدواج در فیلیپین مانند قانون ازدواج در مجارستان برای پسر و دختر 18 سال است و متقاضیان برای دریافت اقامت فیلیپین بایستی اثبات کنند که توانایی مالی برای خرج و مخارج همسر خود را دارند. جهت ازدواج در فیلیپین افراد باید حداقل 21 سال سن داشته باشند تا بدون رضایت نامه کتبی والدین در فیلیپین ازدواج کنند. اگر والدین شما نتوانند با شما حضور یابند، یک وکالت قانونی با امضاهای 2 شاهد قابل قبول است. افراد بین 18 تا 25 سال، باید به ثبت احوال محلی اثبات کنند که مشاوره ازدواج دریافت کرده اند.

اگر مشاوره ازدواج دریافت نکنید، مجوز ازدواج شما به مدت سه ماه صادر نمی شود. نکاتی دیگر در باب ازدواج:

  • حضور 2 شاهد با سن قانونی برای مراسم ازدواج لازم است.
  • ازدواج ها باید در کلیسا، مسجد، معبد، مجالس قضایی یا دفاتر کنسول ها به طور علنی برگزار شود.
  • پروانه ازدواج در فیلیپین به مدت 120 روز از تاریخ انتشار معتبر است.
  • جهت اخذ اقامت فیلیپین متقاضی باید حداقل به مدت 3 سال با شریک خود زندگی کند.
  • چنانچه متقاضی قبلا ازدواج کرده بایستی گواهی طلاق و یا فوت همسر قبلی ارائه شود.
  • ارائه گذرنامه معتبر و مدارک شناسایی برای ازدواج از مدارک لازم می باشد.

مهاجرت به فیلیپین از طریق سرمایه گذاری

یکی دیگر از روش های خاص برای مهاجرت به فیلیپین سرمایه گذاری در این کشور است. فیلیپین یکی از کشورهای مورد توجه در آسیا برای سرمایه گذاری است. موقعیت استراتژیک این کشور در اقیانوس آرام و دسترسی به آب های آزاد و تجارت گسترده با کشورهای مختلف از جمله ایالات متحده آمریکا، مالزی، چین، استرالیا، تایوان، تایلند، سنگاپور، اندونزی، هنگ کنگ و بسیاری دیگر این کشور را به مکانی مناسب برای سرمایه گذاری کرده است. ویزای سرمایه گذاری در فیلیپین که به نام SIRV شناخته می شود به سرمایه گذارانی که در فیلیپین حداقل 75000$ (دلار) سرمایه گذاری کنند داده می شود و اقامت این کشور را منجر می شود. البته لازم به ذکر است برای دریافت اقامت دائم فیلیپین این سرمایه گذاران بایستی حداقل 7 سال در این کشور به سرمایه گذاری خود ادامه دهند تا اقامت دائم به آنها تعلق گیرد.

مهاجرت و اخذ اقامت فیلیپین از طرق دیگر

علاوه بر سرمایه گذاری در فیلیپین افراد بیش از 35 سال نیز که به عنوان بازنشسته معرفی می شوند می توانند با دریافت حقوق ثابت حدود 800$ (دلار) در ماه و همچنین مبلغ ثابت 10000$ (دلار) و یا دپوی میزان سرمایه مشخص 2.000 الی 50.000$ (دلار) بدون دریافت حقوق از طریق بازنشستگی و ویزای SRRV در این کشور اقامت داشته باشند. علاوه بر این روش نیز کارآفرینان با استخدام 10 نیروی فیلیپینی و ایجاد کسب و کار نیز می توانند به فیلیپین مهاجرت کنند. یکی دیگر از روش ها پر خطر و پر ریسک برای مهاجرت به فیلیپین، پناهندگی است که توسط متخصصین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اکیدا منع شده و استفاده از دیگر روش ها که در این نوشتار به صورت خلاصه ارائه شده توصیه می گردد. برای مهاجرت به کشورهای دیگر از جمله مهاجرت به کشور چین و شرایط اقامت فیلیپین با مشاوران تماس بگیرید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *